ویزای الحاق به خانواده انگلیس

ویزای الحاق به خانواده انگلیس

ویزای الحاق به خانواده انگلیس معتبرترین و بروز ترین منبع اطلاع رسانی اداره مهاجرت انگلیس در مورد چگونگی اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس و اقامت دائم انگلیس مطابق آخرین آپدیت های2021

ویزای الحاق به خانواده انگلیس یکی از آن دسته ویزاها برای اقامت در انگلیس است که برای زندگی در کنار اعضای خانواده خود که اقامت دائم انگلیس را دارند، به آن نیاز خواهید داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس

ویزای الحاق به خانواده انگلیس یکی از آن دسته ویزاها برای اقامت در انگلیس است که برای زندگی در کنار اعضای خانواده خود که اقامت دائم انگلیس را دارند، به آن نیاز خواهید داشت. اگر قصد زندگی در کنار خانواده خود در انگلیس را دارید و می خواهید برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقدام کنید، در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس ارائه خواهد شد.

مقدمه

ویزای الحاق به خانواده انگلیس (Family Visa) برای دیدار با اعضای خانواده ساکن انگلیس صادر می شود. این ویزا برای افرادی است که عضوی یا اعضای خانواده آن ها در انگلیس مشغول کار یا زندگی بوده و فرد قصد دارد برای مدتی بیش از 6 ماه بعنوان وابسته یا فرد تحت تکفل، به خانواده خود بپیوندد. منظور از وابستگان، همسر (یا نامزد)، فرزندان، والدین و دیگر اعضای درجه یک خانواده است. بدین ترتیب برای زندگی با اعضای خانواده ساکن انگلیس برای مدت بیش از 6 ماه باید ویزای الحاق به خانواده گرفت. علاوه بر افراد خانواده مانند همسر، فرزندان و والدین، می توانید برای زندگی با کسی که برای درازمدت مراقبت از شما و تامین هزینه هایتان را بر عهده دارد نیز اقدام کنید. شایان ذکر است که اگر قصد پیوستن به اعضای خانواده خود برای مدتی کمتر از 6 ماه را دارید می توانید از ویزای توریستی انگلیس و ویزای ازدواج انگلیس نیز استفاده کنید.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقامت دائم انگلیس

شرایط لازم برای اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس

  •         همسر یا شریک زندگی شما شهروند انگلیس یا دارای اقامت دائم یا مدت دار انگلیس است.
  •         فرزند یک فرد ساکن یا شهروند انگلیس هستید.
  •         پدر یا مادر یک فرد ساکن یا شهروند انگلیس هستید.
  •         از بستگان یک شهروند یا ساکن انگلیس هستید و به دلیل بیماری، معلولیت یا مسن بودن نیاز به مراقبت بلند مدت وی دارید.
  •         همسر یک شهروند انگلیسی فوت کرده هستید.
  •         همسر جدا شده از یک شهروند انگلیسی یا یک فرد دارنده اقامت دائم انگلیس هستید.

اگر شرایط زیر در مورد شما صدق کند، واجد شرایط اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس نخواهید بود:

انواع ویزای الحاق به خانواده انگلیس

این نوع ویزا شامل یک سری از ویزاها می شود که بسته به شرایط خود و رابطه خانوادگی که با اسپانسر خود دارید، آن را دریافت خواهید کرد. این ویزاها عبارتند از:

1- ویزای همسر

ویزای همسر انگلیس برای کسانی صادر می شود که می خواهند به همسر یا شریک زندگی خود که شهروند انگلیس، فرد دارای اقامت انگلیس، مهاجر یا پناهنده در انگلیس یا کسی که به خاطر مسائل بشر دوستانه تحت حمایت دولت انگلیس قرار دارد، بپیوندند. رابطه شما باید یا ازدواج رسمی باشد و یا رابطه طولانی مدت.

2- ویزای والدین

ویزای والدین انگلیس برای والدین یک شهروند انگلیس یا شخص دارای اقامت این کشور یا کسانی که دستکم 7 سال متوالی در این کشور زندگی کرده باشند صادر می شود. برای داشتن شرایط لازم در این دسته، فرزند باید کمتر از 18 سال سن داشته یا در هنگام درخواست حداکثر 18 سال سن داشته باشد.

