تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس و شرایط اخذ ویزای نحصیلی این کشور، یکی از سوالات همیشگی کسانی است که علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی هم بلد هستند و میخواهند شانس خود را برای زندگی در یکی از بهترین کشورهای آرام و ثروتمند اروپا تجربه کنند. شرایط تحصیل در سوئیس علاوه بر دانش زبانی به شرایط مالی هم بستگی دارد، زیرا سوئیس یکی از گران ترین کشورهای جهان است.

در صورتی که میخواهید در دانشگاه های سوئیس به تحصیل ادامه دهید، بهتر است ابتدا شرایط مالی خود را برای پرداخت هزینه ها بررسی کنید در غیر این صورت برای انواع بورسیه ها و اسکولارشیپ ها درخواست دهید. تحصیل در سوئیس به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه است و شما بعد از دریافت پذیرش رسمی از دانشگاه ها میتوانید برای ویزای تحصیلی سوئیس درخواست دهید. بر همین اساس بهتر است نگاهی به هزینه های زندگی تحصیلی این کشور بپردازیم و سپس با بورسیه ها آشنا شویم تا بتوان بهترین تصمیم را گرفت.

شرایط تحصیل در سوئیس ، تحصیل در سوئیس ، ویزای تحصیلی سوئیس

متوسط هزینه دانشگاه

در صورتی که بخواهید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سوئیس تحصیل کنید، هزینه تحصیل شما برای هر ساله مبلغ 1600 فرانک سوئیس خواهد بود. همچنین برای دکتری نیز باید سالانه تا 200 فرانک بپردازید. البته این هزینه ها برای دانشگاه های خصوصی کاملا متفاوت است. شهریه دانشگاه های خصوصی مبلغی بین 15000 تا 16000 فرانک میشود که بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است.

انواع بورسیه های تحصیلی

دانشگاه های سوئیس، همه ساله به دانشجویان رشته های مختلف بورسیه و اسکولارشیپ های متنوعی را اعطا میکنند. این اسکولارشیپ ها معمولا شامل هزینه های ماهانه، معافیت از هزینه تحصیل، بیمه درمانی، هزینه های حمل و نقل و کمک هزینه مسکن میشود. دانشجو برای استفاده از این فاندهای تحصیلی باید حداقل شرایطی را داشته باشد که توسط هر موسسه اعلام میشود.

اسکولارشیپ های مشهور سوئیس به شرح زیر است:

  • بورسیه تحصیلی ای تی اچ  یکی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان مقطع ارشد است و تمامی هزینه زندگی دانشجویی را در بر میگیرد

  • بورس دانشگاه لوزان سوئیس به مبلغ 1600 فرانک برای دانشجویان غیر سوئیسی مقطع کارشناسی ارشد

  • بورسیه ای پی اف ال برای دانشجویانی با سوابق تحصیلی عالی و نمرات کامل در مقطع ارشد. مبلغ این بورس 1600 فرانک سوئیس است

  • بورس تحصیلات تکمیلی برای پژوهشگران تا سقف 20 هزار فرانک سوئیس، البته این موسسه سمی فاند های 10 هزار فرانکی را نیز برای دانشجویانی که از نمرات خوبی برخوردار هستند، برنامه ریزی کرده است

  • بورسیه دانشگاه ژنو برای مقطع کارشناسی که شامب مبلغ ده هزار تا پانزده هزار فرانک سوئیس میشود

  • اسکولارشیپ آکادمی بین المللی ژنو برای دانشجویان رشته حقوق که به مدت 10 ماه پرداخت میشود

  • محتویات موردنظر اینجا قرار می گیرد
  • بورسیه مخصوص دانشجویان رشته مدیریت کسب و کار برای مقطع ارشد در دو مبلغ بیست هزار فرانک و شصت هزار فرانک

  • بورس تحصیلی کمپانی نستله برای دانشجویان دختر کشورهای در حال توسعه به مبلغ 25 هزار فرانک

هزینه های زندگی و تحصیل در سوئیس

در صورتی که با هزینه خودتان میخواهید برای ویزای تحصیلی سوئیس درخواست دهید، باید بتوانید تمکن مالی قابل قبولی را ارائه دهید. در غیر این صورت درخواست ویزای سوئیس شما رد خواهد شد. اما اگر از بورسیه های مختلف استفاده میکنید، باید علاوه بر پذریش تحصیلی، توافق نامه اسکولارشیپ خود را نیز ضمیمه پرونده کرده و سپس درخواست ویزا دهید.

بهتر است پیش از هر اقدامی کمی درباره هزینه زندگی و هزینه تحصیل در سوئیس اطلاعات کسب کنید. شما میتوانید از سایت هزینه های تحصیلی سوئیس راجع به هزینه های تحصیل بیشتر بدانید و حتی برای فاند های دیگر نیز جست و جو کنید. همچنین وبسایت اپروو نیز از هزینه ها و شرایط تحصیل در سوئیس نوشته است. از نامبئو میتوانید برای هزینه زندگی کمک بگیرید و جزئیات بیشتر را هم در ترانسفر بخوانید.

بیمه درمانی

یکی از شرایط تحصیل در سوئیس، بیمه درمانی است که برای همه دانشجویان اجباری است. بهداشت و درمان در سوئیس توسط قانون فدرال کشور مشخص شده و هیچ خدمات بهداشتی رایگان دولتی وجود ندارد. در عین حال اما شرکت های خصوصی برای بیمه همه شهروندان و دانشجویان قابل استفاده است.

این بیمه درمانی تمام هزینه های دارویی، درمانی و بیمارستانی را پوشش می دهد. با این حال شخص بیمه شده، قسمتی از هزینه های درمان را باید خودش تقبل کند. محدوده پرداخت حق بیمه نیز از ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ فرانک برای بزرگسالان است. دانشجویان بین المللی علی رغم هزینه های بالای تحصیل در سوئیس اگر از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار باشند، شانس دریافت بورس تحصیلی سوئیس را دارندکه می تواند هزینه های درمان و بیمه را نیز پوشش دهد.

در نهایت باید گفت که سوئیس یکی از کشورهای حوزه شنگن است و ویزای سوئیس برای ورود به تمام کشورهای اتحادیه اروپا مجاز و قابل قبول است. شما میتوانید با بررسی شرایط تحصیل در سوئیس شانس خود را برای زندگی در قلب اروپا امتحان کرده و حتی برای خانواده تان درخواست ویزای شنگن کنید. در صورتی هم که نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر دارید، میتوانید از طریق این لینک با مشاوران ما در ارتباط باشید، تا شما را در زمینه اخذ ویزای تحصیلی سوئیس راهنمایی کنند.