رفع ریجکتی ویزا

رفع ریجکتی ویزا

رفع ریجکتی ویزا دلایل ریجکت شدن ویزای ایرانیان و آخرین قوانین رفع ریجکتی ویزا 2021| آیا موفق به دریافت ویزا نشده اید؟ اگر با مشکل ریجکت ویزا مواجه شده اید،حتما بخوانید.

رفع ریجکتی ویزا یکی دیگر از خدمات مجموعه بالمن تراول است. اگر درخواست ویزای شما توسط افسر مهاجرت رد شده باشد و نیازمند مشاوره و اقداماتی تحت عنوان رفع ریجکتی ویزا باشید می توانید با بهره گیری از دانش وکلای خبره موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام در این زمینه، اقدامات لازم برای دانستن دلایل ریجکتی ویزا و رفع ریجکت ویزای کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و حوزه شنگن را در مجموعۀ ما پیگیری کنید.

رفع ریجکتی ویزا

رفع ریجکتی ویزا یکی دیگر از خدمات مجموعه بالمن تراول است. اگر درخواست ویزای شما توسط افسر مهاجرت رد شده باشد و نیازمند مشاوره و اقداماتی تحت عنوان رفع ریجکتی ویزا باشید می توانید با بهره گیری از دانش وکلای خبره مهاجرتی موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام در این زمینه، اقدامات لازم برای دانستن دلایل ریجکتی ویزا و رفع ریجکت ویزای کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و حوزه شنگن را در مجموعۀ ما پیگیری نمائید.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس رفع ریجکتی ویزای انگلستان

مقدمه

ریجکتی ویزا؛ یا رد درخواست ویزا یکی از بدترین رخدادهایی است که ممکن است برای فردی که خود را آماده سفر کرده و از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی نموده اتفاق بیفتد. باید بدانیم که اگر قرار باشد به همه درخواست های ویزا پاسخ مثبت داده شود کشورهای غربی اکنون با بحران جمعیت مواجه می شدند!

علیرغم تفکر عامه مردم، این اتفاق می تواند ارتباطی با مشاور یا مدارک ارائه شده توسط شما نداشته باشد، بلکه به آفیسر پرونده که مدارک شما را کنترل می کند بستگی کامل دارد. بنابراین پیش از اقدام به اخذ ویزا باید این مقوله را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است با ریجکتی ویزا مواجه شوید.

اما این پایان راه نیست و شما می توانید امیدوار باشید که با رفع ریجکتی ویزا یا در اقدام های بعدی و با رفع ایرادات پرونده، ویزای کشور مورد نظر خود را اخذ نمائید. در ادامه بر اساس تجربیات مجموعۀ بالمن و وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام طی چند مطلب، دلایل ریجکتی ویزا ها و نحوه رفع ریجکت انواع ویزا را به تفصیل برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. ضمناً توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات موجود، مطابق با آخرین آپدیت های اداره مهاجرت انگلستان، اداره مهاجرت کشور کانادا و اداره مهاجرت و شهروندی حوزه شنگن جمع آوری شده است.

توجه: این مطلب بصورت کلی به بیان دلایل ریجکتی ویزا و نحوه رفع ریجکتی ویزا پرداخته و با توجه به قوانین متنوع کشورهای مختلف، ممکن است بعضی قوانین درمورد کشور مد نظر شما صادق نباشد. لذا می بایست به مطلب مربوط به دلایل ریجکتی ویزای کشور مورد نظر خود در پایان مطلب مراجعه نمائید.

عمده ترین دلایل ریجکتی ویزا

اخذ ویزا نیازمند ارائه مدارکی است که بتواند شرایط کاملی از وضعیت شغلی، تاهل، تمکن مالی و وابستگی های شما را به موطن اصلی برای افسر مهاجرت روشن کند. اگر به هر دلیلی نتوانید ملزومات لازم را ارائه نمائید با پدیده ریجکتی ویزا مواجه خواهید شد. متاسفانه به دلایل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری از درخواست های ویزای ایرانیان امروزه از سوی سفارت کشورهای خارجی ریجکت می شود و راهی جز رفع ریجکتی ویزا برای ما باقی نخواهد گذاشت. از عمده ترین دلایل ریجکتی ویزا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ارائه مدارک ناقص هویتی
  •  عدم ارائه تمکن مالی کافی
  • نداشتن وابستگی شغلی یا عدم ارائه مدارک کامل شغلی
  • نداشتن وابستگی خانوادگی یا عاطفی به کشور مبداء
  • عدم اثبات بازگشت به کشور مبداء و ترک خاک کشور مقصد
  • ارائه مدارک جعلی یا تقلبی
  • نداشتن توجیه قابل قبول برای سفر
  • نداشتن توجیه مناسب از قصد سفر
  • اقامت در کشور مقصد بیش از مدت ویزا در سفرهای قبلی
  • امکان ایجاد خطر برای امنیت عمومی کشور مقصد
  • عدم ارائه مدارک کامل و یا بیمه مسافرتی نامعتبر
  • نداشتن سابقه سفر