3- ویزای فرزند

ویزای فرزند برای فرزندان افراد ساکن انگلیس صادر می شود. باید فرزند وابسته فرد ساکن انگلیس بوده و در واقع باید همزمان با پدر یا مادر خود درخواست ویزای الحاق به خانواده یا تمدید آن را کنید. این افراد باید زیر 18 سال سن داشته باشند و هنوز با والدین خود زندگی کرده و به آن ها وابسته باشد.

4- ویزای الحاق به خانواده برای فرد بالغی که به مراقبت طولانی مدت از طرف بستگان خود نیاز دارد

این نوع ویزا برای بستگان بیمار، دارای معلولیت یا شرایط جسمی ناخوشایندی صادر می شود که از طرف بستگان شهروند انگلیس، دارای اقامت انگلیس، مهاجر یا پناهجوی پذیرفته شده در انگلیس یا فردی که به دلایل بشر دوستانه تحت حفاظت دولت انگلیس قرار گرفته، نیازمند مراقبت درازمدت است؛ برای مثال پدربزرگ فرد دارای اقامت دائم انگلیس. فردی که به این نوع مراقبت نیاز دارد باید 18 ساله یا مسن تر بوده و از یک معلولیت یا بیماری رنج برده یا به دلیل کهولت سن به تنهایی نمی تواند از خود مراقبت کند.

5- ویزای الحاق به خانواده انگلیس بر اساس زندگی خصوصی

در این دسته می توانید درخواست ویزای الحاق به خانواده کنید به شرطی که از قبل در انگلیس ساکن باشید و ترک کردن انگیس غیرمعقول و غیرمنطقی باشد.

6- ویزای اقامت در انگلیس در صورتیکه همسر شما فوت کند

این نوع ویزا برای اعضای خانواده و وابستگان یک شهروند فوت کرده انگلیس یا فرد فوت کرده ای که دارای اقامت دائم انگلیس بوده است، صادر می شود. در این مورد باید مدارک و اسنادی را ارائه دهید که واقعی بودن رابطه شما با شخص متوفی را ثابت کند؛ برای مثال ویزای همسر.

7- ویزا بعنوان همسر طلاق گرفته

این نوع ویزا برای کسانی صادر می شود که به خاطر خشونت خانوادگی از همسر دارای اقامت دائم یا شهروندی انگلیس جدا شده و قصد دارد در انگلیس بماند. باید ویزای قبلی شما ویزای همسر بوده باشد.

چه زمان نمی توانید برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس درخواست دهید؟

در صورتیکه خانواده شما با ویزای کاری یا ویزای دانشجویی در انگلیس هستند نمی توانید برای ویزای الحاق به خانواده درخواست دهید. در این موارد می توانید بعنوان وابستگان و افراد تحت تکفل فرد دارای ویزای دانشجویی یا ویزای کار، به او بپیوندید و نیازی به ویزای الحاق به خانواده نخواهید داشت. همچنین در صورتیکه ویزای توریستی یا هر نوع ویزایی با مدت زمان اعتبار 6 ماهه یا کمتر دارید، نمی توانید در طول مدت اعتبار ویزای کنونی، برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس درخواست دهید. در این گونه موارد باید انگلیس را ترک کرده و در خارج از این کشور درخواست دهید. با این وجود در دو صورت می توانید ویزای فعلی خود را به ویزای الحاق به خانواده تغییر دهید:

  •         در صورتیکه ویزای الحاق به خانواده 6 ماهه بعنوان نامزد را دارید.
  •         در صورتیکه مجوز ماندن در انگلیس را برای مشخص شدن یک پرونده دادگاهی خانوادگی یا طلاق داشته باشید.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقامت دائم انگلیس

چگونگی درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس

بسته به اینکه چه نسبتی با فرد دارای شهروندی یا اقامت دائم انگلیس داشته باشید، شرایط و فرآیند درخواست ویزای الحاق به خانواده متفاوت خواهد بود.

