رفع ریجکتی ویزای انگلیس

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

رفع ریجکتی ویزای انگلیس بروز ترین و معتبرترین منبع اطلاع رسانی در مورد چگونگی اقدام برای اعتراض به ریجکت ویزا و رفع ریجکتی ویزای انگلیس و دلایل ریجکتی ویزای انگلستان 2021

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برای اخذ ویزای انگلیس یا مهاجرت به انگلیس اقدام کرده اید و دریافت جواب منفی باعث شده به پیدا کردن راهی برای رفع ریجکتی ویزای انگلستان فکر کنید. اگر می خواهید علت ریجکتی ویزای انگلیس را بدانید و با روش های رفع ریجکتی ویزای انگلیس آشنا شوید، در ادامه این مطلب اطلاعات مفصلی در مورد رفع ریجکت ویزای انگلیس ارائه شده است.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

رفع ریجکتی ویزای انگلیس؛ شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برای اخذ ویزای انگلیس یا مهاجرت به انگلیس اقدام کرده اید و دریافت جواب منفی باعث شده به پیدا کردن راهی برای رفع ریجکتی ویزای انگلستان فکر کنید. اگر می خواهید علت ریجکتی ویزای انگلیس را بدانید و با روش های رفع ریجکتی ویزای انگلیس آشنا شوید، در ادامه این مطلب اطلاعات مفصلی در مورد رفع ریجکت ویزای انگلیس، شرایط و مدارک لازم برای رفع ریجکت ویزای انگلیس و نحوه اقدام برای رفع ریجکتی ویزای انگلستان ارائه شده است.

وقت سفارت را به همراه تخفیف دریافت کنید…

تخفیف بگیرید

مقدمه

رفع ریجکتی ویزای انگلیس پس از پاسخ منفی به درخواست ویزای انگلستان، اگر چه در مواردی امکان پذیر است اما قواعد و روش خاص خود را دارد. اگر با درخواست ویزای شما یا درخواست مهاجرت شما مخالفت شده باشد و به اصطلاح با ریجکتی ویزای انگلستان مواجه شده اید، می توانید درخواست بررسی مجدد پرونده ویزای انگلیس خود و رفع ریجکتی ویزای انگلیس را داشته باشید به شرطی که اجازه این کار به شما داده شده باشد. در نامه ریجکتی به شما گفته خواهد شد که آیا حق اعتراض به این تصمیم گیری (appeal) یا درخواست برای بررسی مجدد پرونده موسوم به administrative review دارید یا خیر. اگر تمام شرایط زیر در مورد شما صادق باشد می توانید برای رفع ریجکت ویزای انگلیس درخواست دهید:
• در خارج از انگلیس به سر می برید.
• در خارج از انگلیس درخواست ویزای انگلیس کرده اید.
• با درخواست ویزای شما بعد از 6 آوریل 2015 مخالفت شده است.
• حق شکایت به دیوان مهاجرت و پناهندگی به خاطر ریجکتی ویزای انگلیس را ندارید.
• درخواست ویزای شما مربوط به ویزای دانشجویی کوتاه مدت یا ویزای توریستی (غیر از ویزای توریستی با هدف درمان) نبوده باشد.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس رفع ریجکتی ویزای انگلستان

درخواست برای رفع ریجکتی ویزای انگلستان برای ویزاهای زیر امکان پذیر است:

• ویزای Tier 2
• ویزای Tier 4
• ویزای Tier 1 Entrepreneur Visa
• ویزای Tier 1 Investor Visa

• اقامت درازمدت و نامحدود انگلیس

بررسی مجدد پرونده یا بررسی درخواست برای رفع ریجکت ویزای انگلیس توسط تیمی متفاوت و مستقل از تیم تصمیم گیرنده ابتدایی صورت می گیرد. در حال حاضر تیم وزارت کشور انگلیس که مسئول تصمیم گیری در مورد درخواست های تجدید نظر در ویزای انگلستان هستند در شهر منچستر بوده و از لحاظ فیزیکی از افسران پرونده در سفارتخانه ها و کنسولگری ها یا حتی مراکز تصمیم گیر در داخل این کشور استقلال دارند. در مورد ویزای توریستی انگلیس نیز درصورتیکه درخواست شما برای ویزا رد شد نیز امکان اعتراض و درخواست رفع ریجکتی وجود نداشته و باید مدارک جدید ارائه داده و دوباره درخواست ویزا دهید.

