ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا مرجع کامل مهاجرت به آمریکا 2021|اگر قصد ازدواج با یک شهروند آمریکایی را دارید، آخرین اطلاعات در مورد ویزای ازدواج آمریکا را در این مطلب بخوانید

ویزای ازدواج آمریکا مخصوص افرادی است که با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده و یا شهروند آمریکا هستند و قصد دارند همسر خود را به آمریکا بیاورند شاید شما نیز این سوال را از خود پرسیده باشید که چگونه برای ویزای ازدواج یا ویزای نامزدی آمریکا اقدام کنم؟ یا چطور می توانم از طریق ازدواج، اقامت دائم آمریکا (گرین کارت آمریکا) بگیرم؟

ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا مخصوص افرادی است که با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده و یا شهروند آمریکا هستند و قصد دارند همسر خود را به آمریکا بیاورند شاید شما نیز این سوال را از خود پرسیده باشید که چگونه برای ویزای ازدواج یا ویزای نامزدی آمریکا اقدام کنم؟ یا چطور می توانم از طریق ازدواج، اقامت دائم آمریکا (گرین کارت آمریکا) بگیرم؟

مقدمه

اقامت دائم آمریکا که همان داشتن گرین کارت آمریکا است، رویای بسیاری از مهاجرانی می باشد که برای کار و تحصیل به این کشور آمده اند. اما اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج، انتخابی است که باید با دقت و احتیاط انجام شود. با دسته های ویزایی مختلفی که برای سفر به آمریکا وجود دارد، باید نیازمندی های هر دسته را بررسی کرده و بهترین گزینه را برای اخذ ویزای ازدواج آمریکا انتخاب کنید. بطور کلی در دسته بندی های مختلف ویزایی آمریکا، دو گزینه ویزایی مربوط به ازدواج وجود دارد:

  • یکی برای همسر قانونی-ویزای ازدواج آمریکا
  • و دیگری برای نامزد است- ویزای نامزدی آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا

اگر شهروند آمریکا هستید دو راه برای آوردن همسر خارجی (اعم از زن یا شوهر غیرآمریکایی) خود به آمریکا برای زندگی کردن در این کشور دارید. باید بدانید که این ویزا تنها برای کسانی است که از قبل بصورت رسمی و قانونی باهم ازدواج کرده اند.

1-ویزای مهاجرت دائم برای همسر شهروند آمریکا(IR1  یا CR1)

2-ویزای غیرمهاجرتی برای همسر (K-3)

لازم به ذکر است برای ویزای غیرمهاجرتی همسری که با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده باید درخواست ویزای نوع K-3 ارائه گردد و ویزا در کشوری که ازدواج در آن صورت گرفته صادر خواهد شد. بعد از تکمیل فرآیند ویزا و صدور آن، همسر می تواند به آمریکا سفر کرده و آنجا منتظر بررسی ویزای مهاجرتی (اقامت دائم آمریکا) باشد. در این صورت بایستی دو درخواست ارائه کنید که یکی درخواست ویزا برای نزدیکان خارجی و فرم I-130 و دیگری درخواست ویزا برای نامزد خارجی و فرم I-129F است که در قسمت ویزای نامزدی آمریکا به تفصیل آن پرداخته ایم.

ویزای ازدواج آمریکا

ویزای مهاجرت دائم برای همسر شهروند آمریکا(IR1  یا CR1)

تعریف قانونی همسر برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا

همسر در واقع به زن یا شوهر قانونی گفته می شود که شرایط زیر را تامین کند:

  • صرفاً زندگی کردن در کنار یک زن یا یک مرد به معنای ازدواج قانونی و داشتن شرایط اخذ ویزای ازدواج آمریکا و مهاجرت به آمریکا نیست.
  • کسانی که بدون مراسمات شرعی با هم ازدواج کرده اند، ممکن است شرایط لازم برای درخواست ویزای ازدواج آمریکا را داشته باشند که این موضوع به قوانین کشوری که این ازدواج در آن ثبت شده بستگی دارد.
  • در مورد چند همسری، تنها همسر اول می تواند برای ویزای ازدواج آمریکا اقدام کرده و اقامت دائم آمریکا را بدست آورد.

