زمان بازگشایی مرزهای کانادا | ورود به کانادا 

زمان بازگشایی مرزهای کانادا

اگر شما نیز تمایل به ورود به کانادا از طریق اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور پهناور هستید و قصد دارید از زمان بازگشایی مرزهای کانادا مطلع شوید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. در زمان نگارش این مطلب در تاریخ 22 می سال 2021 مقارن با یکم خردادماه سال 1400، همچنان زمان بازگشایی مرزهای کانادا اعلام نشده است.تاکنون 23 مرکز ارائه خدمات اخذ ویزای کانادا در کشورهای مختلف شامل: اتریش، بحرین، چین، آلمان، یونان، عراق، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، مالزی، هلند و امارات متحده عربی با ارائه خدمات محدود بازگشایی شده‌اند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام می‌دارد که برای حفظ سلامتی و ایمنی کارکنان و مراجعین به مراکز VAC، اقداماتی از قبیل رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی، نظافت دست‌ها، نظافت محیط اداری و ورود محدود مراجعین بصورت همزمان در این مراکز را به اجرا گذاشته است. علاوه بر این، با کنترل مداوم دمای بدن کارکنان و مراجعین، احتمال ورود افراد مبتلا به کووید 19 به حداقل می‌رسد.

وضعیت ورود به کانادا

کماکان محدودیت های ورود به کانادا پا برجاست. این محدودیت ها برای اتباع غیر کانادایی تا 22 می (1 خرداد 1400) ادامه دارد و البته خانواده های افراد مقیم در کانادا، افراد دارای جواز اشتغال و دانشجویانی که مجوز ورود آنان قبل از 18 مارس صادر شده است، از این محدودیت معاف می‌باشند. لازم بذکر است اگر فرد غیر مقیم کانادا دلیل مهم و قابل اثباتی برای ورود به این کشور داشته باشد از این محدودیت معاف می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که قوانین و مقررات خاصی درخصوص ورود به کانادا و زمان بازگشایی مرزها وضع نموده است که شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان ما و اعلام شرایط شخصی خود از بروزترین شرایط جهت ورود به کانادا مطلع شوید.

دسته بندی های ورود به کانادا

مشخصاً زمان بازگشایی مرزهای کانادا اعلام نشده است، ولیکن دولت این کشور دسته بندی های خاصی درنظر گرفته که بنا به پیشرفت پروسه واکسناسیون در این کشور و کشور مبداء متقاضی، نسبت به آپدیت شرایط و امکان ورود به کانادا اطلاع رسانی انجام خواهد شد، این دسته بندی ها به شکل زیر می باشند:

  • دیدار با اقوام، سفر توریستی، نگهداری از املاک
  • الحاق به خانواده
  • دانش آموزان/ دانشجویان بین المللی
  • فعالیت های شغلی و استخدامی
  • سفر به کانادا برای افرادی که قصد انجام امور اقامت دائم خود را دارند( ویژه افرادی که برای اولین بار وارد کانادا می شوند)
  • سفر با اهداف درمانی
  • سفر به کانادا به دلیل شرکت در مراسم تدفین
  • سفر به جهت نگهداری از بیماران بدحال دارای تائیدیه معتبر پزشکی( ویژه افراد حرفه ای که پزشک نیستند)
  • سفر به کانادا بعنوان ورزشکار آماتور
  • شهروندان فرانسوی از سنت پیر و میکلون

هر یک از دسته بندی های فوق الذکر با توجه به شرایط، ممکن است امکان ورود به کانادا را داشته باشند. جهت اطلاع از شرایط خود می توانید با ما در تماس باشید.

توجه: جهت آشنایی با انواع ویزاهای کانادا می توانید به این لینک مراجعه نمائید.

زمان بازگشایی مرزهای کانادا چه زمانی مشخص می شود؟

زمان بازگشایی مرزهای کانادا به وضوح توسط دولت این کشور اعلام نشده است ولیکن، کلیه مسافرین ورودی به کانادا تا 14 روز قرنطینه می‌شوند و همچنین باید یک برنامه قرنطینه مناسب به افسر خدمات مرزی کانادا ارائه نمایند. دولت کانادا در صفحه وبسایت خود درخصوص بازگشایی مرزهای کانادا اعلام نموده است “در حالیکه محدودیت سفر به کانادا کماکان پابرجاست، با فراهم کردن امکان ارائه بعضی از مدارک در آینده روند رسیدگی به پرونده ها تسریع خواهد شد و مسلماً پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، سفر به حالت قبل باز می‌گردد”. از طریق این لینک می توانید به اطلاعات بیشتری در این خصوص دست یابید.

در پایان خاطر نشان می کنیم که این مطلب دائما بروز خواهد شد و قطعاً مطابق آخرین آپدیت های اداره مهاجرت کانادا، به شما عزیزان در رابطه با زمان بازگشایی مرزهای کانادا اطلاع رسانی خواهد شد.