ویزای تجاری ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا معتبرترین و جامع ترین مرجع اطلاع رسانی مطابق آپدیت های سال 2021 برای اخذ ویزای ایتالیا|چگونگی اخذ ویزای تجاری ایتالیا و شرایط کار در ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا ویزایی است که برای آن دسته از شهروندان خارجی صادر می شود که قصد انجام فعالیت های تجاری یا کسب و کار در ایتالیا را دارند. برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا که کوتاه مدت و حداکثر 90 روزه است، باید دعوت نامه تجاری داشته باشید که شرکت یا موسسه دعوت کننده می بایست دعوت نامه را با سربرگ خود پر کرده و بعد از مهر و امضا برای شما ارسال نماید

ویزای تجاری ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا ویزایی است که برای آن دسته از شهروندان خارجی صادر می شود که قصد انجام فعالیت های تجاری یا کسب و کار در ایتالیا را دارند. برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا که کوتاه مدت و حداکثر 90 روزه است، باید دعوت نامه تجاری داشته باشید که شرکت یا موسسه دعوت کننده می بایست دعوت نامه را با سربرگ خود پر کرده و بعد از مهر و امضا برای شما ارسال نماید. در ادامه با تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا و درخواست آنلاین از طریق شرکت CKGS در تهران، می توانید مدارک را تحویل داده و پس از ثبت اطلاعات بیومتریک، منتظر پاسخ سفارت ایتالیا باشید.

مقدمه

ایتالیا بعنوان هفتمین اقتصاد برتر جهان، به دلیل وجود شرکت های فعال در زمینه دکوراسیون و معماری، زیبایی و مد و طلا و جواهرت به شمار می آید و بزرگ ترین و پر بازده ترین نمایشگاه های تجاری در این کشور برگزار می شود و همین امر موجب شده تا بعنوان یکی از بهترین کشور ها برای تاجران و بازرگانان که قصد کار در ایتالیا را دارند شناخته شود. در این مطلب سعی داریم شما را با روند اخذ ویزای ایتالیا، ویزای تجاری ایتالیا و شرایط کار در ایتالیا آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

ویزای تجاری ایتالیا ویزای ایتالیا کار در ایتالیا

کار در ایتالیا

متقاضیان اخذ ویزای تجاری ایتالیا باید بدانند که این نوع ویزا با دریافت اجازه کار در ایتالیا متفاوت می باشد. این نوع ویزا زیر مجموعۀ ویزاهای کوتاه مدت نوع C می باشد و با آن میتوانند حداکثر 90 روز و بدون داشتن اجازه کار در ایتالیا اقامت نمایند.

جهت دریافت اجازه کار در ایتالیا می بایست از سایر ویزاهای ایتالیا که زیر مجموعۀ ویزای نوع D خواهند بود استفاده نمود. انواع ویزاهای کار در ایتالیا به شرح زیر می باشند:

1-کار در ایتالیا با ویزای استخدامی (Salaried Employment Visa): این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که توسط یک کارفرمای ایتالیایی استخدام شده باشند. (کارفرما باید مجوز استخدام کارگر خارجی داشته باشد). هزینه این ویزا 116 یورو و مدت زمان رسیدگی به آن حداقل 30 روز کاری می باشد.

2-کار در ایتالیا از طریق فعالیت های خوداشتغالی ورزشی (Self-Employment-Sport Activity): این نوع ویزای ایتالیا برای ورزشکارانی با سوابق معتبر و درخشان صادر می شود که توسط یک ارگان ورزشی در ایتالیا دعوت به کار شده باشند.

3-کار در ایتالیا بعنوان فریلنسر(Self-Employed-Freelance): این ویزا به افرادی اعطا می شود که با ارائه یک گواهی از استان محل استقرار بتوانند فعالیت کارآفرینی، تجاری یا صنعتی خود را که توسط اتاق بازرگانی آن استان تائید شده باشد را اثبات نمایند. هزینه بررسی این ویزا 116یورو است.

4-کار در ایتالیا از طریق طرح خوداشتغالی (همکاری شرکتی) ( Self-Employment-corporate-role): این نوع ویزای کار در ایتالیا به شهروندان خارجی که حداقل 3 سال در یکی از شرکت های سهامی، شرکت های با مسئولیت محدود و یا مشارکت محدود در سمت های مدیرعامل، عضو هیئت مدیره، مدیر ارشد اجرایی و یا حسابرس هستند تعلق می گیرد. هزینه بررسی این ویزا 116یورو است.

