قوانین ورود به انگلستان

قوانین ورود به انگلستان

قوانین ورود به انگلستان بروز ترین و جامع ترین قوانین ورود به انگلستان برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی| اقلام ممنوعه و محدود شده در انگلیس | قوانین مرزی

قوانین ورود به انگلستان؛ هر کشوری برای اعطای اجازه ورود به مسافرین، تابع قوانین خاص خود می باشد. این قوانین می تواند شامل محدودیت هایی برای ورود مواد غذایی، پول نقد، چک مسافرتی و ... باشد. برای ورود به انگلستان هم قوانینی در نظر گرفته شده که برای افراد مختلف متفاوت می باشد.

قوانین ورود به انگلستان

قوانین ورود به انگلستان؛ هر کشوری برای اعطای اجازه ورود به مسافرین، تابع قوانین خاص خود می باشد. این قوانین می تواند شامل محدودیت هایی برای ورود مواد غذایی، پول نقد، چک مسافرتی و … باشد. برای ورود به انگلستان هم قوانینی در نظر گرفته شده که برای افراد مختلف متفاوت می باشد؛ خواه این افراد ویزای انگلستان داشته باشند، تبعه کشورهای اتحادیه اروپا باشند و یا ساکن کشورهایی باشند که برای ورود نیازی به ویزای انگلیس نداشته باشند.

اگر تمایل دارید به انگلستان سفر کنید و محدودیت ها و قوانین ورود به انگلستان شما را نگران می کند در ادامه با ما همراه باشید. در این نوشتار صرفاً به بیان قوانین ورود به انگلیس اشاره شده است.

قوانین ورود به انگلستان از اروپا

پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، قوانین مهاجرتی این کشور دستخوش تغییرات زیادی شده است و این تغییرات شامل بسیاری از هم پیمانان انگلستان نیز می باشد. اگر قصد سفر به انگلستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و یا لیختن اشتاین را دارید، می توانید جهت ورود به انگلستان یکی از مدارک زیر را ارائه نمائید:

  • پاسپورت
  • پاسپورت کارت ایرلندی
  • کارت شهروندی اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و یا لیختن اشتاین. توجه نمائید که طبق قوانین ورود به انگلیس، کارت شناسایی شما بایستی برای کل مدت اقامت در انگلستان معتبر باشد.

برای ورود به انگلستان با پاسپورت و یا کارت اقامت اروپایی می بایست شرایط خاصی را برای دریافت ویزای انگلستان به شرح ذیل برآورده نمائید.

افرادی که اقامت انگلستان را دارند و یا در حال گرفتن اقامت هستند، می بایست از طریق اپلیکیشن کنترل هویت تصویر سند هویتی خود را اسکن کرده و یک اکانت در سایت اداره مهاجرت انگلستان از طریق این لینک ایجاد کنند و اطلاعات سفر خود را به صورت کامل در آن وارد نمایند.

قوانین ورود به انگلیس برای دارندگان کارت اقامت اتحادیه اروپا

در صورتیکه یکی از شرایط زیر را داشته باشید می توانید با کارت اقامت اتحادیه اروپا به انگلستان سفر کنید:

  • بایستی اقامت دائم یا اقامت اولیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشید.
  • اقامت خانوادگی اتحادیه اروپا را داشته باشید.
  • اجازه کار در اتحادیه اروپا را داشته باشید.
  • بازدید کننده با مجوز درمان S2 باشید.
  • شهروند سوئیس باشید و از مراکز معتبر، ویزا دریافت کرده باشید.

توجه: شهروندانی که شرایط فوق را دارند می توانند از طریق این لینک بررسی کنند که آیا با توجه به قوانین ورود به انگلستان نیاز به ویزا دارند یا خیر.

