ویزای الحاق به خانواده

ویزای الحاق به خانواده

ویزای الحاق به خانواده ویزای الحاق به خانواده آمریکا 2021|همه چیز در مورد مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ویزای الحاق به خانواده|اخذ اقامت دائم آمریکا

 ویزای الحاق به خانواده آمریکا در صورت داشتن خانواده در این کشور، یکی از بهترین روش های مهاجرت به آمریکا می باشد. با مطالعه کامل این مطلب با مراحل اخذ ویزای الحاق به خانواده آمریکا، ویزا ویزاهای خانوادگی آمریکا، مهاجرت به آمریکا بر اساس ارتباط خانوادگی و البته روش های گرفتن این نوع ویزا آشنا خواهید شد.

ویزای الحاق به خانواده آمریکا

 ویزای الحاق به خانواده آمریکا در صورت داشتن خانواده در این کشور، یکی از بهترین روش های مهاجرت به آمریکا می باشد. با مطالعه کامل این مطلب با مراحل اخذ ویزای الحاق به خانواده آمریکا، ویزا ویزاهای خانوادگی آمریکا، مهاجرت به آمریکا بر اساس ارتباط خانوادگی و البته روش های گرفتن این نوع ویزا آشنا خواهید شد. اگر چه راه های بسیاری برای گرفتن اقامت دائم آمریکا (گرین کارت آمریکا) وجود دارد اما ویزای الحاق به خانواده یکی از ساده ترین و مطمئن ترین روش هاست که می تواند گرین کارت این کشور را برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن به ارمغان بیاورد.

مقدمه

ویزای الحاق به خانواده آمریکا به چند دسته تقسیم می شوند که شامل؛ ویزاهای IR1, CR1 برای همسر یک شهروند آمریکا، ویزای K-3 برای همسر یک شهروند آمریکایی که در انتظار تائید درخواست ویزای مهاجرت است. ویزایK-1  برای نامزد یک شهروند آمریکایی،  ویزاهای IR3, IH3, IR4, IH4 برای فرزندخواندگی بین یک یا چند فرزند یتیم توسط یک شهروند آمریکایی، ویزاهای IR2, CR2, IR5, F1, F3, F4 برای اعضای خاص خانواده یک شهروند آمریکایی و ویزاهای F2A, F2B برای اعضای خاص خانواده های افراد دارای اقامت دائم آمریکا خواهد بود.

هر شهروند خارجی که بخواهد به ایالات متحده مهاجرت نماید به ویزای مهاجرتی نیاز خواهد داشت. برای درخواست ویزای مهاجرتی از نوع ویزای الحاق به خانواده نیز متقاضی باید توسط یکی از اعضای درجه یک خانواده خود که دستکم 21 سال سن داشته و شهروند آمریکا یا مقیم دائم این کشور است (یعنی دارنده گرین کارت آمریکا) حمایت شود.

بطورکلی دو نوع ویزای الحاق به خانواده ساکن آمریکا وجود دارد

  • خانواده درجه یک- این ویزا بر اساس رابطه نزدیک خانوادگی با یک شهروند آمریکا، مانند همسر، فرزند یا والدین داده می شود. تعداد مهاجرانی که می توانند با این روش در هر سال کاری به آمریکا مهاجرت کنند محدودیتی ندارد.

این افراد می توانند از ویزاهای زیر استفاده کنند:

  1. ویزای IR-1: برای همسر یک شهروند آمریکایی
  2. ویزای IR-2 : کودک مجرد زیر 21 سال یک شهروند آمریکایی
  3. ویزای IR-3: کودک یتیمی که توسط یک شهروند آمریکایی در خارج از این کشور به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.
  4. ویزایIR-4: کودک یتیمی که توسط یک شهروند آمریکایی در داخل خاک آمریکا به فرزندخواندگی پذیرفته شده است
  5. ویزای IR-5: پدر و مادر یک شهروند آمریکایی که 21 یا بیشتر سن داشته باشند
  • اولویت خانوادگی- این ویزا برای روابط خانوادگی خاص و دورتر با یک شهروند آمریکایی و همچنین برخی روابط خاص با یک فرد دارنده اقامت دائم آمریکا داده خواهد شد. تعداد این نوع از مهاجرت در طرح الحاق به خانواده در هر سال کاری محدود است. این نوع ویزا نیز شامل چهار دسته زیر است:
  1. اولویت اول (F1)- برای پسران و دختران مجرد (21 ساله یا بالاتر) یک شهروند آمریکایی
  2. اولویت دوم (F2A): همسران، فرزندان (مجرد و زیر 21 سال) یک فرد دارنده اقامت دائم آمریکا
  3. اولویت دوم (F2B): پسران و دختران مجرد (21 ساله و بالاتر) یک فرد دارنده اقامت دائم آمریکا
  4. اولویت سوم (F3): پسران و دختران متاهل یک شهروند آمریکایی
  5. اولویت چهارم (F4): برادران و خواهران یک شهروند آمریکایی (اگر شهروند آمریکایی 21 ساله یا بالاتر باشد)