برای مشاوره با ما در تماس باشید. (ملاقات حضوری در تهران فقط با تعیین وقت قبلی)

مشاوره بگیرید

دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

ریجکتی ویزای انگلیس به این معنا نیست که برای همیشه از سفر به این کشور محروم شده اید. بعد از خواندن نامه ریجکتی ویزای انگلستان به خوبی از دلیل ریجکت شدن خود مطلع خواهید شد. درصورتیکه مرتکب اشتباه شده و می توانید آن را اصلاح کنید، این کار را انجام داده و یک درخواست جدید ارائه دهید که البته با پرداخت هزینه مجدد ویزا همراه خواهد بود. لازم به ذکر است که برخلاف ویزاهای شینگن، در ویزاهای انگلیس، همانند ویزاهای کانادا نیازی به صبر کردن 6 ماهه بعد از ریجکتی ویزا نبوده و هر زمان می توانید دوباره درخواست ویزا کنید. با این وجود اگر اطلاعات غلط داده یا برای فریب افسر پرونده دست به هر کاری زده اید، در صورت محرز شدن این موضوع، تا 10 سال حق ورود به بریتانیا را نخواهید داشت.
توجه: جهت آشنایی با دلایل ریجکتی ویزای کانادا و ویزای شینگن می توانید به لینک های زیر مراجعه نمائید:

