کار در سوئد

سوئد یکی از کشورهای مرفه جهان در اسکاندیناوی است. اگر میخواهید با هدف کار در سوئد به این کشور مرفه اروپایی سفر کرده و برای ویزای کار درخواست دهید، بهتر است این نوشته را با دقت خوانده و بعد از کسب اطلاعات لازم با مشاوران از طریق این لینک در ارتباط باشید. در حال حاضر رفاه و ثبات اقتصادی، شرایط خوب زندگی، بازار کار با ثبات و موقعیت منحصر به فرد برای تحصیل همگی از عوامل محبوب سوئد بین ایرانیان است.

نگاهی به شرایط کاری سوئد

برای آشنایی با قوانین و شرایط کار در سوئد باید ابتدا به این مهم اشاره کرد که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، برای این مهم نیازمند اخذ ویزای کار سوئد هستند. در نتیجه در صورتی که شما تسلط خوبی به زبان انگلیسی و سوئدی دارید، میتوانید برای این نوع ویزا درخواست دهید. لازم به ذکر است که محصلانی که در حال تحصیل در سوئد هستند و پژوهشگران پروژه های تحصیلی میتوانند در این کشور مشغول به فعالیت شده و درآمد داشته باشند.

کار در سوئد ، ویزای کار سوئد

گروه های معاف از اخذ ویزای کاری

اگرچه شهروندان ایرانی باید برای کار و فعالیت اقتصادی در این کشور ابتدا درخواست ویزای کار بدهند ولی تحت شرایطی اتباع ایرانی هم بدون مجوز، میتوانند به فعالیت و کار مشغول شوند. البته این شرایط تنها برای بازه زمانی 3 ماهه است. به این ترتیب اگر در یکی از گروه هایی زیر هستید، میتوانید بدون ویزای کار سوئد در این کشور مشغول شوید:

  • متخصصین ایرانی به شرطی که حداکثر یک سال در یک شرکت بین المللی سوئدی به صورت موقت کار کردند

  • نیروهای کاری که تحت قوانین آی سی تی به مدت کمتر از ۹۰ روز مشغول کار بودند

  • متخصصین امور فنی یا تعمیر ماشین آلات که برای دو ماه در موارد اضطراری می توانند در این کشور مشغول کار شوند

  • ورزشکاران حرفه ای در مسابقات بین المللی شامل قوانین کاری میشوند. البته این زمان نباید از 3 ماه بیشتر شود

  • رانندگان ترانزیت که همگی تحت شرایط و قوانین ترانزیت بین المللی مشغول کار هستند

  • روزنامه نگاران یا دیگر موارد مشابهی که به مدت سه ماه و به صورت موقت در حال فعالیت در نمایندگی های مرتبط هستند

  • دیپلمات ها و مقامات کنسولی، خانواده و کارکنان آنها در صورتی که در ماموریت باشند، از قوانی ویزای کار مستثنی هستند

  • پزوهشگران و سخنرانانی که در طول سال بیشتر از سه ماه در سوئد نمیمانند

  • شاهدان یا شاکیان در تحقیقات جنایی حادثه ای در سوئد که تا زمان اعلام نتایج باید در این کشور بمانند

مدارک لازم برای درخواست ویزای کار

اگر متقاضی قصد داشته باشد که برای ویزای کاری درخواست دهد، باید علاوه بر پاسپورت حتما شرایط کار کردن در این کشور را داشته و البته به زبان انگلیسی یا سوئدی نیز مسلط باشد. در صورتی که داشتن این شرایط، فرد باید برای وقت سفارت سوئد درخواست داده و فرم درخواست ویزای کاری سوئد را تکمیل کند. در این صورت بهتر است حتما قرارداد کاری از سوی کار فرمای سوئدی با حقوق و دستمزدی معقول به سفارت ارائه شود. در صورتی که شرایط کاری به نحوی باشد که فرد بتوانی حداقل 13 هزار کرون سوئد در ماه درآمد داشته و البته مالیاتش را پرداخت کند، میتوان امیدوار بود که ویزای او برای مدت زمانی مشخص صادر شود.

سایت های کاریابی

در صورتی که تصمیم شما برای کار کردن در این کشور مرفه اروپایی جدی شد، میتوانید از طریق سایت های کاریابی تصوری خوبی از شرایط بازار استخدام سوئد و حقوق های پرداختی داشته باشید. حتی میتوانید در این سایت های ثبت نام کرده و اکانت شخصی بسازید، تا بتوانید با کارفرما مکاتبه کنید. برای همین منظور ما سایت کاریابی در سوئد، کار در استکهلم و شغل در سوئد را پیشنهاد میکنیم.

در مجموع باید گفت که شما برای پیدا کردن شغل مناسب در کشور سوئد باید حتما از دانش زبان و البته رزومه شغلی و تحصیلی خوبی برخوردار باشید. در این صورت میتوانید کارفرما را برای استخدام قانع کرده و برای ویزای کار درخواست دهید. البته بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، قوانین ویزای سوئد را به خوبی بخوانید و سپس برای آینده شغلی خود تصمیم بگیرید.