کاهش تعداد مجوزهای تحصیلی کانادا

کاهش تعداد مجوزهای تحصیلی کانادا

مطابق اطلاعیه اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا؛ خبر بد برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارند؛ با کاهش تعداد مجوزهای تحصیلی کانادا پذیرش گرفتن از کالج ها و دانشگاه ها در مقطع لیسانس دشوار می شود که نسبت به سال 2023 که 559/091 مورد بود به 364/000 مورد خواهد رسید. این کاهش متناسب با جمعیت بین کل استان های کانادا توزیع خواهد شد. به عنوان مثال، برای استان انتاریو که پر جمعیت ترین استان کاناداست، این کاهش حدود 50% خواهد بود. ضمن اینکه استان ها مسئول مدیریت تعداد سهمیه های ابلاغ شده بین کالج ها، دبیرستان ها و دانشگاه ها هستند. این تغییرات و کاهش تعداد مجوز های تحصیلی کانادا تا دو سال آینده اعمال شده است. این تغییرات فقط متقاضیان کالج و مقطع کارشناسی را در بر می گیرد و شامل موارد زیر نمی شود:

  • متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ویژه در رشته های حقوق و پزشکی
  • متقاضیان مقطع دبیرستان ( تا سن 18 سالگی در همه استان ها به جز کبک که سن دبیرستان 17 سال می باشد.)

پس از اعمال تغییرات جدید و محدودیت های پذیرش تحصیلی کانادا و پیش از دریافت مجوز تحصیل از دولت فدرال که تحت عنوان Study Permit شناخته می شود، همه دانشجویان بایستی از استان محل درخواست خود مجوز تحصیل اخذ نمایند. نظیر آنچه قبلا در استان کبک با عنوان CAQ وجود داشت. بنابراین با اضافه شدن این مرحله هم زمان دریافت ویزا طولانی تر خواهد شد و هم اخذ این مجوز نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود.

توجه داشته باشید که از سپتامبر 2024 دانشجویانی که از کالج های نیمه دولتی/خصوصی فارغ التحصیل می شوند، نمی توانند مجوز کار دریافت کنند بدین معنا که دریافت اقامت کانادا پس از فارغ التحصیلی برای محصلین کالج های PPPS بسیار مشکل خواهد بود.

همچنین اعلام کرده است، دانشجویان بین المللی که از مقاطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند می توانند برای مجوز کار سه ساله (Work Permit) درخواست بدهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی کانادا به این لینک مراجعه نمائید.