تمکن مالی برای ویزای شنگن

یکی از آیتمهای مورد نیاز جهت اخذ ویزای شنگن نشان دادن داشتن تمکن مالی کافی جهت سفر به کشور های حوزه شنگن می باشد. جهت اثبات داشتن تمکن مالی برای ویزای شنگن ارائه پرینت حساب برای سفارت و گواهی تمکن مالی الزامیست. (bank statement).

تمکن مالی برای ویزای شنگن _ پرینت حساب برای سفارت _ پرینت حساب و تمکن مالی برای سفارت _ ریجکتی ویزای شنگن_تمکن مالی گردش حساب _ گواهی تمکن مالی

 

 

مشخصات پرینت حساب بانکی برای سفارت

مشخصات این پرینت حساب بسته به کشوری که برای اخذ ویزای آن اقدام می کنید، متفاوت است مثلا برای اکثر کشورهای حوزه شنگن اخذ گردش حساب ۳ ماهه کفایت می کند. ولیکن برای سفارتی مثل اسپانیا بایستی گردش حساب ۶ ماهه ارائه نمود. این پرینت بایستی به زبان لاتین بوده و در آن اطلاعات مربوط به درخواست کننده ویزای شنگن بصورت کامل درج شده باشد و مبلغ موجودی حساب ترجیحاً به یورو  و در غیر اینصورت به دلار درج شود.

گواهی تمکن برای سفارت

گواهی تمکن مالی نشان دهنده میزان گردش حساب شما (turnover) در سه ماهه گذشته، موجودی نهایی شما، تاریخ افتتاح حساب و… می باشد. موجودی حساب بانکی باید بگونه ای باشد که پوشش دهنده تمامی هزینه های شما برای سفر-از جمله هتل،خوراک، بیماری احتمالی و هزینه پرواز- باشد.

استعلام گواهی تمکن مالی

در سالهای گذشته در سیستم بانکی کشور امکان ارائه استعلام آنلاین گواهی تمکن مالی وجود نداشته ولیکن در این اوخر، بسیاری از بانکهای کشور این امکان را فراهم آورده اند و سفارت های مختلف نیز از آن استفاده می کنند. البته بسیاری از سفارت ها علاوه بر استعلام آنلاین تمکن و پرینت مالی از تماس تلفنی با بانکها نیز استفاده می کنند. این بدین معناست که ” عمر ارائه تمکن بانکی جعلی ” به سفارتها که متاسفانه برخی از افراد از آن استفاده می کردند، به پایان رسیده است.

جهت آشنایی بیشتر میتوانید به صفحه اخذ ویزای شنگن و وقت سفارت ها مراجعه نمائید.

اشتباه رایج در تهیه گواهی تمکن مالی

 از رایج ترین اشتباهاتی که در تهیه و ارائه گواهی تمکن مالی برای سفارت از طرف متقاضی دریافت ویزای شنگن رخ میدهد می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • واریز مبالغ درشت به حساب که با سابقه حساب متقاضی و درآمدی شغلی وی همخوانی ندارد

  • داشتن موجودی حساب دقیقاً به میزان لازم برای انجام سفر

درمورد اول فرض آفیسر بررسی کننده پرونده بر این خواهد بود که فرد منابع مالی سفر به حوزه شنگن را از طریق وام تهیه کرده و یا اینکه این مبلغ را قرض گرفته است.در مورد دوم نیز آفیسر فرض می کند که فرد با کل دارایی خود اقدام به اخذ ویزای شنگن نموده و درصورت دریافت ویزا به کشور مبدا خود باز نخواهد گشت. در حال حاضر عدد پیشنهادی گواهی تمکن مالی به ازای هر روز اقامت ۴۰۰ یورو می باشد، که برای بعضی از کشورها تا ۶۰۰ یورو نیز افزایش میابد. به عنوان مثال اگر شخصی قصد اقامت ۱۵ روزه در کشور آلمان را داشته باشد و با فرض قیمت ۱۴ هزارتومان برای هر یورو بایستی حداقل ۷۵ میلیون تومان هزینه سفر در حساب خود داشته باشد. لذا توصیه می گردد حداقل عدد تمکن برای هر نفر در حال حاضر حدود یکصد میلیون تومان در نظر گرفته شود.

خاطر نشان می شود که در صورت ارائه گواهی تمکن جعلی در مدارک، سفارت می تواند شما را بدلیل ارائه مدارک جعلی علاوه بر ریجکتی ویزا، تا ۵ سال از ورود به خاک کشورهای حوزه شنگن محروم نماید.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با دلایل ریجکتی ویزای شنگن به این لینک مراجعه نمائید.