ویزای الحاق به خانواده

فرآیند اخذ ویزای الحاق به خانواده آمریکا

گام اول: ثبت درخواست

شهروندان آمریکایی و افراد دارای اقامت دائم قانونی این کشور که در آمریکا ساکن هستند برای آوردن اعضای درجه یک خانواده به نزد خود باید فرم I-130 که با نام درخواست برای اعضای خانواده خارجی (Petition for Alien Relative) شناخته می شود را نزد اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) ثبت کنند. این کار می تواند به شکل الکترونیکی یا از طریق پر کردن فرم های کاغذی و ارسال آن ها توسط پست انجام گیرد.

پر کردن فرم های درخواست ویزای الحاق به خانواده از خارج خاک آمریکا

در حالی که بسیاری از درخواست های مربوط به ویزای مهاجرتی آمریکا از داخل این کشور ثبت می شوند، امکان تقاضای ویزا از خارج آمریکا نیز وجود دارد. کسانی که قصد ثبت درخواست خود از خارج از آمریکا را دارند می توانند فرم I-130  را بصورت آنلاین و از طریق نشانی  https://www.uscis.gov ثبت کرده یا از طریق پست به صندوق پستی اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا در دالاس به آدرس زیر ارسال نمایند.

USCIS
Attn: I-130
P.O. Box 650264
Dallas, TX 75265

تائید درخواست ویزای الحاق به خانواده در آمریکا

مجوز درخواست ویزای مهاجرتی متقاضی قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای الحاق به خانواده باید اخذ شود تا بتوان مراحل ویزای الحاق به خانواده را از طریق مرکز ملی ویزا دنبال کرد. لازم به ذکر است که این کار باید توسط شهروند آمریکا یا دارنده اقامت دائم این کشور که قصد دارد یک یا چند نفر از اعضای خانواده اش را به آمریکا و نزد خود بیاورد صورت گیرد.

گام دوم: شروع بررسی درخواست در مرکز ملی ویزا

بعد از آنکه اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا با درخواست شما برای شروع فرآیند ویزای الحاق به خانواده موافقت کرد، آن را به مرکز ملی ویزا در وزارت امور خارجه منتقل خواهند کرد تا مراحل اولیه بررسی روی آن صورت گیرد. اولین گام در پردازش درخواست شما ایجاد یک پرونده در سیستم است. پس از تکمیل پرونده، یک نامه خوشامدگویی از طریق ایمیل یا پست برای متقاضی ارسال خواهد شد. با اطلاعاتی که در این نامه آمده است می توانید وارد مرکز ثبت الکترونیکی کنسولی (Consular Electronic Application Center (CEAC شوید تا شرایط پرونده خود را بررسی کرده، پیام های دریافت شده را دیده و مدیریت پرونده خود را بدست گیرید.

بعد از پرداخت هزینه ها، تکمیل و ثبت فرم ها و اسناد و مدارک خواسته شده در حساب کاربری خود، پرونده شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا همه مدارک و شرایط برای مصاحبه ویزای مهاجرتی به منظور الحاق به خانواده آماده شوند. مصاحبه های حضوری بر اساس در دسترس بودن وقت سفارت یا کنسولگری تعیین خواهد شد. برای دریافت سریع ترین وقت سفارت آمریکا به این لینک مراجعه نمائید.

ویزاهایی که سالانه در دسته های مختلف ویزای مهاجرتی صادر می شوند

قانون آمریکا تعداد ویزاهای مهاجرتی که سالانه در بخش های ویزایی مختلف ارائه می شود را محدود کرده است. این بدان معناست که حتی اگر اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا مجوز درخواست ویزای مهاجرتی را صادر کند، ممکن است همان سال نتوانید ویزای مهاجرتی دریافت کنید. علاوه بر این، قانون آمریکا تعداد ویزاهای مهاجرتی برای هر کشور را نیز محدود و معین ساخته است. برای دسته های محدود، تعداد ویزاهای مهاجرتی در دسترس به تاریخ ثبت درخواست و تعداد کسانی که در همان دسته در صف انتظار هستند بستگی خواهد داشت. تاریخی که درخواست مجوز ویزای الحاق به خانواده را ثبت کنید به عنوان تاریخ اولویت (priority date) شما در نظر گرفته خواهد شد.

