قوانین جدید تمدید پاسپورت کانادا

قوانین جدید تمدید پاسپورت کانادا

افرادی که پاسپورت کانادایی شان منقضی شده و یا تاریخ اعتبار آن به زودی به پایان می رسد بایستی اطلاعات بروز و کافی از قوانین جدید تمدید پاسپورت کانادا داشته باشند.

با توجه به برداشته شدن بسیاری از قوانین محدود کننده ناشی از پاندمی کرونا در کشور کانادا، افراد بیشتری بدنبال سفر به این کشور خواهند بود لذا دولت کانادا از 31 مارس 2022  تغییراتی در قوانین تمدید پاسپورت کانادایی ایجاد کرده است. جهت اصلاح روند و بهبود خدمات خود برای پاسخگویی بهتر به نیاز افرادی که در کانادا و یا خارج از این کشور هستند و پاسپورت کانادایی آنها در 15 سال گذشته صادر شده و اکنون الزام به تمدید دارند روند ساده تری را در نظر گرفته است. این فرایند ساده سازی تمدید پاسپورت کانادا برای افرادی که پاسپورت آنها گم و یا دزدیده شده و یا آسیب دیده است نیز قابل استفاده می باشد. در حالیکه پیش از این، برای پاسپورت هایی که بیشتر از یک سال از تاریخ انقضای آنها گذشته بود، مفقود، دزدیده یا آسیب دیده بودند در دسترس نبود.

با قوانین جدید تمدید پاسپورت کانادا، متقاضیان بدون داشتن ضامن (Guarantor) یا ارائه اصل مدارکی چون پاسپورت یا عکس، می توانند نسبت به تمدید پاسپورت کانادایی خود اقدام نمایند.

توجه: جهت آشنایی با پروسه تمدید پاسپورت کانادایی به این لینک مراجعه نمائید.

متقاضیان تمدید پاسپورت کانادا می توانند به سادگی و با داشتن دو قطعه عکس متناسب با ویژگی های عکس مناسب برای تمدید پاسپورت کانادا، معرفی دو نفر به عنوان رفرنس (Reference)، تکمیل فرم های مربوطه و رسید پرداخت هزینه ها به شکل ساده تری نسبت به این امر اقدام کنند. ضمناً با توجه به شرایط پاندمی کووید-19 و واکسیناسیون جهانی، محدودیت های سفر به کانادا کاهش یافته است. جهت اطلاع از شرایط ورود به کانادا و واکسن های مورد تائید کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

با کاهش محدودیت های ورود به کانادا، تقاضا برای اخذ پاسپورت – اعم از تقاضاهای اخذ پاسپورت جدید و یا تمدید پاسپورتهای قدیمی – رو به افزایش می باشد و دولت کانادا در حال افزایش سرعت رسیدگی به سطح پیش از پاندمی می باشد. دولت کانادا توصیه می کند کانادایی ها زودتر درخواست دهند و تا زمانی که پاسپورت جدید خود را دریافت نکرده اند، هیچ برنامه سفری را نهایی نکنند. به لطف این فرآیند ساده سازی، دولت کانادا توصیه نموده که کانادایی‌هایی که برنامه سفر قریب‌الوقوع ندارند، نیازی به تعجیل برای تمدید پاسپورت منقضی شده یا درحال انقضا نکنند. ضمناً توجه داشته باشید که تمامی مطالب فوق متناسب با سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

نکته: جهت آشنایی و اطلاع از شرایط انواع ویزای کانادا می توانید به این لینک مراجعه نمائید.