1-درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس بعنوان همسر

شما و همسرتان باید 18 ساله یا بیشتر باشید. همچنین همسرتان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد تا بتوانید از طریق ویزای الحاق به خانواده به او ملحق شوید:

  •        شهروند انگلیس یا ایرلند باشد
  •         اقامت دائم انگلیس را داشته باشد
  •         شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین بوده و پیش از اجرای برگزیت (اول ژانویه 2021) در انگلیس ساکن بوده باشد
  •         دارای ویزای تجارت ترکیه یا ویزای کاری ترکیه باشد
  •         پناهنده بوده یا به خاطر مسائل بشردوستانه به او اجازه اقامت داده شده باشد

شما و همسرتان باید قصد زندگی دائم در کنار هم و در انگلیس را داشته باشید تا بتوانید برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس درخواست دهید. در این مورد باید با ارائه مدارک ازدواج ، ثابت کنید که دستکم 2 سال پیش از درخواست با هم زندگی کرده اید یا نامزد هستید و پس از ورود به انگلیس در کمتر از 6 ماه ازدواجتان را رسمی می کنید. همچنین باید ثابت کنید که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید و تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های خود و خانواده را دارید. با این نوع ویزا می توانید 2 سال و 9 ماه در انگلیس بمانید. در صورتیکه بعنوان نامزد درخواست داده اید دوره اقامت شما با ویزای الحاق به خانواده تنها 6 ماه است. پس از این دوره باید دوباره درخواست تمدید ویزا بدهید. در صورت تمدید ویزای خانواده یا تغییر ویزا به این دسته، ویزای جدید شما برای 2 سال و 6 ماه تمدید خواهد شد. در این دسته می توانید در درخواست خود برای فرزندانتان نیز درخواست دهید اگر هر دو مورد زیر صدق کند:

  •        فرزندان شما زیر 18 سال سن دارند
  •        بصورت مستقل زندگی نمی کنند و مجرد هستند

2- درخواست ویزای الحاق به خانواده بعنوان پدر یا مادر

می توانید برای مراقبت از فرزند خود درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس کنید بشرطی که فرزند شما کمتر از 18 سال سن داشته یا مجرد باشد و همراه شما زندگی کنند. همچنین فرزند شما باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  •        شهروند انگلیس یا ایرلند باشد.
  •        اقامت دائم انگلیس را داشته باشد.
  •       شهروند اتحادیه اروپا، سوییس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین بوده و پیش از 1 ژانویه 2021 اقامت خود در انگلیس را آغاز کرده باشد.
  •        اگر از داخل انگلیس درخواست ویزای الحاق به خانواده می کنید، فرزند شما باید دستکم برای 7 سال در این کشور زندگی مداوم داشته و ترک کردن انگلیس برای وی غیرمنطقی باشد.

پدر یا مادر باید ثابت کند که آشنایی کافی با زبان انگلیسی داشته و همچنین از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خانواده در انگلیس برخوردار است. با این نوع ویزا می توانید 2 سال و 9 ماه در انگلیس زندگی کرده و سپس برای تمدید آن درخواست دهید که در صورت موافقت، ویزای شما برای 2 سال و 6 ماه دیگر تمدید خواهد شد.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقامت دائم انگلیس

3- درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس بعنوان فرزند

می توانید برای پیوستن به والدین خود که ساکن انگلیس هستند، درخواست ویزای الحاق به خانواده دهید. در صورتیکه یکی از والدینتان اقامت دائم انگلیس دارد نیازی به اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس را نخواهید داشت. اگر در انگلیس به دنیا آمده باشید شرایط ویزایی والدینتان بصورت خودکار در مورد شما نیز صدق خواهد کرد، یعنی به اندازه والدینتان اجازه اقامت خواهید داشت. در صورتیکه زیر 18 سال داشته باشید، می توانید جداگانه درخواست ویزای الحاق به خانواده کنید یا ذیل درخواست تمدید ویزای بعدی والدینتان قرار داشته باشید. اگر بیشتر از 18 سال سن دارید، والدینتان تنها می توانند بعنوان فرد تحت تکفل شما را ذیل درخواست ویزای الحاق به خانواده خود یا تمدید آن داشته باشند. این شرط تنها در صورتی صدق می کند که مجرد و غیرمستقل از والدین باشید و از داخل انگلیس درخواست ویزا کرده باشید.