5-کار در ایتالیا بعنوان صاحبین مشاغل (Self-Employment Visa-businessowner): این دسته از ویزاهای ایتالیا ویژه افرادی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار در ایتالیا در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری را دارند که می توان پس از ارائه بیزنس پلان، اخذ تائیدیه های لازم از اتاق بازرگانی استان مورد نظر و ارائه گواهی منابع مالی لازم برای راه اندازی کسب و کار منتظر اخذ این ویزا باشند.

توجه: هر 5 دسته ویزایی فوق زیر مجموعۀ ویزای نوع D هستند و هر کدام حداقل ویزای یکساله می باشند که می توانند در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم ایتالیا شوند.

مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا

درخواست ویزای ایتالیا طرفداران زیادی با توجه به برگزاری نمایشگاه های متعدد و معتبر در این کشور دارد. درخواست ویزای تجاری ایتالیا معمولاً از سوی تجار و صاحبین صنایع و مشاغل به قصد تجارت، شرکت در نمایشگاه ها، سفر به قصد انعقاد قرارداد و… صورت می گیرد. در صورتیکه از طرف یک کارفرمای ایتالیایی یا شرکتی واقع در ایتالیا برای انجام کار و پروژه ای دعوت شدید؛ ابتدا بایستی برای دریافت وقت سفارت ایتالیا و اخذ ویزای تجاری ایتالیا اقدام نمائید. همه افرادی که برای یک ملاقات کاری و یا تنظیم یک قرارداد تجاری قصد سفر به ایتالیا را دارند می بایست نسبت به تهیه مدارک مرتبط با این نوع ویزا اقدام نمایند.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با دستکم سه ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • بیمه مسافرتی
  • دعوت نامه تجاری بر روی سربرگ شرکت ایتالیایی مطابق نمونه مورد تائید سفارت ایتالیا به همراه کپی کارت شناسایی دعوت کننده و گواهی ثبت شرکت ایتالیایی در اتاق بازرگانی (تحت عنوان Visura Camerale) مدرک مذکور باید مربوط به 6 ماه اخیر باشد. اختیاری: مدارکی دال بر وجود معاملات تجاری حقیقی با شرکت ایتالیایی(از جمله بازگشایی اعتبار نامه، پروفرما، پیشنهاد قیمت، قرارداد و غیره)
  • کپی رزرو بلیط رفت و برگشت و اصل واچر هتل
  • کپی صفحه اول پاسپورت و کپی ویزاهای شنگن (با مهرهای ورود و خروج)، آمریکا و انگلستان (در صورت دارا بودن)
  • اصل معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت/ سازمان ایرانی محل اشتغال متقاضی
  • مدارکی دال بر وجود و فعالیت شرکت ایرانی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی. مدارک مورد قبول بسته به نوع شرکت و سمت متقاضی، عبارتند از:

  الف) مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت:

– روزنامه رسمی آگهی تأسیس شرکت به همراه نام ثبت شده متقاضی در آن

– آگهی تغییرات شرکت ایرانی

– در صورت عدم وجود آگهی تغییرات شرکت مذکور مربوط به 3 سال اخیر، شخص متقاضی موظف به ارائه گواهی معتبر از اداره ثبت مبنی بر ادامه فعالیت شرکت علیرغم عدم ثبت تغییرات، می باشد .

ب) مشاغل آزاد:

– پروانه کسب معتبر/ کارت مباشرت و یا کارت بازرگانی معتبر

   ج) کارمندان:

– سابقه بیمه حداقل 6 ماه اخیر یا کارت پرسنلی صادره توسط سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه یا حکم کارگزینی معتبر

– در ضمن کارمندان موظف به ارائه مدارک مربوطه مبنی بر فعالیت شرکت ایرانی (آگهی تأسیس و تغییرات) می باشند.

  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه
  • اصل و فتوکپی شناسنامه متقاضی همراه با ترجمه انگلیسی یا ایتالیایی تمام صفحات
  • کپی بیمه مسافرتی به مبلغ دستکم 30000 یورو

ویزای تجاری ایتالیا ویزای ایتالیا کار در ایتالیا

هزینه اخذ ویزای تجاری ایتالیا

هزینه اخذ این نوع ویزا همانند سایر ویزاهای تایپ C (ویزای کوتاه مدت شنگن و زیر 90 روز) 80 یورو می باشد که در روز مصاحبه و پیش از انجام بیومتریک از متقاضی اخذ می گردد. توجه داشته باشید که درصورت رد درخواست، این مبلغ به شما عودت نمی گردد.

