ویزای ازدواج انگلیس

ویزای ازدواج انگلیس

ویزای ازدواج انگلیس مرجع اطلاعات مهاجرت|آخرین آپدیت های اداره مهاجرت سال 2021 برای ویزای ازدواج انگلیس|اگر قصد اخذ ویزای انگلیس یا ازدواج در انگلیس را دارید حتما مطالعه نمائید.

ویزای ازدواج انگلیس یکی از آن دسته های ویزایی  کوتاه مدت (6 ماهه) است که برای آن دسته از افرادی صادر می شود که هدف آن ها از سفر به انگلیس تنها ازدواج است. جهت آشنایی بیشتر با ویزای ازدواج انگلیس و شرایط و مدارک مورد نیاز آن در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویزای ازدواج انگلیس

شاید شما نیز از جمله کسانی باشید که قصد ازدواج در انگلیس را دارید بنابراین می بایست نسبت به اخذ ویزای ازدواج انگلیس اقدام نمائید. بدانید که با ویزای توریستی نمی توانید وارد انگلستان شده و در این کشور ازدواج خود را به ثبت برسانید. در ادامه مطلب، شما را با شرایط اخذ ویزای ازدواج انگلیس آشنا خواهیم کرد.

مقدمه

ویزای ازدواج انگلیس یکی از آن دسته های ویزایی  کوتاه مدت (6 ماهه) است که برای آن دسته از افرادی صادر می شود که هدف آن ها از سفر به انگلیس تنها ازدواج است؛ مثلا می خواهید دوستان انگلیسی خود را در مراسم ازدواجتان داشته باشید یا به هر دلیلی دوست دارید در این کشور ازدواج خود را به ثبت برسانید. با این ویزا می توانید به انگلیس سفر کرده و ازدواج خود را در این کشور رسمی کنید. در واقع این ویزا برای کسانی صادر می شود که می خواهند برای مدت کوتاهی به انگلیس سفر کرده و بعد از ثبت ازدواج، این کشور را ترک کنند. در واقع در این مطلب قصد ما بررسی فرآیند اخذ اقامت انگلیس از طریق ازدواج نیست و فقط می خواهیم این نوع ویزای انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم. بطورکلی اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید می توانید برای ویزای ازدواج انگلستان اقدام کنید:

  • می خواهید در انگلیس ازدواج خود را به ثبت برسانید.
  • قصد ماندن و اقامت در انگلیس بعد از ثبت ازدواج خود را ندارید.

ویزای ازدواج انگلیس،ازدواج در انگلیس

شرایط لازم برای اخذ ویزای ازدواج انگلیس

  • باید 18 سال یا بیشتر سن داشته باشید
  • مجرد بوده و بتوانید در عرض کمتر از 6 ماه پس از ورود به انگلیس، ازدواج کرده یا ازدواج خود را به دولت انگلیس اعلام کنید
  • رابطه شما واقعی باشد
  • برای کمتر از 6 ماه به انگلیس بیایید
  • بعد از پایان دوره 6 ماه ویزا یا در مدت کمتر از آن، انگلیس را ترک کنید
  • از طریق سفرهای متعدد و پشت سر هم قصد اقامت طولانی در انگلیس را نداشته یا نمی خواهید انگلیس را به محل اقامت اصلی خود تبدیل کنید
  • توانایی پشتیبانی مالی از خود در طول سفر را دارید (یا شخص دیگری هزینه های شما را در حین سفر متقبل می شود)
  • توانایی پرداخت هزینه های بازگشت به کشور خود یا ادامه سفر در خارج از انگلیس را دارید (یا شخص دیگری این هزینه ها را برای شما تامین می کند)
  • دولت را از دیگر برنامه ها و فعالیت های خود، غیر از ازدواج، در مدت حضور در انگلیس آگاه کرده اید

