بورسیه های برتر تحصیلی سوئد

بورسیه های برتر تحصیلی سوئد

بورسیه های برتر تحصیلی سوئد؛ کشور سوئد به دلیل وضعیت اقتصادی، هزینه های مناسب برای زندگی، سیستم آموزشی پیشرفته و همچنین وجود دانشگاه های برتر، مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی و همینطور دانشجویان ایرانی برای تحصیل است. زبان این کشور سوئدی است اما برای جذب بیشتر دانشجویان علاقه مند به تحصیل در سوئد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز در دانشگاه های خود فراهم کرده است.

از مزایای تحصیل در سوئد می توان علاوه بر تحصیل، به امکان کار نیمه وقت اشاره کرد. همچنین اگر قصد دارید که پس از اتمام دوره تحصیلی خود در سوئد مستقر شوید می توانید درخواست اقامت کاری دهید و پس از 3 تا 5 سال کار کردن در کشور سوئد، اقامت دائم دریافت نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در سوئد و شرایط کلی آن به این لینک مراجعه نمائید.

از دیگر مزایای تحصیل در سوئد، استفاده از بورسیه های تحصیلی سوئد است که در ادامه به بورسیه های برتر تحصیلی سوئد می پردازیم. این کشور سالانه میلیون ها دلار هزینه بابت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در اختیار دانشگاه ها قرار میدهد.

بورسیه تحصیلی سوئد در حال حاضر متقاضیان زیادی دارد، با توجه به اینکه سوئد یکی از گران ترین کشورهای اروپایی می باشد، بنابراین این یک فرصت طلایی برای صرفه جویی در هزینه های تحصیل است. دولت سوئد چندین بورسیه برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند ارائه نموده است. بورسیه های برتر تحصیلی سوئد علاوه بر هزینه های تحصیل، مخارج زندگی را نیز تامین می کنند. ضمناً این بورسیه ها با بودجه کامل هستند ، بنابراین لازم نیست نگران هزینه ها باشید.

برای دریافت بورسیه های تحصیلی سوئد لازم است یک CV (رزومه تحصیلی) چشمگیر تهیه کنید و یک مقاله برای برنامه مربوطه ای که به دنبال آن هستید بنویسید. گام دوم جمع آوری تمام مدارک مهم مربوط به شما و حرفه تحصیلی شما خواهد بود.

برخی از بورسیه های سوئد ممکن است به آزمون های مهارت زبان انگلیسی نیاز داشته باشند. تنها تعداد کمی از آنها به آیلتس نیاز دارند، در حالی که برخی از شما می خواهند که جایگزین های آیلتس مانند GRE، Duolingo و … را ارائه نمائید. بهترین نکته در مورد این بورسیه ها این است که روند درخواست آنلاین است.

 مدارک کلی برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

برای اخذ بورسیه های برتر تحصیلی سوئد در هر مقطعی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا لازم است مدارک مورد نیاز را به صورت صحیح و ترجمه شده آماده نمائید.

۱-نامه انگیزشی

۲-رزومه تحصیلی

۳-اثبات دانش و سابقه کار

۴-ارائه دو نامه مبنی بر سوابق تحصیلی و کاری

۵-کپی پاسپورت معتبر

لیست بورسیه های برتر تحصیلی سوئد 2023

۱- بورسیه Erasmus Mundus: دولت سوئد بورسیه ای تحت عنوان Erasmus Mundus ارائه نموده است. هدف اصلی از ارائه این بورسیه ایجاد یک شرایط مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا برای دانشجویانی است که از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند. اما یکی از شرایط دریافت آن این است که دانشجویان مدیریت مراقبت های بهداشتی را مطالعه کرده باشند.

۲- بورسیه تحصیلی Axel Adler: بورسیه تحصیلی Axel Adler برای همه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در سراسر جهان است و یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه گوتنبرگ میزبانی می شود. این بورسیه تحصیلی  سوئد مبتنی بر شایستگی است و مدارک تحصیلی را در اولویت قرار داده است.

۳-طرح وام Studiefondet: این بورسیه تحصیلی سوئدی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیلات عالی در خارج از کشور هستند. طرح وام Studiefondet انواع مختلفی از وام ها را ارائه می دهد و مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در سوئد را دارند. ضمناً دانشجویان می توانند وام خود را بعداً از طریق روش های دیگر مانند بهره بازپرداخت کنند. همچنین باید یک درخواست آنلاین با تمام مدارک لازم ارسال نمائید.

۴- برنامه بورسیه تحصیلی Ingemar Johnsson: برنامه بورسیه تحصیلی Ingemar Johnsson بر روی ورزش تمرکز دارد و برای ورزشکاران بین المللی مناسب است. کلیه متقاضیان علاقه مند به رشته های علوم ورزشی، مدیریت یا مربیگری ورزشی می توانند برای این بورسیه اقدام نمایند. دولت سوئد از بورسیه تحصیلی Ingemar Johnsson برای دانش آموزانی که می خواهند ورزش سوئدی را در مدرسه، کالج یا دانشگاه سوئد مطالعه کنند، حمایت می کند.

۵- بورسیه تحصیلی nu: کمک هزینه nu، بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان کشورهای مختلف ارائه می دهد و روی دانشجویانی متمرکز است که قصد تحصیل به زبان سوئدی را دارند، با اخذ این نوع بورسیه شما ملزم به پرداخت مبالغ کمتری در هر ترم هستید.

۶- بورسیه تحصیلی موسسه فناوری بلکینگ: این نوع بورسیه برای کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا آزاد است. برای اخذ این بورسیه تحصیلی، داوطلبان باید ابتدا برای برنامه پایه پردیس در دانشگاه درخواست ارائه دهند و سپس برای برنامه بورس تحصیلی BTH اقدام نمایند.

۷- بورسیه بین المللی لینکوپینگ: این بورسیه تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد ارائه می شود و مدت دوره آن در دانشگاه لینکوپینگ یک سال است. داوطلبان کشورهای اتحادیه اروپا / غیر اتحادیه اروپا می توانند برای این نوع بورسیه درخواست ارائه دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمائید.

۸- بورسیه دانشگاه لوند: دانشگاه لوند یکی از برترین دانشگاه های جهان است. خبر خوب این است که دانشگاه لوند فرصتی بی نظیر برای بورسیه های برتر تحصیلی سوئد را برای داوطلبان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی به داوطلبانی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می شود.

۹- بورسیه دانشگاه اوپسالا: بورسیه های جهانی اوپسالا به دانشجویانی که در سوئد تحصیل می کنند ارائه می شود و افرادی که به دنبال برنامه های بورسیه تحصیلی در سوئد هستند باید از بورسیه های جهانی اوپسالا استفاده نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمائید.

۱۰- بورسیه های دانشگاه Skovde: دانشگاه Skovde یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرو در سوئد است و بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام با کادری مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی جهت اخذ انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای تحصیلی انگلستان و سایر کشورها و همچنین اخذ بورسیه های برتر تحصیلی در کنار شما عزیزان می باشد.