استفاده از سرویس Premium Lounge Service

شرکت کاکس، ارائه دهنده خدمات ویزای ایتالیا به شما این امکان را می دهد که در روز مراجعه جهت ارائه درخواست ویزا به دو صورت مصاحبه شوید، اولین روش مصاحبه عادی (وقت عادی) و روش دوم وقت ویژه و استفاده از سرویس Premium Lounge Service  می باشد. در ابتدای مسیر تکمیل فرم های ویزای تجاری ایتالیا که در بخش قبل توضیح داده شد، می توانید این سرویس را انتخاب نمائید. در این حالت، مصاحبه و تحویل مدارک شما در یک اتاق خصوصی انجام شده و افسر مهاجرت مستقیماً مدارک شما را تحویل گرفته، مستقیماً عملیات بیومتریک برای شما انجام می شود، از شما پذیرایی بعمل می آید و نیازی نیست در صف انتظار تحویل مدارک بمانید، همچنین می توانید از خدمات ارسال رایگان پاسپورت به درب منزل در شهر تهران نیز بهره مند شوید. در این سرویس بابت خدمات فوق هزینه اضافه ای از شما اخذ خواهد شد.

آپدیت های ویزای تجاری ایتالیا سال 1400-2021

افرادی که قصد دارند برای ویزای تجاری ایتالیا جهت امور تجاری اقدام نمایند، می بایست از دعوت کننده خود (شرکت یا شخص) بخواهند که فرمت دعوتنامه این نوع ویزا را عیناً در سربرگ شرکت درج کرده و فرم مربوطه را تکمیل و مهر و امضا نمایند. حتما مدارک شخصی و شرکتی که در بخش مدارک مورد نیاز ویزای تجاری ایتالیا آمده را ضمیمه مدارک نمایند.

توجه: ارائه یک متن دعوتنامه روی سربرگ شرکت ایتالیایی بعنوان دعوتنامه ویزای تجاری ایتالیا محسوب نشده و مورد پذیرش سفارت ایتالیا در تهران نیست.

توجه:طبق اعلام وزارت خارجه ایتالیا، مسافرینی که از تاریخ 29 فروردین 1400 قصد سفر به ایتالیا را دارند می بایست تست PCR مولکولی را 48 ساعت قبل از ورود به ایتالیا انجام داده و پس از ورود و طی 10 روز قرنطینه خانگی، مجدداً تست مذکور(آنتی بادی) را انجام دهند. همچنین می بایست فرم الکترونیکی موقعیت مکانی را نیز از طریق این لینک تکمیل نموده تا بجای خوداظهاری پیش از سوار شدن به هواپیما تسلیم گردد.

روز مصاحبه ویزای تجاری ایتالیا چه مدارکی به همراه داشته باشیم؟

در روز مصاحبه ویزای شنگن، افسر مهاجرت ممکن است سوالاتی در مورد علت سفر به ایتالیا، مدارک موجود و زمان بازگشت بپرسد. در این لینک می توانید با سوالات و پاسخ های احتمالی در روز مصاحبه ویزای شنگن آشنا شوید. در روز مصاحبه از به همراه بردن مدارک اضافی و کپی از مدارک ترجمه شده (مگر در موارد خواسته شده) خودداری فرمائید. همراه داشتن مدارکی چون ترجمه کارت ملی، ترجمه فیش های متعدد حقوقی و… هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

اصلی ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا می بایست به همراه داشته باشید در بخشهای قبلی ذکر شده است. مهمترین نکته در ارائه مدارک رعایت ترتیب مدارک، پرهیز از ارائه مدارک بیش از حد و ارائه مدارک لازم در چک لیست مدارک مورد نیاز این ویزا می باشد.

توجه کنید که حتماً یک نسخه از چک لیست درخواست اخذ ویزای تجاری ایتالیا به زبان انگلیسی را پرینت گرفته، امضا کنید و ضمیمۀ فرم درخواست ویزای ایتالیا نموده و به افسر مهاجرت تحویل دهید.

 دلایل ریجکتی ویزای تجاری ایتالیا

همانگونه که بیشترین درخواست ها در حوزه شنگن از سفارت ایتالیا بوده و ویزای ایتالیا بیشترین تعداد صدور در حوزه شنگن را دارد، به تبع بیشترین تعداد ریجکتی ویزای شنگن نیز مربوط به این کشور می باشد. عمده ترین دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا، عدم اطمینان به بازگشت از سفر، منابع مالی ناکافی برای تامین هزینه های سفر و نداشتن وابستگی خانوادگی در کشور مبدأ، عدم ارائه مدارک کافی دال بر اینکه یک تاجر بین المللی هستید و مراودات مالی با تجار سایر کشورها دارید و قصد اصلی شما از ارائه درخواست ویزای تجاری ایتالیا، صرفاً انجام امور تجاری بین المللی می باشد. شما می توانید با مراجعه به این لینک اطلاعات کامل علل ریجکتی ویزای شنگن را مطالعه نمائید.