در صورتیکه خارج از انگلیس به دنیا آمده باشید، واجد شرایط بودن برای درخواست این نوع ویزا به سن و نوع درخواست ویزای والدینتان بستگی دارد. در صورتیکه زیر 18 سال سن دارید باید مجرد باشید، با والدینتان زندگی کنید و هزینه های زندگی شما بر عهده آنان باشد. همچنین یکی از والدینتان باید برای ویزای الحاق به خانواده (بعنوان همسر یا پدر و مادر) درخواست داده یا بدهد. اگر بیش از 18 سال سن دارید باید بعنوان وابسته و تحت تکفل در ذیل درخواست ویزای خانواده والدینتان قرار داشته باشید هر چند می توانید خود نیز جداگانه و مستقل درخواست ویزای الحاق به خانواده دهید، با این شرط که همراه خانواده زندگی کرده و مجرد باشید.

4- درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس بعنوان یکی از بستگان که به مراقبت درازمدت نیاز دارد

در این مورد باید خارج از انگلیس باشید تا بتوانید درخواست ویزای الحاق به خانواده دهید و فرد ساکن انگلیس که نیاز به مراقبت او دارید نیز باید یکی از والدین، نوه، برادر، خواهر، پسر یا دختر شما باشد که اقامت دائم انگلیس را دارد. همچنین فردی که ساکن انگلیس است باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  •        شهروند انگلیس یا ایرلند باشد.
  •         اقامت دائم انگلیس را داشته باشد.
  •        شهروند کشورهای اروپایی، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین بوده و پیش از 1 ژانویه 2021 در انگلیس ساکن شده باشد.
  •        پناهنده است یا به خاطر مسائل بشردوستانه اقامت انگلیس را دریافت کرده است.

همچنین بعنوان متقاضی ویزای الحاق به خانواده انگلیس در این دسته باید ثابت کنید:

  •         برای انجام کارهای شخصی و خانگی به مراقبت و کمک طولانی مدت نیاز دارید زیرا بیمار هستید، معلولیت دارید یا کهولت سن دارید.
  •        کمک یا مراقبتی که نیاز دارید در کشور خودتان موجود نیست یا توان پرداخت هزینه های آن را ندارید.
  •        کسی که در انگلیس مراقبت از شما را بر عهده می گیرد توانایی مراقبت، پشتیبانی مالی و جا دادن به شما در خانه خود بدون نیاز به کمک های مالی دولت دستکم به مدت 5 سال را داراست.
  •        سنتان 18 سال یا بیشتر از آن است.

مدتی که با این نوع ویزا می توانید در این کشور بمانید، به شرایط عضو خانواده تان در انگلیس بستگی دارد. در صورتیکه وی شهروند انگلیس، ایرلند یا دارای اقامت دائم انگلیس باشد، می توانید بصورت نامحدود در این کشور مانده و نیازی به تمدید ویزا یا درخواست اقامت ندارید. در صورتیکه شهروند کشورهای اروپایی، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید و پیش از 1 ژانویه 2021 در انگلیس ساکن شده باشند، تا زمانی که آن ها اجازه اقامت داشته باشند، شما نیز اجازه اقامت خواهید داشت با این تفاوت که برای تمدید ویزا یا درخواست اقامت، باید اقدام نمائید. اگر عضو ساکن انگلیس شرایط پناهندگی داشته یا به خاطر ملاحظات بشردوستانه اجازه اقامت دریافت کرده است، تا زمانی که وی در انگلیس است شما نیز می توانید در انگلیس ساکن باشد و برای تمدید یا درخواست اقامت، باید اقدام کنید.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقامت دائم انگلیس

5- درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس بر اساس زندگی خصوصی

تنها در صورتیکه از قبل در انگلیس زندگی کرده باشید می توانید بر اساس زندگی خصوصی برای این نوع ویزا درخواست دهید. برای این منظور باید بتوانید ثابت کنید که شما:

