راهنمای ویزای تورییستی کانادا

 

راهنمای ویزای توریستی کانادا

راهنمای ویزای توریستی کانادا؛ تغییرات اخیر در شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا و همچنین تمدید تسهیلات ویژه کانادا موجب شده سوالاتی در ذهن افرادی که به دنبال اخذ ویزای کانادا و به تبع بازدید از این کشور هستند به وجود بیاید، ما در مقاله راهنمای ویزای توریستی کانادا به نکات مهمی پرداخته ایم و امیدواریم مطالعه این مطلب، قبل از هرگونه صرف زمان، انرژی و هزینه های جانبی برای آمدن به کانادا مفید واقع شود. با ما همراه باشید.

چه مدت می توانم به عنوان یک توریست در کانادا بمانم؟

افراد با ویزای توریستی کانادا می توانند در هربار ورود به کانادا به مدت حداکثر شش ماه در این کشور بمانند و متقاضیانی که مایلند بیش از مدت اقامت مجاز اولیه خود در کانادا بمانند، می‌بایست با ارائه مدارک و اسناد معتبر برای تمدید مدت اقامت مجاز خود درخواست دهند.

تفاوت بین ویزای سینگل (یکبار ورود) و مولتیپل (چند بار ورود) چیست؟

همانطور که در نام ویزا مشخص است، ویزای سینگل یا همان یکبار ورود به دارندۀ ویزا این امکان را می دهد که فقط یک بار وارد کانادا شود، در حالی که دارندۀ ویزای مولتیپل یا چند بار ورود می‌تواند تا زمانی که ویزا معتبر است به دفعات مکرر به این کشور وارد و خارج شود.

در اکثر مواقع ویزای توریستی کانادا برای همه متقاضیان بصورت مولتیپل یا چند بار ورود صادر می شود، اما اداره مهاجرت و شهروندی کانادا هر درخواست را بطور جداگانه بررسی می کند و بر اساس شرایط افراد نوع ویزا را تعیین میکند توجه داشته باشید که دریافت‌کنندگان ویزای سینگل، پس از خروج از خاک کانادا، برای هر بار ورود به ویزای جدید نیاز دارند.

آیا می توانم برای تمام اعضای خانواده، فقط یک فرم درخواست ویزا تکمیل کنم؟

خیر. در حالی که همه درخواست‌های ویزای توریستی برای یک گروه از اعضای خانواده ممکن است در یک اپلیکیشن بیاید اما هرکدام از افراد باید فرم درخواست ویزای توریستی خود را بطور جداگانه تکمیل و امضا کنند. این تمهیدات برای تمام فرم های مورد نیاز اعمال می شود به جز فرم اطلاعات خانوادگی که بایستی توسط افراد بالای 18 سال تکمیل شود. لازم به ذکر است که فرم های متقاضیان ویزای توریستی زیر 18 سال، باید توسط والدین یا قیم قانونی آنها امضا شود.

آیا امکان ارسال دعوتنامه برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده برای سفر به کانادا وجود دارد؟

بله. شما می توانید با ارسال دعوت نامه به یکی از عزیزانتان برای سفر به کانادا کمک کنید. لازم به ذکر است که ارسال دعوتنامه صرفا تضمینی برای صدور ویزا نیست و فقط نحوۀ کمک به متقاضی ویزا را نشان می دهد. (مثلاً پیشنهاد تامین محل اقامت و یا هزینه های سفر). جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمائید.

آیا برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیاز به معاینه پزشکی دارم؟

این مورد بستگی به مدت اقامت متقاضی در کانادا دارد. در بیشتر موارد، افرادی که قصد دارند بصورت توریستی در کانادا به مدت شش ماه یا کمتر بمانند، نیازی به معاینه پزشکی ندارند، مگر اینکه افراد با ویزای کاری وارد خاک کانادا شوند و شغل آن ها به گونه ای باشد که “حفاظت از سلامت عمومی” الزامی باشد.

متقاضیانی که قصد اقامت بیش از شش ماه در کانادا را دارند باید پروتکل های مربوط به حفاظت از سلامت عمومی را رعایت نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان اخذ سوپر ویزای کانادا، به معاینه ی پزشکی نیاز دارند.

