بهترین کشورها برای سفرهای تابستانی

در میان کشورهای اروپایی برخی با جاذبه های دیدنی، فستیوال های تابستانه و جشن های متنوع به عنوان بهترین مقاصد تابستانه اروپا شناخته می شوند. اگر قصد سفر به اروپا را دارید، برای برنامه ریزی صحیح و متنوع در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

بهترین مقاصد تابستانه اروپا_سفرهای تابستانه اروپا_سفر به اروپا

 

۱.جمهوری چک

جمهوری چک کشوری در اروپای مرکزی هم مرز با آلمان، اتریش و لهستان است. بخش بزرگی از اقتصاد این کشور وابسته به صنعت توریسم است، زیرا چک به مقصدی امن و زیبا مشهور است. پراگ با ساختمان های زیبا با معماری کهن قرن نوزدهمی و رودخانه زیبای دانوب یکی از شهرهای زیبای اروپا است.

پراگ

پراگ، پایتخت چک بزرگ‌ ترین شهر اروپا پس از لندن، پاریس و رم است. در سال ۲۰۰۱ کل درآمد حاصل از گردشگری آن به ۱۱۸ میلیارد CZK رسید. پراگ، توسط رودخانه دانوب احاطه شده و به “شهر صد نفری” معروف است که، با میدان قدیمی شناخته می شود. این میدان با ساختمان‌های رنگارنگ سبک باروک و ساعت نجومی یکی از بهترین مقاصد تابستانه اروپا است.

جشنواره بین‌المللی فیلم Karlovy Vary

 اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه جولای جشنواره بین المللی فیلم Karlovy Vary در پراگ برگزار خواهد شد. این جشنوراه مجموعه ای از فیلم هایی با مضمون اجتماعی به نمایش می گذارد.

همچنین کنسرت ها، جشن ها و کنفرانس های خبری بسیاری نیز در این زمان برگزار خواهد شد. در نتیجه این جشنواره، پراگ یکی از بهترین مقاصد سفرهای تابستانه اروپا در اوایل فصل گرماست.

فستیوال موسیقی بین‌المللی در Cesky Krumlov

جشنواره موسیقی بین المللی Cesky Krumlov پراگ نیز از ۱۹ جولای تا ۱۰ آگوست در قسمت کنسرت های گروهی و اجراهای مختلف برگزار می شود. این فستیوال فرصتی مناسب برای سفر به پراگ در تابستان است.

 ۲.گرجستان

گرجستان کشوری در تقاطع اروپا و آسیا، یکی از زیباترین و البته تاریخی ترین شهرهای منطقه قفقاز است. گرجستان یکی از مقاصد سفرهای تابستانه اروپا می باشد که با کوه های سر به فلک کشیده و معماری کهن اروپایی شناخته می شود.

تفلیس

تفلیس پایتخت و یکی از دیدنی ترین شهرهای گرجستان است. این شهر با معماری متنوع، خیابان‌ها و محله های کهن و قدیمی اش مشهور است. تفلیس در سواحل رودخانه کورا واقع شده و قدمت آن به قرن ۵ میلادی میرسد.

جشنواره موسیقی GEM

 جشنواره موسیقی GEM که طولانی‌ترین جشنواره موسیقی جهان است و برگزاری آن تا بیش از سه هفته (از ۲۱ جولای تا ۱۴ آگوست) به طول می‌انجامد. در این جشنواره تعدادی زیادی از سبک های موسیقی برگزار می شود. در نتیجه بهترین زمان سفر به گرجستان در تابستان برای علاقمندان به موسیقی در ماه های جولای و آگوست است.

 

۳.آلمان

آلمان یکی از بهترین مقاصد سفرهای تابستانه اروپا برای کسانی است که، هوای گرم جنوب اروپا و سواحل مدیترانه را دوست ندارند. مکان‌های ساحلی مانند جزیره Rugen و جزیره Sylt در شمال آلمان با طبیعت زیبا، جنگل های دیدنی مانند سیاه به گردشگران این امکان را میدهد از طبیعت زیبای اروپا لذت ببرند.