در ادامه به شرح مختصر موارد فوق بعنوان عمده ترین دلایل ریجکتی ویزا اشاره خواهیم کرد:

 ریجکتی ویزا بدلیل ارائه مدارک ناقص هویتی

درصورتیکه مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی،عقد نامه، گواهی فوت همسر و پاسپورت معتبر را ارائه ندهید و یا ترجمه شما دارای اشکال باشد و یا مدارک هویتی مخدوش باشد قطعاً ویزای شما ریجکت خواهد شد. توجه نمائید که درصورت دعوت شدن توسط اعضای خانواده، می بایست در بخش مدارک هویتی، مدارکی که اثبات کننده نسبت فامیلی شما با میزبان می باشد را ارائه نمائید. ضمناً پاسپورت شما می بایست متناسب با مدت سفرتان اعتبار کافی داشته باشد.

 ریجکتی ویزا بدلیل نداشتن تمکن مالی کافی

متاسفانه یکی از دلایلی که امروز سبب ریجکتی ویزای ایرانیان می شود، نداشتن تمکن مالی کافی می باشد. مدارک مالی که ارائه می دهید می بایست پوشش دهنده کلیه هزینه های سفر از جمله خرید بلیط، اقامت در هتل، خورد و خوراک و سایر هزینه های متناسب با هدف از سفرتان باشد. تمکن مالی را می توان با ارائه مدارکی چون پرینت حساب بانکی، گواهی سهام، حساب جاری و یا سپرده های بلند مدت ثابت کرد. درصورتیکه افسر مهاجرت از تمکن مالی شما ایراد بگیرد متاسفانه در اکثر مواقع امکان رفع ریجکتی ویزا وجود ندارد و شما می بایست مجدداً برای دریافت ویزا درخواست دهید.

ریجکت ویزا بدلیل نداشتن مدارک کامل شغلی

شما می بایست با ارائه مدارک شغلی مناسب به افسر مهاجرت این اطمینان را بدهید که دارای موقعیت مناسب شغلی در ایران هستید و قصد شما از سفر دستیابی به آینده شغلی مناسب در کشور مقصد نیست. مدارک شغلی شما متناسب با حرفه تان می تواند، مدارک شرکتی، کارمندی یا مدارک مربوط به شغل های آزاد باشد. توجه داشته باشید که داشتن لیست بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی یکی از مهمترین مدارک شغلی شما خواهد بود. درصورت ریجکتی ویزا به این دلیل، می توانید با ارائه مدارک تکمیلی و اعتراض به پاسخ ویزا (متناسب با کشور و سفارت مقصد) نسبت به رفع ریجکتی ویزا اقدام کنید.

ریجکت ویزا بدلیل نداشتن وابستگی خانوادگی یا عاطفی به کشور مبداء

از عمده ترین دلایل ریجکتی ویزا، نداشتن وابستگی عاطفی به کشور مبداء می باشد. بدین معنا که حداقل یکی از اعضای تاثیرگذار خانوادۀ(پدر،مادر یا فرزند) متقاضی می بایست در ایران بمانند. علت اینکه در اقدام به اخذ ویزاهای خانوادگی بسیاری افراد با پدیده ریجکتی ویزا مواجه می شوند، اقدام کردن یکجای همه اعضای خانواده برای اخذ ویزا و قطع وابستگی خانوادگی آنها می باشد. در این حالت نیز تنها راه رفع ریجکتی ویزا، اقدام مجدد توسط تعدادی از اعضای خانواده خواهد بود.

ریجکتی ویزا بدلیل عدم اثبات بازگشت به کشور مبداء و ترک خاک کشور مقصد

از دیگر دلایل ریجکتی ویزا که توسط بسیاری از سفارت ها به متقاضیان ایرانی اعلام می شود، عدم اطمینان از بازگشت به کشور می باشد. بدین معنا که متقاضی نتوانسته افسر مهاجرت را در مورد قصد اصلی از سفر خود متقاعد نماید و افسر مهاجرت از اختیارات خود نسبت به ریجکت ویزا بدلیل عدم اطمینان از ترک خاک کشور مقصد بعنوان دلیل ریجکت ویزا استفاده می کند. رفع ریجکتی ویزا در این حالت مستلزم ایجاد تغییرات اساسی در پرونده و اقدام مجدد خواهد بود.