رفع ریجکتی ویزای کانادا
رفع ریجکتی ویزای شینگن

اما چه می شود که درخواست ویزای شما توسط سفارت انگلیس ریجکت می شود. عمده ترین دلایل ریجکتی ویزای انگلستان به شرح زیر هستند:
1- هدف سفر شما با دسته ویزایی که برای آن درخواست داده اید همخوانی ندارد
ارائه هدفی نادرست از سفر به انگلیس همچنان شایع ترین دلیل ریجکت ویزای انگلیس است. به همین خاطر پیش از درخواست ویزا باید در مورد تناسب دسته ویزایی با هدف سفر شما به انگلیس و مدارکی که باید برای آن دسته ویزایی خاص ارائه دهید، تحقیق کافی داشته باشید. برای مثال اگر قصد سفر به انگلیس با اهداف توریستی را دارید، نباید بگویید می خواهید در این مدت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید که افسر ویزا را دچار سوء تفاهم خواهد کرد.
2- هدف سفر با مدت زمانی که می خواهید در انگلیس بمانید تناسب ندارد
برخی از کسانی که برای ویزای توریستی انگلیس درخواست ارائه می کنند معمولا می خواهند مدت زمان بیشتری از مدتی که برای یک سفر توریستی لازم است در این کشور بمانند و همین موضوع مامور سفارت و وزارت کشور انگلیس را به درخواست شما مشکوک می کند. اگر مدارکی که ارائه می دهید، به ویژه مدارک مالی، با طول دوره مورد نظر شما برای اقامت در انگلیس همخوانی نداشته باشد، امکانی ریجکت ویزای انگلیس بسیار زیاد خواهد بود. همچنین برای جلوگیری از ریجکت ویزای انگلیس می بایست توجه داشته باشید که در برخی پروازها، به ویژه پروازهای مستقیم از ایران فرمی در اختیار مسافران قرار داده می شود که در آن اطلاعات سفر و مدت اقامت پرسیده می شود. حتی اگر ویزای شش ماهه توریستی داشته باشید و بعنوان مثال مدت اقامت خود را در فرم دو ماه اعلام کنید و بیش از 60 روز در انگلستان بمانید –با وجود اینکه ویزای شش ماهه داشتید- در نوبت های بعدی درخواست ویزای انگلستان، این امر یک امتیاز منفی بوده و می تواند باعث ریجکتی ویزای انگلستان شود.
3- برخی مدارک لازم برای ویزای انگلیس را تهیه نکرده اید
هر درخواست ویزایی- از ویزای توریستی کوتاه مدت تا ویزای بلند مدت کاری انگلیس و یا ویزای دانشجویی انگلیس– باید همراه با اسناد لازم ارائه شود. ارائه اسناد مربوط به درآمد، شغل، مدارک تأهل، مدارک پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه کافی نیست و برای هر دسته ویزایی که اقدام کرده اید، باید مدرک و سند کافی و معتبر ارائه دهید. اگر برای تحصیل یا کار به انگلیس می روید، باید از اسپانسر خود در انگلیس دعوتنامه داشته باشید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار و تجارت در انگلیس را دارید، باید از مراجع ذیصلاح در این کشور تائیدیه داشته و سرمایه کافی برای کسب و کار آینده خود را داشته باشید. عدم ارائه هریک از مدارک مذکور می تواند به ریجکتی ویزای انگلستان منجر شود.
4- هنگام پر کردن درخواست ویزای خود یا ترجمه مدارک دچار اشتباه شده اید
هر اطلاعاتی که در مورد خود در فرم درخواست ویزا وارد می کنید باید حقیقت داشته باشد. به همین دلیل سعی کنید هر موضوعی که می تواند برای افسر ویزا گمراه کننده و شک برانگیز باشد را شرح دهید. اگر در پر کردن فرم درخواست ویزا کوچکترین اشتباهی داشته باشید، ممکن است با درخواست شما مخالفت شود حتی اگر تمام مدارک لازم را تهیه کرده باشید. ضمناً کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای انگلیس خود، پیش از هر اقدامی، از طریق این لینک با مشاورین ما در تماس باشید.
5- متقاضی واجد شرایط تعیین شده توسط وزارت کشور انگلیس نیست
مسائل مالی یکی از مهم ترین مؤلفه ها برای اخذ ویزای انگلیس است. افسر پرونده و مقامات مسئول در رسیدگی به پرونده درخواست ویزای شما باید از نحوه درآمد و پس انداز شما اطمینان حاصل کنند. با این وجود اگر پولی بیشتر از میزان کافی در حساب خود داشته و نتوانید شرح دهید این مقدار پول را از کجا آورده اید، به ویژه اگر حقوق ماهیانه زیادی نداشته باشید، این موضوع باعث مشکوک شدن افسر پرونده خواهد شد. به همین دلیل باید بین مدارک مربوط به دستمزد و درآمد و همچنین مدارک مربوط به پس انداز بانکی، تعادل و تناسب منطقی برقرار باشد. متقاضیان ویزاهای بلند مدت ویزای الحاق به خانواده انگلیس و ویزای ازدواج انگلستان باید شرایط اضافی دیگری نیز داشته باشند که می توانید از طریق این لینک با آنها آشنا شوید. درصورتیکه نماینده یک کسب و کار خارجی هستید باید تحصیلات مرتبط و تجربه کاری لازم برای دریافت ویزای کار انگلیس و کار در شعبه خارجی کسب و کارتان در این کشور را داشته باشید. همچنین همسر یک شهروند انگلیسی باید در تست زبان انگلیسی نمره کافی دریافت کند تا بتواند به همسر خود در این کشور بپیوندد.
6- متقاضی ریسک بالایی دارد
حتی درصورتیکه اشتباهی در پرونده درخواست ویزا وجود نداشته و مدارک کافی ارائه شده باشد نیز ممکن است درخواست ویزای شما با جواب منفی مواجه شود زیرا افسر ویزا شما را دارای ریسک بالا تشخیص می دهد. مثلاً اگر سن کمی داشته باشید، مجرد یا بدون فرزند باشید، اگر درآمد ثابتی نداشته باشید، دارای املاک اقامتی یا تجاری نباشید، شغل یا کسب و کار نداشته یا مشغول تحصیل نباشید، افسر ویزا ممکن است شما را دارای ریسک بالا دانسته و با ریجکت ویزای انگلیس مواجه شوید. منطق پشت این تصمیم افسر ویزا بسیار ساده است: هر چه ارتباط و وابستگی شما به کشور محل تولدتان کمتر باشد، شانس اینکه افسر ویزا فکر کند شما قصد ماندن بعنوان یک مهاجر غیرقانونی در انگلیس را دارید، بیشتر خواهد بود.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس رفع ریجکتی ویزای انگلستان