شهر Bodensee

این شهر ییلاقی ترین شهر آلمان برای فرار از هوای گرم تابستان است، همچنین دریاچه Constance از بهترین مقاصد تابستانه اروپا در آلمان است. این دریاچه امکان فعالیت‌های تفریحی و بازی های آبی را فراهم می‌کند، و برای شهروندان آلمانی، اتریشی و سوئیسی محبوب ترین انتخاب است.

جشنواره MASCHSEE در هانوفر

هانوفر آلمان از ۳۱ جولای تا ۱۸ آگوست میزبانی فستیوال بزرگ موسیقی Maschsee است. این فستیوال در ساحل دریاچه ای به همین نام برگزار می شود. فضای سرگرم کننده این فستیوال همراه با نوشیدنی و غذاهای عالی هانوفر را به یکی از انتخاب های سفرهای تابستانه اروپا تبدیل کرده است. هنرمندان از هر گوشۀ جهان برای اجرای هنر خود در استیج های زنده در تابستان به هانوفر سفر میکنند.

۴.اتریش

اتریش کشوری آلمانی ‌زبان در اروپای مرکزی است. این کشور زیبای اروپایی با روستاهای کوهستانی آلپ، معماری سبک باروک و تاریخی کهن شناخته میشود. پایتخت اتریش شهر زیبا و تاریخی وین است. رودخانه دانوب، خانه شونبرون و قصر هافبورگ تنها بخشی از دیدنی های این کشور است.

وین

وین پایتخت اتریش، در شرق کشور و در نزدیکی رودخانه دانوب واقع شده است. میراث هنری وین شامل شخصیت های بزرگی همچون موتزارت، بتهوون و زیگموند فروید است. میراث فرهنگی شهر نیز شامل کاخ های سلطنتی جمله شونبرون، اقامتگاه تابستانی هافبورگ، و هزاران بنای کهن دیگر است.

جشنواره ای بر روی دانوب کهن

جشنواره نور فرصتی عالی برای تجربه بهشت واقعی وین است. در حدود ساعت ۱۰ شب آتش ‌بازی آسمان وین را روشن خواهد کرد. با رزرو قایق میتوان به تماشای آب در هنگام صرف غذا در فضایی دل انگیز پرداخت. این جشنوراه در ۲۰ جولای از ۷ صبح تا ۱۱ شب برگزار خواهد شد.

جشنواره غذای وین

 

 

یکی از بهترین نمایشگاه‌های غذایی در وین برگزار می‌شود. به مدت دو ماه، از ۲۹ ژوئن تا اول سپتامبر، در میدان بزرگ روبروی تالار شهر وین (Rathaus) با غرفه‌های مواد غذایی که از غذاهای گرم و سرد از سراسر جهان پر شده است و به فروش می رسد.

۵.سوییس

یک کشور کوهستانی مرکزی است که به چندین دریاچه، روستا و قله‌های بلند آلپ تعلق دارد. این کشور شامل مناطق قرون‌ وسطایی، با نشانه‌هایی مانند برج ساعت Zytglogge برن و پل چوبی لوسرن در لوسرن، است. این کشور همچنین به خاطر پیست‌های اسکی و مسیرهای پیاده‌ روی نیز مشهور است.

برن

برن، پایتخت سوییس، در اطراف یک رودخانه قرار دارد. ریشه سبک معماری این شهر، به قرن دوازدهم باز می گردد. پارلمان سوییس و دیپلمات‌ها در کاخ Renaissance (کاخ فدرال) با یکدیگر دیدار می‌کنند.

Kirche (کلیسای فرانسه) و برج قرون ‌وسطایی که به تاریخ قرن سیزدهم مشهور است، در این شهر قرار دارد.

