بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس

 

بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس

نمره آیلتس ندارید؟ نگران نباشید! امروزه بسیاری از افراد به فکر تحصیل در خارج از کشور و دریافت بورسیه های تحصیلی هستند، اما برخی نگران مدرک آیلتس هستند که لازمه دریافت بسیاری از بورسیه های تحصیلی است. اکنون میخواهیم درباره بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس صحبت کنیم. بورسیه های زیادی برای سال 2023 در دسترس هستند که نیازی به آزمون آیلتس ندارند و هر متقاضی از هر نقطه ای از جهان می تواند برای این بورسیه ها اقدام کند. این بورسیه ها برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند.

لیست بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس در سال 2023

1-بورسیه های دولتی شانگهای (Shanghai Government Scholarships): SGS یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل دولت چین است که برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده است. متقاضیان از هر گوشه‌ای از جهان می‌توانند برای SGS با بودجه کامل بدون آیلتس درخواست دهند.

2-بورسیه دولتی ژاپن (MEXT Japanese Govt Scholarship): یک بورسیه دولتی ژاپن با بودجه کامل برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. بورسیه تحصیلی MEXT هزینه های کامل تحصیل، اقامت، بلیط هواپیما و سایر هزینه ها را پوشش می دهد. به این ترتیب می توانید بدون آیلتس در ژاپن تحصیل کنید.

3-برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی تایوان (Taiwan International Graduate Program): این بورسیه، بودجه کامل را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا ارائه می دهد. 100 بورس تحصیلی از طریق برنامه TIGP در دسترس است.

4-بورسیه دانشگاه نانجینگ بدون آیلتس (Nanjing University Scholarship): بورسیه نانجینگ یکی دیگر از بورسیه های محبوب در کشور چین بدون آیلتس در دانشگاه نانجینگ است. این بورسیه همچنین برای تحصیل در  مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا به صورت تمام وقت است.

5-بورسیه های دانشگاه برونئی 2023 (Brunei University Scholarships): بورسیه دانشگاه برونئی دارالسلام نیز یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس است. (فول فاند) بورسیه UBD برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

6-بورسیه های دولت چین (ANSO China Scholarship): ANSO هر سال 300 بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. در چین، نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارید. شما می توانید با استفاده از این بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون آیلتس تحصیل کنید. این بورسیه همچنین بلیط های هواپیما شما را پوشش می دهد.

7-بورسیه دانشگاه هوکایدو در ژاپن (Hokkaido University Scholarship): دانشگاه هوکایدو قدیمی ترین دانشگاه ژاپن است. متقاضیان بین‌المللی می‌توانند برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با بودجه کامل در دانشگاه هوکایدو بدون آیلتس درخواست دهند.

8- بورسیه تویوهاسی ژاپن (Toyohahsi University Japanese Scholarships): در ژاپن، نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا مدرک زبان ژاپنی ندارید. شما می توانید بدون آیلتس در ژاپن تحصیل کنید.

9-بورسیه دولت آذربایجان (Azerbaijan Government Scholarship): این بورسیه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. لطفا توجه داشته باشید که برای بورسیه آذربایجان گواهی مهارت زبان انگلیسی اجباری نیست.

10-بورسیه بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank Scholarship): بورسیه تحصیلی ISDB یک بورسیه تحصیلی کاملاً تامین شده برای دانشجویان بین المللی است که تمام هزینه ها را پوشش می دهد. با این بورسیه شما می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، برنامه های تحصیلی پسادکترا و همچنین آموزش حرفه ای تحصیل کنید.

۱۱-بورسیه ترکیه بورسلاری (Turkiye Burslari Scholarship): یک بورسیه تحصیلی دولت ترکیه با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است که نیازی به آیلتس ندارد.  این بورسیه برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. حدود 5000 بورسیه تحصیلی ارائه خواهد شد. جهت آشنایی بیشتر با بورسیه های تحصیلی ترکیه 2023 به این لینک مراجعه نمائید.

نکته: جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس به این لینک مراجعه نمائید.

چرا باید برای بورسیه های تحصیلی بدون آیلتس اقدام کرد؟

  • هزینه: آزمون آیلتس ممکن است هزینه بالایی در بر داشته باشد و برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند با شرکت نکردن در این آزمون در هزینه خود صرفه جویی کنند.
  • محدودیت‌های زمانی: آماده‌سازی و شرکت در آزمون آیلتس می‌تواند زمان قابل توجهی را صرف کند و برخی از افراد ممکن است انعطاف‌پذیری لازم برای قرار دادن آن را در برنامه خود نداشته باشند.
  • تسلط به زبان انگلیسی: برخی از افراد ممکن است در حال حاضر سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی داشته باشند و احساس کنند که برای اثبات این موضوع نیازی به شرکت در آزمون آیلتس ندارند.
  • آزمون های جایگزین: برخی از دانشگاه ها و موسسات ممکن است آزمون های جایگزین زبان انگلیسی مانند تافل (تست انگلیسی به عنوان زبان خارجی)، PTE (آزمون انگلیسی پیرسون) یا سایر آزمون ها را به جای آیلتس بپذیرند.