بعد از دریافت نامه ریجکتی ویزای انگلیس چه گزینه هایی خواهیم داشت؟

درصورتیکه درخواست شما برای ویزای انگلستان با پاسخ منفی مواجه شده و نامه ریجکت ویزای انگلستان دریافت کرده اید، بسته به محتویات نامه ریجکتی، یکی از گزینه های زیر را پیش رو خواهید داشت:

  1. اعتراض به دیوان مهاجرت: درصورتیکه در نامه ریجکتی به شما اجازه اعتراض داده شده باشد می توانید به دیوان مهاجرت و پناهندگی اعتراض کنید، با این منطق که رأی منفی به درخواست ویزای شما در واقع باعث نقض حقوق شما بعنوان یک شهروند اروپایی یا اعضای خانواده شما شده باشد. در این موارد یک قاضی بیطرف و مستقل، به درخواست شما رسیدگی خواهد کرد. درصورتیکه در خارج از انگلیس درخواست ویزا داده باشید، 28 روز پس از دریافت نامه ریجکت ویزای انگلیس می توانید اعتراض خود را ثبت کنید. درصورتیکه ویزای شما در طول مدت حضور در انگلیس ملغی شده یا از تمدید آن خودداری شده است، باید در عرض 14 روز پس از رد شدن درخواستتان اعتراض خود را ثبت کنید. پس از ثبت اعتراض، بنا به درخواست خودتان می توانید در دادگاه حضور داشته و از خود دفاع کنید.
  2. درخواست جهت بررسی مجدد پرونده درخواست ویزا: درصورتیکه در نامه ریجکتی گفته شود اجازه درخواست بررسی مجدد پرونده را دارید و فکر می کنید در بررسی پرونده شما اشتباهی شده یا می توانید نقص های پرونده اولیه را تصحیح کرده و درخواست بررسی مجدد خود را ثبت کنید. همانطور که گفته شد، این نوع درخواست تنها برای ویزاهای Tier 1, 2, 4 و  5 امکانپذیر است و در صورتیکه در داخل انگلیس هستید می توانید تا 14 روز بعد از دریافت نامه ریجکتی، درخواست بررسی مجدد ثبت نمائید. این مدت در صورتیکه در خارج از انگلیس هستید 28 روز خواهد بود.
  3. درخواست ویزای جدید: از آنجایی که برای درخواست ویزای انگلستان، محدودیت عددی وجود ندارد، می توانید پس از دریافت نامه ریجکتی، بلافاصله درخواست جدیدی را برای ویزای انگلیس ثبت کنید.

چگونه می توان برای رفع ریجکتی ویزای انگلیس اقدام کرد؟

روش های متفاوتی برای درخواست رفع ریجکتی ویزای انگلستان وجود دارد که به نوع ویزای درخواست شما بستگی دارد. درصورتیکه با درخواست ویزای شما مخالفت شود، باید طی یک مدت معین پس از دریافت نامه ریجکتی، برای تجدیدنظر درخواست دهید. در نامه ریجکتی (Refusal Letter) شیوه درخواست رفع ریجکتی به شما گفته خواهد شد. برای رفع ریجکت ویزای انگلیس باید درخواست خود را بصورت آنلاین در این لینک ارائه دهید. اگر در خارج از انگلیس هستید حداکثر 28 روز وقت دارید برای رفع ریجکتی ویزای انگلستان درخواست دهید. در صورتیکه در داخل انگلستان درخواست دهید، مهلت شما تنها 14روز خواهد بود. در درخواست تجدید نظر خود باید به موارد زیر اشاره کنید:
• دلایل مخالفت با درخواست ویزای شما که در نامه ریجکتی ذکر شده را بیان کرده و اشتباهی که از نظر شما صورت گرفته را در آن ذکر کنید.
• فرم اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس را به شکل و فرمت درخواست شده ارائه دهید.
معمولاً در نامه ریجکتی به دلایل ریجکت شدن درخواست شما برای ویزای انگلستان اشاره شده و در صورتیکه به شما اجازه اعتراض یا درخواست بررسی مجدد داده شده باشد، باید در پی رفع آن دلایل باشید. مدت رسیدگی به درخواست رفع ریجکتی معمولاً حدود 4 هفته طول می کشد اما امکان طولانی تر شدن آن نیز وجود دارد. هزینه درخواست رفع ریجکتی ویزای انگلستان نیز 80 پوند برای هر نفر تعیین شده است.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس رفع ریجکتی ویزای انگلستان