قوانین ورود به انگلستان برای اتباع ایرلند

اگر مقیم کشور ایرلند باشید برای ورود به ایرلند شمالی نیاز به ارائه هیچ مدرکی ندارید. اما اگر قصد کار و تحصیل را دارید، می بایست حتما ویزا بگیرید.

برای ورود اتباع ایرلندی به انگلستان، اسکاتلند و یا ولز ممکن است افسران مرزی از شما تقاضا کنند که هویت و ملیت خود را از طریق ارائه یکی از اسناد زیر اثبات نمائید:

  • پاسپورت (چه معتبر باشد و یا منقضی شده باشد).
  • اثبات اینکه یک شهروند ایرلند هستید.
  • کارت پاسپورت ایرلندی
  • ارائه یک کپی از پاسپورت و کارت پاسپورت که هویت شما قابل تشخیص باشد.

توجه: افراد فوق می توانند جهت اثبات هویت خود از سایر مدارک شناسایی معتبر نظیر گواهینامه رانندگی نیز استفاده نمایند.

قوانین ورود به انگلستان

قوانین ورود به انگلیس برای اتباعی غیر از اتحادیه اروپا، سوئیس،نروژ، ایسلند و یا لیختن اشتاین

کلیه افرادی که مقیم کشورهای فوق نیستند، می توانند از طریق این لینک لزوم دریافت ویزا برای ورود به انگلستان را بررسی کنند.

بصورت کلی این افراد طبق قوانین ورود به انگلستان و یا ترانسفر فرودگاهی، می بایست ویزای انگلستان را دریافت نمایند.

قوانین ورود به انگلستان درصورتیکه با کودکان سفر می کنید

در مرز ورود به انگلستان، اگر کودکی شما را همراهی می کند، ممکن است از سوی افسران مرزی در مورد نسبت کودک با شما سوالاتی پرسیده شود؛ به ویژه اگر نام خانوادگی متفاوتی داشته باشید. در اینصورت می توانید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • شناسنامه یا گواهی فرزند خواندگی
  • گواهی ازدواج یا طلاق با والد اصلی کودک
  • نامه ای از سوی والدین کودک که به شما اجازه همراهی او داده شده است.

توجه: به مسافرین ایرانی – به ویژه مادران که نام خانوادگی متفاوت با کودک دارند- توصیه می کنیم حتما ترجمه شناسنامه های خود را به همراه داشته باشند.

در مرز ورود به انگلستان

اکنون بدون نیاز به ویزا و یا با اخذ ویزا وارد انگلستان شده و قصد دارید از مرز فرودگاه و یا به اصطلاح زون انتقال (Transfer zone) بین المللی فرودگاه وارد خاک انگلستان شوید. حال با ما همراه باشید تا قوانین ورود به انگلستان در مرز فرودگاهی را با هم مرور کنیم.

در این مرحله می بایست اسناد هویتی خود را نشان دهید بنابراین:

  • پاسپورت خود را آماده کنید، اگر درون کاور و یا هر نوع محافظ دیگر قرارداده اید، آن را خارج نمائید.
  • اگر از روبنده یا هر پوشش دیگری که گردی صورت شما را پوشانده و یا عینک استفاده می کند، از صورت خود بردارید.
  • اگر خانوادگی سفر می کنید، به همراه آنها وارد بخش کنترل پاسپورت بشوید.

توجه: در مرز ورودی ویزای شما کنترل خواهد شد و قطعا افسران مرزی در مورد دلیل سفر به انگلستان از شما سوال خواهند کرد.

توجه: مراقب باشید که به سمت گیت های کنترل الکترونیک پاسپورت حرکت نکنید، چرا که مسافران ایرانی امکان استفاده از خدمات ePassport gate را ندارند. چرا که در بدو ورود می بایست در پاسپورتشان مهر ورود را دریافت نمایند.

