شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند معتبر ترین مرجع اطلاع رسانی از سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی انگلیس در مورد چگونگی اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت دائم انگلیس 2021.

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند از روش های ممکن برای اخذ اقامت دائم انگلیس است که بسته به زمان تولد و شرایط دیگر مانند شرایط والدین، می تواند فرد را به محض متولد شدن به شهروند این کشور تبدیل کند. اگر به اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند و شرایط آن فکر کرده اید و می خواهید بدانید که آیا با تولد فرزندتان در انگلیس، شهروندی این کشور به وی تعلق خواهد گرفت یا خیر، با ادامه این مطلب همراه باشید.

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند یکی از روش های ممکن برای اخذ اقامت دائم انگلیس است که بسته به زمان تولد و شرایط دیگر مانند شرایط والدین، می تواند فرد را به محض متولد شدن به شهروند این کشور تبدیل کند. اگر به اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند و شرایط آن فکر کرده اید و می خواهید بدانید که آیا با تولد فرزندتان در انگلیس، شهروندی این کشور به وی تعلق خواهد گرفت یا خیر، با ادامه این مطلب که در مورد شرایط اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند است همراه باشید.

مقدمه

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند شاید سریع ترین روش موجود باشد اما شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. بطورکلی اگر در انگلیس متولد شده باشید، ممکن است واجد شرایط اخذ شهروندی این کشور باشید. اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند به زمان تولد و شرایط پدر و مادر بستگی دارد. اگر در انگلیس به دنیا آمده باشید، بطور خودکار شرایط اخذ شهروندی انگلیس را نخواهید یافت. در واقع برای اینکه بطور مستقیم شهروند انگلیس به شمار بیایید، باید یکی از والدین یا هر دوی آن ها اقامت دائم انگلیس یا شهروندی این کشور را داشته باشند. بطورکلی چندین شرط برای اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند در این کشور وجود دارد.

اگر در روز 1 ژانویه 1983 یا بعد از آن در انگلیس متولد شده باشید

در این صورت ممکن است واجد شرایط اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند باشید و اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق کند امکان اخذ شهروندی انگلیس را خواهید داشت:

  • کمتر از 18 سال سن داشته و از زمان تولدتان یکی از والدینتان اقامت دائم انگلیس یا شهروندی این کشور را بدست آورده باشد.
  • از زمان تولد تا سن 10 سالگی یا بیشتر در انگلیس زندگی کرده باشید.

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند اقامت دائم انگلیس

در چه مورد بصورت اتوماتیک شهروند انگلیس محسوب خواهید شد؟

در صورتیکه هر دو شرط زیر در مورد شما صدق کند بصورت اتوماتیک شهروند انگلیس بوده و نیازی به درخواست برای اعطای شهروندی انگلیس نخواهید داشت:

  • در روز 1 ژانویه 1983 یا بعد از آن در انگلیس متولد شده باشید.
  • یکی از والدین شما در هنگام تولدتان شهروندی یا اقامت دائم انگلیس را داشته است

تفاوت در این است که اگر قبل از ژانویه 1983 بدنیا بیایید و یکی از والدین شهروند یا دارای اقامت دائم باشد به صورت خودکار شهروند خواهید بود و نیازی به درخواست ندارید. اگر از روز تولد تا دستکم 10 سالگی در انگلیس زندگی کنید و در این 10 سال بیشتر از سالی 90 روز از کشور خارج نشده باشید، شرایط اخذ شهروندی را دارید اما باید درخواست دهید

اگر قبل از سال 1983 در انگلیس متولد شده باشید

در صورتیکه قبل از 1 ژانویه 1983 در انگلیس به دنیا آمده باشید بصورت اتوماتیک شهروند این کشور خواهید بود، مگر اینکه:

  • پدر شما یک دیپلمات کشور خارجی بوده است.
  • پدر شما یک دشمن خارجی دوران اشغال در طول جنگ جهانی دوم بوده و در جزایر مانش (Channel Islands ) به دنیا آمده اید.

 

اخذ شهروندی انگلیس در صورتیکه کمتر از 18 سال سن دارید

می توانید برای اخذ شهروندی انگلیس درخواست دهید اگر یکی از والدینتان در هنگام تولد شما در انگلیس ساکن بوده و بعد از تولد شما یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • شهروندی انگلیس را بدست آورده باشد.
  • اقامت دائم انگلیس را بدست آورده باشد.

برای واجد شرایط اخذ شهروندی انگلیس، باید در انگلیس به دنیا آمده و کمتر از 18 سال داشته باشید.

