اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای قاره اروپا که در شبه جزیره ایبرین واقع شده و با مساحت ۵۰۵،۹۹۰ کیلومتر مربع، بزرگترین کشور در جنوب اروپا و دومین کشور بزرگ اروپای غربی می باشد. آب و هوای اسپانیا غالباً مدیترانه ای همراه با تابستان هایی گرم و خشک است. از شهر های مهم اسپانیا میتوان به مادرید، بارسلونا، والنسیا اشاره کرد. قلمرو اسپانیا شامل دو مجمع الجزایر از جمله جزایر قناری در ساحل آفریقا و جزایر بالئارای در دریای مدیترانه می باشد. اسپانیا تنها کشور اروپایی است که مرز فیزیکی با یک کشور آفریقایی یعنی مراکش دارد. جاذبه های گردشگری اسپانیا فوق العاده می باشد که برای بازدید و گردش در اسپانیا متقاضیان نیاز به دریافت ویزای اسپانیا دارند. از جمله این جاذبه های گردشگری زیبا می توان به کلیسای ساگرادا فامیلیا اشاره نمود.

جهت آشنایی بیشتر به صفحه وقت سفارت اسپانیا مراجعه نمائید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا _ گردش در اسپانیا _ سفر به اسپانیا

جاذبه گردشگری

جاذبه های گردشگری اسپانیا عمدتاً در شهرهای بارسلونا و مادرید است. یکی از مهم ترین و پر بازدید ترین آنها، کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا می باشد. کلیسای ساگرادا فامیلیا، که متعلق به کاتولیک های اسپانیا است، در شهر بارسلونا توسط آنتونی گائودی مشهور طراحی شد. این کلیسا یکی از سایت های ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو است و در نوامبر ۲۰۱۰ توسط پاپ بندیکت شانزدهم تقدیس شد. این بنا در طی دوران ساخت در زمان جنگ اسپانیا، تخریب شد و سپس درجولای ۱۹۶۳ دچار آتش سوزی شد. متاسفانه بسیاری از قسمت های طراحی شده توسط گائودی و بسیاری از نقاشی های قدیمی در این آتش سوزی از بین رفت. در سال ۱۹۵۰ این کلیسا دوباره باسازی و با تکنولوژی جدید طراحی شد. اگرچه بیش از ۱۰ بخش از آن احتیاج به بازسازی دارد، اما انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۶ این بنا تکمیل شود.

ویزای اسپانیا 

باتوجه به اینکه کشور اسپانیا جزو کشورهای حوزه شینگن می باشد، برای گردش در اسپانیا میبایست ویزای شینگن دریافت نمائید. برای این کار الزامیست ابتدا وقت سفارت اسپانیا گرفته و سپس مدارک لازم راتهیه نمائید.

جهت آشنایی بیشتر به صفحه وقت سفارت اسپانیا مراجعه نمائید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اسپانیا

  • مدارک شناسایی شامل پاسپورت و شناسنامه، دو قطعه عکس

  • مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال و بیمه

  • مدارک ملکی شامل سند ملکی

  • مدارک مالی شامل پرینت حساب و برگه تمکن مالی

جهت آشنایی بیشتر به صفحه ویزا اسپانیا مراجعه نمائید.