قوانین ورود به انگلستان

 کنترل بار همراه مسافر

هر مسافر انگلیس می تواند وسایل و خوراکی هایی را بدون پرداخت مالیات و عوارض به همراه داشته باشد؛ اما طبق قوانین ورود به انگلستان، در این مورد محدودیت هایی نیز وجود دارد که اگر رعایت نشود، قطعا در بدو ورود با جریمه مواجه خواهد شد.

توجه: در زمان بازرسی وسایل توسط افسر مرزی انگلستان درصورتیکه به چمدان و وسایل شما آسیبی وارد شود، حق دارید از آنها طلب خسارت کنید. بدین معنا که فرم هایی در بخش مهاجرت فرودگاه وجود دارد که می توانید با تکمیل کردن آنها، از افسر مرزی طبق قوانین ورود به انگلیس شکایت کنید. آنها موظف به جبران خسارت شما هستند.

دو شرط اساسی برای ورود وسایل به انگلیس وجود دارد:

  • برای استفاده شخصی آورده شده باشد.
  • به عنوان سوغاتی یا هدیه وارد کرده اید.

افسران مرزی انگلستان محتویات درون چمدان شما را بررسی می کنند و از شما سوالاتی را خواهند پرسید. ضمناً توجه داشته باشید محتویات درون چمدانتان شامل خریدهای شما از فری شاپ فرودگاه و یا خرید های با مالیات پرداخت شده (TAX FREE) در اروپا نمی شود. اگر بیش از حد مجاز بار به همراه داشته باشید، می بایست مالیات و عوارض آنها را پرداخت کنید.

درصورت وارد کردن کالاهای تجاری که برای فروش و یا وابسته به شغل شما باشد می بایست علاوه بر اعلام آنها قبل از ورود به انگلستان، مالیات آنها را نیز با ورود به این درگاه اینترنتی پرداخت نمائید.

نکته بسیار مهم: شما می توانید بار همراه خود را تا 5 روز (یا 120 ساعت) پیش از ورود به انگلستان از طریق این لینک به صورت آنلاین اعلام کنید.

محدودیت های ورود خوراکی ها

در این بخش به توضیح تعدادی از پر تکرارترین اقلام ورودی به انگلستان می پردازیم که ورود بیش از حد مجاز آنها جریمه های سنگینی دارد.

  • برای ورود نوشیدنی های الکلی محدودیت های متنوعی وجود دارد لذا توصیه می کنیم از به همراه بردن آنها اکیداً خودداری نمائید. لکن برای خرید از فری شاپ فرودگاه و جهت اطمینان محدودیت چهار لیتر حد مجاز را رعایت نمائید.
  • در وارد کردن تنباکو نیز می بایست محدوده های 200 عدد سیگار، 250 گرم تنباکو و یا 200 عدد تنباکوی سیگارهای الکترونیکی را رعایت کنید. طبق قوانین ورود به انگلستان، شما می توانید تلفیقی از این اعداد را نیز به همراه داشته باشید؛ بعنوان مثال 100 عدد سیگار و 125 گرم تنباکو.

توجه: وارد کردم اقلام فوق برای افراد زیر 17 سال ممنوع است.

  • ورود سایر اقلام تا محدودیت قیمت 390 پوند بلامانع است. مازاد بر این عدد را هم باید اعلام کنید و هم مالیات آن را بپردازید. توجه داشته باشید که لباس ها و لوازم شخصی شما شامل این قانون نمی شوند و فقط اجناس استفاده نشده که تگ خرید به آنها وصل باشد مبنای محاسبه خواهند بود.
  • محدوده مجاز برای وارد کردن اقلام تولیدی در اتحادیه اروپا 1000 پوند می باشد و مازاد بر آن بایستی اظهار شود.

