شرایط ورود به کانادا

شرایط ورود به کانادا

با توجه به قوانین جدید اعلام شده از سوی دولت کانادا در سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، در ایام پاندمی ویروس کووید-19 شرایط ورود به کانادا برای مسافران خارجی با محدودیت هایی مواجه شده است. طبق اعلانیه دولت کانادا در 7 سپتامبر 2021 محدودیت های سفر به کانادا برای اتباع خارجی مشروط به واکسینه شدن کامل کاهش یافته است.

آن دسته از مسافرانی که به صورت کامل واکسینه شده اند (تمامی دوز های خود را تزریق نموده و یا آخرین دوز خود را 14 روز قبل از ورود به کانادا، دریافت کرده اند) می توانند بدون محدودیت به کانادا سفر کنند و مشمول قرنطینۀ 14 روزه و همچنین آزمایش کووید-19 بعد از 8 روز نمی شوند. ضمناً مسافران بایستی مدارک واکسیناسیون خود را پیش از ورود به کانادا در اپلیکیشن Arrive CAN  آپلود نمایند.

واکسن های مورد تائید کانادا

از دیگر شرایط ورود به کانادا این است که مسافران می بایست حتماً واکسن های مورد تائید دولت کانادا را دریافت کرده باشند که این واکسن ها به شرح زیر می باشند:

  • فایزر
  • مدرنا
  • آستروزنکا
  • جانسون & جانسون

اقدامات لازم برای مسافرانی که واکسینه شده اند شامل انجام آزمایش های مورد نظر از جمله آزمایش قبل و هنگام ورود به کانادا می باشد. این آزمایشات به این منظور انجام می شود تا احتمال وجود بیماری در مرزهای کانادا کنترل شود و سلامت اجتماعی در شرایط ایمن خود بماند. ضمناً هیچ استثنایی برای مسافران واکسینه نشده وجود ندارد ولیکن افراد وابسته 18 ساله یا بیشتر که به دلیل محدودیت روحی و جسمی واکسینه نشده اند و همراه والدین یا سرپرستانی هستند که واجد شرایط معافیت کامل می باشند، باید تمام شرایط آزمایش و قرنطینه را رعایت کنند و در اپلیکیشن Arrive Can از وضعیت خود گزارش روزانه ارائه دهند.

دولت کانادا همچنان به بررسی اقدامات هدفمند در مرزها و ایمن نگه داشتن کانادایی ها ادامه می دهد.

نکته: جهت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ویزاهای کانادا می توانید به این لینک مراجعه نمائید.