شروع فرآیند درخواست ویزای ازدواج آمریکا

نخستین گام در ارائه درخواست ویزای مهاجرتی نزدیکان خارجی (Petition for Alien Relative) این است که فرم I-130 را پر کرده و به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) برای انجام مقدمات مهاجرت همسر (زن یا شوهر غیر آمریکایی) خود به آمریکا ارائه کنید. در واقع این کار را باید همسری که شهروند آمریکاست انجام دهد و در مواردی که شهروند آمریکایی در خارج از این کشور زندگی می کند، می تواند درخواست ویزای مهاجرت همسر خود را در خارج از آمریکا ارائه دهد.

حداقل سن متقاضی ویزای ازدواج آمریکا

متقاضی ویزای ازدواج آمریکا باید دستکم 18 سال سن و ساکن آمریکا باشد تا بتواند تعهدنامه حمایت (Affidavit of Support) که شامل فرم های I-864 یا I-864EZ است را پر کند. فرم I-864 در واقع فرمی است که شهروند آمریکایی برای پذیرفتن مسئولیت مالی متقاضی ویزای مهاجرت دائم از طریق ازدواج (نامزد یا همسر شهروند آمریکایی) که قصد سفر به آمریکا را دارد امضا خواهد کرد. فرد امضا کننده این فرم، اسپانسر (sponsor) نیز نامیده می شود. پر کردن و ارائه این فرم به منظور درخواست ویزای ازدواج آمریکا برای همسر و دیگر بستگان درجه یک شهروند آمریکایی، ضروری است.

شرایط اسپانسر برای درخواست ویزای ازدواج آمریکا

به عنوان متقاضی آمریکایی ویزای ازدواج، باید مسکن اصلی شما در آمریکا باشد، جایی که قصد دارید با همسر خارجی خود زندگی کنید. سکونت در آمریکا برای اسپانسر آمریکایی در ویزای ازدواج به منظور دادن تعهد حمایت مالی از همسر الزامی است، اما استثناهای اندکی نیز وجود دارد. برای مثال اسپانسری که اکنون در آمریکا زندگی نمی کند می تواند ساکن آمریکا تلقی شود، به شرطی که بتواند مدارک و اسنادی را ارائه کند که نشان دهد شرایط زیر را داراست:

  • اسپانسر در استخدام یک سازمان دولتی یا وابسته به دولت بوده و به طور موقت در خارج از کشور به کار گرفته شده است.
  • اسپانسر به طور موقت در خارج از کشور زندگی کرده و سکونتگاهش در آمریکا را نیز حفظ کرده باشد.
  • اسپانسر ثابت کند که قصد دارد سکونتگاهی در آمریکا بلافاصله پس از ثبت درخواست ویزای مهاجرت همسر تهیه کند.

زمانی که شما اقامت دائم آمریکا (گرین کارت آمریکا) داشته اید و برای همسرتان درخواست ویزای ازدواج آمریکا ارائه کرده اید اما اکنون وضعیت شما تغییر کرده و شهروندی آمریکا را بدست آورده اید دراین حالت باید درخواست ویزای ازدواج همسرتان را نیز از خانواده درجه دوم (F2) به خانواده درجه اول (IR) تغییر دهید. با فرستادن مدارک معتبر مربوط به شهروندی آمریکایی خود به مرکز ملی ویزا (NVC) این موضوع را به اثبات برسانید. باید یکی از موارد زیر را برای تایید ادعای خود ارسال نمائید:

  • یک کپی از صفحه اول پاسپورت آمریکایی خود(biodata )؛ یا
  • یک کپی از تائیدیه بومی سازی خود(naturalization)

