فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول که یک فرودگاه بین المللی می باشد، واقع درشمال غربی منطقۀ Arnavutköy، در ناحیۀ اروپایی استانبول ترکیه است.  فرودگاه IGA به خاطر طراحی برج کنترل ترافیک هوایی و ساختمان فنی نخستین جایزه خود را در مسابقه معماری بین المللی شیکاگو، که توسط موزه معماری و طراحی شیکاگو با همکاری مرکز اروپایی معماری، هنر، طراحی و مطالعات شهری برگزار گردید، دریافت نمود. فرودگاه  IGA به عنوان بزرگترین فرودگاه غرب آسیا با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مسافر در سال  برنامه ریزی شده است. مقامات ترکیه می ‌گویند با تکمیل فازهای بعدی پروژه در بخش های خدماتی و ساختمانی،همچنین فرودگاه استانبول برای پذیرش دویست میلیون مسافر درسال ۲۰۲۳ آماده میشود و سپس با پایان کار تاسیساتی دو هزار هواپیما امکان نشست و برخواست درمحوطه فرودگاه را خواهند داشت. فرودگاه IGA، سومین فرودگاه بین المللی در استانبول است که بعد از آتاتورک و صبیح گکن قرار دارد و در آینده نه چندان دور به مهمترین فرودگاه بین المللی استانبول تبدیل خواهد شد.

نکته حائز اهمیت فرودگاه جدید این است با توجه به موقعیت استراتژیک استانبول در جهان، و فاصله ۹ ساعته این فرودگاه با شانگهای و نیویورک این فرودگاه جدید و شگفت انگیز می ‌تواند دنیا را به هم بسیار نزدیک ‌تر کند. همچنین برخی از پرواز های فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه منتقل شده است،

فرودگاه جدید استانبول

 شهر استانبول در حال‌ حاضر فرودگاه اصلی پروازهای ترانزیت از شرق آسیا به اروپا می باشد. البته بعد ‌از حوادث تروریستی سال ۲۰۱۵ میلادی استانبول، مقامات امنیت فرودگاه آتاتورک که در آن زمان یکی از پرتردد ترین فرودگاه‌ های دنیا بود دچار مشکلات بیشماری شد. هم اکنون فرودگاه IGA این امکان را دارد که نگرانی ‌های امنیتی را بطور کامل از بین ببرد و مهمتر اینکه به هواپیمایی ترکیش ‌ایرلاینز این اجازه را می دهد که با رقیب های عربی ‌اش مثل سه شرکت هواپیمایی بزرگ امارات، الاتحاد و قطر ایرویز و همچنین ایرلاین های اروپایی منطقه اوراسیا به رقابت بسیاری جدی تری ادامه دهد . بر خلاف مفهوم خدمات فرودگاه سنتی، یکی از مهم‌ترین امتیازات این فرودگاه خدمات برنامه PASS است، که هدف آن فراهم آوردن بیش‌ترین آسایش با کیفیت در سالن IGA خواهد بود.

به محض اینکه وارد فرودگاه IGA شوید استرس پشت سر گذاشته می‌شود!

سالن ۲۴ ساعته  IGA در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مسافران با استفاده از سالن IGA برای کارهای تجاری خود قادر به کار با کامپیوترهای کاملا مجهز خواهند بود. خدمات گسترده نیز برای خانواده‌ها و کودکان در برنامه عضویت در دسترس است. کودکان قادر خواهند بود تا بازی کرده و کارتون تماشا کنند در حالی که پدر و مادرشان در سالن انتظار منتظر پرواز هستند. خانواده‌ها قادر خواهند بود تا کودکان خود را در اتاق بازی در سالن غذا تماشا کنند. در سالن IGA، که همه جزئیات از جمله سرویس بهداشتی کودک، اتاق مراقبت کودک و اتاق پرستاری در نظر گرفته شده‌ است.

همچنین سالن IGA با جزئیاتی مانند میز بیلیارد، کافه مناسب برای افرادی که می‌خواهند از کار دور شده و آرام بگیرند. تلویزیون، صندلی‌های تلویزیون ویژه و سینماهای خصوصی، که این منطقه، اولین انتخاب بویژه برای جوانان است. فرودگاه IGA با آگاهی از اهمیت زمان در جهان، در حال راه‌اندازی یک سیستم ردیابی سریع به منظور ذخیره زمان بیشتر برای مسافران است. در فرودگاه  IGAدر قسمتی، ۱۲ نقطه ردیابی سریع شامل پروازهای داخلی، پروازهای بین‌المللی، ورودها و خروج‌ها (IGA) وجود دارد.

جهت آشنایی با نحوه اخذ ویزای شینگن به این لینک مراجعه نمائید.

خدمات ویژه فرودگاه IGA

IGA PASS، خدمات خاص بسیاری را به مسافران ارائه می‌دهد. مسافران با توجه به سرویس Meet & Greet قادر به دریافت خدمات همراه با دستیار تا لحظه پرواز خواهند بود. این سرویس به کاربران iGA PASS اجازه می دهد تا از مزایای مختلفی از جمله دست اندرکاران خصوصی، سیستم ورودی اولویت و چک سریع بلیط و سیستم حمل بار آ؛سان برخوردار شوند.