سوالات متداول

1- منظور از متقاضیان با ریسک بالا چه کسانی است و چه می توان کرد که یکی از آن ها نبود؟
به دلیل اینکه برخی از افراد خارجی که به انگلیس سفر می کنند، سعی می کنند برای مدتی طولانی تر از مدت ویزای خود و به شکل غیرقانونی در این کشور بمانند، مقامات مهاجرتی این کشور ممکن است درصورتیکه وابستگی کافی با کشور محل تولدتان نداشته باشید و بیم آن برود که به کشورتان بازنگردید، از دادن ویزا به شما امتناع کنند. در صورتیکه شرایط زیر را داشته باشید، جزء افراد با ریسک کمتر طبقه بندی شده و شانس بیشتری برای اخذ ویزای انگلیس خواهید داشت:
• متأهل بودن و/یا داشتن فرزند
• داشتن کسب و کار فعال و/یا شغل یا اشتغال به تحصیل
• داشتن دارایی های قابل توجه مانند خانه یا خودرو
توجه: با توجه به تعداد بالای مهاجرین غیرقانونی به انگلستان و استفاده از قانون پناهندگی، قانون جدید مهاجرت 2021 اعلام نموده که به درخواست پناهندگی افرادی که بصورت غیرقانونی به انگلستان وارد شوند رسیدگی نکرده و آنها را به کمپ های ویژۀ درنظر گرفته شده می فرستند. لذا تنها کسانی که ویزای انگلستان دارند می توانند از قانون پناهندگی این کشور استفاده کنند. بنابراین به نظر می رسد این قانون جدید مصوب در سال 2021 روند اعطای ویزا را مشکل تر خواهد نمود.
2- آیا داشتن اسپانسر می تواند شانس ریجکتی ویزای انگلیس را کاهش دهد؟
بله اما درصورتیکه یک اسپانسر هزینه های سفر شما به انگلیس را متقبل شده، باید چهار قانون زیر در مورد وی صدق کند:
• شخصی که ارتباط خانوادگی با شما ندارد نمی تواند اسپانسری تان را بر عهده بگیرد. هزینه های شما را والدین، خواهر یا برادر و فرزندانتان می توانند پذیرفته و نقش اسپانسر شما را داشته باشند.
• نامه اسپانسری به تنهایی کافی نیست و اسپانسر شما باید نشان دهد که پول کافی برای تامین هزینه های سفرتان را داشته باشد و برای این کار باید گواهی دستمزد یا تمکن مالی بانکی ارائه دهد.
• اسپانسر باید نشان دهد که پول بیشتری نسبت به متقاضی ویزا دارد. منطق این قانون این است که اسپانسر شما باید پول اضافی برای تامین هزینه های خود و خانواده اش را نیز داشته باشد.
• جدای از نامه اسپانسر و تمکن مالی او و دیگر اسناد حمایتی، متقاضی نیز باید نشان دهد که تمکن مالی نسبی را داراست.
3- در نامه اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس باید چه چیزهایی وجود داشته باشد؟
اگر در نامه ریجکتی ذکر شده که می توانید درخواست رفع ریجکتی ویزای انگلستان کنید، باید در نامه اعتراض خود در مورد اینکه به چه دلیل فکر می کنید تصمیم افسر ویزا اشتباه بوده، توضیح کوتاه و منطقی دهید. این نامه شانس شما برای تشریح دلایلتان است و هدف از آن نیز تغییر نظر افسر ویزاست. در این نامه باید با توجه به دلایلی که در نامه ریجکتی ذکر شده، به ابهامات افسر ویزا پاسخ دهید. توصیه می کنیم که برای تهیه نامه رفع ریجکتی ویزای انگلیس از خدمات افراد دارای صلاحیت استفاده کنید.