اقلام ممنوعه در  ورود به انگلستان

طبق قوانین ورود به انگلیس، ورود برخی اقلام کاملا غیر قانونی و ممنوع می باشند و درصورت عدم رعایت، جرایم سنگینی به همراه خواهد داشت. لذا توصیه می کنیم از به همراه داشتن اقلام زیر جداً خودداری کنید:

  • داروهای کنترل کننده روان (روان گردان)
  • سلاح های سرد محفاظتی نظیر چاقوی ضامن دار
  • اسپری های حفاظت شخصی مانند اسپری فلفل
  • گونه های جانوری و گیاهی در حال انقراض
  • الماس خام (سوار نشده روی انگشتر و یا هر نوع پایه دیگر)
  • کتاب، فیلم و DVD حاوی مطالب و تصاویر غیراخلاقی
  • گوشت و محصولات لبنی

  اقلام محدود شده در  ورود به انگلستان

طبق قوانین ورود به انگلستان، ورود برخی اقلام نظیر سلاح گرم و مهمات جنگی و یا مواد منفجره با محدودیت هایی همراه است و برای وارد کردن آنها به انگلستان می بایست مجوز های لازم را اخذ نمائید.

نکته بسیار مهم: این محدودیت های ورود شامل مواد خوراکی هم خواهد شد که بیشترین آمار جرائم در بین مسافرین ایرانی را دارد. خوراکی هایی که عاری از آفات و بیماری ها نیستند، برای استفاده شخصی شما نبوده و یا در اتحادیه اروپا رشد نکردند، مشمول جریمه خواهند شد. درصورت تمایل به آشنایی با محدودیت های ورود مواد غذایی و قوانین ورود به انگلستان برای مواد خوراکی این لینک را مطالعه نمائید.

توجه: از به همراه بردن DVD های فشرده نرم افزاری رایج در ایران خودداری کنید چرا که نرم افزارهای فوق اکثراً نقض کننده قوانین کپی رایت هستند و افسران مرزی طبق قوانین ورود به انگلیس می توانند شما را تحت تعقیب قانونی قرار دهند.

توصیه های کاربردی به توریست ها

  • پیش از ورود، درصورتیکه در هواپیما فرم اطلاعات سفر و لوازم همراه را به شما دادند آن را با دقت تکمیل کنید. زمان ورود و خروج خود را به درستی وارد کنید، این فرم در سوابق شما در اداره مهاجرت ذخیره می شود و اگر بیش از زمان اعلامی در انگلستان بمانید بعنوان اقامت غیرقانونی به حساب می آید و در اخذ ویزاهای بعدی با مشکل مواجه خواهید شد.
  • اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، قبل از سفر، نرم افزارهای ترجمه آفلاین را روی گوشی خود نصب کنید.
  • حتما بلیط رفت و برگشت تهیه کنید.
  • از بردن مواد غذایی باز و فریز شده خانگی، میوه و سبزیجات جداً خودداری کنید.
  • آدرس و شماره تلفن میزبان خود را به همراه داشته باشید.
  • اگر در هتل اقامت می کنید، پرینت وچر هتل را به همراه داشته باشید.
  • اگر از داروی خاصی استفاده می کنید و آنرا به همراه دارید، حتما نسخه دارو با مهر پزشک را نیز به همراه داشته باشید.

توجه: جهت آشنایی با روند اخذ ویزای توریستی انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.

قوانین ورود به انگلستان

توصیه های کاربردی به دانشجویان و دانش آموزان

  • حتما برگه پذیرش تحصیلی خود را به همراه داشته باشید
  • اگر در هتل اقامت می کنید، پرینت وچر هتل را به همراه داشته باشید
  • اگر در خوابگاه دانشگاه یا پانسیون ساکن می شوید، آدرس و شماره تماس مربوطه را داشته باشید.
  • تلفن رابط تحصیلی خود را به همراه داشته باشید. ممکن است در مرز ورودی جهت تائید پذیرش تحصیلی با آنها تماس بگیرند.
  • مراقبCD های آموزشی و نرم افزاری همراه خود باشید. قوانین کپی رایت، سختگیرانه هستند.
  • اگر از داروی خاصی استفاده می کنید و آن را به همراه دارید، حتما نسخه دارو با مهر پزشک را نیز به همراه ببرید.
  • دانش آموزانی که با والدین سفر می کنند، حتما ترجمه شناسنامه و رضایت نامه والد دیگر را برای سفر به صورت ترجمه شده همراه داشته باشید.

