ویزای مولتی اروپا

پیش از صحبت درباره ویزای مولتی اروپا و اینکه چگونه ویزای مولتی اروپا بگیریم بهتر است ابتدا با مفهوم ویزای شینگن بیشتر آشنا شویم. ویزای شینگن در واقع همان ویزایی است که به شما اجازه ورود به محدوده کشورهای شینگن و اتحادیه اروپا را می دهد و می تواند به سه صورت سینگل یا تک ورود(single entry)، ویزای دبل یا دوبار ورود (Two entries) و ویزای مولتی (Multiple entries)  صادر شود. برای آشنایی بیشتر درباره ویزای مولتی با ما همراه باشید و البته برای آشنایی بیشتر با قوانین ویزای شینگن، این لینک را بخوانید.

ویزای مولتی اروپا، ویزای مولتی شینگن، ویزای شینگن

ویزای مولتی اروپا چیست؟

ویزای مولتی اروپا یا ویزای چندبار ورود بنا به درخواست شما از سوی یکی از کشورهای حوزه شینگن صادر خواهد شد. در این صورت شما در بازۀ زمانی مشخص می توانید به صورت نامحدود به اروپا سفر کنید. البته همین ورود مکرر نیز باید حتما در بازۀ زمانی تعیین شده و به مدت حداکثر ۹۰ روز باشد و بیش از این شما مجاز به اقامت در خاک کشورهای شینگن نیستید.

ویزای مولتی شینگن به صورت ۳ ماهه، ۶ ماهه، یک ساله، سه ساله و پنج ساله صادر می شود. این ویزا بیشتر با اهداف تحصیلی، کاری و دیدار با خانواده برای متقاضی صادر می شود. فراموش نکنید پیش از اخذ ویزای مولتی شما باید چندین ویزای سینگل شینگن همراه با مدارک کافی، هدف از سفر قابل قبول و البته تمکن مالی داشته باشید تا ویزای مولتی برای شما صادر شود.

توجه: ویزای توریستی اروپا هم به صورت کوتاه مدت و هم به صورت D صادر میشود. در این صورت متقاضی می تواند چندین مرتبه به کشورهای اروپا سفر کند.

شرایط اخذ ویزای مولتی اروپا

حال به پاسخ این پرسش که چگونه ویزای مولتی اروپا بگیریم میپردازیم، شرایط کلی اخذ ویزای مولتی شینگن شبیه ویزای سینگل است. اما فراموش نکنید برای ویزای مولتی اروپا سابقه سفر متقاضی اهمیت بالایی دارد. شما به عنوان درخواست کنندۀ ویزای مولتی باید حتما یک تا چندین ویزای سینگل به کشور مورد نظر داشته باشید. هدف از سفرتان حتما مشخص باشد. این هدف از سفر می تواند شامل تحصیل در دانشگاه، همکاری با شرکت های بین المللی همراه با دعوت نامه معتبر، دیدار با خانواده و موارد مشابه باشد که از نظر سفارت ویزای مولتی شما را توجیه کند. تمکن مالی مناسب نیز برای این ویزا ضروری است و باید حتما دلایل سفر و برنامه مشخص سفر را برای اخذ ویزای بلند مدت در پرونده ذکر کنید.

توجه: برخی کشورهای اروپایی در اولین تقاضا این امکان را فراهم می کنند که شما با توجه به هدف از سفر و مدت اقامت مورد نظرتان، درخواست ویزای مولتی ارائه نمائید.

اهمیت ویزای مولتی اروپا

ویزای مولتی شینگن برای اعتبار پاسپورت بسیار مهم است. اخذ ویزای مولتی شرایط را برای اخذ ویزای کانادا آسان تر کرده و ارزش پاسپورت شما را بالا خواهد برد. شما می توانید ویزای مولتی خود را دفعات بعد نیز تمدید کنید. به عنوان مثال هنگامی که موفق به اخذ ویزای ۳ ماهه شدید، می توانید مجدد برای ویزای ۶ ماهه اقدام کنید. فراموش نکنید، پس از اخذ ویزا در سفر نخست باید وارد همان کشوری شوید که از آن درخواست ویزا کرده اید، سپس در سفر های بعدی شما می توانید بدون محدودیت به کشورهای اروپا سفر کنید.

هزینه اخذ ویزای مولتی شینگن

هزینه ویزای مولتی بستگی به کشور و سفارتی دارد که قصد سفر به آن را دارید. پیش از مراجعه به سفارت، حتما تمامی مدارک ضروری را که در وبسایت سفارت مورد نظرتان ذکر شده تهیه و ترجمه کنید. وقت سفارت را بگیرید و پرونده را همراه با بیمه سفر، رزرو بلیط و هتل تحویل دهید.

توجه: ویزای مولتی شینگن تمدید نخواهد شد. بلکه، این ویزا پس از اتمام اعتبار باید مجدد درخواست داده شود. در این صورت برای مرتبه بعدی شما می توانید ویزای بلند مدت تری را درخواست دهید. این نکته را نیز درنظر داشته باشید که هیچ یک از سفارت های حوزه شینگن لزوماً به دلیل داشتن یک ویزای مولتی، مجددا به شما ویزا نخواهد داد، بلکه برای صدور ویزا در هر دوره مجددا مدارک شما را بررسی کرده و درصورت تائید به شما طبق درخواستتان ویزا اعطا می کند.

خدمات بالمن

موسسه حقوقی بین المللی ” فراگامان مهام” با سالها تجربه در زمینه اخذ ویزای کانادا، ویزای انگلیس و ویزای شینگن و ویزای آمریکا، شما عزیزان را برای اخذ ویزای مولتی شینگن، گرفتن وقت سفارت، پر کردن فرم ها و مرتب کردن مدارک، اخذ بیمه سفر و مشاوره های مورد نیاز یاری خواهد داد.