سرمایه گذاری در کبک و اخذ اقامت کانادا

سرمایه گذاری در کبک یکی از روش های داخذ اقامت دائم کانادا است که پروسه چندان طولانی نداشته و بر خلاف برنامه های استانی نیازی هم به امتیاز بندی ندارد. در این روش شما باید سرمایه و دارایی تان را در شرایطی که از پیش توسط کبک مشخص شده به این استان انتقال داده و برای ویزای سرمایه گذاری در کبک درخواست دهید. در صورتی که در این باره نیاز به مشاوره های بیشتر دارید، میتوانید از طریق این لینک با تیم مشاوران در ارتباط باشید.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در کبک

در صورتی که قصد دارید برای سرمایه گذاری کبک کانادا اقدام کنید، باید دارایی خالص شما و همسرتان مبلغ یک میلیون و ششصد هزار دلار کانادا باشد. البته علاوه بر این دارایی، شما باید طی پنج سال گذشته حداقل دو سال مدیریت تمام وقت یک بیزینس را بر عهده داشته باشید. این بیزینس باید در زمینه های کشاورزی، صنعت و یا تجارت در بخش خصوصی باشد. سابقه دو سال مدیریت متقاضی نیز باید به صورتی باشد که او مسئولیت تمام وقت داشته، وظایف مربوط به برنامه ریزی، مدیریت و کنترل مواد اولیه، منابع مالی و انسان را به عهده داشته است.

بر عهده داشتن این مسئولیت ها به عنوان کارآموز و یا گذراندن کورس های آموزشی برای دریافت مدرک دوره های مدیریتی در سرمایه گذاری کبک قابل قبول نیست.

 ویزای سرمایه گذاری در کبک، شرایط سرمایه گذاری در کبک ، سرمایه گذاری کبک کانادا ، سرمایه گذاری کبک

پروسه سرمایه گذاری کبک کانادا

بعد از اینکه متقاضی مبلغ هشتصد هزار دلار کانادا را در یکی از موسسات مالی کبک سرمایه گذاری کرد، میتواند به صورت رسمی وارد این پروسه شود. البته این را بدانید که بعد از پنج سال اصل مبلغ بدون سود به فرد بازگردانده می شود. البته در این پروسه شرایطی مانند سن، تحصیلات، تجربه و سابقه کاری، تسلط به زبان فرانسه تاثیر گذار است، اما همانطوری که گفته شد، سرمایه گذاری در کبک کانادا برخلاف برنامه های استانی امتیاز بندی ندارد.

بعد از پذیرش متقاضی، او اقامت کانادا را دریافت کرده و میتواند در هر شهری که دوست دارد زندگی کرده و یا بیزینس جدیدی را راه اندازی کند. همچنین در این شرایط میتواند برای اعضای خانواده اش نیز درخواست ویزای کانادا دهد. نکته بسیار مهم این است که مهاجر سرمایه گذار کبک پس از دریافت اقامت دائم کانادا و ورود به کبک، الزامی به زندگی، کار و یا راه اندازی تجارت در این استان ندارد یا به عبارتی منع قانونی برای زندگی در دیگر نقاط کانادا ندارد. علاوه بر این، متقاضی اقامت دائم غیر مشروط برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال (ملاک سن زمان ثبت پرونده در کبک خواهد بود) دریافت خواهد کرد.

جالب است بدانید که سال گذشته 1900 ظرفیت برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که 1330 پرونده تنها به سرمایه گذاران چینی تعلق داشت و تنها 570 برای دیگر کشورها در نظر گرفته شد. بر همین اساس دوبت تصمیم گرفت برای سرمایه گذاران چینی محدودیتی اعمال کند. علت این محدودیت است که موسسات مالی برای پذیرش سرمایه های مالی خارجی، ظرفیت معینی دارند. در عین حال ظرفیت های سرمایه گذاری مناطق مختلف کانادا همه ساله تغییر میکنند و کبک نیز از این شرایط مستثنی نیست. برنامه سرمایه گذاری جدید کبک تا ماه جولای 2020 اعلام میشود و شما میتوانید از طریق CIC NEWS آخرین تغییرات شرایط سرمایه گذاری در کبک را برای سال جددپید دنبال کنید.

معیارهای ویزای سرمایه گذاری در کبک

همانطوری که در اول هم گفتیم شما برای سرمایه گذاری مبلغ مشخصی ارائه داده و البته سابقه مدیریتی نیز داشته باشید. بر همین اساس میخواهیم نگاهی به معیارهای لازم بیندازیم.

حداقل دارایی یک میلیون و ششصد هزار دلار کانادا تنها قدم اول این برنامه است. این دارایی ها میتواند شامل ملک، حساب بانکی، صندوق بازنشستگی، بورس و سهام باشد. اما در مرحله بعد شما نیاز به سابقه مدیریتی دارید. بعد از ارائه مدارک شغلی که نشان دهنده خداقل دو سال سابقه مدیریتی باشد، شما باید برای امضای قرارداد سرمایه گذاری تان آماده شوید. به این ترتیب قراردادی هشتصد هزار دلاری را امضا کرده و منتظر اعلام نتایج میشوید.

متقاضیانی که تسلط آنها به زبان فرانسه در سطح B2 و بالاتر باشد، در هر زمان بدون محدودیت می توانند پرونده خود را اراسال کنند و نسبت به دیگران در الویت باشند. کنند

در صورتی که معیارهای لازم را داشته و برای این برنامه آماده هستید، باید پرونده را تکمیل کرده و مدارک خود را ارسال کنید. بعد از پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان اپلیکیشن فی از اداره مهاجرت کبک، یک فایل نامبر دریافت میکنید. در مرحله بعدی شما دعوت به مصاحبه شده و در صورت پذیرش در مصاحبه حضوری تنها 110 روز فرصت دارید تا مبلغ مد نظر برای سرمایه گذاری را ارسال کنید. بعد از پرداخت برای شما، کد CSQ صادر میشود.

در صورت نقص مدارک، اداره مهاجرت به شما اطلاع داده و باید بلافاصله پرونده را آپدیت کنید

امتیاز بندی سرمایه گذاری در کبک کانادا

اگرچه امتیاز بندی این برنامه با روش های استانی و فدرال متفاوت است، ولی معیارهای شما همراه با امتیاز هایی است که در پرونده به ان توجه میشود. بر همین اساس میزان تحصیلات متقاضی و تجربه کاری برای او پوئن مثبت محسوب میشود. در نظر داشته باشید که این سابقه کاری باید حداقل دارای دو سال سابقه مدیریتی طی پنج سال گذشته باشد. از سوی دیگر تسلط به زبان نه تنها امتیاز خوبی محسوب میشود، بلکه پرونده را در الویت قرار داده و همراه با سن کمتر از 45 سال بالاترین امتیاز را به همراه دارد. حضور اعضای خانواده در کبک و قدرت انطباق نیز دارای پوئن است و در مرحله آخر نیز امضای قرارداد سرمایه گذاری در موسسات مالی کبک با 25 امتیاز کامل، پروسه پرونده را سرعت بخشیده و اقامت کانادا را برای متقاضی همراه خواهد داشت.

در نهایت باید گفت در صورتی که شرایط فوق را دارید، بهتر است برای ویزای سرمایه گذاری در کبک اقدام کرده و شانس خود را برای زندگی در کانادا امتحان کنید. شما برای راهنمایی ها بیشتر در مورد رزرو وقت سفارت کانادا و یا دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا میتوانید با ما تماس بگیرید.