تمدید تسهیلات ویژه کانادا...

 

تمدید تسهیلات ویژه کانادا 

تمدید تسهیلات ویژه کانادا برای ایرانیان یکی از اقداماتی است که دولت کانادا برای ایرانیانی که در این کشور زندگی می کنند انجام داده است این  تسهیلات ویژه  شامل تمدید رایگان ویزا، ‍‍‍‍‍‍اقامت موقت و امکان دریافت مجوز کار باز است. دولت کانادا سال گذشته تسهیلات ویژه اقامتی و مهاجرتی برای ایرانیان در نظر گرفته بود که تا تاریخ 28 فوریه 2024 اعتبار داشت. اکنون و به درخواست ایرانیان و بسیاری از وکلای ساکن در کانادا، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، این قوانین و تسهیلات ویژه را یکسال دیگر و تا تاریخ 28 فوریه 2025 تمدید نموده است. این قانون نه تنها شامل ایرانی هایی که با ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای کاری کانادا می شود، بلکه تسهیلاتی نیز برای ایرانی هایی که پاسپورت کانادایی دارند، در ایران زندگی می کنند و قصد دارند پاسپورت کانادایی خود را تمدید کنند نیز می شود.

شما می توانید اطلاعات کامل درخصوص نحوه تمدید پاسپورت کانادا از ایران را در این لینک ببینید.

در جریان انتشار اولیه، دولت کانادا تسهیلات ویژه ای  را بیان کرد:

جهت اطلاع از جزئیات این موقعیت بسیار عالی در ادامه با ما همراه باشید.

این طرح شامل کدام دسته های ویزای کانادا می شود:

1-افرادی که با ویزاهای کوتاه مدت وارد خاک کانادا می شوند

این افراد می توانند با ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای تجاری کانادا وارد این کشور شده و سپس برای دریافت اجازه کار باز سه ساله (Open Work Permit) اقدام کنند. در این روش شما دارای اجازه کاری خواهید بود که می توانید از هر کارفرمای کانادایی درخواست کار نموده و پس از استخدام به راحتی برای اقامت دائم کانادا (Canada PR) اقدام کنید. جهت آشنایی بیشتر در خصوص اجازه کار باز و مزایای این روش به این لینک مراجعه نمایید.

اقدام برای اجازه کار باز بصورت رایگان بوده و آنلاین انجام می شود و افراد مقیم در کانادا در اولویت رسیدگی قرار دارند. 
برای کسانی که در کانادا دارای ویزای کاری، تحصیلی یا ویزای موقت هستند، درخواست تمدید از داخل کانادا را آسان تر خواهد شد .
درخواست های ایرانیان مقیم کانادا با اولویت پردازش خواهد شد  .

2-ایرانیانی که با ویزای توریستی کانادا در این کشور هستند می توانند بدون رعایت محدودیت شش ماهه این ویزا و بدون خروج تا زمان انقضای این طرح در خاک کانادا بمانند.

برای ایرانیانی که قبلاً در  کانادا زندگی می کردند یک نوع مجوز کار جدید معرفی در نظر گرفته شده است .
برای ایرانیانی که مایل به تمدید اقامت خود در کانادا هستند، از برخی هزینه های پردازش معاف می شوند.

3-شهروندان ایرانی تبار کانادایی که در ایران زندگی می کنند می توانند بصورت رایگان برای تمدید پاسپورت کانادایی و یا دریافت برگه ورود، بدون پرداخت هزینه اقدام کنند. 

توجه داشته باشید که مدت اعتبار پاسپورتی که به روش دریافت می کنید یکساله است.


4- ایرانیانی که در خاک کانادا حضور دارند و قصد تمدید ویزای موقت خود را دارند (نظیر ویزای توریستی کانادا) می توانند ویزای خود را بصورت رایگان تمدید نمایند و نیازی به پرداخت هزینه هایی همچون بایومتریک ندارند.

برای شهروندان کانادایی و مقیمان  دائم کانادایی که هم اکنون  در ایران هستند و قصد  خروج از ایران را دارند ، از پرداخت  هزینه های پاسپورت و مدارک اقامت دائم خودداری کنند.
از میان هزینه‌های پردازش حذف شده، متقاضیان ایرانی در کانادا ملزم به پرداخت هزینه رسیدگی به مجوز اقامت موقت، هزینه رسیدگی به درخواست برای تمدید مجوز اقامت در کانادا به عنوان اقامت موقت یا هزینه جمع‌آوری بیومتریک نخواهند بود.

برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید اتباع ایرانی باید  پاسپورت معتبر ایرانی داشته  باشند. آنها همچنین باید وضعیت اقامت موقت معتبر را هم در هنگام درخواست و در هنگام تصمیم گیری در مورد درخواست  نیز همراه داشته باشند.

امکان دریافت مجوز کار برای ایرانیان
اتباع ایرانی واجد شرایط می توانند برای مجوز کار آزاد درخواست دهند. دارندگان مجوز کار آزاد می توانند تقریباً در هر صنعتی برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

علاوه بر این، آنها ممکن است برای جریان های اقامت موقت جدید (به عنوان مثال، از ویزای توریستی تا مجوز تحصیل) بدون پرداخت هزینه درخواست دهند. اگر یک ویزا یا مجوز پس از درخواست یک جریان جدید منقضی شود، در نظر گرفته خواهد شد که وضعیت آنها حفظ شده است.

کانادا مقصدی محبوب برای ایرانیان

بر اساس آمار موسسه شهروندی کانادا، ایرانی‌ها پنجمین گروه  مهاجرانی هستند که بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ شهروند کانادا شده‌اند. بعلاوه، داده های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ( IRCC ) نشان می دهد که در پایان سال 2023، 14780 از ایرانیانی که با ویزای تحصیلی وارد کانادا شده اند، 10670 نفر اقامت دائم دریافت کرده اند. همچنین آمارها نشان می دهد که در سال 2022، ایرانیان هشتمین ملیت مهاجر به کانادا بوده اند و به طور مشخص،  11105 نفر از ایرانیان در آن سال اقامت دائم کانادا را کسب کردند.

 آیا می دانید بیشترین تعداد مهاجرین به کانادا از کدام کشور هستند؟

ایران منشا اصلی برای شهروندان کانادایی است
کانادا مقصدی محبوب برای ایرانیان است. بر اساس آمار اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، ایرانی‌ها پنجمین گروه تازه‌واردی هستند که بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ شهروند کانادا شده‌اند.

علاوه بر این، داده های IRCC نشان می دهد که در پایان سال 2023، 14780 از ایرانیان دارای مجوز تحصیل در کانادا بودند  و 10670 نفر اقامت دائم گرفتند .

علاوه بر این، داده های IRCC همچنین نشان می دهد که در سال 2022، ایران هشتمین کشور مبدا برای  مهاجران بوده است . به طور مشخص،  11105 نفر از ایرانیان  در آن سال اقامت دائم کانادا را کسب کردند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد جزپیات بیشتر تمدید تسهیلات ویژه کانادا با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.