اسپانسرشیپ کانادا

اسپانسرشیپ کانادا یکی از روش های مهاجرتی به کانادا است که برای اعضای خانواده استفاده میشود. در صورتی که متقاضی اقامت کانادا داشته و یا شهروند باشد، میتواند بعد از رسیدن به سن قانونی افراد خاصی را با عنوان نسبت خانوادگی به کانادا دعوت کرده و مدعوین هم در صورت داشتن معیارها و شرایط لازم اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. اسپانسرشیپ همسر کانادا و اسپانسرشیپ والدین از معروف ترین روش های اسپانسری کانادا است.

اسپانسرشیپ کانادا

اسپانسرشیپ کانادا از طریق 4 نسبت اصلی خانوادگی به شرح زیر امکان پذیر است

  • اسپانسر همسر قانونی که به عنوان اسپانسرشیپ همسر کانادا شناخته میشود

  • اسپانسر پدر، مادر و پدربزرگ و مادربزرگ که به عنوان اسپانسرشیپ والدین کانادا شناخته میشود

  • اسپانسر فرزندان وابسته که شامل فرزندان به سرپرستی گرفته شده می‌باشد

  • اسپانسر اعضای خانواده به عنوان اسپانسرشیپ فامیلی کانادا

شرایط اسپانسرشیپ همسر کانادا

هدف اسپانسر کانادا برای همسر این است که اعضای خانواده در این کشور با هم زندگی کنند. این برنامه به افراد مقیم اجازه میدهد که همسر یا شریک زندگی  خود را برای زندگی و اخذ ویزای کانادا دعوت کنند. البته توجه داشته باشید که اداره مهاجرت باید شرایط اسپانسر کننده و اسپانسر شونده را تایید کرده تا اقامت به وی تعلق بگیرد. بر همین اساس، اسپانسر همسر تنها شامل همسر قانونی یا شریک زندگی (با زندگی بیشتر از یک سال) میشود.

شرایط اسپانسر کردن همسر

در صورتی که متقاضی میخواهد به عنوان اسپانسرکننده کسی را دعوت کند، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • به سن قانونی رسیده و بالای 18 سال باشد

  • باید در زمان اسپانسری نه تنها ساکن فعلی کشور باشد، بلکه کارت اقامت کانادا را نیز داشته باشد

  • اسپانسرکننده سوپیشینه نداشته و به لحاظ مالی در شرایط خوبی باشد، همچنین در سابقه اش نباید اخراج از کشور داشته باشد

  • باید به مدت سه سال تعهد بدون قید و شرط تامین هزینه های اولیه زندگی اسپانسر شونده را بدهد

بر همین مبنا اسپانسر شونده نیز باید شامل حال موارد زیر شود:

  • بالای 18 سال باشد

  • اگر به عنوان همسر معرفی شده باید ازدواج رسمی ثبت شده باشد. ازدواج های خارج از کانادا نیز باید همراه سند باشد. همچنین ازدواج زوج های همجنس در کانادا قابل قبول است

  • در صورتی که ازدواجی ثبت نشده، دو طرف باید به مدت یکسال در کنار هم زندگی کرده باشند

  • دو طرف حداقل یک سال باهم زندگی کرده اند ولی به دلایلی چون مسائل قانونی و یا مهاجرتی این زندگی مشترک ادامه پیدا نکرده ولی رابطه ادامه دارد. البته ادامه رابطه باید با مدارک مشخصی چون حساب های بانکی و یا مالکیت مشترک اثبات شود

ممنوعیت اسپانسرشیپ همسر کانادا

البته در صورتی که یکی از طرفین به سن قانونی نرسیده باشد، اسپانسرشیپ امکان پذیر نیست. همچنین اگر به هر نوعی اثبات شود که ازدواج غیرواقعی بوده و تنها با هدف اقامت انجام شده، فرد اسپانسر کننده تا 5 سال مجاز به دعوت دوستان و خانواده اش نخواهد بود. همچنینروسه ازدواج برای همسر باید توسط دولت نیز تائید شود و هرگونه ازدواج از راه دور به هیچ وجه مورد تائید قرار نمیگیرد. همچنین اگر فرد متقاضی متاهل باشد و لیدر فرم درخواست ویزا در همان ابتدا اعلام تاهل نکند، بعدها از طریق اسپانسرشیپ همسر کانادا هم نمیتواند برای شریک زندگی اش ویزا و اقامت بگیرد.

قوانین اسپانسرشیپ همسر بعد از دریافت اقامت

همچنین در صورتی که اقامت همسر صادر شود، هر دو طرف برای مدتی مشخص ملزم به رعایت قوانین دولت کانادا هستند. بر همین اساس فرد اسپانسر باید به مدت 3 سال از همسرش حمایت مالی کند و در صورت هرگونه طلاق و جدایی نمیتواند اسپانسر شود. اسپانسر شونده نیز بعد از جدایی تا 3 سال نمیتواند کسی را دعوت کند. همچنین ، بعد از دریافت اقامت زوجین باید حداقل دو سال باهم زندگی کنند، در غیر این صورت اقامت دائم اسپانسر شونده از او پس گرفته خواهد شد.

