کبک یکی از استان های پر جمعیت کانادا است و مونترال نیز معروف ترین شهر این استان است. شما در صورتی که حداقلی از شرایط را برای مهاجرت کاری به کبک کانادا داشته میتوانید، میتوانید به اقامت دائم کانادا و اخذ ویزای این کشور فکر کنید. برای مطالعه شرایط مهاجرت کاری کبک این نوشته را به دقت بخوانید و در صورت نیاز از طریق این لینک با مشاوران ما در ارتباط باشید.

معرفی برنامه مهاجرت کاری به کبک کانادا

متقاضیان مهاجرت کاری به کبک میتوانند از چهار طریق سرمایه گذاری، خود اشتغالی، کارآفرینی و نیروی متخصص برای زندگی در کبک آماده شوند. البته همانطور که میدانید زبان رسمی استان کبک، زبان فرانسه است. در نتیجه برای موفقیت در پروسه مهاجرت کار کبک شما باید تسلط و دانش خوبی از زبان فرانسه داشته باشید، البته داشتن مدرک زبان انگلیسی هم در این پروسه خالی از لطف نیست.

مهاجرت کاری به کبک کانادا ، مهاجرت کاری کبک ، مهاجرت کارکبک ، مهاجرت کاری به کبک

سرمایه گذاری در کبک

یکی از بهترین روش های برای مهاجرت کار کبک سرمایه گذاری در این استان است.برای این مهم شما باید حتما تمامی شرایط زیر را داشته باشید:

  • متقاضی باید حداقل مبلغ یک میلیون و ششصد هزار دلار کانادا دارایی خالص داشته باشد. این دارایی شامل: ملک، حساب بانکی، صندوق بازنشستگی، بورس و سهام میشود

  • در صورتی که متقاضی شرکت دارد، این شرکت باید دارای حداقل دو کارمند تمام وقت باشد

  • متقاضی باید حداقل دوسال، سابقه مدیریت تمام وقت در پنج سال گذشته داشته باشد

  • متقاضی بعد از ورود به کانادا باید در کبک ساکن شود. همچنین باید قراردادی مبنی بر سرمایه گذاری مبلغ هشتصد هزار دلار کانادا را امضا کند

متقاضی مهاجرت کاری کبک، باید مبلغ هشتصد هزار دلار کانادا را به نفع دولت کبک در یکی از موسسات شناخته شده کانادایی سرمایه گذاری کند

البته لازم به ذکر است که این مبلغ بعد از 5 سال بدون سود به فرد پس داده میشود. در تیجه اگر دانش زبان فرانسه شما متوسط به بالا (B2) است و این مبلغ را در اختیار دارید میتوانید پرونده خود را برای مهاجرت کاری به کبک ثبت کنید.

خود اشتغالی در برنامه مهاجرت کاری به کبک کانادا

یکی دیگر از روش های مهاجرت کار کبک، از طریق خود اشتغالی است. در این روش متقاضی باید بتواند در زمینه هایی چون تجارت به صورت شخصی و یا با همراه با شریک، شغل ایجاد کند. این ایجاد شغل باید بدون کمک مالی از سوی دولت و دیگر موسسات مالی باشد. شرایط لازم  مهاجرت کاری کبک از طریق برنامه خوداشتغالی به شرح زیر است:

  • متقاضی باید بتواند به صورت شخصی و یا همراه شریک در استان کبک شغل ایجاد کرده و شواهد آن را ارائه دهد

  • متقاضی خود اشتغالی باید حداقل مبلغ 25000  دلار کانادا را برای شهرهای کبک و مبلغ 50000 دلار را برای خود اشتغالی در مونترال در نظر بگیرد

  • متقاضی باید حداقل سابقه دوسال فعالیت مداوم را در زمینه ای داشته باشد که با آن میخواهد برای خوداشتغالی اقدام کند

البته به این مهم توجه کنید که علاوه بر موارد فوق، سن متقاضی و همسر، مدرک تحصیلی فرد و همسرش، مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه، تمکن مالی برای مهاجرت کار کبک، حضور قبلی برخی اعضای خانواده در این استان همگی از شرایطی هستند که در ارزیابی نهایی دارای امتیاز خواهند بود.

