ثروتمندترین کشورهای اروپا

قاره اروپا با توجه به وسعت کوچکش دارای کشورهای ثروتمندی می باشد. این کشورها با  منابع طبیعی فراوان، جزو ثروتمندترین کشورهای اروپا هستند. همچنین اقتصاد توسعه یافته این کشورها از طوفان بحران اقتصادی ۲۰۱۰_۲۰۰۷ در امان ماند. در ادامه این مقاله با ثروتمندترین کشورهای اروپا آشنا خواهید شد.

 

ثروتمندترین کشورهای اروپا _ 7 کشور ثروتمند اروپا

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ با رشد سالانه، تورم و نرخ بیکاری پایین داری اقتصاد قوی می باشد. همچنین این کشور در رتبه برترین کشورهای ثروتمند اروپا جای گرفته است. لوکزامبورگ از سال ۲۰۰۲، برای تشویق تنوع اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری خارجی خود، سیاست هایی را در زمینه تدارکات، فناوری اطلاعات، تحقیقات پزشکی و فناوری های فضایی تدوین کرده است، به همین دلیل لوکزامبورگ در رتبه ۱ ثروتمندترین کشورهای اروپا قرار گرفته است. از این جهت لوکزامبورگ مقصدی ایده آل برای کار و سرمایه گذاری می باشد.

برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحه اخذ ویزای لوکزامبورگ مراجعه نمائید.

ایرلند

کشور کوچک و مدرن ایرلند بعد از لوکزامبورگ یکی از قوی ترین قطب های اقتصادی در اروپا است. که این قدرت به دلیل بخش صادراتی قوی، تورم کم و رشد اشتغال سالم می باشد. نرخ مالیات پایین در ایرلند، باعث شده که یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری های بین المللی باشد. همچنین سرمایه گذارانی که بدنبال نرخ پایین مالیات با سود زیاد هستند می توانند به این کشور سفر کنند. به همین سبب ایرلند رتبه ۲ در لیست ثروتمندترین کشورها را به خود اختصاص داده است.

نروژ

کشور نروژ دارای بالاترین استاندارها برای زندگی است و به اقتصاد خود می بالد. این کشور جزو ثروتمندترین کشورهای اروپا می باشد. ساختار پیچیده اقتصادی نروژ به شدت وابسته به منابع طبیعی و یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت جهان است. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، وابستگی نروژ به صنعت خود، نسبتا بالا است: ۳۴.۷ درصد از تولید داخلی این کشور شامل صنایع آن است. که ۶۳ / ۵ % از خدمات و ۱.۶ درصد از کشاورزی حاصل می‌شود. این کشور غنی از منابع طبیعی همچون نفت، گاز، الوار و ماهی است، و به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غذاهای دریایی بعد از چین قرار گرفته است.

سوئیس

کشور سوییس به دلیل بازارهای بزرگ اقتصاد آزاد در جهان جزو ثروتمندترین کشورهای اروپا می باشد. بخش اعظم این اقتصاد پر رونق، مربوط به خدمات پیشرفته بانکی و تجارت گردشگری سوئیس می باشد. از این رو سوئیس در رتبه ۴ ثروتمندترین کشورهای اروپا قرار دارد. همچنین صنعت داروسازی این کشور به عنوان یک صنعت رقابتی در جهان شناخته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر میتوانیدبه صفحه اخذ ویزای سوئیس و گردشگری سوئیس مراجعه کنید.

هلند

 فروش گاز طبیعی یکی از بزرگترین چرخه های اقتصادی هلند می باشد. رونق اقتصادی این کشور به شدت وابسته به تجارت خارجی با کالاهای صادراتی اولیه یعنی، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات، تجهیزات و محصولات غذایی است. به همین دلیل  هلند در رده بندی ثروتمندترین کشورهای اروپا در رتبه ۵ قرار گرفته است.

برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحه اخذ ویزای هلند مراجعه نمائید.

ایسلند

کشور ایسلند اخیراً رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته و این پیشرفت مربوط به تجارت پررونق گردشگری آن می باشد. همچنین رشد مشابهی در صنایع نرم‌افزاری و بیوتکنولوژی این کشور دیده شده ‌است. حرفه ماهیگیری و درآمد حاصل از آن، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایسلند ایفا می کند. به همین دلیل ایسلند در رتبه ۶ ثروتمندترین کشورهای اروپا قرار دارد.

سوئد

کشور سوئد با اقتصادی توسعه یافته در سال های اخیر، در زمینه مهندسی و معدن وابستگی بسیاری پیدا کرده است. این کشور مانند بسیاری از کشورهای اروپای شمالی، از روش مالیات بر درآمد بالا در بسیاری خدمات دولتی تبعیت می‌کند، به همین دلیل در رتبه ۷ ثروتمندترین کشورهای اروپا قرار دارد. میزان مالیات بر درآمد در بخش های خدمات، ۶۵.۴ درصد، در صنعت ۳۳ درصد و در کشاورزی  ۱.۶ درصد مشخص شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه اخذ ویزای سوئد مراجعه نمائید.