  •       زیر 18 سال سن داشته و بطور متوالی دستکم 7 سال در این کشور زندگی کرده اید، و انتظار از شما برای ترک کردن انگلیس غیرمنطقی به نظر برسد
  •       بین 18 تا 24 سال سن داشته و بطور مداوم نیمی از زندگی خود را در انگلیس زندگی کرده اید
  •       18 سال یا بیشتر دارید و کمتر از 20 سال از زندگی خود را در انگلیس بوده اید یعنی بیش از 18 سال سن دارد و کمتر از 20 سال از زندگی خودتون رو توی انگلیس ساکن بوده باشید. و در صورت ترک انگلیس با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهید شد؛ برای مثال به زبان کشوری که قرار است به آن برگردید تسلط ندارید و نمی توانید آن را یاد بگیرید
  •        25 سال یا بیشتر دارید و برای 20 سال مداوم در انگلیس بوده اید

اعضای خانواده شما نیز می توانند در درخواست شما جای داشته باشند و نیازی به ثبت درخواست جداگانه برای ویزای الحاق به خانواده ندارند.

دانش زبان انگلیسی

هنگام درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس در تمام دسته های فوق باید ثابت کنید که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید. توانایی خود در این زمینه را می توانید ثابت کنید اگر دوره های تحصیلی خودتان را به زبان انگلیسی به اتمام رسانده یا به زبان انگلیسی تحقیقاتتان را انجام داده باشید. اگر در انگلیس درس خوانده اید باید مدارک آن را داشته باشید. در صورتیکه در خارج از انگلستان به زبان انگلیسی و در یک کشور غیرانگلیسی زیان درس خوانده اید باید مدرک شما توسط آژانس ملی صلاحیت ها و مهارت های انگلیس تائید شود. همچنین می توانید با شرکت در تست English language test (SELT) و با کسب حداقل نمره CEFR سطح A1 در بخش گفتاری و شنیداری، خود را مسلط به زبان انگلیسی نشان دهید. همچنین در صورتیکه قصد اقامت دائم انگلیس پس از 5 سال را داشته باشید، باید پس از پایان اقامت 5 ساله و پس از درخواست اقامت دائم، در تست CEFR A2 شرکت کنید. تنها در موارد زیر نیازی به ارائه مدارک برای نشان دادن تسلط به زبان انگلیسی یا شرکت کردن در تست های رسمی ندارید:

  •        بعنوان فرزند درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس کرده اید.
  •       بعنوان فردی مسن و برای تحت مراقبت قرار گرفتن توسط بستگانتان در انگلیس به این کشور می آیید.
  •       با ویزای الحاق به خانواده به مدت 5 سال در انگلیس بوده اید و بعنوان همسر یا پدر و مادر قصد تمدید این ویزا را دارید.
  •       بیش از 65 سال سن دارید.
  •      شرایط جسمی یا روانی دارید که باعث می شود نتوانید زبان انگلیسی را یاد گرفته یا توانایی خود در این زمینه را نشان دهید.

تمکن مالی

در صورتیکه درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس کرده اید، شما و شریک زندگیتان باید ثابت کنید که روی هم دستمزد سالانه ای حداقل 18600 پوندی دارید، در صورتیکه:

  •       بعنوان همسر درخواست ویزا کرده اید.
  •        قصد دارید پس از پایان 5 سال اقامت با ویزای الحاق به خانواده، درخواست اقامت دائم انگلیس بدهید.

در صورتیکه فرزندانی با شرایط زیر دارید، باید پس انداز بیشتری نیز داشته باشید:

  •       فرزندان شما شهروند انگلیس یا ایرلند نیستند.
  •        فرزندان شما شهروند کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین نیستند و از قبل از 1 ژانویه 2021 در انگلیس ساکن نشده اند.
  •        اقامت دائم انگلیس را ندارند.