تاریخ های اولویت هر ماه از طریق بولتن ویزا اعلام می شوند. وقتی شماره ویزای افراد در دسترس قرار گیرد، مرکز ملی ویزا با متقاضی تماس خواهد گرفت. براساس قانون مهاجرت و ملیت، وزارت خارجه آمریکا می تواند هر درخواست تکمیل نشده برای ویزای مهاجرت را در عرض یک سال باطل کند. این بدان معناست که در صورتیکه بیش از از یک سال پیگیر پرونده مهاجرت خود نباشید، پرونده شما از اعتبار ساقط خواهد شد. در صورتیکه متقاضی بتواند ثابت نماید عدم مراجعه او برای بررسی درخواستش به خاطر مسائلی خارج از کنترل و قدرت وی بوده، تا دو سال پس از اعلام در دسترس بودن ویزای مهاجرتی برای متقاضی، می تواند دوباره پرونده خود را به جریان بیندازد.

ویزای الحاق به خانواده

گام سوم: پرداخت هزینه ها

اولین کاری که بعد از دریافت نامه خوشامدگویی مرکز ملی ویزا باید انجام دهید، پرداخت هزینه های بررسی پرونده شماست.

  • هزینه بررسی پرونده ویزای مهاجرتی به مبلغ 325 دلار
  • هزینه تعهدنامه حمایت مالی به مبلغ 120 دلار- تعداد اندکی از پرونده ها به خاطر عدم نیاز به تعهدنامه حمایت مالی نیازی به پرداخت این هزینه ندارند، مانند متقاضیانی که به محض ورود به آمریکا از طریق شهروندی فرزند، شهروندی آمریکا را بدست   می آورند. بطورکلی اعضای درجه یک خانواده شهروندان آمریکایی (همسر، فرزندان مجرد زیر 21 سال و والدین شهروند آمریکا 21 ساله و بالاتر) و مهاجرانی که بر اساس اولویت خانوادگی ویزای الحاق به خانواده می گیرند (پسران و دختران مجرد شهروندان آمریکا، همسران و پسران و دختران مجرد خارجی های دارای اقامت دائم آمریکا، پسران و دختران متاهل شهروندان آمریکایی و برادران و خواهران شهروندان آمریکایی 21 ساله و بالاتر) باید هزینه تعهدنامه حمایت مالی را پرداخت نمایند. همچنین در صورتیکه درخواست خود را در خارج از آمریکا ثبت کنند نیازی به پرداخت این هزینه ندارند.

نکته: هزینه های مذکور را بایستی از طریق حساب کاربری خود در وبسایت CEAC و با کلیک کردن روی عبارت PAY NOW در زیر هزینه تعهدنامه حمایت مالی (Affidavit of Support) یا هزینه بررسی پرونده در صفحه خلاصه پرونده خود پرداخت کنید. لازم به ذکر است که این هزینه ها باید بصورت جداگانه پرداخت شده و امکان پرداخت یکجای آن ها وجود ندارد.

بعد از پرداخت هزینه های تقاضای ویزای الحاق خانواده بصورت آنلاین، باید به مدت دستکم یک هفته صبر کنید تا مرکز ملی ویزا پرداخت های شما را  بررسی و تائید نماید. پس از آن امکان دسترسی به فرم آنلاین DS-260 را خواهید داشت.

همچنین به یک شماره پیگیری حساب های مالی یا شماره حساب پس انداز از یک بانک مستقر در آمریکا نیاز خواهید داشت

نکته مهم: اگر سیستم از شما درخواست کرد که هزینه تعهدنامه حمایت مالی را پرداخت کنید اما شما در دسته افراد معاف از پرداخت این هزینه قرار داشتید، این موضوع را به اطلاع مرکز ملی ویزا برسانید.

گام چهارم: پر کردن فرم تعهدنامه حمایت مالی

فرم تعهدنامه حمایت مالی که فرم I-864 نام دارد، سندی است که شخصِ متعهد به حمایت مالی از متقاضی که قصد زندگی در آمریکا دارد، آن را امضا می کند. شخصی که این فرم را امضا می کند اسپانسر (sponsor) نیز نامیده می شود. درخواست دهنده (شهروند آمریکایی یا دارنده اقامت دائم این کشور) باید فرم I-864 را تکمیل نماید اما اگر درآمد کافی برای حمایت مالی از عضو یا اعضای درجه یک خانواده خود پس از ورود به آمریکا را نداشته باشد باید یک اسپانسر کمکی برای این موضوع در نظر گرفته و او نیز این فرم را تکمیل نماید. تعهدنامه حمایت مالی قانوناً قابل اجرا و پیگیری است. حمایت و مسئولیت مالی اسپانسر معمولاً تا زمانی که متقاضی ویزای الحاق به خانواده آمریکا بتواند شهروندی این کشور را بدست آورد تداوم خواهد داشت. با تکمیل و امضای این فرم، اسپانسر یا اسپانسرها متعهد می شوند که از منابع مالی خود، در صورت لزوم، برای حمایت مالی از متقاضی و افراد تحت تکفل وی استفاده کنند.

