حذف مصاحبه ویزای آمریکا، لغو قانون مصاحبه ویزای آمریکا

حذف مصاحبه ویزای آمریکا

آمریکا یکی از قدرتمند ترین کشور های دنیا در زمینه اقتصاد، درآمد زایی و اجتماعی می باشد و همین امر موجب شده است افراد بسیاری با اهداف گردشگری، تحصیلی، کاری و یا مهاجرت به آمریکا از روش های مختلف مهاجرتی، راهی این کشور شوند.

متقاضیان برای ورود به این کشور نیازمند اخذ انواع ویزای آمریکا می‌باشند. اولین گام نیز برای دریافت ویزای آمریکا، اخذ وقت سفارت آمریکا یا به عبارتی گرفتن وقت مصاحبه حضوری می باشد که در حال حاضر به دلیل تقاضای بسیار زیاد زمان بر است و همچنین زمان انتظار برای ویزای ایالت متحده طولانی شده است. مقامات آمریکایی جهت رفاه حال متقاضیان و تسریع در امور پردازش پرونده ها و کاهش زمان انتظار برای دریافت ویزا اقدام به حذف مصاحبه ویزای آمریکا برای ویزای توریستی، دانشجویی، تجاری و ویزای کارگر ماهر نموده است و همینطور تدبیری اندیشیده اند تحت عنوان دراپ باکس. (Drop box). حذف مصاحبه ویزای آمریکا یک خبر فوق العاده مسرت بخش است.

معرفی تسهیلات Drop Box توسط ایالات متحده بسیار مفید و سودمند است و جهت تمدید ویزای آمریکا از آن استفاده می شود، بدون اینکه متقاضی به صورت حضوری در روز مصاحبه حاضر شود. این ابتکار در بسیاری از دسته های ویزا درحال گسترش است.

Drop Box یک استراتژی رزرو برای ارسال درخواست ویزا است که توسط سفارت ارائه شده است و هم اکنون برای شهروندان هندی مورد استفاده قرار گرفته است و امیدواریم در آینده ای نزدیک برای متقاضیان ایرانی نیز قابل بهره برداری باشد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی به این لینک مراجعه نمائید.

ایالات متحده آمریکا قوانین جدیدی وضع کرده است از جمله حذف مصاحبه ویزای آمریکا و استخدام کارکنان بیشتر در سفارتخانه ها و کنسولگری ها. همچنین متقاضیان واجد شرایط برای معافیت از مصاحبه را افزایش داده است، پرونده های دراپ باکس را برای  قضاوت به خارج از کشور ارسال کرده و کارکنان موقت را برای پردازش درخواست های ویزا استخدام کرده است.

توجه : اگر شخصی قبلا در یک دسته خاص، ویزایی دریافت کرده باشد، اکنون واجد شرایط معافیت مصاحبه ویزای آمریکا می شود و می تواند از تسهیلات دراپ باکس استفاده کند. همچنین متقاضیان ویزای دانشجویی که در گذشته با ویزای توریستی به ایالات متحده سفر کرده اند می توانند درخواست معافیت از مصاحبه را داشته باشند.

در حال حاضر کشورها اقدامات مختلفی را برای کاهش مدت زمان دریافت ویزا انجام داده اند. وزارت امور خارجه ایالات متحده در یک پست رسانه اجتماعی گفت:« ما متعهد هستیم که زمان انتظار برای ویزا را در اسرع وقت کاهش دهیم. »