ریجکتی ویزا بدلیل ارائه مدارک جعلی و تقلبی

درصورتیکه متقاضی جهت اخذ ویزا نسبت به ارائه مدارک جعلی اقدام نماید و افسر مهاجرت متوجه این امر گردد قطعاً متقاضی با ریجکتی ویزا مواجه خواهد شد. در این حالت و درصورتیکه تقلبی بودن مدارک بر اساس استعلام های گرفته شده از مراجع ذیصلاح باشد قطعاً ریجکت ویزا با ممنوعیت سفر همراه خواهد بود. این ممنوعیت سفر در حوزۀ شنگن و یا انگلستان می توانید تا 10 سال نیز صادر گردد. در این حالت رفع ریجکتی ویزا امکانپذیر نبوده و متقاضی می بایست تا پایان مهلت تعیین شده از ارائه درخواست ویزا خودداری نماید.

ریجکت ویزا بدلیل نداشتن توجیه قابل قبول برای سفر

داشتن توجیه قابل قبول مفهومی گسترده و در عین حال پیچیده در مقولۀ اخذ ویزا می باشد که وابستگی مستقیمی به شرایط متقاضی، زمان سفر، علت درخواست ویزا و شرایط کشور مقصد و همینطور سوابق پیشین وی در سفر به کشورهای خارجی دارد. بعنوان مثال اگر شما در فصل زمستان برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام نمائید و در عین حال هیچ سابقه سفری به کشورهای حوزه شنگن، آمریکا و انگلستان بعنوان توریست نداشته باشید، سفر شما بدلیل مقارن بودن با زمستان بسیار سرد کانادا بعنوان یک توریست توجیه نداشته و قطعاً با پدیده ریجکتی ویزا مواجه خواهید شد. رفع ریجکتی ویزا در این حالت نیازمند تغییر در برنامه سفر و ارائه یک برنامۀ سفر توجیه پذیر خواهد بود.

ریجکت ویزا بدلیل نداشتن توجیه مناسب از قصد سفر

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزا عدم توانایی اثبات قصد از سفر می باشد. منظور از توجیه قصد از سفر ارائه مدارکی است که بیانگر قصد اصلی متقاضی برای درخواست ویزا می باشد. بعنوان مثال درصورتیکه قصد اصلی شما درمان در یک کشور خارجی نیازمند ویزا باشد ولیکن مدارک پزشکی کافی دال بر نیاز ضرورری شما برای استفاده از امکانات درمانی کشور مقصد نباشد با پاسخ ریجکتی ویزا مواجه می شوید. در این حالت برای رفع ریجکتی ویزا متناسب با کشور مقصد می توانید نسبت به تصمیم افسر مهاجرت اعتراض نموده و یا مجدداً درخواست ویزا نمائید.

ریجکتی ویزا بدلیل اقامت در کشور مقصد بیش از مدت ویزا در سفرهای قبلی

درصورتیکه نسبت به ارائه درخواست ویزا اقدام نموده ولیکن در سفر قبلی، بیش از موعد مقرر در ویزا در کشور مقصد اقامت نموده باشید افسر مهاجرت متناسب با اختیارات خود می تواند نسبت به ریجکت ویزای شما اقدام نماید. بعنوان مثال شما یک ویزای تحصیلی کوتاه مدت سه ماهه از کانادا گرفته و بنا به دلایلی بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته اید. اکنون که درخواست یک ویزای توریستی کانادا ارائه کردید، افسر اداره مهاجرت با کنترل سوابق شما به این امر واقف شده و نسبت به ریجکتی ویزای شما اقدام خواهد نمود. راهکار رفع ریجکتی در این شرایط، پیشگیری خواهد بود! بدین معنا که بهتر است پیش از اقدام به اخذ ویزا نسبت به توضیح دلایل اقامت غیرقانونی خود نموده و افسر مهاجرت را از دلایل ناخواسته خود مطلع نمائید. درصورتیکه این کار را نکرده و نامۀ ریجکتی ویزا دریافت کردید، بهترین راه ارائه درخواست مجدد و توضیح کامل شرایط پیش آمده می باشد.

ریجکتی ویزا بدلیل امکان ایجاد خطر برای امنیت عمومی کشور مقصد

ریجکت ویزا در این حالت بسیار به ندرت رخ می دهد و بیشتر شامل افرادیست که دارای سوء پیشینه در سوابق قضایی می باشند و در پرونده های مهاجرتی که ارائه برگۀ عدم سوء پیشینه جزء مدارک اصلی درخواست ویزا می باشد اتفاق می افتد. در موارد نادر دیگری ممکن است اسم شما در لیست تحریم های کشور های غربی قرار داشته و یا در سفرهای پیشین خود به این کشورها مرتکب جرمی نابخشودنی و یا جنایت شده باشید. رفع ریجکتی ویزا در این حالت زمانی امکانپذیر خواهد بود که متقاضی از عدم سوء پیشینه و ارتکاب جرم نسبت به خود مطمئن بوده و با ارائه مدارک مثبته اعتراض خود را به تصمیم اتخاذ شده افسر مهاجرت اعلام نماید.