نکته مهم: اگر اکنون شهروند آمریکا هستید، باید درخواست ویزای مهاجرتی جداگانه ای برای هر یک از فرزندانتان ارائه نمائید. همانند تبدیل درخواست ویزای ازدواج همسر از (F2) به  (IR) برای همسر غیر آمریکایی تان، می بایست درخواست های جداگانه ای برای فرزندانتان نیز ارائه نمائید. فرزندانی که در خارج و بعد از تبدیل شدن شما به شهروند آمریکا به دنیا آمده باشند شرایط دریافت شهروندی آمریکا را دارند. آن ها باید برای دریافت پاسپورت آمریکایی درخواست دهند و تصمیم گیری در مورد این که آیا فرزند شما شهروند آمریکا محسوب شده و ویزای آمریکا دریافت خواهد کرد یا خیر، بر عهده افسر مهاجرت خواهد بود. اگر افسر کنسولگری تشخیص دهد که فرزند شما شرایط لازم برای اخذ پاسپورت آمریکایی را ندارد و می خواهد در آمریکا زندگی کند باید برای ویزای مهاجرتی درخواست دهد.

دومین گام در مسیر اخذ ویزای ازدواج آمریکا؛ بعد از آنکه اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا با درخواست ویزای ازدواج شما موافقت کرد، نامه موافقت خود با درخواست شما را به مرکز ملی ویزا ارسال می نماید. سپس مرکز ملی ویزا یک شماره پرونده به درخواست متقاضی اختصاص داده و از شما می خواهد تا فرم DS-261  را که مربوط به آدرس وکیل است، امضا کنید (نکته: در صورتی که از قبل وکیل گرفته اید، نیازی به تکمیل فرم DS-261 ندارید). در ادامه، مرکز ملی ویزا بررسی های اولیه پرونده متقاضی ویزای ازدواج آمریکا را با صدور دستور پرداخت هزینه هایی معین به متقاضی ویزا آغاز خواهد کرد. بعد از پرداخت هزینه های تعیین شده، این مرکز از متقاضی می خواهد تا اسناد لازم برای ویزای مهاجرتی را ثبت نماید که شامل نامه حمایت مالی، فرم های درخواست ویزای ازدواج آمریکا، مدارک شهروندی و مدارک دیگری که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

ویزای ازدواج آمریکا

هزینه های اخذ ویزای ازدواج آمریکا

در روند اخذ ویزای ازدواج آمریکا برای خدمات زیر هزینه دریافت خواهد شد:

  • تکمیل درخواست ویزای مهاجرت برای نزدیکان خارجی، فرم I-130 (مبلغ 535 دلار که توسط اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا اخذ می شود)
  • بررسی درخواست ویزای مهاجرت، فرم DS-260 (مبلغ 445 دلار)
  • آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون های الزامی (هزینه ها متغیر است.)
  • دیگر هزینه هایی که ممکن است وجود داشته باشند: هزینه ترجمه مدارک، هزینه فتوکپی، هزینه اخذ اسنادی که در درخواست ویزای مهاجرت آمریکا به آن ها نیاز دارید (مانند پاسپورت، گواهی های سوء پیشینه، گواهی تولد و…)

نکته: هزینه ها باید برای هر متقاضی ویزای مهاجرت دائم آمریکا، بدون توجه به سن، پرداخت شود که غیرقابل عودت خواهند بود.

مرکز ملی ویزا در مورد مکان و زمان پرداخت هزینه های ویزای مهاجرت دائم آمریکا به متقاضی اطلاع رسانی خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ازدواج آمریکا

  • پاسپورت یا پاسپورت هایی که حداقل 6 ماه از اعتبار آن ها باقی مانده باشد، مگر اینکه سفارت یا کنسولگری آمریکا که از طریق آن قرار است در مصاحبه حضوری شرکت کنید مدت اعتبار بیشتری را درخواست نماید.
  • تعهدنامه حمایت مالی (Affidavit of Support) که شامل یکی از فرم هایI-864, I-864A, I-864 EZ, یا I-864W,خواهد بود و باید همسری که شهروندی یا اقامت دائم آمریکا را دارد آن را ارائه دهد. با توجه به فرمی که با شرایط شما سازگار است باید اسناد مربوط به مالیات، دارایی های منقول و غیرمنقول خود را ارائه دهید.
  • فرم DS-260 که فرم درخواست ویزای مهاجرت و شخص خارجی (Immigrant Visa and Alien Registration Application) نیز نامیده می شود.
  • دو عکس رنگی با پس زمینه سفید با ابعاد 5 سانتمیتر در 5 سانتیمتر
  • اسناد هویتی برای متقاضی و همسر وی از جمله شناسنامه، مدارک ازدواج یا طلاق، کارت پایان خدمت و گواهی سوء پیشینه همراه با ترجمه انگلیسی و مهر مترجم
  • فرم های کامل آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

