کار در آلمان

کار در آلمان

کار در آلمان؛ امروزه کشور آلمان به دلیل وضعیت رفاهی مناسب، سیستم آموزشی پیشرفته و نرخ بیکاری پایین مهاجرین زیادی را به خود جذب می نماید. متقاضیان ورود به این کشور با اهداف گوناگون، نیازمند اخذ ویزای آلمان می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی اخذ ویزای آلمان، به این لینک مراجعه نمائید.

ویزای کار آلمان

یافتن یک شغل مناسب با درآمد بالا، دغدغه بسیاری از افراد می باشد. آلمان 45 تا 46 میلیون کارمند دارد که اکثراً مهاجر هستند. این کشور به عنوان قطب صنعتی اروپا سالانه با صدور انواع ویزا های کار، مهاجرین و متخصصین جوان را از سراسر دنیا جذب نموده و کمبود نیروی کار ماهر خود را از این طریق جبران می کند. یکی از روش هایی که متخصصان می توانند برای یافتن یک شغل مناسب در آلمان از آن استفاده کنند ویزای جستجوی کار در آلمان یا ویزای جاب سیکر آلمان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای جاب سیکر آلمان به این لینک مراجعه نمائید.

کاریابی در آلمان

در نگاه اول پیدا کردن یک کار مناسب در کشور آلمان سخت به نظر می رسد اما با داشتن مهارت زبان آلمانی، تهیه یک رزومه حرفه ای و آشنایی با سایت های کاریابی در این کشور می توانید این مسیر را در کوتاهترین زمان ممکن طی کنید. به عنوان مثال سایت هایی مثل hokify و linkdin و indeed و بسیاری سایت های دیگر می توانند راهگشای شما در این مسیر باشند. توجه داشته باشید که آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، حقوق های رقابتی پرداخت می کند و از این طریق کارجویان زیادی را جذب می نماید. در ادامه تعدادی از بزرگترین شرکت های آلمانی که سالیانه فرصت های شغلی بسیاری به بازار کار آلمان ارائه می کنند معرفی می نماییم:

کار در آلمان

1-شرکت BASF: این شرکت پیشرو در تولید مواد شیمیایی است که دفتر مرکزی آن در آلمان می باشد. قبل از درخواست برای فرصت های شغلی در BASF باید در زمینه کشاورزی یا شناخت مواد شیمیایی تجربه کاری داشته باشید. فرصت های شغلی این شرکت جهت کار در آلمان عبارتند از: مهندسان تعمیر و نگهداری، مهندسان شیمی، توسعه دهندگان اتوماسیون و…

2-شرکت PUMA: پوما یک برند معروف لباس آلمانی است که به دنبال نامزدهای بالقوه ای برای همکاری با آنها می باشد.  موقعیت های شغلی این شرکت در حال حاضر عبارتند از: مدیر بازاریابی دیجیتال، کنترل کننده Opex، همکار فروش، مدیر و کارمند حسابداری و…

3-شرکت Zalando: یک فروشگاه مد مشهور در آلمان است که به دنبال نامزدهای شایسته برای افزایش عملکرد شرکت خود می باشد. در این فروشگاه شما میتوانید با عناوینی مانند مدیر فرآیند بازاریابی، متخصص تولید محتوا، صندوقدار و.. مشغول به کار شوید.

4-Symrise Jobs : یک شرکت شیمیایی معروف است که در زمینه تولید و عرضه عطر و طعم دهنده های غذایی فعالیت می کند. این شرکت ضمن ارائه موقعیت های شغلی مناسب، اسپانسری قوی برای شما جهت دریافت ویزا خواهد شد.فرصت های شغلی این شرکت عبارتند از:  تکنسین های فنی-اجرایی، پشتیبانی فروش و…

5-شرکت PERMEDEX Consulting GmbH: فرصت های شغلی زیادی در این شرکت با حقوق سالانه 60000 یورو می توانید پیدا کنید. این نوع مشاغل برای افرادی مانند جراحان، پزشکان مقیم، متخصص زنان، ارتوپدی و… مناسب می باشند.

6-شرکت CERPRES: شرکتی است که در زمینه سرمایه گذاری دیجیتال فعالیت می کنند که به دنبال نیروی کار در زمینه های دیجیتال مارکتینگ می باشد.

7-شرکت بوئینگ: بوئینگ یک شرکت مشهور جهانی است که در زمینه طراحی و تولید محصولات هوافضا و فروش آنها در سراسر جهان فعالیت می کند. این محصولات عبارتند از؛ راکت ها، موشک ها، هواپیماها، ماهواره ها و سایر وسایل مخابراتی. دستمزد آن نیز از 18 تا 100 دلار در ساعت متغیر است. فرصت های شغلی مناسب این شزکت جهت کار در آلمان عبارتند از: کارشناس تجزیه و تحلیل داده ها، مهندس فناوری اطلاعات و..

8-شرکت فلیکس جابز: یک شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل سازگار با محیط زیست در آلمان است. میانگین حقوق با توجه به موقعیت شغلی بین 17500 تا 122000 دلار در سال می باشد، فرصت های شغلی مناسب عبارتند از: مشاغل مدیریتی و توسعه دهنده و…

9-شرکت TaxFix: همانطور که از نام آن پیداست، یک آژانس معروف ارائه دهنده خدمات مالیاتی است. این آژانس حقوقی از 22000 یورو تا 67000 یورو در سال را برای کارمندان خود در نظر گرفته است. فرصت های شغلی مناسب عبارتند از: حسابدار، مهندس نرم افزار و مشاغل مدیریتی

10-شرکت SAP آلمان: SAP یک شرکت نرم افزاری سازمانی است و به شدت به دنبال جذب کارمندان مورد نیاز خود می باشد. دستمزد ساعتی در این شرکت از 31 دلار برای کارآموزان و 113 دلار برای کارشناسان متغیر است. این یک فرصت عالی برای همه کارجویان بین المللی از جمله دانشجویان، مشاوران، مهندسان، کارآموزان، مشاوران فروش و… مناسب می باشد.

11-شرکت زیمنس جابز: این شرکت یک شرکت تولیدی صنعتی است که به دیجیتالی شدن، اتوماسیون و خدمات الکترونیکی معروف است. فرصت های شغلی این شرکت عبارتند از: تیم های تحقیقاتی و توسعه دهنده، تولید کننده، ، مهندس، بازاریاب، فناوری اطلاعات و…

12-شرکت آئودی:  آئودی یک شرکت خودروسازی در کلاس جهانی است که خودروهای لوکس را در سراسر جهان طراحی و تولید می کند. برای کار در این شرکت می توانید برای پست های کارشناس فناوری درخواست دهید.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق با فرصت های شغلی ارائه شده توسط شرکت های بزرگ آلمانی آشنا شده و اطلاعات لازم را برای کار در آلمان کسب نموده باشید. به کارجویانی که به دنبال کار در آلمان هستند توصیه می شود از طریق این مشاغل و برای شرکت های ذکر شده در پست های مربوطه اقدام نمایند.