نکته: در اکثر موارد مربوط به درخواست ویزای الحاق خانواده آمریکا، متقاضی که شهروند آمریکا یا دارنده اقامت دائم آمریکا است باید:

  • فرم تعهدنامه حمایت مالی را تکمیل و امضا کند.
  • مدارک و اسناد لازم و کافی در مورد شرایط مالی خود را ارائه دهد.

گام پنجم: تکمیل مدارک مالی و دیگر مدارک تکمیلی

بعد از اینکه اسپانسر یا اسپانسرها فرم تعهدنامه حمایت مالی را تکمیل و امضا کردند، باید اسناد مالی و دیگر اسناد تکمیلی را آماده نمایند، که شامل اسناد مالیاتی، مدارک نشان دهنده درآمد، اظهارنامه درآمدی از اداره تامین اجتماعی، سندهای ملکی، مدارک ثابت کننده رابطه خانوادگی، مدارک نشان دهنده اینکه متقاضی شهروند آمریکا بوده یا اقامت دائم آمریکا را دارد، مدارک مربوط به محل سکونت و غیره.

گام ششم: تکمیل فرم درخواست ویزای آنلاین (DS-260)

بعد از پرداخت هزینه ها و تغییر وضعیت پرونده شما در وبسایت CEAC به حالت PAID به معنای این که هزینه ها را پرداخت کرده اید، شما و هر یک از اعضای تائید شده خانواده که می خواهد با استفاده از ویزای مهاجرتی و ذیل ویزای الحاق به خانواده به آمریکا مهاجرت کند باید فرم DS-260 را تکمیل نمائید. تکمیل و ثبت این فرم معمولاً بطور رسمی به معنای ثبت درخواست ویزای الحاق به خانواده نخواهد بود. تا زمانی که متقاضی ویزای الحاق به خانواده برای مصاحبه حضوری به کنسولگری یا سفارت مراجعه نکند، درخواست شما بطور کامل ثبت نشده است. بعد از تکمیل و ثبت فرم  DS-260 بصورت آنلاین، باید صفحه تائید ثبت این فرم را پرینت گرفته و روز مصاحبه حضوری به همراه داشته باشید.

گام هفتم: تکمیل و جمع آوری مدارک شناسایی

متقاضی ویزای الحاق به خانواده و اعضای خانواده که همراه با وی به آمریکا مهاجرت خواهند کرد باید مدارک شناسایی خود را آماده کنند تا رابطه خانوادگی شما با شهروند آمریکایی یا دارنده اقامت دائم آمریکا را ثابت نمایند. این مدارک و اسناد باید توسط مراکز رسمی و ذیصلاح صادر شده باشند. اگر تمامی مدارک به زبان انگلیسی نیستند،  بایستی حتما به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

مدارک مربوط به فرزند خواندگی

اگر کودکی که قصد دارد از طریق ویزای الحاق به خانواده به آمریکا بیاید، به فرزندخواندگی پذیرفته شده و درخواست ویزای مهاجرت او ذیل رابطه پدر و مادر با فرزند تکمیل شده است، باید اسناد فرزندخواندگی زیر را نیز تهیه و ثبت نمائید. اگر شما پدرخوانده یا مادرخوانده هستید باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • کپی برابر اصل تائید شده از دستور قاضی برای فرزندخواندگی
  • دستور رسمی حضانت در صورتیکه حضانت پیش از فرزندخواندگی صورت گرفته باشد
  • مدارکی که تاریخ ها و مکان های زندگی کودک پذیرفته شده با والدین ناتنی اش را نشان دهد
  • اگر کودک زمانی که 16 یا 17 ساله بوده به فرزندخواندگی پذیرفته شده باشد، باید مدارکی که کودک با آن ها به فرزندخواندگی پذیرفته شده و یا اسناد مربوط به پذیرش خواهر یا برادر تنی وی که کمتر از 16 سال باشد را ارائه دهید.

شناسنامه

شما و هر یک از اعضای خانواده که با استفاده از ویزای الحاق به خانواده در آمریکا به این کشور می آیند باید شناسنامه یا کپی برابر اصل تائید شده آن را در سامانه ثبت کنند.