وقتی مرکز ملی ویزا اعلام کرد که پرونده شما کامل بوده و تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه کرده اید، یک تاریخ مصاحبه حضوری برای متقاضی تعیین خواهد شد. در ادامه، این مرکز پرونده شما را به سفارت یا کنسولگری آمریکا در محلی که شما تعیین کرده اید ارسال خواهد کرد. متقاضی، همسر وی، وکیل و طرف های سوم (در صورت وجود) ایمیل ها یا نامه هایی حاوی تاریخ و زمان حضور برای مصاحبه و همچنین دستورالعمل انجام آزمایشات پزشکی را دریافت خواهند کرد. متقاضیان باید پاسپورت های معتبر را همراه با اسناد دیگری که در پرونده ثبت شده در جلسه مصاحبه حضوری به همراه داشته باشند. در جریان مصاحبه از متقاضی و همسر وی اثر انگشت دیجیتالی گرفته شده و اصل اسناد هویتی و ترجمه های اصلی نیز عودت خواهد شد.

آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

در فرآیند آماده شدن برای مصاحبه حضوری، باید آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون را پیش از روز مصاحبه حضوری انجام دهید. پیش از اینکه ویزای مهاجرت دائم آمریکا برای فرد صادر شود، وی باید آزمایشات پزشکی را توسط پزشکان مورد تایید سفارت آمریکا انجام دهد و برای این کار محدودیت سنی وجود ندارد. پزشکان معتمد، نتایج آزمایشات را به طور مستقیم برای سفارت فرستاده یا در یک بسته مهر و موم شده به شما تحویل خواهند داد که نباید آن را باز کنید.

بر اساس قانون ایالات متحده، متقاضیان ویزای مهاجرت دائمی این کشور باید قبل از تائید شدن ویزایشان واکسیناسیون بیماری های زیر را انجام دهند. تعداد و نحوه انجام واکسیناسیون ها از طرف سفارت یا کنسولگری آمریکا به شما اعلام خواهد شد.

  • هپاتیت A و B
  • آنفلوانزا
  • آنفلوانزا نوع b
  • سرخک
  • مننژیت
  • اوریون
  • ذات الریه
  • سیاه سرفه
  • فلج اطفال
  • روتا ویروس
  • سرخچه
  • کزاز و دیفتیری
  • آبله مرغان

اقامت مشروط چیست؟

اگر هنگام ورود همسر خارجی شما به آمریکا از طریق ویزای مهاجرت آمریکا کمتر از دو سال از ازدواج شما گذشته باشد، شرایط اقامت دائم او «مشروط» بوده و ویزای صادره از نوع اقامت مشروط (CR) خواهد بود، نه ویزای خانواده درجه یک (IR). شما و همسرتان باید پس از 90 روز پیش از دومین سالگرد ورود همسرتان به آمریکا از طریق ویزای مهاجرت خود به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا مراجعه کرده تا شرایط اقامت مشروط شما را برداشته و به اقامت دائم آمریکا تبدیل نمایند. دومین سالگرد ورود به آمریکا برای همسرتان همان تاریخ انقضای مندرج روی گرین کارت آمریکاست.

مدت زمان بررسی درخواست ویزای ازدواج آمریکا

مدت زمان بررسی برای هر مورد متفاوت بوده و دقیقاً قابل پیش بینی نیست، در صورت دنبال نکردن دستورالعمل ها و تاخیر در تهیه مدارک، این زمان به تعویق خواهد افتاد. گاهی اوقات متقاضی یا همسر وی نمی توانند شرایط لازم برای تعهدنامه حمایت مالی را اخذ نمایند و برخی پرونده ها هم نیاز به بررسی های بیشتر دارند که مدت زمان بررسی کلی پرونده را افزایش می دهند.  بطور کلی گرفتن ویزای ازدواج آمریکا برای همسر قانونی بین 10 تا 13 ماه بطول می انجامد.

 عوامل موثر بر رد درخواست ویزای ازدواج آمریکا

عواملی که می توانند درخواست شما برای ویزای ازدواج را با پاسخ منفی مواجه کنند عبارتند از؛ ارائه مدارک ناقص، سابقه قاچاق مواد مخدر، ماندن بیش از مدت ذکر شده در ویزا در سفرهای قبلی به آمریکا و یا ارائه اسناد جعلی.

دریافت کارت تامین اجتماعی (Social Security Number Card)

اگر در فرم تقاضای ویزای مهاجرت به آمریکا برای دریافت کارت تامین اجتماعی درخواست داده اید، این کارت از طریق پست به آدرسی که در فرم خود ثبت کرده اید ارسال شده و 6 هفته پس از پذیرش تقاضا به شما تحویل داده خواهد شد. در غیر این صورت باید پس از ورود به ایالات متحده برای دریافت آن اقدام نمائید.

ویزای ازدواج آمریکا

ویزای غیرمهاجرتی برای همسر (K-3)

همانطور که گفتیم، برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا برای همسر دو روش وجود دارد که مورد اول همان ویزای مهاجرت دائم برای همسر شهروند آمریکا (IR1 یا CR1) بوده که آن را تشریح کردیم و روش دوم نیز ویزای غیرمهاجرتی برای همسر (K-3) که اکنون به آن خواهیم پرداخت.

ویزای K-3 چیست؟

ویزای غیرمهاجرتی K-3 برای همسر خارجی یک شهروند آمریکایی می باشد. این دسته از ویزا با هدف کاهش مدت زمان جدایی فیزیکی بین شهروندان آمریکایی و همسران خارجی آن ها و در زمان انتظار برای تایید ویزای مهاجرت دائم (IR1  یا CR1) طراحی شده است. دریافت کنندگان ویزای K-3 می توانند بلافاصله از طریق وزارت امنیت داخلی، اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا برای گرین کارت آمریکا اقدام نمایند. از همسر خارجی یک شهروند آمریکا که برای ویزای غیرمهاجرتی K-3 درخواست داده، باید تقاضایی از طرف همسرش برای ویزای مهاجرت داشته باشد، وی باید برخی از شرایط ویزای مهاجرت آمریکا را داشته باشد. تاکید می شود که بر اساس قانون مهاجرت به آمریکا، هر شهروند خارجی که با یک شهروند آمریکایی در خارج از این کشور ازدواج کند باید در همان کشوری که ازدواج در آن صورت گرفته برای ویزای K-3 اقدام نماید. فرزندان واجد شرایط متقاضیان ویزای K-3 نیز، ویزای K-4 دریافت خواهند کرد. دارندگان ویزای k-3 و k-4 اجازه ورود به آمریکا در دوران انتظار برای بررسی ویزای مهاجرتی آمریکا را خواهند داشت.

مراحل دریافت ویزای ازدواج آمریکا-K-3

اولین مرحله: پر کردن فرم درخواست

  • همسری که شهروند آمریکاست باید فرم I-130 که فرم درخواست برای بستگان خارجی است (Petition for Alien Relative) را از طریق وزارت امنیت داخلی، دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت در آمریکا پر کند. در ادامه، این دفتر فرم I-797 که Notice of Action نام دارد را برای شما ارسال می کند که اعلام می کند درخواست شما را دریافت کرده است.
  • سپس باید فرمI-129F را پر کنید که درخواست نامزد خارجی (Petition for Alien Fiance) نیز نام دارد و از طریق آن می توانید همسر خارجی و فرزندخوانده (گان) خود را به آمریکا بیاورید.
  • بعد از اینکه دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا با درخواست های شما موافقت کرد، این درخواست ها برای مرکز ملی ویزا ارسال خواهند شد تا مورد بررسی قرار گیرند.

مرحله دوم: اقدام برای ویزا

پس از اینکه هر دو درخواست شما توسط اداره مهاجرت تایید شده و برای مرکز ملی ویزا ارسال شد یا در صورتی که دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت فرم I-130 را پیش از فرم I-129F تایید کرد، امکان اخذ و همچنین نیاز به ویزای غیرمهاجرتی K-3 دیگر وجود نخواهد داشت و این بدان معناست که می توان به جای ویزای غیرمهاجرتی، برای ویزای مهاجرتی همسر اقدام کرد.

اگر دفتر ملی ویزا هر دو این فرم ها را دریافت و تائید کرد:

  • پرونده ویزای غیرمهاجرتی K-3 به طور رسمی بسته خواهد شد.
  • فرآیند پرونده که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد برای همسران خارجی قابل اجرا نبوده و نمی توان از آن استفاده کرد.
  • دفتر ملی ویزا با شهروند آمریکا و همسر خارجی او تماس گرفته و دستورالعمل های اقدام برای ویزای مهاجرتی IR-1 یا CR-1 را در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

اگر دفتر ملی ویزا درخواست تایید شده I-129F را پیش از درخواست  I-130 دریافت کند، رسیدگی به پرونده I-129F را آغاز خواهد کرد. سپس این تقاضا را برای سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشوری که ازدواج در آن صورت گرفته ارسال خواهد نمود. اگر ازدواج در ایالات متحده صورت گرفته باشد، دفتر ملی ویزا درخواست مربوطه را به سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور محل تولد همسر خارجی ارسال خواهد کرد. اگر ازدواج در کشوری صورت گرفته باشد که آمریکا در آن سفارت یا کنسولگری ندارد یا کشوری که سفارت و کنسولگری آمریکا در آن ویزا صادر نمی کند، دفتر ملی ویزا درخواست تایید شدهI-129F را برای سفارت و کنسولگری آمریکا که معمولاً بررسی پرونده درخواست ویزاهای شهروندان آن کشور را بررسی می کند ارسال می نمایند. برای مثال، اگر ازدواج در ایران صورت گرفته باشد که سفارت یا کنسولگری آمریکا در آن مستقر نیست، درخواست I-129F به سفارت های آمریکا در آنکارا، دبی یا ایروان ارسال خواهد شد. جهت آشنایی با نحوه اخذ وقت سفارت آمریکا به این لینک مراجعه نمائید.

توجه: هر متقاضی دریافت ویزای K جهت اخذ اقامت آمریکا باید جداگانه درخواست داده و هزینه ها را نیز بپردازد.

مدارک مورد نیاز

شما (شهروند آمریکایی)، همسر خارجی شما (و فرزندان واجد شرایطی که برای ویزای K-4 درخواست می دهند) باید فرم ها و اسناد زیر را برای مصاحبه حضوری به همراه داشته باشند:

  • تکمیل فرم DS-160
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل مدارک هویتی- (یا کپی تایید شده) و فتوکپی مدارک زیر:
  1. شناسنامه
  2. مدارک ازدواج با شهروند آمریکا
  3. مدارک طلاق یا مرگ هر یک از همسران سابق (برای همسر خارجی)
  4. گواهی عدم سوء سابقه معتبر از کشور محل اقامت و تمام کشورهایی که از سن 16 سالگی به بعد به مدت 6 ماه یا بیشتر در آن ها زندگی کرده اید (گواهی سوء پیشینه برای تمامی کودکان همراه 16 ساله یا بالاتر نیز الزامی است).
  • آزمایشات پزشکی (واکسیناسیون اختیاری است)
  • مدارک مربوط به حمایت مالی (ممکن است فرم I-134 که برای حمایت مالی (Affidavit of Support) است نیز خواسته شود)
  • دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید و ابعاد 5*5 سانتیمتر.
  • مدارکی که رابطه شهروند آمریکایی با همسر خارجی اش را ثابت نماید
  • پرداخت هزینه های درخواست ویزا

نکته: افسر مهاجرت ممکن است اسناد و اطلاعات اضافی مانند عکس های عروسی و دیگر موارد تایید کننده واقعی بودن ازدواج شما با شهروند آمریکایی را درخواست نماید. اسناد و مدارکی که به زبانی غیر از انگلیسی باشد بایستی ترجمه شوند. اصل اسناد و ترجمه آن ها به شما بازگردانده خواهند شد.

آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

تمامی آزمایشات پزشکی فوق الذکر نیز باید انجام شوند. تنها تفاوت دریافت ویزای k-3 برای اخذ ویزای ازدواج آمریکا برای همسران خارجی با ویزای مهاجرتی همسران خارجی در این است که در مورد ویزای k-3  واکسیناسیون اختیاری و غیراجباری است. با این وجود توصیه می شود واکسن بیماری های ذکر شده در متن را تزریق کنید، زیرا در صورت تغییر شرایط شما به اقامت دائم به آن نیاز خواهید داشت.

تائیدیه حمایت مالی و فرم های مربوط به آن

در طول مصاحبه حضوری، متقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که اثبات کنند، تمکن مالی کافی داشته و از این نظر برای دولت آمریکا دردسرساز نخواهند شد. همسر شهروند آمریکا باید فرم I-864 را همراه با درخواست خود به دفتر شهروندی و مهاجرت برای تغییر وضعیت به اقامت دائم آمریکا ارائه دهد.

هزینه ها

سفارت آمریکا هزینه های زیر را دریافت می نماید:

  • تکمیل درخواست برای بستگان خارجی، فرم I-130  به مبلغ 535 دلار
  • تکمیل درخواست برای نامزد خارجی، فرم I-129F به مبلغ 325 دلار
  • هزینه بررسی درخواست ویزای غیرمهاجرتی، فرم DS-160 ( برای هر یک از متقاضیان ویزای K) به مبلغ 265 دلار
  • هزینه آزمایشات پزشکی (برای هر یک از متقاضیان ویزای K؛ هزینه متغیر است)
  • هزینه های ترجمه مدارک و فتوکپی، آماده سازی اسناد مورد نیاز مانند پاسپورت، سوء پیشینه، شناسنامه و …
  • پر کردن فرم  I-485، درخواست ثبت اقامت دائم آمریکا یا برای تغییر شرایط ویزا به مبلغ 325 دلار

اقدامات پس از دریافت ویزای K-3

اگر ویزای K-3 برای همسر شهروند آمریکا صادر شد، افسر مهاجرت پاسپورتتان که حاوی ویزای K-3 و یک بسته مهر و موم شده حاوی مدارک شناسایی شما و همچنین دیگر مدارک آماده شده توسط کنسولگری یا سفارت آمریکاست را به شما تحویل می دهد. بسیار مهم است که پاکت را باز نکرده و به مهر و موم آن دست نزنید. تنها مقامات اداره مهاجرت باید این پاکت را هنگام ورودتان به آمریکا باز کنند. به عنوان دارنده ویزای K-3 باید قبل یا همزمان با هر یک از فرزندانتان که ویزای K-4 را دریافت کرده اند وارد خاک آمریکا شوید.

نکته مهم: بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا، فرزندان باید مجرد باشند. برای درخواست تغییر نوع ویزای فرزندان، شرایط فرزندخواندگی فرزند شما با همسرتان، می بایست قبل از رسیدن وی به سن 18 سالگی مشخص شود.

ویزای ازدواج آمریکا

سوالات متداول

1- آیا همسرم که شهروند آمریکاست باید برای هر یک از فرزندانم درخواست جداگانه بدهد؟

خیر، فرزندان شما باید بر اساس تاییدیه فرم  I-129F-که همان درخواست برای نامزد خارجی ((Petition for Alien Fiancé(e) است و همان فرمی است که همسر شهروند آمریکایتان برای خودتان پر کرده، درخواست ویزای نوع K-4 کنند اما همسر شهروند آمریکا باید نام کودکان شما را در درخواست خود برای نامزد خارجی درج نماید. برای هر یک از کودکان متقاضی ویزای K-4 باید درخواست ویزای جداگانه پر شود و هر یک نیز باید هزینه مربوط به ویزای (K (265 دلار) را به صورت جداگانه بپردازد.

2- من با یک مرد شهروند آمریکا ازدواج کرده ام. آیا فرزندانم باید همراه من به آمریکا سفر کنند؟

فرزندان شما می توانند همراه شما به آمریکا سفر کنند یا بعد از شما این کار را انجام دهند. همانند شما، فرزندانتان نیز باید در طول مدت اعتبار ویزاهای K-4 خود این سفر را انجام دهند. در صورتی که فرزندانتان همراه شما یا در طول یک سال بعد از صدور ویزای K-3 شما به آمریکا سفر کنند نیازی به ارائه درخواست تازه برای پیوستن فرزندان به شما نخواهد بود. اما اگر بخواهند بعد از یک سال اعتبار ویزای ازدواج آمریکا ی شما به آنجا سفر کنند واجد شرایط اخذ ویزای  K-4 نبوده و باید از طریق درخواست ویزاهای مهاجرت جداگانه اقدام نمایند. اگر فرزند شما ویزای K-4 داشته و شما از قبل شرایط خود را به اقامت دائم آمریکا تغییر داده اید، فرزندان شما می توانند با همان ویزای K-4  به شما در آمریکا بپیوندند.

3- حداقل درآمد برای اینکه بتوانم اسپانسر همسر خارجی ام باشم چقدر است؟

حداقل دستمزد معمول سالانه برای اسپانسر همسر خارجی برای ویزای ازدواج آمریکا و گرین کارت 21550 دلار است. این عدد به شرطی است که اسپانسر دارنده شهروندی آمریکا یا دارنده گرین کارت این کشور بوده، عضو ارتش نباشد و دو طرف فرزند نداشته باشند. برای مثال این عدد برای حمایت مالی از همسر خارجی و دو فرزند 32750 دلار تعیین شده است.

4-آیا با ازدواج با یک شهروند آمریکا به طور خودکار شهروند آمریکا شده و گرین کارت دریافت خواهم کرد؟

اگر با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنید این بدان معنا نیست که بلافاصله شهروندی آمریکا را بدست آورده و گرین کارت دریافت خواهید کرد. بلکه باید شرایط دریافت گرین کارت آمریکا را داشته باشد که می تواند در ادامه به دریافت شهروندی آمریکا منتهی شود. برای دریافت گرین کارت آمریکا، بعد از ورود به آمریکا از طریق ویزای ازدواج یا نامزدی، برای تغییر وضعیت شرایط خود اقدام کنید.

5- دریافت گرین کارت آمریکا پس از اخذ ویزای ازدواج آمریکا چقدر بطول می انجامد؟

مدت زمان انتظار برای دریافت گرین کارت آمریکا مبتنی بر ازدواج با شهروند آمریکایی بین 10 تا 38 ماه خواهد بود که بسته به ازدواجتان با یک شهروند آمریکایی یا دارنده گرین کارت یا محل زندگی کنونی تان متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه دقیق مطلب فوق به پاسخ سوالات خود در زمینه اخذ ویزای ازدواج آمریکا و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج دست یافته باشید. تیم وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام قصد داشتند که اطلاعات کاملی از نحوه مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ویزای ازدواج آمریکا را بدون دخل و تصرف در اختیار شما عزیزان قرار دهند. تیم ما با داشتن سوابق و پرونده های موفق متعدد می تواند در زمینه اخذ انواع ویزای آمریکا شما عزیزان را همراهی نماید. همچنین خوانندگان محترم می توانند با مراجعه به این لینک از شرایط و توضیحات مربوط به سایر انواع ویزای آمریکا مطلع شوند.

ثبت ديدگاه