ویزای خانوادگی انگلستان

ویزای خانوادگی انگلستان

ویزای خانوادگی انگلستان ویزای خانوادگی ( family visa ) یا ویزای الحاق به خانواده انگلیس، برای افرادیست که قصد اقامت در انگلستان بیش از 6 ماه را دارند.

ویزای خانوادگی ( family visa ) یا ویزای الحاق به خانواده انگلیس، برای افرادیست که قصد اقامت در انگلستان بیش از 6 ماه را دارند. از این ویزا می توان برای زندگی در کنار همسر، نامزد، فرزند، والدین و یا اقوامی که قصد مراقبت طولانی مدت از یک تبعه انگلستان را دارند استفاده نمود.

ویزای خانوادگی انگلستان

ویزای خانوادگی انگلستان؛ بسیاری از افراد ساکن در انگلستان که اعضای خانواده آنها دارای ویزاهای کوتاه مدت هستند، تمایل دارند آنها را بیشتر از شش ماه در کنار خود داشته باشند، ولی نمی دانند راهکار آن چیست!

برای دریافت اقامت انگلستان راهکار بسیار ساده ای وجود دارد که اگر در ادامه این مطلب همراه ما باشید، این ویزای جدید را به شما معرفی خواهیم کرد. این ویزا در دسته ویزای الحاق به خانواده انگلستان قرار می گیرد و اداره مهاجرت انگلیس آن را به عنوان ویزای خانوادگی انگلستان ( family visa ) نامگذاری کرده است.

تبدیل انواع ویزا به ویزای پیوست به خانواده انگلیس

ویزای خانوادگی ( family visa ) یا ویزای الحاق به خانواده انگلیس،  برای افرادیست که قصد اقامت در انگلستان بیش از 6 ماه را دارند. از این ویزا می توان برای زندگی در کنار همسر، نامزد، فرزند، والدین و یا اقوامی که قصد مراقبت طولانی مدت از یک تبعه انگلستان را دارند استفاده نمود.

تغییر دسته ویزایی

اگر با ویزای دیگری به غیر از ویزای خانوادگی انگلیس –مثلا ویزای تحصیلی- به این کشور آمده اید می توانید این ویزا را فقط جهت ماندن در کنار همسر، شریک زندگی، فرزند یا والدین تمدید کنید و همینطور ویزای خود را به ویزای خانوادگی انگلیس تغییر دهید و اقامت انگلستان را دریافت نمائید.

نکته: جهت آشنایی با روند اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.

ویزای خانوادگی انگلستان | ویزای پیوست به خانواده

هزینه های تغییر دسته ویزایی

برای دریافت ویزای خانوادگی انگلستان می توانید از درون و یا خارج از خاک انگلستان اقدام کنید. بدین ترتیب که؛ درصورت مطابقت شرایط ویزای فعلی با قوانین اداره مهاجرت می توانید از درون خاک انگلستان برای ویزای الحاق به خانواده یا ویزای خانوادگی انگلستان درخواست دهید. درغیراینصورت می بایست خاک انگلستان را ترک کنید و از کشور محل اقامت خود درخواست این ویزا را ارائه نمائید. هزینه هایی که می بایست برای تبدیل دسته ویزایی خود به ویزای الحاق به خانواده انگلستان پرداخت کنید در جدول زیر مشخص شده است.

تغییر دسته ویزایی خارج از انگلیس درداخل انگلیس
هزینه پیوستن به فرزند، همسر، شریک زندگی 1538 پوند 1048 پوند
هزینه هرنفر همراه که به متقاضی وابسته باشد 1538 پوند 1048 پوند
هزینه هر نفر بالغ 3250 پوند 1048 پوند

هزینه های بیمه درمانی برای ویزای الحاق به خانواده در انگلیس

در ویزاهای بیشتر از شش ماه، متقاضی ویزای انگلیس می بایست هزینه های بیمه خود را از قبل پرداخت نماید. برای تغییر ویزا به ویزای الحاق به خانواده انگلیس (ویزای خانوادگی) نیز بایستی هزینه های بیمه را به عنوان بخشی از هزینه های درمانی پرداخت کنید. مبلغ بیمه پرداختی بستگی به مدت زمان ویزای شما دارد که در ذیل به آنها اشاره شده است.

برای افراد بالای ۱۸ سال:

-1560 پوند اگر برای ویزای دوسال و شش ماه اقدام کنید.

-1872 پوند اگر برای ویزای دو سال و نه ماه اقدام کنید.

-3120 پوند اگر برای ویزای پنج ساله اقدام کنید.

برای افراد زیر ۱۸ سال :

-1175 پوند اگر برای ویزای دو سال شش ماه اقدام کنید.

-1410 پوند اگر برای ویزای دو سال و نه ماه اقدام کنید.

-2350 پوند اگر برای ویزای پنج ساله اقدام کنید.

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلستان

اگر خارج از خاک انگلستان برای دریافت ویزای الحاق به خانواده اقدام کنید مدت زمان رسیدگی به این ویزا به صورت معمول ۲۴ هفته است. زمان رسیدگی به درخواست های ویزای خانوادگی انگلیس که از درون خاک انگلستان ارائه می شود حدودا ۸ هفته خواهد بود.

چه زمانی نمی توانید برای ویزای خانوادگی اقدام کنید؟

برای ارائه درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس یا ویزای خانوادگی انگلیس، محدودیت هایی نیز وجود دارد، بدین معنا که همه افراد دارای ویزای انگلیس نمی توانند برای این ویزا اقدام کنند. این محدودیت ها بشرح ذیل می باشند:

-اگر عضو خانواده شما با ویزای کاری یا تحصیلی در انگلستان باشد، در این حالت می توانید برای بودن در کنار آنها از ویزای همراه استفاده کنید و نمی توانید برای ویزای خانوادگی انگلستان درخواست دهید.

