ویزای رومانی، سفارت رومانی  ، ویزای شینگن ، سفر به رومانی

ویزای رومانی

رومانی از کشورهای اروپای شرقی با قدمتی کهن است. پایتخت رومانی، بخارست شهری مملو از قلعه های تاریخی، کاخ های مجلل و کهن است. برای آشنایی با ویزای رومانی، نحوه سفر به رومانی و نکات مربوط به سفارت رومانی در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با رومانی

کشور زیبای رومانی با جمهوری اوکراین، صربستان، بلغارستان و مجارستان همسایه است و سواحل زیبایش در جنوب شرقی کشور به دریای سیاه می رسد. شهرت رومانی در صنعت گردشگری با غذاهای خوش طعم، شهرهای تاریخی و کهن، بناهایی با سبک معماری قرون وسطایی و طبیعتی بی نهایت دیدنی و زیبا است. رومانی آب و هوایی ملایم و معتدل دارد، تابستان هایش گرم است ولی زمستان هایی پربرف در مناطق کوهستانی دارد. رومانی عضو پیمان شینگن نیست ولی یکی از کشورهای اروپایی است، در نتیجه با ویزای شینگن میتوان به رومانی سفر کرد ولی با ویزای رومانی نمی توان به کشورهای شینگن سفر کرد. برای آشنایی بیشتر با کشورهای اتحادیه اروپا و اخذ ویزای شینگن به این لینک مراجعه کنید.

 

برای آشنایی با نحوه اخذ ویزای شینگن به این لینک مراجعه نمائید.

انواع ویزای رومانی

رومانی همچون دیگر کشورها ۴ نوع ویزای اصلی دارد. این ۴ نوع شامل ویزای ترانزیت فرودگاهی، ویزای ترانزیت، ویزای توریستی کوتاه مدت و ویزای بلند مدت یا همان ویزای نوع D است. ویزای ترانزیت فرودگاهی تنها برای حضور در فرودگاه بین المللی معتبر است. ویزای ترانزیت یا ویزای نوع B تنها ۵ روز اعتبار دارد و برای عبور و مرور است. ویزای توریستی کوتاه مدت معروف به ویزای نوع C به گردشگران این امکان را می دهد تا حداکثر به مدت ۹۰ روز برای گردش، شرکت در فعالیت های ورزشی یا رویدادهای فرهنگی، انجمن ها و نشست های دانشگاهی به رومانی سفر کنند. ویزای بلند مدت رومانی نیز برای اقامت بیش از ۹۰ روز در خاک این کشور برای متقاضیان صادر خواهد شد. بیمه مسافرتی جهت سفر به رومانی با حداقل قیمت ۳۰ هزار یورو مانند دیگر کشور های اروپایی باید تهیه شود. همچنین مبلغ ۶۰ یورو هزینه سفارت برای ویزای کوتاه مدت رومانی و ۱۲۰ یورو برای ویزای بلند مدت رومانی نیز باید از سوی متقاضی پرداخت شود.

اگر قصد سفر به رومانی با هدف توریستی را دارید، باید مبلغ ۵۰۰ یورو (به ازای هر نفر) را به عنوان وجه ضمانت ارائه دهید و حتما رزرو هتل و بلیط هواپیما را نیز تهیه کرده باشید. همچنین تمام مدارک باید به انگلیسی ترجمه شود.

وقت سفارت رومانی

سفارت رومانی برای تسهیل امور مربوط به ویزا روند درخواست را از از طریق این پرتال به صورت آنلاین درآورده است تا در هزینه و وقت درخواست کنندگان ویزای رومانی صرفه جویی شود. پیش از شروع درخواست، حتما آدرس ایمیل معتبری داشته باشید تا از طریق آن بتوانید با سفارت رومانی ارتباط برقرار کنید. از اعتبار پاسپورت مطمئن شوید(پاسپورت شما بایستی حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد). تمامی مدارک را به انگلیسی و یا رومانیایی توسط مترجمان مورد تایید سفارت ترجمه کرده و تائیدیه قانونی آنها را بگیرید. همچنین ارائه اصل و کپی تمامی مدارک الزامی است. تمامی مدارک باید حداقل تا حجم دو مگابایت در فرمت های jpeg, jpg, tif, png, bmp, txt, rtf or pdf آپلود شود.

