کار در کبک و اقامت کانادا

کار در کبک که با عنوان برنامه تجربه کار کبک یا PEQ شناخته میشود، یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا است. این برنامه به متقاضی اجازه میدهد تا برای کار در این استان درخواست داده و از این طریق اقامت دریافت کرده تا بتواند برای خانواده اش نیز درخواست ویزای کانادا بدهد. شما برای برنامه نیروی کار کبک میتوانید برای راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما از طریق این لینک در ارتباط باشید.

واجدان شرایط برنامه کار در کبک

اگر میخواهید، از طریق تجربه نیروی کار کبک مهاجرت کنید، باید حداقلی از شرایط را داشته باشید. این شرایط اول از همه شامل یک سال کار برای کارفرمای کانادایی در سطح استان میشود. همچنین در صورتی که به مدت یک سال در یکی از موسسات آموزشی استان به تحصیل مشغول بودید، شامل حال این برنامه خواهید بود. همچنین اگر دوره تحصیلی شما منجر به دریافت CSQ از استان شود، میتوانید از این پروسه استفاده کنید.

برای اپلای کردن این برنامه متقاضی باید مدرک B2 در زبان فرانسه داشته و آن را ارائه دهد

کار در کبک کانادا ، کار در کبک ، کارآفرینی در کبک ، نیروی کار کبک

نکات مهم در برنامه تجربه کار

بهتر است، پیش از هرگونه درخواست ابتدا با شرایط ویزای کار کانادا آشنا شوید و سپس برای کار کردن در این استان فرانسوی زبان درخواست دهید. این برنامه مهاجرتی محدودیت تحصیلی ندارد و متقاضیان رشته های مختلف تنها با تسلط به زبان فرانسه میتواند برای کار در کبک درخواست دهند. البته بر اساس اعلامیه های استان،  بازار کار کبک به برخی رشته ها نیاز ندارد که به صورت رسمی همه ساله اعلام میشود.

همچنین شما برای شروع پروسه مهاجرت از طریق این برنامه، نیازی به ارائه بیمه و یا سابقه کاری ندارید. یکی از بزرگ ترین مزایای برنامه نیروی کار همین است که افراد تنها با شرط تسلط به زبان فرانسه بعد از فارغ التحصیلی میتوانند به سرعت وارد بازار کار شده و درآمد داشته باشند.

البته این مهم را فراموش نکنید که قوانین برای کار کردن در این استان هر سال عوض میشود. در حال حاضر برای سال 2020 هنوز اعلامیه منتشر نشده ولی شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر وبسایت استان کبک را برای شرایط کاری مختلف به صورت مکرر چک کنید و در جریان آخرین اعلامیه های شغلی و نیازهای بازار کار استان باشید.

شما میتوانید علاوه بر این برنامه، از طریق سرمایه گذاری، نیروی متخصص و خود اشتغالی نیز به کبک مهاجرت کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره و یا بررسی مدارک برای انتخاب بهترین روش دارید، با ما تماس بگیرید و شانس خود را برای زندگی در کانادا امتحان کنید.