آیا اگر پدر و مادر شهروندی یا اقامت دائم انگلیس را نداشته باشند، فرزندشان در صورت بدنیا آمدن در انگلیس شهروندی این کشور را خواهد داشت؟

می توانید درخواست شهروندی انگلیس را داشته باشید اگر از بدو تولد تا حداقل 10 سالگی در انگلیس بوده و در هنگام تولد یکی از موارد زیر در مورد شما صدق کند:

  • هر دو والدین شما دارای شهروندی یا اقامت دائم انگلیس نبوده اند.
  • پدر شما شهروند یا مقیم دائم انگلیس بوده و رابطه وی با مادر شما از طریق ازدواج رسمی نبوده است.

نکته: برای اینکه با شرایط فوق بتوانید جهت اخذ شهروندی انگلیس درخواست دهید، نباید در این 10 سال، سالی بیش از 90 روز بیشتر در خارج از انگلیس ساکن بوده باشید. در غیر این صورت، در فرم ثبت نام باید دلایل خود برای اقامت بیشتر در خارج از انگلیس را ذکر کنید.

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند اقامت دائم انگلیس

چگونه باید برای اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند درخواست داد؟

برای این کار باید بصورت آنلاین و از طریق این لینک درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست، باید در تاریخ تعیین شده در سرویس ثبت ویزا و شهروندی انگلیس حاضر شده تا اطلاعات بیومتریک خود را ثبت نمائید. بطورکلی بررسی درخواست شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند 6 ماه به طول می انجامد. مدارک لازم جهت ثبت درخواست شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند را می توان در هنگام ثبت نام، آنلاین آپلود کرده یا آن ها را اسکن کرده و در مراجعه حضوری به سرویس ثبت ویزا و شهروندی انگلیس به همراه داشت. همچنین امکان ثبت درخواست از طریق پست وجود دارد که مدت زمان بیشتری از ثبت درخواست آنلاین طول خواهد کشید. در صورتیکه در جزایر مانش، جزیره آدم یا دیگر قلمروهای بریتانیا در خارج از سرزمین اصلی می خواهید برای اخذ شهروندی انگلیس درخواست دهید، باید این کار را بصورت پستی یا حضوری انجام دهید. برای اینکه بتوانید درخواست شهروندی انگلیس را بدهید باید بیش از 18 سال سن داشته باشید، سوء سابقه نداشته باشید، در حال حاضر در انگلیس زندگی کنید، تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته (حداقلB1 CEFR) و تست زندگی در انگلیس را نیز با موفقیت بگذرانید.

هزینه درخواست شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند

هزینه درخواست شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند 1012 پوند است و پس از 18 ساله شدن باید 80 پوند دیگر برای برگزاری مراسم اعطای شهروندی بپردازید. در صورتیکه پس از 18 سالگی درخواست شهروندی انگلیس را بکنید باید 1206 پوند بپردازید. علاوه بر این، برای ثبت اطلاعات بیومتریک نیز باید 20 پوند دیگر بپردازید.

نکته: مراسم اعطای شهروندی مراسمی است که افراد 18ساله و بالاتر بعد از اخذ شهروندی انگلیس باید در آن شرکت کنند. معمولاً این مراسم در عرض 3 ماه پس از دریافت شهروندی انگلیس و دریافت دعوتنامه از وزارت کشور برگزار می شود. مقامات شورای محلی تدارک این مراسم را دیده و معمولاً این مراسم با حضور برخی افراد مانند نزدیکان و مقامات ارشد محلی برگزار می شود اما امکان درخواست برگزاری خصوصی این مراسم نیز وجود دارد. معمولاً می توانید دو نفر را نیز به این مراسم دعوت کنید. هزینه این مراسم در هنگام درخواست شهروندی انگلیس دریافت می شود.

درخواست پاسپورت انگلیس در صورت پذیرفته شدن درخواست شهروندی انگلیس

در صورتیکه با درخواست شهروندی شما موافقت شود می توانید برای دریافت پاسپورت انگلیس اقدام نمائید. در صورتیکه کمتر از 16 سال دارید باید بصورت آنلاین در این لینک با هزینه 49 پوند یا بصورت فرم کاغذی از اداره پست با هزینه 58/5 پوندی درخواست دهید. مدت اعتبار پاسپورت انگلیس کودکان 5 سال است. در صورتیکه 18 ساله یا بیشتر هستید برای درخواست آنلاین از طریق این لینک 75/5 پوند و برای اقدام از طریق پست باید 85 پوند بپردازید. مدت اعتبار پاسپورت انگلیس برای افراد بالغ 10 سال است.

