اکسپرس اینتری ۲۰۱۹

اگر قصد اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور زیبا و مرفه را دارید بهتر است با شرایط اکسپرس اینتری ۲۰۱۹ کانادا نیز آشنا شوید و اگر شرایط لازم را داشتید، از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با اکسپرس اینتری کانادا و شرایط آن در ادامه با ما همراه باشید. برای اقامت دائم کانادا و البته دارا بودن شرایط برنامه Express Entry کانادا متقاضی باید به چندین سوال اساسی و البته مهم پاسخ دهد، برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا دارای شرایط و الزامات مخصوصی است و متقاضی برای مهاجرت به کانادا باید شرایط آن را دارا باشد.

 اکسپرس اینتری 2019 _ شرایط اکسپرس اینتری کانادا_ اقامت دائم کانادا_  برنامه Express Entry کانادا

برنامه Express Entry کانادا چیست؟

متقاضی ابتدا باید فیلدهای زیر را تکمیل کند.

  • ملیت

  • سن

  • مهارت زبانی ( زبان انگلیسی و یا فرانسه)

  • اعضای خانواده

  • تحصیلات

  • سوابق کاری

  • جزئیات پیشنهادات شغلی

سپس بر اساس همین پاسخ ها، مشخص می شود که آیا شما دارای شرایط لازم اکسپرس اینتری ۲۰۱۹ هستید یا خیر، در نتیجه پر کردن تمامی فیلدها ضروری است. در صورتی که واجد شرایط باشید، فرمی برای شما ارسال می شود که در مرحله بعد باید حتما آن را به صورت آنلاین تکمیل کنید. پس از تکمیل این لیست شما در لیست انتظار متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار خواهید گرفت.

حداقل شرایط لازم پذیرش به عنوان یک کارمند ماهر

اگر متقاضی قصد دارد به عنوان نیروی کار شامل شرایط اکسپرس اینتری کانادا اقامت این کشور را ریافت نماید، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشد:

  • تجریه کاری به عنوان نیروی کار ماهر

  • مهارت زبانی

اگر متقاضی شرایط فوق را داشته باشد، درخواست وی با بررسی عوامل دیگری همچون سن، میزان تحصیلات، تجربه کاری و البته پیشنهادات کاری بررسی خواهد شد که شامل حداکثر صد امتیاز خواهد بود.

توجه: حداقل امتیاز قبولی برای برنامه اکسپرس اینتری در این مرحله ۶۷ امتیاز است.

حداقل شرایط لازم برای اکسپرس اینتری ۲۰۱۹

تجربه و مهارت کاری

تجربه و مهارت کاری یعنی اینکه متقاضی در یکی از زمینه های National Occupational Classification) NOC) کار کرده باشد. این زمینه های کاری شامل گروه شغل های مدیریتی، مشاغل فنی و زمینه های تخصصی است که امتیاز لازم را برای برنامه Express Entry کانادا به همراه خواهد داشت.

متقاضی باید بتواند ثابت کند مشغول به کاری است که در گروه NOC قرار گرفته و مهارت های لازم را در این زمینه کاری دارد. این مهارت کاری مرتبط با گروه شغلی NOC شامل موارد زیر است:

۱.حتما در لیست شغل های NOC قرار داشته باشد.

۲.متقاضی حداقل از ده سال گذشته به این کار مشغول باشد.

۳.در این زمینه کاری حقوق دریافت کرده باشد.

۴.حداقل یک سال کاری شما بدون وقفه و مداوم بوده باشد.

توجه: کارکرد کمتر از ۳۰ ساعت در هفته محاسبه نمیشود

شما عزیزان می توانید جهت آشنایی با نحوه اخذ وقت سفارت کانادا، شرایط ویزای توریستی کانادا، شرایط ویزای تحصیلی کانادا و یا شرایط انواع ویزای کاری کانادا به سایر بخشهای سایت از طریق این لینکها مراجعه نمائید.

مهارت های زبانی

متقاضی اکسپرس اینتری کانادا باید حتما در آزمون های مهارت زبان شرکت کرده و در ۴ مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در زبان های انگلیسی و یا فرانسه نمره مورد قبول را کسب نماید. همچنین تمامی آزمون های زبان تنها دو سال اعتبار دارد و در روزی که درخواست خود را ارسال میکنید نباید اعتبار آزمون شما تمام شده باشد. قبولی نمرات زبان برای اکسپرس اینتری ۲۰۱۹ و اقامت دائم کانادا برای نیروهایی کار ماهر به شرح زیر است:

۱.مهارت زبانی                              حداقل نمره برای همه ی مهارت ها

۲. انگلیسی                                         CLB 7

۳.فرانسه                                          NCLC 7

حداقل نمره برای دومین زبان معتبر و رسمی ۷ CLB  یا NCLC 5 می باشد.

تحصیلات

اگر متقاضی در کانادا تحصیل کرده باشد باید گواهی مدرسه کانادایی خود را ارائه دهد و در غیر این صورت باید حتما مدرکش را ارزیابی تحصیلی کرده تا معادل آن در سیستم تحصیلات کانادا مشخص شود.

تمکن مالی

متقاضی برای اکسپرس اینتری کانادا باید ثابت کند که شرایط مالی مناسب را برای زندگی و مهاجرت به کانادا دارد. اگر وی این تمکن مالی را نداشته باشد، باید درخواست اکسپرس اینتری خود را با درخواست کار و یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای معتبر تقویت کند.

توجه: متقاضی اکسپرس اینتری می تواند در تمامی استان های کانادا به جر کبک ساکن شود. لازم به ذکر است که استان کبک شرایط متفاوتی در جذب مهاجر دارد.

هزینه های اقدام به روش Express Entry کانادا

جهت بررسی درخواست شما و قرارگیری در لیست انتظار دولت کانادا مبلغی را از شما بشرح ذیل دریافت خواهد کرد:

۱۰۴۰ $ دلار کانادا برای متقاضی

۱۰۴۰ $ دلار کانادا برای همسر

۱۵۰ $ دلار کانادا برای هرکدام از فرزندان

توجه: چنانچه در مدارک شما نقصی وجود داشته باشد، حتما به شما از طریق ایمیل درج شده در فرمها و یا از طریق آپدیت پروفایل اطلاع رسانی خواهد شد. لازم بذکر است مبالغ پرداختی فوق نیز درصورت عدم پذیرش پس داده می شود(refundable). فراموش نکنید که بعد از خدمات بیومتریک، رسیدگی به درخواست شما ۶ ماه بطول خواهد انجامید.

برای اخذ اقامت دائم کانادا مدارک زیر باید ارائه شود:

۱.پاسپورت

۲.نتیجه آزمون زبان

۳.گزارش ارزیابی تایید تحصیلات

۴.پیشنهاد کاری از کارفرما در کانادا

۵.گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس

۶.معاینات پزشکی

۷.تمکن مالی

با توجه به حساسیت موجود در روش اکسپرس اینتری توصیه می شود پیش از هر اقدامی با یک وکیل مهاجرت که با شرایط این نوع اقامت آشنایی کامل دارد مشورت نمائید. در این راستا شما همراهان گرامی می توانید از خدمات وکلای خبره موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام در زمینه تکمیل فرمها و تهیه مدارک مشورت نمائید. این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که می توانید با تکیه بر تجربیات وکلای ما در ایران و کانادا پروسه اقدام به روش اکسپرس اینتری را در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شکل به انجام رسانید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه اخذ ویزای کانادا می توانید به این لینک مراجعه نمائید.