4- درخواست من برای ویزای توریستی انگلیس رد شده است، چگونه می توانم درخواست رفع ریجکتی کنم؟
در ویزای توریستی انگلیس و ویزاهای دانشجویی کمتر از 6 ماه امکان درخواست رفع ریجکت ویزای انگلیس یا اعتراض وجود ندارد مگر اینکه هدف از سفر، درمان باشد. با این وجود امکان درخواست ویزای مجدد بدون نیاز به 6 ماه صبر کردن را خواهید داشت.
5- از کجا بدانم که درخواست ویزای من ریجکت شده است؟
درصورتیکه با درخواست ویزای انگلستان موافقت نشود، نامه یا ایمیلی به نام نامه ریجکتی ویزای انگلستان دریافت خواهید کرد و پاسپورتتان به شما بازگردانده خواهد شد. در نامه ریجکتی ذکر خواهد شد که آیا امکان درخواست بررسی مجدد، درخواست برای رفع ریجکتی ویزای انگلیس یا اعتراض به آن را دارید یا خیر.
6- فرآیند اعتراض به ریجکتی ویزای انگلستان در دادگاه عالی مهاجرت این کشور چه مدت زمان می برد؟
فرآیند اعتراض به ریجکتی ویزای انگلیس که متفاوت از درخواست بررسی مجدد است، حدود 28 روز زمان می برد و در نامه ریجکتی به شما اعلام می شود که آیا امکان اعتراض و شکایت به دیوان مهاجرت و پناهندگی موسوم به First-tier Tribunal را دارید یا خیر؟ هزینه این اعتراض 80 پوند است و درصورتیکه بخواهید در دادگاه حاضر شده و شخصاً از خود دفاع کنید، هزینه آن 140 پوند خواهد بود.
7-آیا می توانیم پس از دریافت نامه ریجکتی ویزای انگلستان بلافاصله درخواست ویزا نمائیم؟
پاسخ به این سوال مثبت است. درصورتیکه درخواست ویزای شما توسط افسر مهاجرت رد شود، شما می توانید با ارائه مجدد یک درخواست جدید نسبت به رفع ریجکتی ویزای انگلیس اقدام کنید. این روش به ویژه در مورد ویزای توریستی انگلیس رایج و کاربردی می باشد، چراکه امکان اعتراض به این دسته ی ویزایی وجود ندارد. ولیکن باید توجه داشته باشید، درصورتیکه قصد اقدام مجدد را دارید، می بایست ایرادات پرونده قبلی برطرف شده باشد و یا تغییرات قابل ملاحظه ای در وضعیت پرونده مهاجرتی شما ایجاد شده باشد. درغیراینصورت پرونده شما مجدداً ریجکت خواهد شد. لذا توصیه می گردد حتما پیش از اقدام با مشاورین مجرب در این زمینه مشورت نمائید.

سخن پایانی

همراهان گرامی؛ ضمن سپاس از شما که تا پایان این مطلب همراه ما بودید به استحضار می رساند که این مطلب براساس آخرین آپدیت های اداره مهاجرت انگلستان تهیه شده و در آن قصد داشتیم شما را با مفهوم ریجکتی ویزای انگلستان و نحوه رفع ریجکتی ویزای انگلیس آشنا کنیم. با توجه به اینکه پروسه انجام پرونده های ریجکتی ویزا، دارای پیچیدگی ها خاص خود می باشد، اکیداً توصیه می کنیم که با وکلای مجرب در این زمینه پیش از هر اقدامی مشورت نمائید. وکلای موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام که مستقیماً بر نگارش این متن نظارت داشته اند، با داشتن پرونده های متعدد و موفق در زمینه رفع ریجکت ویزای انگلیس آماده ارائه خدمات مشورتی و اقدام مجدد در این خصوص به شما عزیزان هستند. شما می توانید در صورت تمایل از طریق این لینک با وکلا یا کارشناسان ما در ارتباط باشید.

[emoji-rating]