در صورتیکه شرایط اخذ شهروندی انگلیس را داشته باشید، نمی توانید برای ویزای ازدواج اقدام کنید. در واقع اگر شرایط اخذ شهروندی را داشته باشید (برای مثال با یک شهروند انگلیسی ازدواج کرده اید) باید برای شهروندی این کشور اقدام کنید که همان اخذ اقامت و شهروندی انگلیس از طریق ازدواج است. اگر شما و خانواده شما اهل اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین هستید، در صورتیکه تا قبل از 30 ژوئن 2021 به انگلیس بیایید نیازی به اخذ ویزای ازدواج انگلیس ندارید. اگر اهل این کشورها بوده و پس از 30 ژوئن 2021 برای ثبت ازدواج به انگلیس بیایید، باید برای اخذ ویزای ازدواج انگلستان اقدام کنید مگر اینکه یکی از شرایط زیر در مورد شما صدق کند:

  • پیش از اجرای برگزیت در انگلیس اقامت کرده اید
  • برای طرح اقامت اتحادیه اروپا اقدام کرده اید و هنوز درخواست شما در حال بررسی است
  • شهروند ایرلند باشید

با ویزای ازدواج انگلیس چه کاری هایی می توان و چه کارهایی نمی توان انجام داد؟

با ویزای ازدواج انگلیس می توانید:

  • در عرض 6 ماه پس از ورود به انگلیس ازدواج کنید و برای این کار باید از مراکز ثبت ازدواج رسمی استفاده نمائید
  • از انگلیس بعنوان مکانی برای ترانزیت و سفر به کشور ثالث استفاده کنید

نمی توانید:

  • از کمک هزینه های مالی دولتی و عمومی استفاده کنید
  • اعضای خانواده را همراه خود بیاورید (باید جداگانه درخواست ویزای توریستی انگلیس بدهند)
  • بیشتر از 6 ماه در انگلیس اقامت داشته باشید
  • ویزای خود را تمدید یا به دسته ویزایی دیگر تغییر دهید
  • کار کنید (غیر از فعالیت های مجاز مرتبط با کار یا شغل در خارج از کشور مانند شرکت در نشست ها و میتینگ های کاری که در بخش ویزای کاری انگلیس به آن ها پرداخته شد)
  • تحصیل کنید

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج انگلیس

برای اخذ ویزای ازدواج انگلستان باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر که دستکم 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی داشته باشد
  • مدارکی که شرح ازدواج شما در آن ذکر شده و نشان دهید که هزینه برخی از فرآیند مراسم ازدواج را پرداخته اید، برای مثال رسید پرداخت هزینه های سالن و آرایشگاه و غیره
  • مدارکی که نشان دهید هدف از سفر شما به انگلیس ازدواج است، برای مثال ایمیل هایی که بین شما و سالن یا آرایشگاه رد و بدل شده است
  • مدارکی که نشان دهید در پایان اعتبار ویزای ازدواج انگلستان (حداکثر 6 ماه) این کشور را ترک می کنید، برای مثال بلیط برگشت یا وابستگی خانوادگی
  • مدارک و اسناد مالی که نشان دهید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود در طول سفر را دارا هستید، مانند تمکن مالی بانکی و گردش حساب 6 ماهه
  • اگر قبلا ازدواج کرده اید باید مدارک را ارائه دهید که ثابت کنید مجرد هستید، مانند طلاق نامه یا گواهی فوت همسر سابق

ویزای ازدواج انگلیس،ازدواج در انگلیس

چگونگی ثبت درخواست برای اخذ ویزای ازدواج انگلیس

برای اخذ ویزای ازدواج انگلیس باید بصورت آنلاین از طریق این لینک اقدام کنید و کشوری که می خواهید مراحل انگشت نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک را از طریق آن انجام دهید، انتخاب نمائید. در ایران این خدمات از طریق کارگزاری رسمی VFS Global انجام می شود. ضمنا می توانید برای دریافت وقت ملاقات انگلیس به این لینک مراجعه نمائید. لازم به ذکر است که اگر همسر شما نیز در انگلیس حضور ندارد باید بصورت جداگانه برای دریافت ویزای ازدواج انگلستان اقدام کند. اگر فرزند یا فرزندان شما یا نامزدتان (در صورتیکه خود یا همسرتان سابقه ازدواج قبلی و داشتن فرزند از آن ازدواج ها را داشته باشید) نیز قصد سفر به انگلیس برای شرکت در مراسم ازدواج شما را دارند، باید جداگانه برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کنند. باید حداکثر سه ماه قبل از زمان تعیین شده برای ازدواج در انگلیس، برای اخذ ویزای ازدواج اقدام کنید. معمولاً در عرض 3 هفته پرونده شما بررسی و نتیجه به شما اعلام خواهد شد. هزینه ویزای ازدواج انگلیس 128 دلار است.