ویزای تجاری ایتالیا ویزای ایتالیا کار در ایتالیا

سوالات متداول

1- چگونه می توان اقامت دائم ایتالیا را کسب کرد؟

اقامت دائم ایتالیا برای شهروندان خارجی (اعم از شهروندان عضو اتحادیه اروپا و غیر آن) امکان پذیر است. خارجی هایی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، می توانند با 5 سال زندگی در ایتالیا و پرداخت مالیات، اقامت دائم این کشور را بدست آوردند در حالی که این مدت برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر است. شهروندان این کشورها در صورتیکه بخواهند بیش از 90 روز در ایتالیا زندگی کنند می توانند درخواست اقامت دائم کنند.

2- اگر دعوت کننده محل اسکان را تامین کند می بایست بازهم رزرو هتل را ارائه نمائیم؟

خیر- درصورتیکه دعوت کننده، محل اقامت شما را تامین و تعهد نماید، جهت اخذ ویزای تجاری ایتالیا نیازی به ارائه مدارکی دال بر رزرو هتل نمی باشد.

3- برای اخذ ویزای ایتالیا می بایست مدارکم توسط وزارت خارجه و دادگستری تائید شوند؟

خیر- صرفاً ترجمه مدارک با مهر مترجم رسمی جهت اخذ ویزای تجاری ایتالیا کافیست.

4- آیا سفارت ایتالیا گواهی سپرده را نیز بعنوان تمکن مالی می پذیرد؟

بله- برخی باورهای غلط مبنی بر اینکه جهت اخذ ویزای ایتالیا صرفاً می بایست پرینت حساب جاری ارائه گردد، رواج داده شده است. حال آنکه برای اخذ این ویزا ارائه گواهی بانکی از یک حساب سپرده نیز مورد قبول است.

5- ارائه سند ملکی برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا الزامیست؟

خیر- این مدرک جزو مدارک اختیاری جهت اخذ ویزای ایتالیا اعلام شده است.

6- تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا چقدر است؟

مبلغ مشخصی از سوی سفارت برای این موضوع اعلام نشده است. ولیکن باید توجه داشته باشید که مدارک ارائه شده جهت اخذ ویزای تجاری ایتالیا می بایست متناسب با هدف از سفر و گویای وضعیت کاری و شغلی شما باشد. بدین معنا که اگر برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا درخواست می دهید و قصد خرید یک دستگاه از یک شرکت ایتالیایی را دارید موجودی حساب شما می بایست حداقل مبلغ دستگاه و هزینه سفر و اقامتتان را پوشش دهد.

7- آیا با ویزای تجاری ایتالیا می توانم به کشورهای دیگر اروپا نیز سفر کنم؟

چون این ویزا زیر مجموعه ویزای شنگن به حساب می آید، شما صرفاً با اخذ ویزای ایتالیا می توانید به سایر کشورهای محدوده شنگن سفر کنید.

8- آیا با داشتن ویزای تجاری ایتالیا می توانم در این کشور کار کنم؟

خیر- این ویزای کوتاه مدت صرفاً به شما مجوز اقامت کوتاه مدت به قصد انجام فعالیت های تجاری را می دهد. اخذ ویزای تجاری ایتالیا امکان کار کردن و دریافت حقوق و استفاده از بیمه شهروندی ایتالیا را به شما نخواهد داد.

9- آیا وقت سفارت ایتالیا صرفاً از طریق CKGS داده می شود؟

خیر- می توانید از طریق وبسایت رسمی سفارت ایتالیا هم درخواست وقت سفارت ایتالیا را ارائه دهید.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه مطالب فوق با نحوه اقدام برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا آشنا شده باشید. تیم وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام قصد داشتند اطلاعات کاملی در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز جهت انجام فعالیت تجاری در ایتالیا و اخذ ویزای تجاری ایتالیا در اختیار شما عزیزان قرار دهند. همچنین جهت آشنایی با نحوه اخذ ویزای توریستی ایتالیا می توانید به این لینک مراجعه نمائید.