تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا: کانادا کشوری زیبا با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان است و هر ساله مهاجرین زیادی با هدف گشت و گذار، تحصیل، کار و.. به این کشور سفر می کنند. برای ورود به کشور کانادا با اهداف توریستی، می بایست برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

تعداد زیادی از افرادی که با ویزای توریستی کانادا وارد خاک این کشور شده اند، بعد از بررسی شرایط و موقعیت مناسب کانادا به فکر گرفتن اقامت دائم و شروع کسب و کار در این کشور می افتند و به دنبال راهی برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا هستند. به طور کلی در قوانین مهاجرتی کانادا امکان تغییر یا تبدیل ویزا به ویزای دیگر وجود ندارد اما ممکن است تحت شرایطی این امر صورت بگیرد که طی اطلاعیه ای مندرج در وبسایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ ایرانیانی که با ویزای توریستی کانادا وارد این کشور شده اند، می توانند از شرایط ویژه ای بهره مند شوند.

دارندگان ویزای توریستی کانادا می توانند در داخل خاک این کشور، ویزای خود را به ویزای کاری کانادا تبدیل نمایند. در این حالت باید قبل از اتمام مهلت شش ماهه اقامت موقت در کانادا، از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر دریافت نمایند. پس از دریافت جاب آفر و گرفتن تائیدیه LMIA توسط کارفرما، می توان برای ویزای کار کانادا اقدام نمود و بعد از آن با دریافت مجوز کار، مدت اقامت خود را در کانادا افزایش داده و شرایط لازم را برای اپلای جهت اخذ اقامت دائم این کشور بدست آورد.

تائیدیه LMIA نشان می دهد که کارفرما برای موقعیت شغلی مربوطه، فردی که ساکن کانادا یا کانادایی باشد را پیدا نکرده پس می تواند افراد غیر کانادایی را استخدام کند.

البته باید توجه داشت که متقاضی می تواند با دریافت جاب آفر از کارفرمایان مناطق آتلانتیک کانادا و یا مناطق کم جمعیت شمالی و روستایی کانادا، شرایط لازم را جهت اخذ اقامت دائم این کشور مهیا نماید بدون اینکه نیازی به دریافت تائیدیه LMIA داشته باشد.

مزایای تبدیل ویزای توریستی به کاری

  • حذف مدت زمان انتظار طولانی برای گرفتن ورک پرمیت در پشت مرزهای کانادا
  • امکان اخذ ورک پرمیت در مبدا ورود پس از اخذ تائیدیه LMIA
  • امکان کار کردن و به دست آوردن شغل و درآمد در کانادا
  • امکان اقدام برای اقامت دائم خود و فرزندان پس از کسب یک سال تجربه کاری در کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در کانادا، به این لینک مراجعه نمایید.