پیکاپ ویزای کانادا ، پیکاپ پاسپورت

 

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

روند اخذ ویزای کانادا  به اینصورت است که اگر پس از انجام مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت کانادا با درخواست ویزای شما موافقت شود که این روند را می توانید در پروفایل خود در وب سایت اداره مهاجرت کانادا مشاهده نمائید، شما باید مجددا سفری به کشور ثالث (مانند ترکیه و امارات) داشته باشید تا استیکر ویزای کانادا درون پاسپورت شما درج شود.

اگر از متقاضیان مهاجرت به کانادا هستید، احتمالا در طی فرایند مهاجرت با اصطلاح “پیکاپ پاسپورت” تحت عنوان راهی کم‌هزینه و سریع برای گرفتن ویزا، مواجه شده‌اید.
بعضی از کشورها به دلایل مختلف در ایران سفارت‌خانه یا کنسولگری فعال ندارند، از محبوب‌‌ترین آن‌ها برای مهاجرت می‌توان به کانادا، آمریکا اشاره کرد. متقاضیان ایرانی مهاجرت به این کشور‌ها ناچارند برای دریافت ویزا به دفتر سفارت کشور مذکور در یک کشور ثالث مانند ترکیه، دبی یا ارمنستان مراجعه کنند اما با پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت این امکان فراهم می‌شود که متقاضی بدون حضور در کشور واسطه و با نماینده‌ی قانونی، ویزای خود را از سفارت‌خانه‌ی کشور مقصد، دریافت کند و به اصطلاح پیکاپ پاسپورت انجام دهد.

نکته: جهت آشنایی با انواع ویزای آمریکا به این لینک مراجعه نمائید.

بنابراین به فرایند ارسال پاسپورت، الصاق ویزا و بازگرداندن آن به شخص متقاضی که همه‌ی این فرایند توسط کارگزار قابل اطمینان شما و دارای مجوز انجام می‌شود، “پیکاپ پاسپورت” گفته می‌شود.

 توجه: اصطلاح پیکاپ پاسپورت و پیکاپ ویزا با هم تفاوتی ندارند و هر دو به معنای درج لیبل ویزای کشور مقصد در پاسپورت هستند.

کشور کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت در بین ایرانیان است که هر ساله متقاضیان زیادی برای دریافت ویزای آن درخواست می‌دهند. اما با توجه به عدم وجود سفارت کانادا در کشورمان شهروندان ایرانی ناچار هستند برای انجام امور مربوط به اخذ ویزای کانادا به دو کشور ترکیه و امارات سفر کنند.

با استفاده از خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا، می‌توان در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرد و دیگر نیازی به حضور فرد در کشور واسطه نیست. پس از اینکه سفارت کانادا با صدور ویزا موافقت کرد یک ایمیل تحت عنوان موافقت با صدور ویزا به متقاضی ارسال می‌شود. نیاز است که متقاضی پرینت ایمیل و پاسپورت خود را به همراه وکالت‌نامه پیگیری ویزا در اختیار نماینده قانونی قرار دهد و نماینده با در دست داشتن این مدارک به سفارت کانادا در کشور واسطه مراجعه می‌کند و سفارت پس از بررسی پرونده و مدارک متقاضی هزینه و زمان تحویل ویزا را مشخص و به نماینده قانونی اعلام می‌کند. در آخر نماینده قانونی، ویزای الصاق شده به پاسپورت را دریافت و به متقاضی در کشور مبدا تحویل می‌دهد.

 

توجه: در حال حاضر امکان استفاده از خدمات پیکاپ کانادا، در کشور های ترکیه و امارات وجود دارد و شامل خدمات پیکاپ ویزای کانادا از استانبول، پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا، پیکاپ ویزای کانادا از دبی و پیکاپ ویزای کانادا از ابوظبی می‌شود.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت پیکاپ ویزای مسافرتی کانادا به شرح زیر است

 

  • تکمیل فرم وکالت به نماینده‌ی قانونی
  • برگه‌ی انگشت نگاری
  • پرینت ایمیل موافقت با صدور ویزای کانادا
  • پاسپورت متقاضی

 

مدارک مورد نیاز جهت پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا

 

  • تکمیل فرم وکالت‌نامه به کارگزار یا نماینده‌ی قانونی
  • تکمیل اطلاعاتی سفارت در ایمیل موافقت با صدور ویزا درخواست کرده بود.
  • دو قطعه عکس 7×5