در صورتیکه در طول زندگی خود مرتکب جرمی شده اید باید یک کپی تائید شده از دادگاه و محکومیت مربوط به جرم یا جرم های خود و اسناد مربوط به زندان را فراهم کنید. حتی در صورتیکه بعدها با بخشودگی یا عفو یا هر نوع کاهش محکومیت مواجه شده اید نیز باید اسناد مربوط به آن را ارائه دهید.

اسناد ازدواج

اگر اکنون متاهل هستید یا قبلاً ازدواج کرده اید، باید اصل عقدنامه یا کپی های تائید شده عقدنامه هر یک از ازدواج هایتان را داشته باشید.

اسناد طلاق

اگر قبلاً  ازدواج کرده اید باید طلاق نامه یا طلاق نامه های مربوط به ازدواج های قبلی تان را نیز ارائه دهید. طلاق نامه باید اصل یا یک کپی تائید شده از مدارک زیر باشد: طلاق نامه رسمی نهایی، گواهی فوت یا اسناد مربوط به فسخ ازدواج

اسناد مربوط به خدمت سربازی

اگر در ارتش هر کشوری خدمت اجباری یا خودخواسته داشته اید، باید یک کپی معتبر از خدمت خود یا همان کارت پایان خدمت خود ارائه دهید.

اسناد مربوط به شهروند یا دارنده اقامت دائم آمریکا

اگر بعنوان پدر و مادر یک شهروند آمریکایی برای ویزای مهاجرتی IR5 یا بعنوان برادر یا خواهر یک شهروند آمریکایی برای ویزای مهاجرتی F4 درخواست داده اید، باید اصل یا کپی تائید شده شناسنامه شهروند یا دارنده اقامت دائم آمریکا را ارائه دهید. اگر بعنوان همسر یک شهروند آمریکا یا دارنده اقامت دائم این کشور برای ویزاهای مهاجرتی IR1, CR1 یا  F2A درخواست داده اید و همسر شما قبلاً ازدواج کرده است باید اسناد زیر را ارائه کنید: اصل یا کپی تائید شده طلاق نامه یا تمام طلاق نامه های شهروند یا دارنده اقامت دائم آمریکا یا گواهی فوت همسر وی.

کپی از صفحه اول پاسپورت معتبر

شما بعنوان متقاضی ویزای الحاق به خانواده آمریکا و هر یک از همراهان شما باید یک کپی از صفحه اول پاسپورت معتبر خود ارائه دهند.

گواهی سوء پیشینه

اگر 16 ساله یا بزرگ تر هستید باید گواهی سوء پیشینه معتبر از پلیس تمام کشورهایی که بیش از 6 ماه در آن ها زندگی  کرده اید (چه کشور زادگاهتان باشد و چه کشور دیگری) ارائه دهید. همچنین باید در کشورهایی که در آن ها سابقه بازداشت شدن دارید، بدون توجه به سنتان یا مدتی که در آن کشور اقامت داشته اید، باید از پلیس آن کشور گواهی مربوط به جرم یا جرم هایی که مرتکب شده اید را ارائه دهید.

نکته: ساکنان کنونی یا سابق آمریکا نیاز ندارند که از پلیس این کشور سوء پیشینه بگیرند.

توجه: گواهی سوء پیشینه پس از یک سال دیگر اعتبار ندارد مگر اینکه از کشور یا اقامتگاه سابقتان صادر شده و از زمان گرفتن گواهی سوء پیشینه دیگر به آن کشور بازنگشته اید. اگر در هنگام مصاحبه حضوری تمامی سه شرط زیر در مورد شما صدق کند، باید یک گواهی سوء پیشینه جدید را به همراه داشته باشید:

  • بیش از 16 سال سن دارید
  • گواهی سوء پیشینه ای که قبلاً در اختیار مرکز ملی ویزا قرار داده اید مربوط به بیش از یک سال پیش باشد
  • هنوز هم در همان کشوری زندگی می کنید که از آن گواهی سوء پیشینه گرفته اید

ویزای الحاق به خانواده

گام هشتم: اسکن کردن مدارک جمع آوری شده

نوع و سایز مدارک

بعد از اینکه تمامی اسناد مورد نیاز را جمع آوری کردید، باید آن ها را اسکن کرده و ذخیره نمائید.

  • لازم به ذکر است که فرمت  .pdf بهترین فرمت برای مدارک و اسناد پس از اسکن است اما فرمت های .jpg و .jpeg نیز قابل قبول خواهند بود.
  • هیچ فایلی به تنهایی نباید بیش از 2 مگابایت حجم داشته باشد. در غیر این صورت باید آن را با نرم افزارهای خاص فشرده سازی کنید.
  • تمامی اسناد چند صفحه ای را باید در قالب یک فایل آپلود کنید.
  • فایل های زیپ، فایل های پی دی اف دستکاری شده و فایل های دارای پسورد قابل قبول نخواهند بود.