توجه: جهت آشنایی با روند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به این لینک مراجعه نمائید.

توجه: جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد چگونگی اخذ ویزای دانش آموزی انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.

عدم اجازه ورود

ممکن است در مرز ورودی و طبق قوانین ورود به انگلستان، افسر مهاجرت از ورود شما به خاک انگلستان جلوگیری کند. این اتفاق معمولا برای کسانی رخ می دهد که با ویزای جعلی وارد شده و یا نتوانند افسران را برای هدف از سفر به انگلستان قانع کنند. مانند دانشجویانی که قصد تحصیل ندارند و فقط ویزای تحصیلی گرفته اند. در این صورت به شما اطلاع داده خواهد شد که:

  • از ورود شما به انگلستان جلوگیری خواهند کرد.
  • آیا اجازه اعتراض به این تصمیم را دارید یا خیر؟
  • چه زمانی از انگلستان اخراج خواهید شد.

در این حالت شما می بایست فوراً خاک انگلستان را ترک کنید و معمولا با همان پرواز یا اولین پرواز به مقصد کشور مبدا، بازگردانده خواهید شد.

گاهی اوقات نیز به شما اجازه خواهند داد تا حداکثر به مدت یک هفته در انگلستان بمانید، در این صورت پاسپورت شما ضبط می شود و در تاریخ معین شده می بایست به محل اعلام شده از سوی اداره مهاجرت مراجعه نمائید.

محدودیت ورود و خروج پول به انگلستان

اگر قصد سفر به انگلستان را دارید بایستی بدانید که محدودیت ورود پول به انگلستان 10.000 پوند می باشد چه به صورت تک سفر کنید و چه به صورت خانوادگی. همچنین می بایست پیش از سفر مقدار پول قابل حمل (سکه یا اسکناس، اوراق قرضه حامل، انواع چک های مسافرتی) را به گمرک بریتانیا اعلام نمائید.

موارد اعلامی به گمرک بریتانیا

  • اطلاعات هویتی کامل شخص حمل کننده پول
  • اطلاعات هویتی کامل شخص گیرنده پول
  • مقدار و نوع وجه نقد حمل شده
  • منبع پول نقد – کشوری که از آن آمده و نحوه تولید آن (مثلاً از طریق درآمد یا فروش چیزی)
  • مشخصات سفر از جمله شماره پرواز یا مسیرهای کشتی
  • موارد استفاده پول نقد

نحوه اظهار وجوه نقد

  • اگر قصد خروج از انگلستان را دارید، باید قبل از خروج از کشور، پول نقد را اعلام کنید.
  • اگر به انگلستان می‌آیید، می‌توانید قبل از سفر یا به محض ورود به بریتانیا، پول نقد را اعلام کنید.

توجه: مسافرانی که قصد سفر به انگلستان را دارند می توانند از طریق این لینک اطلاعات وجوه خود را به صورت آنلاین اعلام نمایند.

توجه بسیار مهم: اگر پول نقدی که باید داشته باشید را اعلام نکنید، تمام پول نقدی که حمل می کنید می تواند توسط یک افسر نیروی مرزی ضبط شود. ممکن است مجبور شوید تا 5000 پوند جریمه بپردازید تا آن را پس بگیرید.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه کامل و دقیق مطالب فوق به پاسخ سوالات خود در زمینه قوانین ورود به انگلستان دست یافته باشید. موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام با داشتن سال ها سابقه درخشان و پرونده های موفق در زمینه اخذ انواع ویزاهای انگلستان می تواند در این مسیر گام به گام همراه شما عزیزان باشد.