-اگر ویزای توریستی انگلیس یا ویزای کمتر از شش ماه دارید، در این حالت باید انگلستان را ترک کنید، پس از آن برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس درخواست دهید.

-درصورتیکه با ویزای خانوادگی به عنوان نامزد یا شریک زندگی در انگلستان هستید و یا اینکه منتظر حکم دادگاه خانواده و یا در انتظار حکم طلاق هستید برای اقدام و اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلستان نیازی به ترک خاک ندارید و می توانید مستقیماً برای ویزای خانوادگی انگلستان درخواست خود را ارائه نمائید.

ویزای خانوادگی انگلستان

حداقل تمکن مالی لازم برای ویزای الحاق به خانواده انگلیس

اگر به عنوان همسر و یا برای اقامت پنج ساله درخواست می دهید، شما و همسرتان باید حداقل سالیانه 18600 پوند درآمد داشته باشید. اگر دارای فرزند همراه هستید برای فرزند اول 3800 پوند و برای هر فرزند اضافه 2400 پوند در سال می بایست به مبلغ فوق افزوده شود.

توجه : این مبالغ حداقل های لازم می باشند. همچنین می توانید از مبالغ پس انداز خود به جای درآمد برای اثبات تمکن مالی استفاده کنید.

منابع درآمدی قابل قبول برای اثبات تمکن مالی در ویزای خانوادگی انگلستان

یکی از مهمترین بخش های پرونده های درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلیس و اکثر پرونده های اقامت انگلستان، اثبات تمکن مالی لازم برای زندگی در انگلیس می باشد. ویزای خانوادگی انگلیس هم از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین متقاضی و شریک زندگی می توانند موارد زیر را به عنوان منابع درآمدی خود معرفی نمایند:

-درآمد حاصل از کار پیش از کسر مالیات و بیمه در انگلستان

-درآمد حاصل از کسب و کار شخصی در انگلستان با ارائه مدارک ۶ ماهه

-پس انداز حدود 16000پوندی

-درآمد حاصل از مستمری دولتی

-درآمد حاصل از اجاره املاک یا سود پول dividends))

مدارک قابل قبول برای اثبات تمکن مالی در ویزای الحاق به خانواده انگلستان

-پرینت حساب بانک

-شش ماه فیش حقوقی

-نامه ای از محل استخدام با ذکر تاریخ و میزان حقوق، عنوان شغلی، مدت زمان انجام کار، نوع قرارداد و مبلغ دریافتی پیش از کسر کسورات، مدت زمان دریافت مبلغ مورد اشاره بعنوان حقوق و فیش های حقوقی.

توجه : اگر نتوانید میزان حداقل درآمد را اثبات کنید برای دریافت اقامت دائم می بایست 10 سال در انگلستان زندگی کنید. بدین معنا که متقاضیانی که نتوانند منابع درآمدی مناسب برای درخواست ویزای خانوادگی انگلیس را ارائه نمایند، حتی اگر موفق به اخذ ویزای الحاق به خانواده انگلستان بشوند و اقامت موقت دریافت کنند، می بایست مدت زمانی بیش از حد معمول – که پنج سال می باشد- را در انگلستان بمانند تا بتوانند برای اقامت دائم انگلستان درخواست بدهند.

چه کسانی برای دریافت ویزای خانوادگی انگلستان نیاز به ارائه اسناد درآمدی ندارند؟

-اگر بعنوان والدین برای الحاق به فرزندان خود اقدام نموده اید.

-افرادی که کمک هزینه دولتی دریافت میکنند، مانند هزینه پرستار

در حالات فوق، افرادی که قصد دارید در انگلستان به آنها ملحق شوید باید مدارک درآمدی خود را ارائه نمایند به گونه ای که اثبات کنند شما نیاز به دریافت کمک هزینه دولتی ندارید.

سوالات متداول

آیا می توان ویزای خانوادگی انگلستان را تمدید کرد؟

بله، اگر در انگلستان هستید هر زمان و پیش از اتمام مدت ویزا می توانید برای تمدید این ویزا اقدام کنید. اگر قصد تمدید ویزا و ماندن با همان عضو خانواده ای که ویزای قبلی برای ماندن با او برایتان صادر شده را دارید، تا 28 روز قبل از اتمام ویزا می توانید اقدام کنید.

آیا می توان مدت زمان رسیدگی به ویزای الحاق به خانواده انگلیس را کاهش داد؟

بله، فقط در صورتیکه از درون خاک انگلستان اقدام کنید میتوانید با پرداخت 800 پوند از خدمات priority super استفاده کنید. در این حالت حداکثر طی دو روز کاری به شما پاسخ خواهند داد.

آیا با ویزای خانوادگی انگلیس اجازه کار و تحصیل داریم؟

بله، شما می توانید با داشتن این ویزا کارت اقامت دریافت کرده و در انگلستان کار کرده و رایگان تحصیل نمائید.

ویزای خانوادگی انگلستان

سخن پایانی

بطور کلی باید بدانیم که ویزای خانوادگی انگلیس، زیر مجموعه ای از ویزای الحاق به خانواده انگلستان می باشد و در دسته ویزاهای مهاجرت به انگلستان قرار می گیرد. حداقل مدت زمان این اقامت دو سال و شش ماه می باشد و در بدو ورود به خاک انگلستان برای شما از طرف دولت، کارت اقامت صادر می شود.

این ویزا مناسب افرادیست که قصد دارند پدر و مادر خود را برای مدت طولانی نزد خود در انگلستان نگهداری کنند.