در موارد فوق، دستمزد اضافه شما باید به شرح زیر باشد:

·        مبلغ 3800 پوند سالانه برای اولین فرزند

·        مبلغ 2400 پوند سالانه برای فرزندان بعدی

چه منابع درآمدی را می توان برای این مورد اختصاص داد؟

شما و همسرتان می توانید از موارد زیر برای نشان دادن این که درآمد کافی دارید استفاده کنید:

  •        درآمد ناشی از استخدام پیش از کم شدن مالیات و بیمه
  •        درآمدی که از خوداشتغالی یا بعنوان رییس یک شرکت با مسئولیت محدود در انگلیس به دست می آید
  •        پس اندازهای بالاتر از 16000 پوند
  •         حقوق بازنشستگی
  •         درآمدهای غیرکاری مانند درآمد ناشی از اجاره ملک یا سهام

نکته: در صورتیکه خود یا همسرتان از طریق خوداشتغالی یا استخدام کسب درآمد می کنید، باید ثابت کنید که آن مبلغ را برای 6 ماه کار یا بیشتر بدست آورده اید.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقامت دائم انگلیس

چه مدارک مالی را باید ارائه داد؟

در هنگام ثبت درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس باید مدارک درآمدی تان را ارائه دهید، مدارکی از قبیل:

  •        صورتحساب بانکی مربوط به شما یا همسرتان که درآمد ماهیانه شما را نشان دهد.
  •       فیش حقوقی شش ماهه.
  •        نامه ای از کارفرما با تاریخ و سربرگ معتبر که عنوان شغلی شما، حقوقتان، مدت استخدامتان و نوع قراردادتان در آن ذکر شده باشد.

نکته: در صورتیکه بخواهید پس از 5 سال اقامت دائم انگلیس را دریافت کنید باید ثابت کنید درآمد کافی دارید، در غیر این صورت، بعد از 10 سال می توانید اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید.

مدارک و شواهدی که برای درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس باید ارائه دهید:

هنگام درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس باید اطلاعات و مدارک زیر را داشته باشید و در هنگام ثبت نام آنلاین در این لینک وارد کنید:

  •        نام تمامی کسانی که قصد اقامت در انگلیس را دارند
  •       تاریخ تولد خود و تمامی افراد ذیل پرونده ویزا
  •        پاسپورت معتبر دارای اعتبار دستکم 6 ماهه
  •        کپی صفحه اول و صفحات دارای مهر پاسپورت متقاضی ویزا
  •        کپی مجوز اقامت بیومتریک (biometric residence permit)، در صورتیکه داشته باشید (مجوز اقامت بیومتریک یک کارت شناسایی هوشمند است که حاوی اطلاعات هویتی و اطلاعات بیومتریک است که پس از ورود به انگلیس به کسانی داده می شود که اجازه اقامت بیش از 6 ماه را در این کشور دارند)
  •        جزئیات درخواست های قبلی برای مهاجرت به انگلیس
  •         گواهی عدم سوء پیشینه یا جزئیات جرم هایی که قبلا داشته اید
  •      شماره بیمه، در صورتیکه داشته باشید
  •         تاریخ تولد والدین و ملیت آن ها، در صورتیکه از خارج از انگلیس درخواست ویزای الحاق به خانواده کرده اید
  •        نتیجه تست بیماری سل، اگر شهروندی یکی از کشورهای موجود در این لینک هستید
  •        ترجمه رسمی مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند
  •      فرم اسپانسری از طرف عضو خانواده که ساکن انگلیس است
  •        گواهی ازدواج یا طلاق خود و همسر
  •       اسنادی که رابطه شما را با فرد ساکن انگلیس نشان دهد
  •         تکمیل فرم Appendix 1 برای افراد مسن و بیماری که می خواهند بستگان ساکن انگلیس از آن ها مراقبت کنند.

تغییر ویزا به ویزای الحاق به خانواده انگلیس

اگر با یک ویزای متفاوت به انگلیس آمده اید، شاید واجد شرایط تغییر دسته ویزایی به ویزای الحاق به خانواده باشید تا با همسر، فرزند یا والدین خود که در انگلیس هستند بمانید.