جشنواره زوریخ

هر سالله تابستان جشنواره زوریخ اپرا،که کنسرت‌ها، رقص، تئاتر و هنر با یکدیگر ترکیب  و در موسسات فرهنگی گوناگون شهر به نمایش گذاشته می شوند. در آخر هفته اول جولای، حدود ۲ میلیون نفر در خیابان‌ ها در امتداد رودخانه Limmat و اطراف حوضچه و دریاچه جمع شده و از جشنواره، بازدید می‌کنند. این یک جشنواره بزرگ با موسیقی و غذا است که در حال خدمت به مردم از سراسر جهان و جذب مردم در تمام سنین است. مسابقه بعدی Zuri از ۵ تا ۷ ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

جشنواره موسیقی پائولو، ناین

 

جشنواره Paleo بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی در کشور سوییس است که در سال ۱۹۷۶ ایجاد شد و بین ژنو و لوزان برگزار شد. این جشنواره موسیقی سوئیسی بیش از شش روز طول می‌کشد و ترکیبی از ستارگان  و استعدادهای جدید را از طریق بیش از ۱۰۰ کنسرت در سوییس ترویج می‌دهد.

ژانرهای موسیقی شامل راک، chanson فرانسوی، موسیقی جهانی، رگی، هیپ هاپ، موسیقی کلاسیک و تئاتر خیابانی هستند. این جشنواره سوئیس همراه با یک مهد کودک و یک منطقه بازی برای کودکان است.

همچنین بیش از ۱۰۰ غرفه غذا و رستوران وجود دارد. برای بازدیدکنندگان، یک اردوگاه آزاد نیز در دسترس است. این جشنواره از ۲۳ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

۶.ایتالیا

 ایتالیا کشوری اروپایی در ساحل مدیترانه با فرهنگی باستانی، غذاهای خوشمزه و معماری بی نظیر است. شهرهای ایتالیا در زمره زیباترین شهرهای جهان هستند و ایتالیا را به یکی از بهترین مقاصد سفرهای تابستانه اروپا تبدیل کرده اند. از جمله زیبایی های شهر پیزا، میتوان به برج پیزا اشاره نمود. این برج با سبک معماری قدیمی و  ساختار منحصربه فردش بسیار جذاب می باشد. همچنن میتوان به آمفی تئاتر باستانی رم، مقر واتیکان، شهر ونیز و البته کلیساهای باشکوه فلورانس اشاره کرد.

مسابقه اسب دوانی و جشنواره سیِه نا

در تمام ماه جولای انواع جشنواره های غذا و مراسم های آتش بازی در شهر سیِنای ایتالیا برگزار می شود. مراسم آتش بازی سیِنا شهرت جهانی داشته و حتی نوعی مسابقه در آن برگزار می شود. همچنین مسابقات اسب دوانی و جشنواره های موسیقی که در سیِنا برگزار می شود موجب شده جولای بهترین زمان سفر به ایتالیا باشد.

روز عروج حضرت مریم

روز عروج حضرت مریم یا روز فراگوستو یکی از تعطیلات رسمی ایتالیا در پانزدهم آگوست است. این جشن در سراسر ایتالیا با جشنوراه غذاهای بومی و به سبک قرون وسطا برگزار می شود. اجراهای زنده موسیقی و لباس پوشیدن به سبک قرون وسطی بخش دیگری از مراسم روز فراگوستو است.

۷.اسپانیا

کشور زیبا و دیدنی اسپانیا، یکی از بهترین مقاصد تابستانه اروپا برای توریست ها می باشد. شهرهای بزرگی همچون مادرید، بارسلونا و یا شهرهای جنوبی تر این کشور مانند سویل و کوردوبا که مملو از آثار باستانی است.

جشنواره سن فرمین

 

در شهر پالپمونا اسپانیا، هر ساله در ماه جولای به مدت یک هفته جشنواره ای برگزار می شود. این جشنوراه به موسیقی و گاوبازی مشهور است. در این جشنواره توریست های بسیاری مراسم رقص، رژه و گاوبازی را به صورت زنده تماشا میکنند.

جشنواره موسیقی الکترونیک بارسلونا

اواسط ماه ژوئن در شهر بارسلونا جشنوراه موسیقی الکترونیک برگزار می شود. در این فستیوال برزگ ده ها هزار موسیقی دان از سراسر جهان برای عرضه موسیقی شان به اسپانیا سفر میکنند. اگر این جشنوراه را در کنار دیگر دیدنی های بارسلونا بگذاریم میتوانیم این شهر را از مشهور ترین و بهترین مقاصد تابستانه اروپا  معرفی کنیم.

نکته: جهت آشنایی با روند اخذ ویزای شینگن به این لینک مراجعه نمائید.