نیروی متخصص

روش سوم مهاجرت کاری به کبک کانادا، برنامه نیروی متخصص است. در این روش متقاضی باید برای مهاجرت کاری کبک ابتدا در سیستم اداره مهاجرتاستان ثبت نام کند. اداره مهاجرت استان در هر نوبت تمامی نیروهای متخصص را بر اساس امتیازنهایی دسته بندی کرده و سپس دعوتنامه ای برای آنها ارسال میکند. در صورتی که این دعوتنامه را دریافت کنید، تنها 90 روز فرصت دارید تا مدارک خود را تکمیل، آپلود و ارسال کنید تا روند قانونی مهاجرت کاری به کبک برای شما آغاز شود.

امتیاز بندی نیروی متخصص

سیستم امتیاز بندی نیروی متخصص برای برنامه مهاجرت کاری به کبک کانادا را باید از طریق سایت رسمی پیگیر باشید. همچنین بهتر است بدانید که پذیرش پرونده متقاضیان به صورت آنلاین بوده و تمامی مدارک باید آپلود شود.

کار آفرینی در برنامه مهاجرت کار کبک

در نهایت آخرین روش برای استفاده از برنامه مهاجرت کاری به کبک کانادا از طریق کارآفرینی است. به این ترتیب دولت کبک دو گروه کار آفرین را میپذیرد. گروه اول شامل متقاضیانی است که برای ایجاد کسب و کار قصد مهاجرت کاری کبک را دارند و پروژه آنها از سوی یکی از دانشگاهها یا موسسات استان مورد حمایت قرار میگیرد. البته این پروژه میتواند به تنهایی و یا با همکاری شرکا انجام بگیرد. در همین راستا گروه دوم نیز متقاضیانی هستند که برای ایجاد کسب و کار موردنظر خود به استان کبک خواهند آمد. به این ترتیب آنها یا بیزینس خود را راه انداخته و یا بیزینسی را خریداری میکنند.

بر همین اساس اگر میخواهید برای کارآفرینی کبک ثبت نام کنید، باید دارای شرایط زیر باشید:

  • دارای متقاضی یا همسرش باید معادل ۹۰۰.۰۰۰ دلار کانادا باشد

  • سپرده اولیه متقاضی برای یکی از موسسات مالی استان کبک فرستاده شده باشد

  • متقاضی باید مالک 25% از کسب و کاری باشد که میخواهد ایجاد کند

  • متقاضی باید دارای دو سال سابقه مدیریت کسب و کار سود آور و قانونی طی 5 سال گذشته باشد

  • کسب و کار مورد نظر نباید در هیج یک از شاخه های وام پرداخت دستمزد کارکنان، نقد کردن چک های بانکی، توسعه املاک و مستغلات، کارگزاری در املاک و مستغلات یا بیمه باشد

  • متقاضی باید حتما 5 سال گذشته را در همین زمینه مدنظر برای کارآفرینی در کبک فعالیت کرده باشد

در نظر داشته باشید که همچون موارد دیگر مهاجرت کانادا، برنامه مهاجرت کاری به کبک کانادا هم برای مواردی چون سن، مدرک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی و فرانسه، تمکن مالی، سابقه تحصیل یا اقامت در استان کبک، داشتن اعضای خانواده در کبک امتیازاتی را در نظر میگیرد. در نهایت باید گفت که اگر شرایط زیر را دارا هستید، میتوانید برای برنامه مهاجرت به کبک از طریق کار و سرمایه گذاری اقدام کرده و هرچه زودتر مدارک خود را ارسال کنید.