هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

انگلستان کشوری با دانشگاه های قدیمی و معتبر بین المللی یکی از معروف ترین مقاصد دانشجویان برای تحصیل است، در عین حال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعۀ ایران، انگلستان و به خصوص شهر لندن به عنوان یکی از گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل شناخته می شود. در این نوشتار با هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان آشنا خواهید شد. تحصیل در انگلستان شامل هزینه های اولیه و ثانویه است. در واقع هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان شامل مخارجی است که دانشجو پیش از ورود به انگلستان باید هزینه کند و بخش اعظم آن مربوط به مخارج هتل و حمل نقل است. مهاجرین بعد از ورود کشور تا زمان یافتن خانه یا خوابگاه مناسب باید هزینۀ سکونت بپردازند، در کنار آن باید هزینۀ حمل و نقل را نیز اضافه کرد. سپس نوبت به مخارج ثانویه خواهد رسید. این هزینه شامل مخارج زندگی، اجاره خانه و گذران زندگی است. در انگلستان برای اجاره کردن خانه، هزینۀ یک ماه را باید پرداخت کنید و بعد از آن مخارج شش هفته دیگر نیز به عنوان رهن گرفته می شود. بقیه مخارج هم به اینترنت، بلیط اتوبوس و مترو و قبض موبایل بستگی دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان _ تحصیل در انگلستان

مخارج سکونت دانشجویی در یک شهر کوچک انگلستان در مقطع کارشناسی

  • قیمت اتاق تک نفره: ۲.۵۰۰ پوند تا ۴.۵۰۰ پوند.
  • مخارج تغذیه: هفته ای ۵۰ پوند.
  • مخارج کتاب ها و لوازم لازم برای تحصیل: ۴۵۰ پوند در سال.
  • مخارج لباس ها و پوشیدنی ها: ۴۷۵ پوند در سال.
  • مخارج تفریح: ۸۵۰ پوند درسال.
  • حمل و نقل داخل شهر و محلی: ۳۰۰ پوند در سال.

      جمع کل: ۸.۹۷۵ پوند

برای دانشجویان بین المللی خارجی، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، برای برنامه های تمام وقت، حدود ۱۰,۰۰۰ تا ۱۳,۰۰۰ پوند می باشد، در واقع بطور متوسط هزینه های دانشجویان بین المللی انگلستان را می توان حدود ۱۲,۰۰۰ پوند در سال دانست.

بورسیه تحصیل در انگلستان

علاوه بر هزینۀ بالای دانشگاه های انگلستان، باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشگاه های بزرگ و مشهور برای دانشجویان موفق با پیشینۀ تحصیلی موفق بورسیه های مختلفی را آماده کرده اند که در ادامه با برخی از این بورسیه های انگلستان آشنا خواهیم شد.

  • بورس تحصیل دانشگاه کاونتری انگلستان (محدود)

این برنامه، یک پشتیبانی عالی و بورس معتبر تحصیل در انگلستان است. بورس تحصیلی ورزشی بطور رقابتی به حدود ۳۰ دانشجوی جدید در هر سال اعطا می شود، که دارای توانایی ورزشی برای نمایندگی دانشگاه در سطح بالا هستند. این بورسیه تنها به دانشجویانی داده می شود که میتوانند در یک ورزش شناخته شده نمایندۀ دانشگاه در مسابقات باشند.

  • بورس تحصیلی عالی (نامحدود)

در دانشگاه کاونتری دانشجویانی که در حال پیشرفت در تحصیل و آموزش باشند، شامل حال بورسیه های انگلستان می شوند. این بورسیه در واقع پاداشی برای تشویق افرادی است که توانایی های بالایی در مقطع کارشناسی دارند و می توانند در سطح تحصیلات عالی مدرک قابل قبولی را به دست آورده و در طول دوران تحصیل سطح خود را حفظ می کنند.

  • بورس تحصیلی فونیکس دانشگاه کاونتری

بورس تحصیلی فونیکس، که به ارزش ۷۵۰ پوند در سال است و به دانشجویانی که واجد شرایط هستند یعنی امتیازات UCAS را بدست آورده اند، تعلق می گیرد.

  • بورسیه Marshall

    این بورسیه شامل دانشجویان بسیار موفق آمریکایی می شود.

 

بیمه درمانی انگلستان

دانشجویانی که با هدف تحصیل در انگلستان به این کشور سفر می کنند، باید شامل حال بورسیه های انگلستان باشند و یا از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند هزینه تحصیل انگلستان را بپردازند. در کنار تمام این موارد باید هزینه های مربوط به بیمه را نیز اضافه کرد.

NHS، بزرگترین تـأمین کننده خدمات بهداشتی-درمانی کشور انگلستان، که از زمان تأسیس در سال ۱۹۴۸ تاکنون یکی از موضوعات مهم و مطرح در این کشور بوده است. اغلب خدمات NHS به طور رایگان به بیماران ارائه می‌گردد و به همین خاطر بیش از ۱۰۰ میلیارد پوند از بودجه سالانه به آن اختصاص داده می‌شود.

از آنجا که تمام این هزینه‌ها توسط دولت پرداخت شده و در حال حاضر این خدمات بیش از ۹۰ درصد جمعیت انگلستان را زیر پوشش قرار داده است، اصلاح و بهبود NHS  همواره کانون توجه دولت‌ها و به تبع آن رسانه‌ها است.

کلیه افراد مقیم کشور انگلستان تحت پوشش فراگیر خدمات درمانی هستند. گردشگران و مهاجرین غیر قانونی صرفا از خدمات درمانی اورژانسی و بیماری های عفونی خاص به صورت رایگان بهره مند می شوند، در نتیجه دانشجویانی که برای تحصیل در انگلستان به اینه کشور سفر می کنند باید حتما اقامت قانونی داشته و بیمه داشته باشند. خدمات درمانی تحت پوشش خدمات ملی سلامت عبارتند از:

خدمات پیشگیری (غربالگری، ایمن سازی، واکسیناسیون)، خدمات درمانی عمومی و تخصصی بستری و سرپایی، خدمات سلامت روان، دارو، دندانپزشکی، توانبخشی، فیزیوتراپی، مراقبت های بلند مدت، ویزیت در منزل توسط پرستار.

توجه: برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحه اخذ ویزای انگلستان، وقت سفارت انگلستان مراجعه نمائید.