کیفیت عکس ها

  • عکس ها باید رنگی باشند.
  • اسنادی که مهر، امضا یا نوشته ای دارند باید هم روی صفحه و هم پشت آن اسکن شود. یک ترجمه تائید شده از اسناد خود را همراه با نسخه اصلی در یک فایل قرار دهید.
  • اسکن تصویری باید شفاف و واضح بوده و تمام ابعاد و گوشه های سند در آن دیده شود.
  • اسناد را در حالت عادی قرار داده و از آن ها عکس بگیرید بدون اینکه برای خواندن آن ها هنگام باز کردن نیازی به چرخاندن تصویر باشد.

می توانید از خودکار یا تایپ کردن برای تکمیل فرم ها استفاده کرده و در پایان با استفاده از خودکار آن ها را امضا کنید.

گام نهم: آپلود و ثبت اسناد اسکن شده

به یاد داشته باشید که تمامی اسناد و مدارک آپلود شده را باید همراه خود به مصاحبه حضوری بیاورید. برای آپلود مدارک وارد حساب کاربری خود در لینک CEAC شوید و گزینه Start Now در قسمت زیر Affidavit of Support Documents  و  Civil Documents انتخاب کنید. زمانی که تمام مدارک خواسته شده برای هر بخش را آپلود کردید گزینه Submit Documents را فشار دهید. این گزینه تا زمانی که تمامی مدارک درخواست شده برای هر یک از متقاضیان ثبت نکنید فعال نخواهد شد. بعد از فشار دادن این گزینه، پرونده شما در صف بررسی مرکز ملی ویزا قرار خواهد گرفت.

بعد از بررسی مدارک و پرونده شما، ایمیلی از جانب مرکز ملی ویزا برای شما ارسال خواهد شد که حاوی یکی از موارد زیر خواهد بود:

1-نیاز به تصحیح

در صورتیکه مرکز ملی ویزا به این نتیجه برسد که مدارک و اسناد کافی یا صحیح ارائه نداده اید در این مورد به شما اطلاع رسانی خواهد شد. بعد از دریافت این پیام باید وارد حساب کاربری شده و بر اساس دستورالعملی که برایتان ارائه شده، اطلاعات اضافی را وارد کرده یا تصحیح کنید.

2-مدارک تکمیل است

اگر مرکز ملی ویزا تشخیص دهد که هزینه های لازم را پرداخت کرده اید، پرونده درخواست ویزای الحاق به خانواده در آمریکا، تعهدنامه حمایت مالی و اسناد تکمیلی را ثبت کرده اید، ایمیلی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه پرونده شما کامل بوده و مرکز ملی ویزا با کنسولگری یا سفارت مربوطه برای تعیین یک وقت مصاحبه حضوری همکاری خواهد کرد. در ادامه کنسولگری یا سفارت آمریکا در کشور محل ثبت درخواست تاریخ مصاحبه را به اطلاع مرکز ملی ویزا رسانده و آن ها نیز متقاضی را در جریان این تاریخ قرار خواهند داد.

گام دهم: آماده شدن برای مصاحبه حضوری

بعد از اینکه مرکز ملی ویزا یک تاریخ مصاحبه حضوری برای شما و شهروند آمریکایی نزدیک به شما یا وکیل وی ارسال کرد، باید کارهای زیر را انجام دهید:

1- انجام آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

شما و هر یک از افراد تحت تکفل شما که بر اساس ویزای الحاق به خانواده به آمریکا خواهند آمد باید نزد پزشک معتمدی که سفارت یا کنسولگری آمریکا تعیین خواهد کرد آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون های لازم را انجام دهید.

2- ثبت نام برای سرویس پستی و انجام دیگر دستورالعمل های صادره توسط سفارت یا کنسولگری

3- آماده کردن مدارک مورد نیاز برای مصاحبه حضوری

هر متقاضی ویزای الحاق به خانواده در آمریکا، بدون توجه به سن، باید مدارک خاصی را هنگام حضور برای مصاحبه حضوری به همراه داشته باشد، از جمله عکس، اصل و کپی تائید شده تمامی مدارک شناسایی آپلود شده. لازم نیست که فرم تعهد نامه حمایت مالی یا مدارک مالی که در سامانه مرکز ملی ویزا ثبت کرده اید را همراه داشته باشید.