پس از درست کردن اکانت سایت سفارت رومانی باید وارد سایت شوید. در فرم درخواست ویزای آنلاین فیلدهایی است، که باید توسط متقاضی تکمیل شود. در مسیر پر کردن فرم ها هرگز دکمه back را نزنید. و تنها از گزینه های forward and backward که در صفحات مشخص شده استفاده کنید. فرم باید به صورت انفرادی تکمیل شود و اگر سفر شما گروهی است هر شخص باید خودش فرم درخواست را تکمیل کند. همچنین، برای متقاضیان زیر سن قانونی فرم باید توسط والدین تکمیل شود.

در صورتی که در حین تکمیل مدارک مشکلی پیش آمد می توانید آن را ذخیره کرده و سپس تکمیل کنید. به یاد داشته باشید، فرم شما تنها به مدت ۳۰ روز ذخیره خواهد شد

مدارک لازم برای ویزای کوتاه مدت رومانی

  • واچر هتل یا نامه محل اقامت برای کل دوران سفر

  • بلیط رفت و برگشت و یا گواهینامه بین المللی برای کسانی که قصد سفر با ماشین شخصی را دارند.

  • گردش مالی سه ماهه حساب بانکی و برگه تمکن مالی به مبلغ پنجاه  یورو برای هر روز برای کل دوران سفر برای پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اقامت و غذا. این عدد برای هر نفر حداقل ده میلیون تومان است

  • بیمه مسافرتی معتبر در کشور رومانی

چک لیست مدارک ضروری و مورد نیاز ویزای رومانی با سایر اهداف را می توانید در این لینک مطالعه نمائید.

توجه نمائید که برنامه سفر خود را بگونه ای تنظیم کنید که حدود ۳۰ روز زمان دریافت پاسخ سفارت به درخواست ویزا در آن لحاظ شده باشد.

 

مدارک مورد نیاز ویزای بلند مدت رومانی

ویزای بلندمدت رومانی این امکان را به متقاضیان می دهد که برای اقامت موقت در این کشور درخواست داده و تا زمان انقضای ویزای بلند مدتشان در این کشور زندگی کنند. مدت زمان بررسی پرونده و صدور این ویزا ۶۰ روز کاری است. ویزای بلند مدت رومانی برای اهداف تجاری (فعالیت های اقتصادی)، کاری (راه اندازی حرفه ای خاص)، سرمایه گذاری، ویزای اجازه کار (پس از استخدام شدن توسط کارفرمای رومانیایی) صادر می شود.

در این لینک می توانید مدارک مورد نیاز ویزای بلند مدت را چک کرده و آماده سفر به رومانی شوید.

ویزای تحصیلی رومانی

دانشجویانی که از مراکز تحصیلی و دانشگاه های رومانی پذیرش تحصیلی دریافت کرده اند می توانند با تکمیل فرم و ارائه مدارک لازم پرونده خود را جهت سفر به رومانی تکمیل کرده و به سفارت تحویل دهند. همچنین این دانشجویان باید حتما مواردی مانند نامه هدف از سفر، زمان بازگشت به کشور و البته اسناد ضمانت قانونی را به سفارت رومانی ارائه دهند.

آدرس و تلفن سفارت رومانی در تهران

تهران، خیابان بهارستان، خیابان فخر آباد، خیابان مشکی، پلاک ۸۹

تلفن: ۹۸۲۱۷۷۵۳۹۴۰۱+

وبسایت: http://www.ambrotehran.com