خوداشتغالی فدرال کانادا یکی از روش های مهاجرتی این کشور است که به اخذ اقامت دائم منجر شده و برای اعضای خانواده نیز امکان درخواست ویزای کانادا وحود دارد. لازم است بدانید که در صورت داشتن معیارها و شرایط مورد نیاز اداره مهاجرت از اخوداشتغالی کانادا در برنامه های استانی هم میتوان استفاده کرد

خوداشتغالی فدرال کانادا چیست؟

خوداشتغالی کانادا در واقع به برنامه مهاجرتی گفته میشود که در آن متقاضی میتواند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کرده و از آن کسب درآمد کند. بر همین اساس باید تخصص و سابقه کاری او در زمینه ای باشد که با آن قصد خوداشتغالی دارد و بتواند نه تنها مدارک لازم، بلکه توجیه اقتصادی آن را نیز ارائه دهد. به این تربیت فرد باید بتواند مدارک مرتبط با معیارهای دیگری چون سن، تحصیلات، دانش زبان و انطباق پذیری را برای محاسبه امتیاز ارائه داده و در مرحله بعد برای تست های پزشکی و امنیتی مراجعه کند.

مهاجرت به کانادا، زندگی در ونکوور، برنامه استانی بریتیش کلمبیا، اقامت کانادا

چه کسانی مشمول برنامه خوداشتغالی کانادا هستند؟

سه گروه متقاضی میتوانند برای برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا درخواست دهند، که شامل فعالان فرهنگی، ورزشکاران و مزرعه داران میشوند. این سه گروه باید حتما در همین زمینه تخصص کاری داشته باشند و برای زندگی در کانادا نیز در همین زمینه ایده اقتصادی و درآمدی ارائه دهند. در صورتی که این دو معیار مهم را داشته باشید، میتوانید از طریق دیگر شرایط گفته شده امتیاز لازم را کسب کرده و برای اقامت از طریف خوداشتغالی درخواست دهید.

فعالان و خوداشتغالان فرهنگی

خوداشتغالی کانادا برای تمام هنرمندان و فعالان فرهنگی قابل استفاده است. به این ترتیب فرد باید بتواند در بازه زمانی 5 سال گذشته، دو سال سابقه کاری مرتبط در حوزه هنری-فرهنگی را ارائه دهد. همچنین او باید سابقه شرکت در فعالیت ها و جشنواره ها را به ویژه در سطح بین المللی داشته باشد تا بتواند با دیگر فاکتورهایی چون تجربه و سابقه کاری، تحصیلات، سن، مدرک زبان و انطباق پذیری امتیاز لازم را برای خودداشتغالی فدرال کانادا کسب کند.

خود اشتغالی ورزشکاران

ورزشکاران و قهرمانان ورزشی هم میتوانند از طریق خوداشتغالی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. قبلا در ویزای ورزشی کانادا به صورت مبسوط به این مهم پرداخته ایم اما لازم است بدانید که تنها شرایط زیر شامل خوداشتغالی کانادا برای ورزشکاران میشود:

  • حداقل دو سال سابقه کار مرتبط در طی 5 سال گذشته

  • سابقه شرکت در مسابقات داخلی و جهانی

  • در صورت نداشتن دو مورد فوق، سابقه یک سال فعالیت مرتبط و یک سال شرکت در مسابقات طی 5 سال گذشته

  • کسب حداقل 35 امتیاز از صد بر اساس دیگر معیارها که شامل سن، تحصیلات، دانش زبان انگلیسی و انطباق پذیری میشود

  مزرعه داری و خوداشتغالی

در دسته سوم نیز اگر سابقه کار مزرعه داری، مالکیت و مدریت مزرعه و موارد مشابه را حداقل به مدت دو سال طی 5 سال گذشته دارید، میتوانید از خوداشتغالی فدرال کانادا برای اخذ اقامت استفاده کنید. در این روش هم مجدد باید از طریق تسلط به زبان، تحصیلات و تجربه کاری 35 امتیاز کسب کنید. همچنین بعد از ثبت نام این برنامه طی مدت زمانی مشخص باید تمامی مدارک را تهیه کرده و ارسال کنید تا در لیست قرار بگیرید. در نظر داشته باشید که پروسه خوداشتغالی فدرال کانادا اندکی زمان بر است.

طبق اخرین اعلام اداره مهاجرت کانادا مدت زمان انتظار 21 ماه و هزینه بررسی پرونده نیز 1540 دلار کانادا است. اطلاعات بیشتر خوداشتغالی را میتوانید در  وبسایت اداره مهاجرت بخوانید

در صورتی که میخواهید از خوداشتغالی یا دیگر برنامه های استانی و مهاجرتی کانادا استفاده کنید میتوانید از این طریق مشاوره رایگان دریافت نمائید، تا از ابتدای بررسی مدارک، تا روند پرونده و ارسال اسناد، رزرو وقت سفارت کانادا، ویزای کاری کانادا و دیگر موارد شما را یاری کنیم.