مدارکی که باید در روز مصاحبه حضوری ویزای الحاق به خانواده در آمریکا به همراه داشته باشید:

  • نامه اختصاص وقت حضوری سفارت که از مرکز ملی ویزا برایتان ارسال شده است
  • پاسپورت- برای هر یک از متقاضیان که دستکم 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • عکس- دو عکس رنگی یکسان برای هر یک از متقاضیان که باید رنگی، با پس زمینه سفید و با ابعاد 5×5 سانتیمتر باشد.
  • صفحه تائید ثبت فرم DS-260
  • اسناد تکمیلی- شامل اصل و کپی های تائید شده تمامی مدارک شناسایی که در سامانه آپلود کرده اید.
  • ترجمه های انگلیسی
  • تائیدیه پرداخت هزینه های بررسی پرونده

نکته: مدت زمان دریافت ویزای الحاق به خانواده از زمان ثبت درخواست تا دریافت ویزا به دلیل تعداد زیاد دسته های ویزایی الحاق به خانواده در آمریکا، ممکن است سال ها به طول بینجامد و نمی توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد.

ویزای الحاق به خانواده

سوالات متداول

1-اگر درخواست من برای ویزای الحاق به خانواده آمریکا با موافقت سفارت یا کنسولگری همراه شود، قبل از سفر به آمریکا چه باید بکنم؟

بعد از دریافت ویزای مهاجرتی و قبل از سفر به آمریکا، باید هزینه های مربوط به شهروندی آمریکا و سرویس های مهاجرت را به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا بپردازید. تنها کودکانی که بر اساس برنامه های فرزندخواندگی مربوط به کودکان یتیم، مهاجران خاص افغان و عراقی، افراد دارنده اقامت موقت آمریکا که قصد بازگشت از کشور خود به آمریکا را دارند و کسانی که ویزای K دارند از پرداخت این هزینه ها معاف خواهند بود.

2- آیا غیر از روش ویزای الحاق به خانواده برای گرفتن اقامت دائم آمریکا یا کسب شهروندی آمریکا روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد؟

 بطورکلی چندین روش دیگر برای دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد:

  • هر کسی که از سال 1972 در آمریکا ساکن بوده می تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند
  • هر ساله 55000 ویزای مهاجرتی از طریق لاتاری ویزای تنوع صادر می شود. لاتاری آمریکا تنها محدود به کشورهایی است که نرخ مهاجرت پایینی در 5 سال گذشته داشته باشند. برندگان لاتاری باید نشان دهند که بعد از ورود به آمریکا سربار نبوده و دستکم مدرک دیپلم یا شغلی که به دستکم دو سال آموزش نیاز داشته باشد را دارا باشند.
  • ویزاهای کاری سری EB که برای افراد حرفه ای در حوزه کار و استعداد صادر شده و پس از مدت معین اقامت و کار در این کشور می توان اقامت دائم و سپس شهروندی را بدست آورد.
  • ویزای سرمایه گذاری با سرمایه گذاری دستکم 9000000 دلار در آمریکا
  • ویزای ازدواج که طی آن باید با یک شهروند یا دارنده اقامت دائم آمریکا ازدواج کنید.

3- چه مدارکی را می توانم برای اثبات اینکه شهروند آمریکا هستم ارائه دهم؟

  • اگر در آمریکا متولد شده اید، یک کپی از مدرک شناسایی شما که توسط ثبت احوال صادر شده باشد.
  • یک نسخه از گواهینامه تابعیت یا گواهینامه شهروندی که توسط اداره شهروندی و مهاجرت صادر شده باشد.
  • یک کپی از فرم FS-240 یا همان گواهی تولد یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور که توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا صادر شده باشد.
  • یک کپی از پاسپورت معتبر آمریکا
  • اصل گواهی افسر کنسولگری که تائید می کند شما شهروند آمریکا و دارای پاسپورت معتبر هستید

4- اگر بخواهم شهروند دائم آمریکا شوم باید به دنبال چه ویزایی باشم؟

هر شهروند خارجی که به دنبال دریافت شهروندی دائم آمریکاست باید ویزای مهاجرتی بگیرد. بیشتر مهاجران ویزاهای الحاق به خانواده یا ویزای کاری آمریکا دریافت می کنند. برای ورود به آمریکا بر اساس ویزای الحاق به خانواده باید والدین، فرزندان، همسر یا برادر و خواهرتان شهروند آمریکا بوده یا اقامت دائم آمریکا را داشته باشد. یک روش دیگر از طریق دارنده گرین کارت آمریکا یا همان دارنده اقامت دائم آمریکا است که می تواند برای همسر یا فرزندان مجرد خود درخواست ویزای مهاجرتی الحاق به خانواده کند. مهاجرت کاری نیز با درخواست یک شهروند آمریکایی برای استخدام دائم یک شهروند خارجی بر اساس قوانین خاص است. یکی دیگر از روش های خاص دیگر نیز مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا و ثبت شرکت در آمریکا است.