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند اقامت دائم انگلیس

سایر روش های اخذ شهروندی انگلیس

غیر از اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند، روش های دیگری برای اخذ شهروندی این کشور وجود دارد:

  • اگر با یک شهروند انگلیسی ازدواج کرده باشید می توانید شهروندی این کشور را بدست آورید بشرطی که دستکم 18 سال داشته، اقامت دائم انگلیس را داشته و در 3 سال اخیر با همسر انگلیسی خود در این کشور زندگی کرده باشید. همچنین باید بیش از 270 روز در سه سال پیش از ثبت درخواست و در 12 ماه اخیر نیز بیش از 90 روز در خارج از انگلیس زندگی نکرده باشید. در صورتیکه همسر شما خارج از کشور برای دولت انگلیس یا سازمانی با ارتباط مستقیم با دولت کار کند، از این شروط معاف خواهید بود. هزینه دریافت شهروندی در این مورد 1330 پوند بوده و بررسی درخواست شما حدود 6 ماه طول خواهد کشید.
  • اگر اقامت دائم انگلیس را داشته باشید می توانید بعد از 5 سال زندگی در این کشور برای اخذ شهروندی درخواست دهید. برای اینکه واجد شرایط اخذ شهروندی انگلیس از این طریق باشید، باید برای 12 ماه پس از اخذ اقامت دائم انگلیس، در این کشور زندگی کرده باشید.
  • در صورتیکه یکی از والدین شما شهروند انگلیس باشد و شما در خارج از این کشور به دنیا آمده باشید، می توانید بصورت خودکار شهروندی انگلیس را بدست آورید. اما فرزندان شما در صورتیکه در خارج از انگلیس به دنیا بیایند، بصورت اتوماتیک شهروند انگلیس نخواهند بود.
  • در صورتیکه بدون کشور باشید (شناسنامه هیچ کشوری را نداشته باشید) و شهروند هیچ کشوری محسوب نشوید، شاید بتوانید شهروندی انگلیس را بدست آورید. واجد شرایط بودن و فرآیند درخواست شما به کشوری که در آن متولد شده اید بستگی خواهد داشت. در واقع دولت انگلیس در این مورد سلیقه ای عمل کرده و کشوری که در آن بدنیا آمده اید اما به هر دلیلی از شهروندی آن محروم شده اید، نقش مهمی در اعطای شهروندی انگلیس به شما دارد.
  • در صورتیکه قبلاً شهروند انگلیس بوده اما شهروندی خود را ملغی کرده اید، می توانید برای بازگرداندن شهروندی خود اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست شهروندی انگلیس

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه و مدارک مسافرتی معتبر
  • مجوز اقامت بیومتریک، کارت اقامت یا هر مدرکی که نشان دهد اقامت دائم انگلیس را دارید.
  • مدارک مربوط به شرایط مهاجرتی سابق و حق شما برای ماندن در انگلیس، از جمله ویزایی که قبل از اقامت در انگلیس داشته اید.
  • مدارکی که نشان دهند به زبان انگلیسی تسلط دارید. بعد از موفقیت در تست زندگی در انگلیس و اخذ مدرک زبان (حداقل B1)، یک گواهی تائید دریافت خواهید کرد.
  • مدارک مربوط به هر مدت زمانی که پس از اخذ اقامت دائم انگلیس در خارج از این کشور بوده اید. برای داشتن شرایط لازم برای اخذ شهروندی انگلیس باید نشان دهید که برای بیش از 450 روز در 5 سال اقامت خود در انگلیس، در خارج از این کشور نبوده اید.
  • مدارکی که نشان دهد محدودیت های زمانی مهاجرتی انگلیس را نداشته و حق ماندن در انگلیس را دارید.
  • داشتن ویژگی های لازم برای شخصیت های خوب و نداشتن سابقه زیر پا گذاشتن قوانین مهاجرتی انگلیس

شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند اقامت دائم انگلیس

سوالات متداول

1- تفاوت بین اقامت دائم انگلیس و شهروندی انگلیس چیست؟

هم اقامت دائم انگلیس و هم شهروندی انگلیس این امکان را برای فرد فراهم می کنند که فارغ از کنترل های مهاجرتی، در انگلیس زندگی، تحصیل و کار کند. با این وجود تفاوت هایی بین این دو نیز وجود دارد. بعد از 5 سال اقامت مداوم در انگلیس با ویزاهای معتبر طولانی مدت می توان اقامت دائم انگلیس را اخذ کرد. بعد از دریافت اقامت دائم انگلیس، بطور رسمی یک فرد ساکن انگلیس خواهید بود و می توانید بصورت مادام العمر در این کشور زندگی کرده، به کمک های مالی عمومی و دولتی دسترسی داشته، با استفاده از ویزای الحاق به خانواده انگلیس خانواده تان را به خود ملحق کرده و انگلیس را ترک کرده و بدون نیاز به اخذ ویزا، مجدد وارد این کشور شوید. داشتن اقامت دائم انگلیس یک پیش نیاز لازم برای اخذ شهروندی انگلیس از طریق پذیرش تابعیت است. با این وجود اگر بیش از دو سال در خارج از انگلیس ساکن باشید، اقامت دائم خود در این کشور را از دست خواهید داد. با داشتن اقامت دائم انگلیس، حق رأی یا شرکت در انتخابات بعنوان کاندیدا را نخواهید داشت و پاسپورت انگلیس دریافت نخواهید کرد (پاسپورت قبلی خود که معمولاً متعلق به کشور محل تولدتان است را حفظ خواهید کرد). پس از 5 سال اقامت در انگلیس می توانید برای درخواست شهروندی این کشور اقدام کنید. شهروندی انگلیس اما به شما حقوق کامل یک انگلیسی را می دهد، برای مثال رأی دادن در انتخابات پارلمانی و محلی و اخذ پاسپورت انگلیس. با شهروندی انگلیس می توانید بدون محدودیت زمانی و ترس از اینکه شهروندی خود را از دست می دهید، به خارج از این کشور سفر کنید.

 

2- چگونه می توان شخصیت خوب بودن را در فرآیند اخذ شهروندی انگلیس ثابت کرد؟

برای اینکه ثابت شود شخصیت خوب محسوب می شوید، وزارت کشور انگلیس چندین فاکتور را در نظر خواهد گرفت. برای مثال یک یا چند مورد از موارد زیر می تواند باعث شود درخواست شهروندی شما به خاطر شخصیت خوب نبودن رد شود:

  • فرار مالیاتی در انگلیس
  • بدهی به سیستم بهداشتی انگلیس
  • ورشکست شدن
  • انجام عمل مجرمانه جدی
  • زیر پا گذاشتن قوانین مهاجرتی انگلیس در 10 سال اخیر، برای مثال ماندن بیش از مدت اعتبار ویزا در این کشور، کار بدون اجازه یا ورود غیرقانونی به انگلیس
  • شهروند اتحادیه اروپا بودن و اقامت در انگلیس بدون مجوز

3- در چه صورتی فرزند والدین غیرانگلیسی می تواند شهروندی انگلیس را بدست آورد؟

فرزندی که در انگلیس و از والدین غیرانگلیسی به دنیا آمده و حداقل تا 10 سالگی در این کشور بوده است می تواند درخواست اخذ شهروندی انگلیس دهد. همچنین این بشرطی است که فرد مورد نظر در هیچ سالی از این 10 سال مدتی بیش از 90 روز را در خارج از انگلیس نبوده باشد.

4- آیا کودکانی که در انگلیس به دنیا می آیند بصورت اتوماتیک شهروندی انگلیس را خواهند داشت؟

خیر کودکانی که در انگلیس به دنیا می آیند تنها با استفاده از اصل تولد در خاک این کشور نمی توانند شهروندی انگلیس را بدست آورند. برای این که کودک متولد شده در انگلیس، شهروندی این کشور را بصورت اتوماتیک بدست آورد، باید دستکم یکی از والدین او شهروندی انگلیس یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد. همچنین بعد از 5 سال اقامت مداوم در انگلیس با ویزای معتبر، می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را داده و پس از یک سال دیگر شهروندی این کشور را اخذ نمایید.

5- آیا در صورتی که مادربزرگم بریتانیایی باشد می توانم برای اخذ شهروندی انگلیس اقدام کنم؟

قوانین شهروندی بریتانیا این اجازه را می دهد که نوه های شهروندان بریتانیایی که در خارج از این کشور بدنیا آمده و نژاد دوگانه دارند درخواست شهروندی این کشور را بدهند بشرطی که بعد از 1 ژانویه 1983 به دنیا آمده باشند. بدین ترتیب در صورتیکه مادربزرگ شما در انگلیس به دنیا آمده و والدین شما نیز قبل از سال 1983 بعنوان فرزندان وی به ثبت رسیده اند، شما می توانید برای شهروندی انگلیس اقدام کنید.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند و در نهایت اخذ اقامت دائم انگلیس نیاز دارید، دقیقا متناسب با سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی انگلیس در اختیارتان قرار داده شده است. امیدواریم در این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه اخذ شهروندی انگلیس از طریق تولد فرزند دریافت کرده باشید. ضمناً جهت آشنایی بیشتر با سایر ویزاهای انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.