ریجکت ویزا بدلیل عدم ارائه مدارک کامل و یا بیمه مسافرتی نامعتبر

اگر متقاضی بدون توجه به چک لیست مدارک متناسب با نوع ویزای خود در روز انگشت نگاری در کنسولگری حاضر شده و علیرغم مهلت 48 ساعته معمول نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام ننماید با ریجکتی ویزای خود رو به رو می شود. همچنین متقاضیان می بایست نسبت به تهیه بیمه نامۀ معتبر در کشور مقصد، پیش از سفر اقدام نماید. این بیمه نامه های مسافرتی بایستی متناظر با هدف از سفر و مدت اقامت متقاضی و با در نظر گرفتن شرایط جسمانی وی پیش از آغاز سفر تهیه شود.

ریجکت ویزا بدلیل نداشتن سوابق سفر کافی

امروزه نداشتن سابقه سفر به یکی از عمده ترین دلایل ریجکتی ویزا تبدیل شده است. این دلیل بیشتر در پرونده های توریستی مشاهده می شود که ناشی از عدم توجیه افسر مهاجرت در خصوص قصد توریستی سفر متقاضی می باشد. رفع ریجکتی ویزا در این حالت صرفاً در صورت اشتباه افسر مهاجرت در مدنظر قراردادن سوابق سفر متقاضی امکانپذیر است. در غیر اینصورت متقاضی می بایست پیش از درخواست مجدد ویزا نسبت به انجام سفرهای توریستی متناسب با کشور مقصد نهایی خود اقدام نماید.

رفع ریجکتی ویزا ، دلایل ریجکتی ویزا ، ریجکتی ویزا

روش های کلی رفع ریجکتی ویزا

باید بدانید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. درصورت مراجعه به کنسولگری (در حالتیکه مدارک بصورت آنلاین سابمیت نمی شود) اگر متوجه نقص مدارکی که به همراه برده اید شدید بهترین کار درخواست استمهال از افسر مهاجرت جهت تکمیل مدارک می باشد. درصورت عدم موافقت افسر، اقدام آنلاین برای اهذ ویزا و یا عدم امکان تهیه نواقص مدارک چاره ای جز ورود به پروسۀ رفع ریجکتی ویزا نخواهید داشت. در اقدام به رفع ریجکتی ویزا محدودیت هایی وجود دارد که امکان مانور به روی پرونده های مهاجرتی را محدود می کند ولیکن با توجه به قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف می توان از یکی از روش های زیر استفاده نمود:

  • ایجاد تغییرات بنیادین در پرونده و ارائه درخواست مجدد ویزا
  • ارائه دادخواست اعتراض به مقامات ذیربط
  • شکایت از افسر ویزا طبق ضوابط کشور مقصد

برگه ریجکتی ویزا چیست؟

درصورتیکه به یکی یا چند مورد از دلایل ریجکتی ویزا که در بالا به آنها اشاره کردیم درخواست ویزای شما رد شود یک برگه حاوی اطلاعاتی همچون تاریخ انگشت نگاری، دلایل ریجکتی ویزا و نحوه اعتراض به ریجکت ویزا (در صورت امکان) به شما ارائه خواهد شد. برای انجام فرایند رفع ریجکتی ویزا حتماً به وجود این برگه و اطلاعات موجود در آن نیاز خواهید داشت پس در حفظ و نگهداری آن دقت نمائید.

مدارک مورد نیاز جهت رفع ریجکتی ویزا

برای رفع ریجکتی ویزاهای کشورهای مختلف و با توجه به اینکه چه نوع ویزایی درخواست نموده اید و اینکه اساساً اجازۀ اعتراض به ریجکت ویزا به شما داده شده است یا خیر؟ مدارک و ملزومات متفاوتی مورد نیاز خواهد بود که توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی با مشاورین متخصص در زمینه رفع ریجکتی ویزا تماس بگیرید. در ادامه به تفصیل به روشهای رفه ریجکتی ویزا در کشورهای مختلف پرداخته ایم که می توانید از طریق لینک های زیر به آنها دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین می توانید در سایت از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده نمائید.

رفع ریجکتی شینگن

رفع ریجکتی کانادا

رفع ریجکتی انگلستان