هزینه ویزای الحاق به خانواده انگلیس

محل درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس خارج از انگلیس درداخل انگلیس
هزینه پیوستن به همسر، والدین یا فرزند 1523 پوند 1033 پوند
هزینه هر فرد وابسته که به درخواست اضافه شود 1523 پوند 1033 پوند
هزینه فرد بالغی که باید مورد مراقبت بستگان خود قرار گیرد 3250 پوند 1033 پوند

به این هزینه ها، هزینه بیمه سلامت (متغیر) و هزینه ای 20 پوندی برای ثبت اطلاعات بیومتریک اضافه خواهد شد. در صورتیکه در داخل انگلیس برای ویزای الحاق به خانواده درخواست داده اید، می توانید با پرداخت 800 پوند اضافی بخواهید سریع تر به درخواست شما رسیدگی شده و در مدت کمتر از 10 روز کاری، مجوز اقامت بیومتریک شما صادر خواهد شد. بطورکلی بررسی پرونده شما در صورتیکه در خارج از انگلیس درخواست داده باشید 12 هفته به طول خواهد انجامید در حالی که این مدت در صورت ثبت درخواست در داخل انگلیس، 8 هفته خواهد بود.

بعد از درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس

بعد از ثبت درخواست آنلاین خود برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس، باید برای ثبت اطلاعات بیومتریک خود در محلی که در کشور محل زندگی تان تعیین شده حضور یابید. در ایران این کار از طریق مرکز VFS گلوبال صورت می گیرد. تاریخ حضورتان در این مرکز، در هنگام ثبت درخواست ویزای الحاق به خانواده به شما اعلام خواهد شد. در صورتیکه با درخواست ویزای شما موافقت شود، برای شما مجوز اقامت بیومتریک (BRP) صادر می شود که با استفاده از آن می توانید در انگلیس کار و تحصیل کنید.

آیا روش دیگری نیز برای اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس وجود دارد؟

بله، از طریق ویزای گرد هم آمدن خانواده  (Family reunion) می توانید به خانواده خود در انگلیس بپیوندید. (Family reunion  مربوط به کسانی است که به دلیل پناهنده شدن یا مسائل دیگری مانند فجایع طبیعی از خانواده خود جدا افتاده و اکنون در انگلیس ساکن شده و قصد دارند خانواده ای که روزگاری داشته اند را دوباره تشکیل دهند و دور هم جمع کنند) همسر یا فرزند شما می تواند به شما در انگلیس بپیوندد یا همراه شما بماند اگر:

  • شما قبل از اینکه مجبور به ترک کشورتان شوید، عضو یک خانواده بوده اید.
  • شما بر اساس قوانین حفاظت بشردوستانه بعنوان پناهنده اقامت 5 ساله دریافت کرده اما شهروندی انگلیس را ندارید.

در صورتیکه هنوز درخواست پناهندگی شما پذیرفته نشده و یا زیر 18 سال سن دارید، همسر و فرزند شما نمی توانند در قالب این دسته ویزایی به شما بپیوندند. همچنین باید دستکم دو سال از زندگی مشترکتان گذشته باشد تا بتوانید همسرتان را در قالب ویزای گرد هم آمدن خانواده به انگلیس بیاورید. فرزندانتان نیز کمتر از 18 سال داشته، قصد زندگی با شما و همسرتان را داشته و مجرد باشند. در این مورد هزینه ای برای صدور ویزا از فرد و خانواده او دریافت نخواهد شد.

ویزای الحاق به خانواده انگلیس اقامت دائم انگلیس

سوالات متداول

1- مدت اعتبار ویزای الحاق به خانواده انگلیس چند سال است؟

مدت اعتبار این ویزا به نسبت شما با فرد دارای سکونت یا شهروندی انگلیس وابسته بوده و به شرح زیر است:

