بورسیه تحصیلی سوئیس 2023

بورسیه تحصیلی سوئیس 2023

بورسیه تحصیلی سوئیس 2023؛ کشور سوئیس به علت داشتن شرایط رفاهی مناسب و امکانات تحصیلی و کاری پیشرفته به کشوری محبوب برای علاقه مندان به مهاجرت تبدیل شده است. برای ورود به سوئیس با هر هدفی، نیازمند اخذ ویزای سوئیس می باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزای سوئیس و شرایط اخذ آن، به این لینک مراجعه نمائید.

یکی از روش های مهاجرت به سوئیس تحصیل در این کشور است. با توجه به اینکه هزینه تحصیل در سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین تر است، متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند. سیستم آموزشی سوئیس در رتبه دهم جهان قرار دارد و متقاضیان از سراسر جهان می توانند برای بورسیه تحصیلی سوئیس 2023 اقدام کنند. پس از آن می توانند با پیروی از فرآیند ویزای کاری سوئیس، شغلی در سوئیس بیابند.

هر ساله دولت سوئیس و دانشگاه های سوئیس بورسیه هایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که متقاضیان از اقصی نقاط جهان می توانند این بورسیه ها را دریافت نمایند. این بورسیه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

چه بورسیه هایی برای دانشجویان بین المللی در سوئیس وجود دارد؟

۱-بورسیه EPFL  : EPFL یک دانشگاه دولتی محبوب در سوئیس است که بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد را به دانشجویان بین المللی در سوئیس ارائه می دهد. دراین بورسیه ارائه نمره آیلتس ضروری نیست.

۲-بورسیه تحصیلی تعالی ETH زوریخ: ETH Zurich یک موسسه فناوری فدرال سوئیس است که در زوریخ واقع شده است. ETH Zurich طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ارائه می دهد.

۳-بورسیه تحصیلی عالی دولت سوئیس: بورسیه تحصیلی عالی دولت سوئیس یک بورسیه دولتی سوئیس برای دانشجویان بین المللی است. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن  و همچنین شهروند یک کشور خارج از سوئیس باشند. این بورسیه تحصیلی مختص مقطع دکترا در دانشگاه های سوئیس است.

۴-بورسیه های کانتونی و اشتراکی: بورسیه های کانتونال و اشتراکی بورسیه هایی هستند که توسط ایالت ها و شهرداری های سوئیس برای حمایت از دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را در سوئیس دنبال کنند، ارائه می شود. در این نوع بورسیه شما نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارید.

۵-بورسیه های دانشگاه ژنو: دانشگاه ژنو جامع ترین بورسیه های تحصیلی را با در نظر گرفتن نیازهای مالی، دستاوردهای تحصیلی و شایستگی دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در این بورسیه شما نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارید.

مزایای بورسیه های تحصیلی سوئیس

بورسیه های تحصیلی سوئیس 2023 معمولاً طیف وسیعی از مزایای مالی را برای حمایت از دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در سوئیس ارائه می دهند. این مزایا می تواند شامل موارد زیر باشند:

  • هزینه های زندگی: برای پوشش هزینه هایی مانند مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه های روزانه.
  • هزینه تحصیل: برای پوشش هزینه های حضور در دانشگاه سوئیس.
  • بیمه درمانی: برای پوشش هزینه های درمانی در صورت بیماری یا جراحت.
  • هزینه های سفر: برای پوشش هزینه های رفت و آمد به سوئیس.
  • موارد تحقیق و مطالعه: برای تامین هزینه کتاب، تجهیزات و سایر موارد مورد نیاز برای مطالعه و تحقیق.
  • فعالیت های فرهنگی: حمایت از تبادل فرهنگی و شرکت در رویدادها و کارگاه ها.
  • تحصیل در دانشگاه های سوئیس بدون آیلتس

تعدادی از دانشگاه های سوئیس برای پذیرش نیازی به نمره آیلتس ندارند، اما این موضوع بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی می تواند متفاوت باشد. در اینجا لیستی از برخی دانشگاه های سوئیس که به نمرات آیلتس برای دانشجویان بین المللی نیاز ندارند آورده شده است:

  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه سنت گالن
  • موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ (ETH Zurich)
  • دانشگاه زوریخ

به طور کلی سوئیس یک مقصد ایده آل برای دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیل و پیشرفت شغلی خود هستند، مشاهده می شود که بورسیه های تحصیلی سوئیس 2023 عمدتاً روی برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا متمرکز هستند و پذیرش در اکثر دانشگاه های سوئیس بدون آیلتس امکانپذیر می باشد. بنابراین، می توانید برای بورسیه تحصیلی سوئیس 2023 در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهید.