ویزای غیر سودآور اسپانیا

ویزای غیر سودآور اسپانیا (Non-Lucrative visa)

اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی می باشد که در زمرۀ کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا قرار دارد. برای سفر به اسپانیا مانند هر کشور اروپایی دیگر شما نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید که بنا به نوع درخواست شما و هدف از سفرتان به دو دسته تقسیم می شود. ویزای کوتاه مدت اسپانیا که برای حداکثر 90 روز دوره اقامت می باشد و ویزای بلند مدت اسپانیا که برای مدت اقامت بیشتر از 90 روز می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به یکی از انواع ویزای اسپانیا به نام ویزای غیر سودآور که به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که بدون نیاز به اشتغال، دارای امکانات مالی و اقتصادی کافی برای اقامت در اسپانیا هستند، اعطا می‌شود، بپردازیم.

نکته: جهت اطلاع از شرایط کلی ویزای اسپانیا به این لینک مراجعه نمائید.

ویزای غیر سودآور اسپانیا چیست؟

ویزای غیر سودآور مختص اتباع خارج از اتحادیۀ اروپا است که قصد دارند بدون هیچ فعالیتی در کشور اسپانیا اقامت داشته باشند. این نوع ویزا به افراد این امکان را می دهد که علاوه بر اینکه خانواده و یا افراد تحت تکفل خود را به همراه خود به اسپانیا بیاورند، فعالیت های تجاری خود را نیز در خارج از اسپانیا از راه دور سامان دهی کنند و همچنین آزادانه به سایر کشوهای عضو اتحادیۀ اروپا سفر کنند. جهت تسهیل نمودن پروسۀ اخذ این ویزا بایستی با ارائه مدارک مناسب از یک منبع درآمد پایدار این اطمینان را به دولت اسپانیا بدهید که در طول زندگی در اسپانیا قادر به حمایت مالی خود و خانوادتان بدون کار هستید و یا به عبارتی شما به بار مالی برای دولت اسپانیا تبدیل نخواهید شد.

نکته: این نوع ویزای اسپانیا بر خلاف ویزای طلایی، نیازی به سرمایه گذاری کلان در این کشور نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز ویزای غیر سودآور اسپانیا

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ملی
  • تکمیل فرم Ex-01
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی (4*3)
  • بیمه نامه (باید توسط یک شرکت اسپانیایی معتبر صادر شود)
  • گواهی تمکن مالی (داشتن حداقل 25 هزار یورو در سال)
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی پزشکی

نکته: توجه داشته باشید که مدارک شما باید به زبان اسپانیایی نزد یکی از دارالترجمه های رسمی و معتبر ترجمه شوند. برای آگاهی از دارالترجمه های مورد تائید سفارت اسپانیا به این لینک مراجعه نمائید.

ملزومات ویزای غیر سودآور اسپانیا

این نوع ویزا سه ماه و دو هفته اعتبار دارد که در این مدت باید برای اجازه اقامت یکساله خود در اسپانیا درخواست دهید. این ویزا بعد از سال اول اقامت، هر دو سال یک بار قابلیت تمدید شدن را دارد. دارنده این نوع ویزای اسپانیا، می‌توانند پس از 5 سال اقامت، مجوز اقامت دائم اسپانیا را دریافت کند. دارنده این ویزا، اجازه گذراندن دوره‌های آموزشی و کارآموزی با هزینه خود را دارد.