اعلام پذیرش اکسپرس اینتری کانادا

اعلام پذیرش اکسپرس اینتری کانادا اخیراً توسط دولت این کشور در سال جاری منتشر شد و در آن از  ۳۶۰۰ کاندید برای درخواست اقامت دائم کانادا (express entry) دعوت بعمل آورد. این برنامه ی مهاجرتی از طریق اکسپرس اینتری کانادا (express entry) در روز دوشنبه مورخ ۱۲ اگوست ۲۰۱۹ اعلام عمومی شد و تعداد ۳۶۰۰ نفر کاندید جهت درخواست اقامت دائم کانادا در آن شرکت داده شدند. امتیاز اعلام شده در این دوره ۴۶۶  بوده که ۷ نمره از برنامه ی قبل که در ۲۴ جولای بسته شد بیشتر است.

سیستم اکسپرس اینتری منبع اصلی دولت کانادا جهت بکارگیری کارگران ماهر خارجی می باشد، برای کاندیدهای سیستم اکسپرس اینتری، براساس سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه و عوامل دیگر نمره ای صادر میشود که به آن ( Comprehensive Ranking System CRS) گفته می شود. از کاندیدی که بالاترین نمره ی اکسپرس اینتری را به دست آورد جهت دریافت اقامت دائم کانادا دعوت بعمل می آید و کاندید می تواند برای دریافت ویزا و اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه اخذ ویزای کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

اعلام پذیرش اکسپرس اینتری کانادا

در برنامه اعلام پذیرش اکسپرس اینتری کانادا برای ورود به جمع کاندیداها بایستی ابتدا شرایط لازم برای یکی از دسته های اقتصادی فدرال را داشته باشید که شامل یکی از موارد زیر می باشند:

  • Federal Skilled Worker Class
  • Federal Skilled Trades Class and Canadian
  • Experience Class

طبق برنامۀ IRCC ، قرعه کشی این دوره می بایست در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۹ انجام می شد که با وقفه ای ۶ روزه انجام گرفت. در این بازه ۶ روزه اداره مهاجرت کانادا به تمام متقاضان دریافت اقامت دائم کانادا که نمره ی بالاتر از ۴۶۶ دارند این فرصت را داد تا وارد پروفایل خود شوند و قبل از زمان مقرر یک ITA دریافت کنند.این برنامه سبب افزایش ۲۵۰ نفری در تعداد متقاضان ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری شد و تعداد واجدین شرایط را از ۳۳۵۰ به ۳۶۰۰ نفر رسانید. شایان ذکر است که این قرعه کشی بین کاندیدا هر دو هفته یکبار برگزار می شود.

امسال با توجه به گسترش اهداف پذیرش کانادا برای سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعداد دارندگان ITA باید بیشتر باشند و هر سه برنامه ی اکسپرس اینتری کانادا و برنامه های استانی کانادا توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند. افرادی که در جمع کاندیداها نمره ی پائین تری از حد معمول دارند و می خواهند نمره ی خود را افزایش دهند –در واقع شانس خود برای دریافت اقامت دائم کانادا را افزایش دهند- باید گزینه های خود برای برنامه های استانی را بررسی کنند. چندین استان کانادا برای مهاجرت قوانین خاص خود را دارند که به زیر مجموعه برنامه ی اکسپرس اینتری هستند. اگر کاندیدای اکسپرس اینتری امتیازات لازم برای برنامه استانی را دریافت کند، ۶۰۰   امتیاز اضافی (CRS) دریافت میکند که برای ITA در اولویت قرار می گیرند.

برای آشنایی با نحوه دریافت وقت سفارت کانادا به  این لینک مراجعه نمائید.

گزینه های وابسته به اکسپرس اینتری استان های اونتاریو، ساسکاچوان و آلبرتا در هفته های اخیر فعال بوده و با برنامه نیروهای انسانی اونتاریو به تنهایی ۱۷۷۳ نفر به کاندیدای اکسپرس اینتری با تجربه ی کاری اضافه شده اند. اتفاق مشابه در برنامه اکسپرس اینتری استان ساسکاچوان، ۱۰۴ نفر به برنامه ی اکسپرس اینتری فدرال افزوده است.

مجموعه بالمن با پشتیبانی موسسه حقوقی و بین المللی “فراگامان مهام”و کادری از وکلا مجرب با سالها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای شینگن، ویزای کانادا، ویزای انگلیس و ویزای آمریکا فعالیت میکند. برای شما سفر خوشی را به  کانادا آرزومندیم.