5- گرین کارت چه مدت اعتبار دارد؟

در حال حاضر گرین کارت آمریکا تا مدت 10 سال و در صورت مشروط بودن اقامت، برای مدت 2 سال معتبر است. گرین کارت را باید پیش از اتمام اعتبار آن تمدید کرد.

6-پس از دریافت ویزای الحاق به خانواده چه مدت طول می کشد تا اقامت دائم آمریکا بگیرم؟ پروسه آن چگونه است؟

بعد از ورود به آمریکا از طریق ویزای الحاق به خانواده، باید برای تغییر وضعیت ویزای خود اقدام کنید که بر اساس آن، بدون نیاز به خروج از آمریکا، می توانید برای گرفتن گرین کارت و اقامت دائم آمریکا درخواست دهید. بدین منظور، شخص دارای اقامت دائم آمریکا یا شهروند آمریکایی که عنوان اسپانسر را دارد می تواند برای شما درخواست مهاجرت کند که به آن petition یا درخواست مهاجرت گفته می شود که در مورد الحاق به خانواده فرم I-130 یا فرم درخواست اقامت دائم برای اعضای خانواده خارجی است و باید آن را نزد اداره شهروندی و مهاجرت تکمیل کنید. بعد از آن نوبت به فرم I-485 یا ثبت نام برای دریافت اقامت دائم و تغییر وضعیت می رسد. پس از تکمیل این دو فرم و ثبت درخواست اقامت دائم، ایمیلی از جانب اداره شهروندی برای شما ارسال شده که تاریخی برای مصاحبه و ثبت اطلاعات بیومتریک در آن ذکر شده است. در روز مصاحبه حضوری باید تمامی متقاضیان گرین کارت آمریکا، مدارکی که در فرم I-130 ثبت کرده اید را همراه خود داشته باشید که شامل پاسپورت اسپانسر و متقاضیان، تمکن مالی اسپانسر، نداشتن سوء پیشینه، مدارک هویتی و عکس است. بعد از مصاحبه و تکمیل فرآیند درخواست، با توجه به تاریخ اولویت که بسته به نوع ویزا و ملیت افراد تعیین می شود، به پرونده شما رسیدگی شده و نتیجه از طریق یک نامه ایمیلی برای شما فرستاد خواهد شد. هزینه ثبت فرم I-130 ، فرم I-485 و ثبت اطلاعات بیومتریک به ترتیب 535 دلار، 1140 دلار و 85 دلار به ازای هر نفر است که در مجموع به عدد 1760 دلار خواهد رسید. طول دوره بررسی پرونده اقامت دائم و گرین کارت آمریکا در دسته الحاق به خانواده بین 8 تا 14 ماه است.

7-برای دریافت ویزای الحاق به خانواده آمریکا، مدرک زبان نیاز دارم؟

بله-با توجه به اینکه ویزای الحاق به خانواده یک ویزای بلند مدت بوده که نهایتا منجر به دریافت گرین کارت خواهد شد، حداقل سطح زبان مورد نیاز در این رابطه، داشتن دانش زبان انگلیسی و تسلط به مکالمه می باشد.

8- آیا می بایست مدارکم را به تائید دادگشتری و وزارت خارجه برسانم؟

خیر- الزامی برای اخذ تائیدیه مدارک برای درخواست ویزای الحاق به خانواده آمریکا وجود ندارد. ولیکن اخذ این تائیدیه ها می تواند به اطمینان آفیسر از اصالت مدارک شما کمک کند.

سخن پایانی

همراهان گرامی، اخذ ویزای الحاق به خانواده آمریکا یکی از ساده ترین روش ها برای اخذ اقامت دائم آمریکا(گرین کارت آمریکا) می باشد. موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام، با وکلای مجرب خود در داخل و خارج از کشور، می تواند مشاوری امین و خدمتگزار برای شما عزیزان در مسیر اخذ انواع ویزای آمریکا اعم از ویزای توریستی آمریکا، ویزای ازدواج و ویزای نامزدی آمریکا و… باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه نمائید.

يك ديدگاه

  1. حسین 29 جولای 2022 در 18:21- پاسخ دادن

    ممنون از توضیح کاملتون فقط یک سوالی داشتم
    آیا اقدامات لازم در سایت ceac توسط زینفع انجام میشود؟

ثبت ديدگاه