تاثیر مثبت مدارک بر روند مهاجرت به کانادا

تاثیر مثبت مدارک بر روند مهاجرت به کانادا

مقدمه

تاثیر مثبت مدارک بر روند مهاجرت به کانادا غیرقابل انکار است. بسیاری از افراد بر این باورند زمانی که ویزا توریستی کانادا یا در واقع بصورت عامیانه ویزا مولتی کانادا را دریافت کرده اند، کارهای آینده مهاجرتی آنها بسیار راحت انجام می شود و در بحث مهاجرت این موضوع را بولد می گیرند و به آن اشاره می کنند که ویزا مولتی کانادا دارند. در مجموع، نمی توان منکر مثبت بودن ویزا توریستی کانادا شد، اما این به معنای مهاجرت کانادا به صورت قطعی نیست.

در عین حال ویزای مولتی کانادا یک آیتم مثبت محسوب می شود و برای بسیاری از برنامه های تجاری مثل کارآفرینی، مثبت، سازنده و تسریع کنندۀ پروندۀ مهاجرت کانادا است.

علاوه بر این، داشتن ویزا توریستی کانادا برای افرادی که مقداری سن آن ها بالا است، شرکت مهاجرتی می تواند برای برنامه دانشجویی آن ها اقدام کند.

اگر این افراد پیش نیاز برای دوره اصلی را داشته باشند و فقط یک ترم پیش نیاز زبان به آن ها تعلق گرفته باشد می توانند با گذراندن این دوره طبق قانون اداره مهاجرت برای اخذ پرمیت از داخل خاک کانادا از آن استفاده کنند.

اگرچه اخذ ویزای ویزیتور کانادا خوب است، اما گرفتن این ویزا ممکن است مشکلاتی بدنبال داشته باشد. مخصوصا برای افرادی که خودشان اقدام کرده و یا کارهایشان را به شرکت های مهاجرتی نا وارد سپرده اند. زمانی که افراد ویزا توریستی کانادا خود را دریافت میکنند و در خواست ویزا ویزیتور کانادا می دهند، باید اطلاعات مالی و شغلی خود را بصورت کامل  ارائه دهند و تمام این اطلاعات بدون هیچ کم و کاستی داخل پروفایلشان به ثبت می رسد.

متاسفانه برخی از افراد اطلاعات خود را اشتباه یا بعضاً بصورت ناکافی وارد میکنند که منجر به تبعات منفی در پروندۀ مهاجرتی شان خواهد شد.

سوال مهم اینجاست که آیا این افراد همه چیز را گفته اند؟

معمولاً شرکت های مهاجرتی وقتی وارد جزئیات می شوند به این مشکل برخورد میکنند افراد از کل دارایی های خود، فقط یک سند را ارائه کرده اند، در صورتی که چندین سند دیگر داشته و به عقیده خود برای گرفتن ویزای توریستی کانادا یک سند کافی بوده است.

شاید با یک سند بتوان یک دعوتنامه ساده گرفت، اما شرکت مهاجرتی چگونه و به چه روشی آفیسر سفارت را قانع کنند که یک مرتبه در این مدت زمان کوتاه، وضع مالی این فرد تغییر کرده یا موجود بوده و ارائه نشده است.

حتی در بحث کاری این مشکل نیز وجود دارد که افراد راجع به شرایط کاری خود، آن چیز که باید و شاید را ارائه نمیکنند. به طور مثال، یک فردی که کارمند است و شرکت بسیار خوب بیزنسی با گردش مالی عالی و تعدادی کارمند دارد، ولی برای ویزا توریستی کاناد فقط به بحث کارمند بودن خود اشاره کرده و با دریافت دعوتنامه به راحتی ویزا را دریافت می کند.  ولی برای ویزای تجاری وقتی به پروفایل این شخص رجوع شود، هیچ اشاره ای به وجود یک شرکت بیزنسی با تعدادی کارمند نشده و این مشکل بوجود می آید که چگونه یکباره باید این بخش به پروفایل فرد اضافه شود؟

توجه: زمانی که اطلاعات افراد در اداره مهاجرت ثبت می شود، عملاً تغییر آن غیر ممکن می باشد.

معمولاً تِز این دسته از افراد بر این منطق است که بطور موقت یک ویزا توریستی کانادا را دریافت و به کانادا سفر  کرده و اگر مایل بودند بعداً اقدام کنند. این تِز از طرفی خوب است چون با کشور مقصد، بیشتر آشنا شده و تصمیم بهتری خواهند گرفت، اما از طرفی دیگر مناسب نیست، چون اگر در اطلاعات کوچکترین تناقضی وجود داشته باشد دردسر ساز خواهد شد. برخی اوقات مشکل علاوه بر فیک بودن اطلاعات، ناکافی بودن است. بطور مثال برخی از افراد ریجکتی ویزای کانادا داشته و اعلام نکرده اند. این اطلاعات ثبت شده بعدا در روند پرونده مهاجرت کانادا به مشکل بزرگی تبدیل خواهد شد.

توجه: در صورت ریجکت شدن  از یک کشور مدارک آن در پرونده ذکر شود.

در مجموع، همین نکات ریز و پر اهمیت باعث به چالش کشیدن پرونده مهاجرتی شما عزیزان می شود، پس دقت خود را در این زمینه بالا ببرید و تمامی مدارک ضروری را با رعایت صداقت به سفارت تحویل دهید.