  • 2 سال و 9 ماه برای همسر شهروند یا دارای اقامت دائم انگلیس و 6 ماه برای نامزد
  • بدون محدودیت زمانی برای فرزند والدینی که اقامت دائم انگیس یا شهروندی این کشور را داشته باشد
  • 2 سال و 9 ماه برای والدینی که می خواهند به فرزند زیر 18 سال خود ملحق شوند، بشرطی که فرزندشان دستکم 7 سال متوالی در این کشور ساکن بوده باشد
  • بدون محدودیت زمانی و بدون نیاز به تمدید ویزا یا اقدام برای اقامت دائم برای بستگان سالخورده یا بیمار فرد دارای اقامت دائم یا شهروندی انگلیس. در صورتیکه فرد ساکن انگلیس از طریق پناهندگی اقامت انگلیس را دریافت کرده یا شهروند اروپایی سکونت گزیده در انگلیس قبل از اجرای برگزیت باشد، فرد بیمار یا سالخورده می تواند تا زمانی که وی ساکن انگلیس است همراه با او زندگی کند.

2- در چه صورت امکان تمدید ویزای الحاق به خانواده انگلیس را ندارم؟

در صورتیکه اعتبار ویزای الحاق به خانواده شما به پایان رسیده و شرایط زیر را دارید، نمی توانید درخواست تمدید ویزا کرده و باید برای ویزای جدید درخواست دهید:

  • در زمان پایان اعتبار ویزا در خارج از انگلیس باشید
  • همسر شما از شهروندان اروپایی و غیر انگلیسی باشد
  • قربانی خشونت خانوادگی بوده یا همسر شما فوت کرده باشد
  • می خواهید به خانواده خود که پناهندگی انگلیس را دارند ملحق شوید

3- چگونه می توانم واقعی بودن رابطه خود با همسرم را ثابت کنم؟

اگر بعنوان همسر یا شریک زندگی فرد دارای اقامت دائم انگلیس یا شهروندی انگلیس درخواست ویزای الحاق به خانواده کرده اید، در مورد مسائل زیر باید مدارک ارائه دهید:

  • مدارک عینی مانند گواهی ازدواج بشرطی که دستکم 2 سال از ازدواج شما گذشته باشد
  • رابطه شما با همسرتان، برای مثال اینکه چگونه با یکدیگر آشنا شده و هر چند وقت یکبار همدیگر را می بینید
  • چه مدت با یکدیگر زندگی کرده اید و برای این موضوع مدرک ارائه دهید، مانند اجاره نامه یا مالیات
  • چیزهایی که با پول مشترک خریده اید یا هزینه هایی که بصورت مشترک پرداخت می کنید
  • اینکه آیا وظیفه مراقبت از همسر خود را بر عهده دارید یا خیر

4- فرم Form SU07 چیست؟

این فرم که با نام فرم اسپانسری نیز شناخته می شود، فرمی است که در آن فرد دارای اقامت دائم انگلیس یا شهروندی انگلیس متعهد می شود که از درخواست ویزای الحاق به خانواده توسط یکی از بستگانش پشتیبانی می کند. این فرم برای تائید این موضوع است که شما مسئول تامین هزینه ها، مراقبت و فراهم آوردن مسکن برای متقاضی ویزا هستید بدون اینکه دستکم برای 5 سال به کمک های مالی دولتی نیاز داشته باشید.

5- در صورتیکه خود را واجد دریافت ویزای الحاق به خانواده انگلیس در دسته زندگی خصوص بدانم اما پول کافی برای پرداخت هزینه های درخواست ویزا را نداشته باشم چه باید بکنم؟

در موارد زیر می توانید فرم آنلاین عدم اخذ هزینه ویزای الحاق به خانواده را پر کنید:

  • مکانی برای زندگی نداشته و پول کافی برای تامین سرپناه ندارید.
  • مکانی برای زندگی دارید اما نمی توانید هزینه های ضروری زندگی مانند غذا و گرمایش خانه را تامین کنید.
  • درآمد بسیار اندکی داشته و پرداخت هزینه درخواست ویزا می تواند به سلامت فرزندتان آسیب برساند.

سخن پایانی

همراهان گرامی، در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلیس نیاز دارید دقیقا متناسب با مطالب سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی انگلیس تنظیم و در اختیارتان قرار داده شده است. تیم وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام با داشتن سال ها تجربه می توانند مشاوری امین برای شما عزیزان باشند. ضمناً جهت آشنایی با سایر ویزاهای انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.