ویزای ازدواج انگلیس،ازدواج در انگلیس

سوالات متداول

1- منظور از notice of a marriage چیست؟

منظور از notice of a marriage این است که شما و همسرتان بعد از اخذ ویزای ازدواج انگلستان، باید در یک دفتر ثبت که در محل اقامتتان قرار دارد، گواهی را پر کنید که نشان دهد قصد ازدواج در انگلستان را دارید. برای این کار باید دستکم 7 روز در آن شهر اقامت داشته باشید تا بتوانید notice of a marriage بگیرید. در صورتیکه خود یا همسرتان شهروند اروپایی نیستید، باید این گواهی را در یک دفتر ثبت تعیین شده توسط دولت انگلیس پر کنید. دوره انتظار این گواهی 28 روز است و به همین خاطر باید 28 روز کامل پس از صدور این گواهی صبر کرده و سپس مراسم ازدواج خود را برگزار کنید. در طی این مدت نیازی به ماندن در انگلیس نیست.

2- اگر قصد ازدواج در انگلستان را داشته باشم باید ویزای ازدواج بگیرم یا ویزای نامزدی؟

ویزای ازدواج انگلستان برای کسانی است که قصد ندارند پس از ثبت ازدواج و انجام مراسم عروسی، در این کشور بمانند. اگر همسرتان شهروند انگلیس بوده یا اقامت این کشور را دارد و قصد دارید پس از ازدواج در این کشور بمانید، باید برای ویزای الحاق به خانواده یا همان اخذ اقامت انگلیس از طریق ازدواج اقدام کنید.

3– آیا با ویزای توریستی انگلیس می توانم در این کشور ازدواج کنم؟

بر اساس قوانین انگلیس، در صورتیکه قصد ازدواج در این کشور (با یک شهروند غیر انگلیسی یا کسی که اقامت این کشور را ندارد) را دارید باید ویزا ازدواج بگیرید و نمی توانید با ویزای توریستی برای این کار اقدام کنید.

4- آیا می توانم با ازدواج با یک شهروند انگلیسی، در این کشور زندگی کنم؟

اگر کسی که قصد ازدواج با او در انگلیس را دارید شهروند انگلیس یا دارای اقامت این کشور است، نمی توانید از ویزای ازدواج انگلستان برای سفر به این کشور و انجام مراسم ازدواج استفاده کنید. در واقع در این صورت باید برای ویزای الحاق به خانواده یا اخذ اقامت انگلیس از طریق ازدواج اقدام کنید که از طریق آن می توانید اقامت این کشور را بدست آورید. شهروندی انگلیس نیز به صورت اتوماتیک با ازدواج با یک شهروند این کشور داده نخواهد شد.

5- آیا همسرم می تواند برای دیدنم به انگلیس بیاید؟

در صورتیکه خودتان با ویزای توریستی یا دیگر ویزاهای کوتاه مدت 6 ماهه به انگلیس آمده اید، همسرتان نیز باید از طریق همان دسته های ویزایی برای آمدن به انگلیس و دیدار با شما اقدام کند. اما اگر اقامت بیش از 6 ماه در انگلیس دارید (برای مثال ویزای کاری یا دانشجویی بیش از 6 ماه) یا اقامت دائم این کشور را اخذ کرده اید، می توانید از طریق ویزای الحاق به خانواده یا ویزای همراه، همسر و فرزندتان را به انگلیس بیاورید.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه دقیق مطلب فوق به پاسخ سوالات خود در زمینه اخذ ویزای ازدواج انگلیس، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج دست یافته باشید. تیم وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام با داشتن سوابق و پرونده های موفق متعدد می تواند در زمینه اخذ انواع ویزای انگلیس شما عزیزان را همراهی نماید. همچنین خوانندگان محترم می توانید با مراجعه به این لینک از شرایط و توضیحات مربوط به سایر انواع ویزای انگلستان مطلع شوید.

ثبت ديدگاه