برای تحصیل در کانادا پیش از هرچیزی دانشجویان نیاز به برنامه ریزی و تعهد مالی دارند و این کار مستلزم مدارکی است که ثابت کند دانشجوی متقاضی تحصیل در کانادا پول و بودجه کافی را برای زندگی در کانادا دارد و می تواند آن را در CIC ثبت کنند. تحصیل در کانادا یک سرمایه گذاری با ارزش برای آینده به حساب می آید، زیرا شما به آموزش عالی، تجربه های متقابل فرهنگی و استاندارد آموزشی در سطح جهانی دسترسی خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با هزینه تحصیل در کانادا و شرایط زندگی دانشجویی با ما همراه باشید.

 

هزینه تحصیل در کانادا

عوامل موثر بر هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا

زندگی در شهر های بزرگ در مقایسه با مناطق حومه

هزینه های زندگی در مراکز شهری بزرگ کانادا مانند هر کشور دیگری در مقایسه با سایر شهرها بیشتر است. بسیاری از دانشجویان ترجیح میدهند که در اطراف دانشگاه ساکن باشند ولی این نقاط مسکونی قطعا بسیار گران است. به عنوان مثال تورنتو و ونکوور، دو شهر محبوب دانشجویان از گران ترین شهرهای جهان هستند. با اینکه در تورنتو هزینه مسکن از دیگر شهرهای کانادا پایین تر است، ولی هزینه های دیگر همچنان بالاست و افزایش نیز دارد.

توجه: جهت آشنایی با انواع ویزای کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

براساس موسسات آموزشی که دانشجو انتخاب کرده است

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. ضمناً کالجی که دانشجویان برای تحصیل در کانادا در آن ثبت نام کرده اند، باید هزینه های تقریبی را به آنها اعلام کند و این اطلاعات مالی در روز مصاحبه توسط افسر سفارت بررسی و پیگیری می شود. اگر دانشگاه این اطلاعات را ارائه نکند و یا دانشجو بدون بورسیه برای تحصیل در کانادا اقدام کند، باید در روز مصاحبه مدارکی دال بر داشتن ۱۰ هزار دلار برای ۱ سال زندگی دانشجویی در کانادا را ارائه بدهد، اگر دانشجو به همراه همسر خود باشد، باید ۴۰۰ دلار  نیز برای همسر خود ارائه دهد و به ازای هر شخص همراه ۳۰۰ دلار در حساب شخصی اش داتشه باشد.

برخی از دانشگاه ها دارای گزینه های مناسب برای اقامت با هزینه های مقرون به صرفه هستند. در عین حال، شهریه تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلیس، استرالیا و نیوزیلند پایین تر است و امکان دریافت بورس تحصیلی نیز بیشتر است. بیشتر این بورس ها برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر است، اما برای مقطع لیسانس هم تعدادی بورس وجود دارد که می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه های تحصیل در کانادا شود.

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا:

میانگین شهریه برای هرسال بین ۱۲,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار.

شهریه دانشجویان کانادایی:  

میانگین شهریه برای هرسال  بین  ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار.

شهریه دانشجویان کبک:

میانگین شهریه برای هر سال بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار.

چه افرادی از شهریه کانادایی برخوردار هستند؟

  • شهروندانی که اقامت دائم کانادا دارند.

  • دانشجویان بین المللی واجد شرایط

  • فردی که از طرف وزارت امور خارجه در کانادا حضور دارد تا وظایف محول شده اش را انجام دهد مانند سفرا، کارمندان و…

بیمه درمانی

در باره نویسنده :