تحصیل در اوکراین

اوکراین مقصد ایده آل برای تحصیل پزشکی است. آموزش در زمین پزشکی، جزیی جدایی ‌ناپذیر، از سیستم آموزش ملی این کشور است. حتی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین به عنوان بهترین کشور برای تحصیل پزشکی انتخاب شد و شهرت آن هنوز برای جذب هزاران دانشجوی خارجی در هر سال به اندازه کافی قوی می باشد. اوکراین به عنوان شرکت‌کننده در فرآیند بولونیا، به سیستم آموزشی مشترک اروپا و نیز جامعه تحقیقاتی علمی اروپا پیوست و این موضوع بدین معناست که، تحصیل در اوکراین بهترین انتخاب مقصد در اروپا است.

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی_ تحصیل در اروپا

 

 

هر ساله دانشجویان بیش از ۷۰ کشور، برای تحصیل پزشکی به اوکراین مراجعه می‌کنند. دانشگاه‌های پزشکی تحت نظر وزارت بهداشت اوکراین، بهترین قیمت تحصیل در حوزه آموزش پزشکی برای دانش آموزان سراسر جهان ارائه می‌دهند.

امکانات خوب و تاریخچه آموزش پزشکی با کیفیت بالا، محیطی مناسب را برای دانش آموزان فراهم می‌کند که به عنوان یک پزشک در استانداردهای بین‌المللی رشد کنند و بعنوان اعضای شورای پزشکی در سراسر جهان به رسمیت شناخته ‌شوند. دانشجویان با تحصیلات پزشکی در اوکراین، واجد شرایط درخواست، برای امتحانات مجوزهای بین‌المللی مانند USMLE (آمریکا)، PLAB (انگلستان)، تست غربالگری MCI و دیگر امتحانات صدور مجوز در سراسر جهان هستند و می توانند از کلیه امکانات تحصیل در اروپا همانند سایر دانشجویان اروپایی بهره مند شوند.

هدف اصلی دانشگاه ها این است که آموزش تخصص پزشکی در اوکراین را در سطوح عالی تخصصی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه نمایند. همچنین دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دوره‌های انترنی، فوق‌لیسانس، تحصیلات تکمیلی، برای پزشکان و داروسازان ارائه می دهند. آموزش تخصص پزشکی اوکراین، شامل دوره‌های قبل از دانشگاه، دوره لیسانس و تحصیلات تکمیلی می‌باشد.

 

هزینه تحصیل در اوکراین

آموزش دانشجویان خارجی به صورت قراردادی صورت می‌گیرد. هزینه تحصیل در اوکراین برای یک شهروند خارجی در هر سال عبارت است از:

  • دانشکده مقدماتی ۱۴۰۰ دلار آمریکا

  • “دندان‌پزشکی” (محیط اوکراینی یا روسی)

         ۱ تا ۲ سال تحصیل – ۳۵۰۰ دلار آمریکا؛

         ۳ سال تحصیل – ۳۹۵۰ دلار آمریکا؛

  •  

    “داروسازی” و “تکنولوژی تدارکات عطر و آرایشی” (محیط روسی و انگلیسی)

            از ۱ تا ۵ سال تحصیل – ۳۰۰۰ دلار آمریکا؛

  • پزشکی عمومی و پزشک اطفال (محیط انگلیسی)

           ۱ تا ۳ سال تحصیل – ۴۰۰۰ دلار آمریکا

          ۴ تا ۶ سال تحصیل – ۴۵۰۰ دلار آمریکا؛

  • “دندان‌پزشکی” (محیط انگلیسی)

          ۱ تا ۲ سال مطالعه – ۴۵۰۰ دلار آمریکا؛

         ۳ سال تحصیل – ۴۸۵۰ دلار آمریکا

  • تحصیل بالینی (زبان اوکراینی، روسی یا انگلیسی آموزش): ۳۲۰۰ دلار آمریکا.

توجه: چگونگی پرداخت هزینه های تحصیل تخصص پزشکی در اوکراین در دانشگاههای مختلف متفاوت می باشد.

فهرست مدارک لازم برای تحصیل در اوکراین

  • نسخه اصلی یا قانونی اسناد مربوط به آموزش، گواهی شده توسط سردفتر اسناد رسمی و نمرات امتحانی در شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی با ترجمه اوکراینی؛

  • شناسنامه (کپی قانونی با ترجمه notarized به اوکراینی)؛

  • تائیدیه گواهی پزشکی(گواهی سلامت) برای زندگی در اوکراین و تحصیل در دانشگاه پزشکی. باید به دانشجو توسط موسسه پزشکی رسمی در کشور خودش، تا دو ماه قبل از نام‌نویسی برای تحصیل، داده شود.

  • ۸ قطعه عکس (۳ * ۴).

     

  • گواهی پزشکی ناشی از عدم ابتلا به اچ آی وی. در صورت عدم ارائه این گواهی، هر فرد خارجی باید با هزینه خودش در برابر ابتلا به اچ آی وی مورد معاینه قرار گیرد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه اخذ ویزای شینگن می توانید به این لینک مراجعه نمائید.