قوانین کار در کانادا پس از تحصیل

قوانین کار در کانادا پس از تحصیل؛ کانادا کشوری زیبا و فعال در زمینه کار، تحصیل و…. است که همه ساله مهاجران زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود برای اهداف مختلف انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزای کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

سیستم آموزشی پیشرفته و مدرن کانادا موجب شده تا دانشجویان زیادی به فکر تحصیل در این کشور باشند. همچنین کانادا فرصت‌های شغلی فوق العاده‌ای را به دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی ارائه می‌دهد که در ادامه به آن میپردازیم.

یکی از قوانین کار در کانادا پس از تحصیل این است که از یک موسسه آموزشی معتبر و تعیین شده و دارای DLI number فارغ التحصیل شده باشید تا بتوانید برای مجوز کار بعد از تحصیل اقدام نمائید.
برای کار در کانادا پس از تحصیل، به مجوز کار نیاز دارید، تجربه کاری که در حین کار به دست می آورید ممکن است به شما کمک کند واجد شرایط اقامت دائم شوید.

نکته: برای درخواست مجوز تحصیل، به نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده دارای DLI number نیاز دارید.

DLI چیست؟

مدرسه یا آموزشگاهی است که فقط از دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی استقبال می‌کند. . اگر مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید وضعیت DLI خود را در حین تحصیل از دست داد، می توانید تا پایان مجوز تحصیل خود به تحصیل ادامه دهید. در شرایط دیگر ممکن است لازم باشد برای یک DLI جدید درخواست دهید. برای بررسی لیست آموزشگاه های دارای  DLI number کانادا به این لینک مراجعه نمائید. ضمنا بایستی توجه داشته باشید که فارغ التحصیلی از آموزشگاه های دارای  DLI number  به طور خودکار شما را واجد شرایط PGWP نمی کند. شما باید بررسی نمائید که آیا پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کار هستید یا خیر.

PGWP چیست؟

PGWP یک گواهی به معنای مجوز کار بعد از تحصیل کانادا است که فقط به افرادی که واجد شرایط هستند اعطا می شود.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی چه مدت اعتبار دارد؟

مدت اعتبار PGWP شما بستگی به مدت زمان برنامه تحصیلی شما دارد:

  • اگر برنامه تحصیلی شما کمتر از 8 ماه بود، شما واجد شرایط PGWP نیستید.
  • اگر برنامه تحصیلی شما حداقل 8 ماه وکمتر از 2 سال باشد، ممکن است به شما یک PGWP تعلق بگیرد که تا همان مدت برنامه تحصیلی شما معتبر است. به عنوان مثال، اگر یک برنامه 9 ماهه را تکمیل کرده اید، ممکن است تا 9 ماه به شما اجازه کار داده شود.
  • اگر برنامه تحصیلی شما 2 سال یا بیشتر بود، ممکن است به شما یک PGWP اعطا شود که ۳ سال اعتبار دارد.
  • اگر بیش از یک برنامه تحصیلی را تکمیل نموده اید، ممکن است بتوانید یک PGWP دریافت کنید که مدت زمان گذراندن هر برنامه را شامل می شود، اما توجه داشته باشید هر یک از برنامه هایی که تکمیل کردید باید واجد شرایط PGWP باشد و مدت زمان آن حداقل 8 ماه باشد.

نکته: اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما برای تمام مدت زمانی که باید واجد شرایط باشید معتبر باشد. قبل از PGWP منقضی نشود. زیرا فقط برای شما یک PGWP صادر می شود که تا زمان انقضای پاسپورت شما معتبر است. اگر PGWP  شما در بازه زمانی 20سپتامبر 2021 تا 31 دسامبر 2023  منقضی می شود، ممکن است طبق یک خط مشی عمومی PGWP جدید  با شرایط مجوز کار آزاد تا 18 ماه صادر شود.