مجوز برگه عبور

مجوز برگه عبور

مجوز برگه عبور؛ افرادی که پاسپورت یا گذرنامه آنها گم شده و یا برای اخذ ویزا از سفارت های مستقر در ترکیه اقدام کرده اند و پاسپورت آنها طبیعتاً تا زمان مشخص شدن جواب درخواست ویزا نزد سفارت مانده است، می بایست برای بازگشت به کشور مجوز برگه عبور دریافت نمایند.

مجوز برگه عبور یک مدرک مسافرتی است و صرفاً برای فاقدین پاسپورت جهت سفر به ایران صادر می گردد و گیرنده برگ عبور می بایستی ظرف مدت 20 روز به ایران سفر نماید.

افرادی که در خارج از کشور بدلایلی فاقد پاسپورت بوده و خواهان بازگشت به کشور می باشند و به صورت قانونی از کشور خارج شده اند می توانند با مجوز برگه عبور به ایران بازگردند. متقاضیان می توانند از طريق سامانه میخک  نسبت به ارائه درخواست برگه عبور اقدام نمايند.

همچنین افرادی که دارای گذرنامه هستند اما اعتبار آن به پایان رسیده است نیز می توانند اقدام به گرفتن مجوز برگه عبور خود نمایند.

مدارک لازم جهت صدور برگه عبور:

۱- درخواست نامه تکمیل شده برای برگ عبور در دو نسخه.

متقاضی با مراجعه به سفارت ضمن تکمیل درخواست نامه و ارائه مدارک لازم  برگه عبور را دریافت می نماید.

۲- اصل شناسنامه و کارت ملی عکس دار متقاضی و همراهان  (در صورت وجود همراه) افرادی که مدارک شناسایی همراه ندارند و مدارکشان داخل کشور می باشد باید با بستگان خود تماس گرفته تا اصل شناسنامه و کارت ملی را به وزارت امورخارجه و یا یکی از دفاتر وزارت امورخارجه در مراکز استان تحویل داده تا اقدامات لازم انجام پذیرد.

۳- چهار قطعه عکس جدید ۴×6 تمام رخ ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید و همچنین از همراهان (در صورت وجود همراه) عکس بانوان می بایست با حجاب اسلامی باشد.

۴- اصل بلیط تائید (OK) شده پس از اطمینان از صدور برگه عبور به مقصد ایران و تصویر آن.

۵- گزارش پلیس و شرح چگونگی گم شدن گذرنامه و مدارک ایرانی در یک برگ با ذکر نشانی متقاضی در ایران و ترکیه.

۶ – در صورتیکه متقاضی درخواست پناهندگی داشته، لازم است نامه ای از سازمان و اداره ای که درخواست خود را به آن داده است خطاب به بخش کنسولی ارائه نماید .

۷- ارائه یک برگ از تصویر مدارک اقامتی در ترکیه .

از آنجایی که سفارت انگلیس در استانبول بعد از چک کردن و تحویل مدارک متقاضیان اصل پاسپورت را هم تحویل گرفته و تا زمان مشخص شدن وضعیت ویزا نزد خود نگه می دارد مسافرین محترم باید برای خروج از ترکیه و ورود به کشور ایران از سفارت ایران در استانبول مجوز برگه عبور دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت صدور برگه عبور افرادی که پاسپورتشان نزد سفارت انگلیس جهت اخذ ویزا می باشد:

1- قبل از هر اقدام لازم است به کنسولگری ایران مراجعه تا از پاسپورت، شناسنامه ،کارت ملی کپی برابر اصل تهیه تا در مراجعه بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

2- درخواست نامه تکمیل شده برای برگه عبور در دونسخه (فرم مخصوص که شخص با مراجعه به نمایندگی از مسئول مربوطه دریافت می نماید).

3- چهار قطعه عکس جدید ۴×6 تمام رخ ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید و همچنین از همراهان (در صورت وجود همراه) عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد.

4- اصل بلیط تائید (OK) شده (با محاسبه زمان تعیین شده ) پس از اطمینان از صدور برگه عبور به مقصد ایران و تصویر آن.

5- رسید پاسپورت که توسط سفارت انگلستان در استانبول صادر شده است.

توجه: جهت آشنایی با روند اخذ انواع ویزای انگلستان به این لینک مراجعه نمائید.

توجه: پس از تحویل مدارک در صورت کامل بودن و تائید، حداقل پس از یک روز کاری مجوز برگه عبور صادر خواهد شد.