دانشگاه های انگلیس  قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های جهان و البته اروپا است. اگرچه شهریه های این دانشگاه های قدیمی و مشهور اندکی زیاد است، ولی با بورسیه های متنوع میتوان در این مراکز عالی آموزشی در مقاطع مختلف تحصیل کرد. پس اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی انگلیس را دارید، برای آشنایی با برترین دانشگاه های انگلستان در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه های انگلیس _ ویزای تحصیلی انگلیس - برترین دانشگا های انگلستان

برترین دانشگاه های انگلستان را بشناسیم

از معتبرترین دانشگاه های انگلیس میتوان به دو مرکز آموزشی مشهور آکسفورد و کمبریج اشاره داشت، پس اگر می‌خواهید در انگلستان تحصیل کنید بهتر است در لیست خود آکسفورد و کمبریج را قرار دهید.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد یکی از قدیمی‌ترین و البته معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه دانشمندان، دانشجویان ارشد و محققان معتبر را به ۴۴ کالج و دانشکده خود جذب می‌کند، استانداردهای ورودی بالایی دارد و رقابت ورودی اش بسیار است. دانشگاه آکسفورد در ۲۵۰ رشته مقطع کارشناسی مانند فلسفه، سیاست و اقتصاد دانشجو می پذیرد. از سوی دیگر این دانشگاه بیش از ۱۰۰ کتابخانه معتبر و قدیمی دارد که مشهور ترین آنها کتابخانه بودلیان است. بیش از ۳۰ رهبر جهان، ۲۷ نخست‌وزیر بریتانیا و ۱۶۰ مدال آور المپیک در آکسفورد تحصیل کردند. استفن هاوکینگ، هیو گرانت و ایندیرا گاندی تنها تعدادی از مشهورترین فارغ التحصیلان آکسفورد هستند .جالب است بدانید که در شش ماه اول پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آکسفورد ۹۵% دانشجویان بلافاصله استخدام شده و یا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه می دهند.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان و اروپا که تنها یک ساعت با لندن فاصله دارد، قدمت دانشگاه کمبریج به قرون سیزده و چهارده میرسد و حتی برخی از کالج های آن یادگاری همان دوران است. پذیرش کمبریج بسیار فشرده و کمتر از ۲۵% متقاضیان است. نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو در کمبریج تحصیل کرده و ۹ هزار نفر نیز در آن کار میکنند. کمبریج در رشته های ریاضی بسیار مشهور است و دانشمندان برجسته ای در بریتانیا آموزش داده است. ریاضیدانان دانشگاه کمبریج  ۱۱ مدال طلا در المپیاد کسب کرده‌اند. کتابخانه‌های دانشگاه کمبریج مجموعه وسیعی از نسخه‌های خطی قرون ‌وسطی را شامل می شود و البته موزه‌های این دانشگاه مجموعه‌ آثار باستانی و نمونه‌های جانورشناسی را به نمایش می‌گذارند. از فارغ التحصیلان مهم این دانشگاه میتوان به بازیگران، سیاستمداران، افراد خانواده سلطنتی، ورزش‌کاران و چهره‌های فرهنگی اشاره داشت.

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن همیشه در میان بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته های تکنولوژی، فناوری، مهندسی، دارو و تجارت قرار داشته است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۷ از ادغام سه کالج در لندن تشکیل شد و در حال حاضر حدود ۱۵،۲۰۰ دانشجو و ۸۰۰۰ پرسنل دارد. بیشتر دانشجویان کالج سلطنتی لندن بین ‌المللی و از ۱۲۵ ملیت هستند. علاوه بر دانشمندان برجسته، مشاوران بانفوذ دولتی و سیاست گذاران بریتانیایی بسیاری در کالج سلطنتی لندن درس خوانده اند.

کالج سلطنتی لندن UCL

کالج دانشگاهی لندن  UCLنخستین دانشگاه در انگلستان بود که دانشجویان را بدون توجه به طبقه اجتماعی، نژاد و مذهب پذیرش کرد. کالج لندن یکی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا اس و فارغ التحصیلان بسیاری را پرورش داده است. ساختمان و محوطه اصلی UCL در مرکز لندن یعنی بلومزبری قرار دارد. برای پذیرش دوره لیسانس، داوطلبان رقابت فشرده ای به ویژه در رشته های فلسفه، سیاست و اقتصاد دارند. تقریبا هر کدام این رشته در این مقطع ۳۰ دانشجو میپذیرد، و بعداد زیادی از آن ها دانشجویان بین المللی به ویژه از قاره آسیا هستند. از فارغ التحصیلان معروف کالج دانشگاهی لندن UCL میتوان به گاندی، گراهام بل و کریسملرتین کلدپلی اشاره کرد.

اسکاتلند

چهار دانشگاه در اسکاتلند در رتبه ۲۵ قرار دارند: دانشگاه ادینبرگ، دانشگاه گلاسگو، دانشگاه آبردین و دانشگاه سنت اندروز، در حالی که بهترین دانشگاه ولز دانشگاه کاردیف است که در رتبه بیست و هشتم قرار دارد.

ایرلند شمالی

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند بهترین دانشگاه در این رده‌بندی، دانشگاه ملکه بلفاست است. اگر قصد تحصیل در انگلیس و یا اخذ ویزای تحصیلی انگلیس را دارید، علاوه بر دانشگاه های تاپ و معتبر میتوانید دانشگاه های دیگر انگلستان و لندن را نیز انتخاب کنید. مراکز معتبری همچون “دانشگاه کویین ماری لندن” و یا ” دانشگاه soas” از مناسب ترین دانشگاه های انگلیس هستند و در برای هر دوره بورسیه های تحصیلی مناسبی را نیز تعیین کرده اند. از بین ۹۸ دانشگاه برتر انگلستان، ۲۰ مرکز آموزشی در لندن قرار دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شما گزینه های دیگری همچون دانشگاه های تازه تاسیس وستمینستر و دانشگاه گرینویچ را نیز پیش رو دارید، پس برای تحصیل در انگلیس آماده شوید، در آزمون زبان شرکت کرده و برای بورسیه های درخواست دهید.

نکته: برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحه اخذ ویزای انگلیس، وقت سفارت انگلیس و  هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان مراجعه نمائید.