آیا ویزای توریستی همان ویزیتور رکورد است؟

خیر. افرادی که به دنبال بازدید از کانادا به عنوان یک توریست هستند، نیاز به ویزای توریستی دارند که این نوع ویزا این امکان را فراهم میکند که حداکثر به مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. اما برای تمدید اقامت توریستی در کانادا به مجوزی مبنی بر ویزیتور رکورد نیاز دارید. Visitor record مدرکی کاملا متمایز از ویزای توریستی کانادا می باشد و به شکل یک گواهی جداگانه به شما داده می‌شود. ویزیتور رکورد دارای یک تاریخ انقضاست و با گرفتن آن به شما اجازه داده می‌شود که تا مدت اعتبار ویزیتور رکورد در کانادا اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که از ویزیتور رکورد نمی‌توانید به عنوان مجوزی برای ورود به کانادا استفاده کنید و این مدرک فقط برای استفاده در داخل خاک کانادا صادر شده است.

من یک پاسپورت جدید گرفتم اما یک ویزای معتبر در قدیم دارم. آیا می توانم از این  ویزا در پاسپورت قدیمی خود استفاده کنم؟

بله.  امکان سفر به کانادا با استفاده از ویزای توریستی معتبر موجود در یک پاسپورت قدیمی وجود دارد. در مطلب راهنمای ویزای توریستی کانادا به تمامی سوالات احتمالی شما پرداخته شده است. با این حال، مسافران در این شرایط باید مدارک زیر را به کانادا به همراه داشته باشند:

  • پاسپورت قدیمی با ویزای معتبر
  • پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر جدید

چگونه می توانم اقامت خود را به عنوان یک توریست تمدید کنم؟

برای تمدید اقامت خود در کانادا لازم است که مشخصات بیومتریک خود ( مانند اثر انگشت و عکس) را ارائه دهید و برای مجوز ویزیتور رکورد درخواست خود را ثبت نمائید. در این مجوز به مسافران کانادا سه گزینه برای تمدید اقامت خود در این کشور ارائه می دهد:

  • به عنوان یک توریست
  • به عنوان یک کارگری که بدون نیاز به ویزای کاری مجاز به کار در کانادا می باشد.
  • به عنوان یک دانشجویی که بدون نیاز به ویزای تحصیلی مجاز به تحصیل در کانادا می باشد.

آیا در صورت رد شدن ویزای توریستی من می توانم درخواست تجدید نظر کنم؟

هیچ فرآیند تجدید نظری برای درخواست ویزای توریستی وجود ندارد زمانی که درخواست متقاضی برای اخذ ویزای توریستی کانادا رد می شود، این امکان وجود دارد که مجددا درخواست دهد، اما توصیه می شود که این اقدام فقط در صورتی انجام شود که وضعیت وی تغییر کرده باشد، یا اطلاعات جدیدی برای ارائه داشته باشد که نتیجه درخواست او را تغییر دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع ریجکتی به این لینک مراجعه نمائید.

چه کسانی نیاز به ویزای ترانزیت کانادا دارند؟

ویزای ترانزیت فرودگاهی این اجازه را به شما می دهد که توقفی کوتاه در یکی از کشورها داشته باشید، و برای سفر به کشور سوم (مقصد) پرواز خود را تعویض نمائید. مدارک لازم برای کسانی که از طریق کانادا عبور می کنند به شرایط هر فرد بستگی دارد.

برخی از مسافران به ویزای توریستی کانادا نیاز دارند از جمله:

  • کسانی که قصد بازدید از کانادا را دارند. (حتی اگر سفر هوایی باشد و مدت اقامت کمتر از 48 ساعت در کانادا باشد)
  • کسانی که در حین عبور به مقصد دیگر بیش از 48 ساعت در کانادا توقف دارند.
  • افرادی که از اتوبوس، ماشین، قطار، قایق یا کشتی کروز از مرز کانادا عبور می کنند.

سایر مسافران ممکن است فقط به ویزای ترانزیت نیاز داشته باشند از جمله:

  • افرادی که یک پرواز بین المللی دارند و در یکی از فرودگاه های کانادا برای رسیدن به کشور دیگری توقف می کنند.
  • افرادی که طی 48 ساعت یا کمتر از کانادا عبور می کنند و ویزای توریستی معتبر ندارند.

مسافرینی که از ویزای ترانزیت کانادا معاف هستند، به eTA نیاز دارند. eTA یا همان مجوز الکترونیکی سفر به کانادا Electronic Travel Authorization شامل افرادی می‌شود که برای سفر به کانادا نیازی به اخذ و انجام پروسه ویزا ندارند. این افراد در واقع معاف از ویزا هستند و سفرشان به صورت هوایی انجام می‌شود. مسافرانی که با قطار، اتوبوس، قایق یا کشتی کروز از کانادا عبور می کنند، نیازی به دریافت eTA ندارند، اما همچنان باید مدارک معتبر سفر را به همراه داشته باشند. امیدواریم با مطالعه راهنمای ویزای توریستی کانادا به پاسخ برخی از سوالات خود را دریافت نموده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.