این قوانین برای افرادی که مورد آزار یا سو استفاده قرار گرفته اند، صادق نخواهد بود

اسپانسرشیپ والدین کانادا

اسپانسرشیپ کانادا شامل حال والدین هم خواهد شد. البته در حال حاضر برای اسپانسرشیپ والدین، پدر بزرگ و مادربزرگ متقاضیان باید در سیستم انتظار ثبت نام کرده و منتظر شوند تا دعوتنامه را از طرف اداره مهاجرت دریافت نمایند. اگر این دعوتنامه را دریافت کنند، ۹۰ روز مهلت خواهند داشت که پرونده کامل اسپانسر کانادا را ارسال کنند. در غیر این صورت نامه ای دریافت میکنند که از آنها خواسته میشود تمایل خود را برای اسپانسر کردن والدین خود در سال بعد اعلام کنند تا پرونده آن ها فعال باقی بماند.

بر همین اساس اسپانسر کننده برای دعوت والدین خود به کانادا باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • باید فرزند و یا نوه اسپانسر شونده باشد

  • به سن قانونی رسیده باشد

  • برای همایت و ساپورت مالی تعهد کتبی بدهد

  • از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد، تا بتواند هزینه های حمایت مالی لازم را پرداخت کند

بر همین مبنا اسپانسر شونده هم پیش از درخواست اقامت برای استفاده از اسپانسرشیپ والدین کانادا حتما بیمه درمانی یک ساله معتبر در کانادا در ارائه دهد و مورد معاینات و تست های پزشکی لازم قرار بگیرد.

لطفا دقت کنید که اگر به عنوان اسپانسرکننده، تعد مالی میدهید این تعهد بدون قید و شرط بوده و در صورت وجود هر گونه مشکلی شما مسئول خواهید بود شما باید نسبت به بندهای تعهد نامه، مسئول و متعهد باشید.

ممنوعیت های اسپانسرشیپ والدین کانادا

بر اساس قوانی مهاجرتی کانادا، تمامی افرادی که به دولت بدهکار هستند و یا به دلیل ناتوانی جسمامی از دولت کمک هزینه میگیرند، نمیتواند از اسپانسرشیپ استفاده کنند. همچنین مجرمان و یا افراد تحت تعقیب نیز در لیست ممنوعیت های اسپانسر کانادا قرار دارند.

توجه داشته باشید که در صورت نداشتن حداقل درآمد لازم در سه سال اخیر، نمیتوانید برای اسپانسرشیپ درخواست بدهید

اسپانسرشیپ فرزندان وابسته

در صورتی که میخواهید فرزندتان را به کانادا دعوت کنید، در صورتی که تا به حال نامه اخراج دریافت نکرده و سیتیزن باشید برای اسپانسرشیپ مجاز هستید. بر همین اساس باید برای حمایت از فرزندتان باید تعهد مالی بدهید. در صورتی که فرزند شما زیر سن قانونی باشد، تا 25 سالی باید از او برای زندگی در کانادا حمایت مالی کنید.

از سوی دیگر، فرزند اسپانسر شونده باید زیر 19 باشد. همچنین در صورتی که فرزند دانشجو بوده و به لحاظ مالی کاملا وابسته به والدین است، شامل شرایط اسپانسر کانادا میشود

اسپانسرشیپ فامیلی کانادا

چون میتوانید در صورت داشتن شرایط اسپانرشیپ برای اعضای خانواده البته تحت شرایطی خاص، درخواست اقامت کانادا کنید. به این ترتیب در صورت فوت والدین برای خواهر یا برادر، برای خواهر زاده و برادر زاده و برای نوه ها میتوان از اسپانسرشیپ فامیلی کانادا استفاده کرد.

هر کدام از این افراد که تحت حمایت اسپانسر باشند، میتوانند در کانادا زندگی، تحصیل و یا کار کنند. اسپانسرکننده نیز با امضای قرارداد و تعهد تامین هزینه‌های زندگی اسپانسر شونده در مدت زمان مشخص میتواند او را تحت برنامه اسپانسرشیپ فامیلی کانادا به این کشور دعوت کند.

البته اگر اسپانسرکننده ساکن هر استانی غیر از کبک باشد، این قرارداد تعهد را با اداره مهاجرت کانادا میبندد. بر همین اساس هم ساکنان استان کبک قراداد تعهد را با اداره مهاجرت کبک یا همان MIDI یامنعقد میکنند. در عین حال بهتر است که قرارداد مجزایی هم بین اسپانسر کننده و اسپانسر شونده امضا شود تا دولت مطمئن شود که طرفین مسئولیت های خود را به خوبی می دانند. شما میتوانید اطلاعات بیشتر را در مورد اسپانسرشیپ فامیلی کانادا در وبسایت دولت بخوانید.

دیگر ممنوعیت های انواع اسپانسرشیپ

در نظر داشته باشید که اگر متقاضی شامل حال یکی از موارد زیر باشد، مجاز به ارسال تعهد نامه اسپانسرشیپ و دعوت اعضای خانواده اش برای زندگی در کانادا نخواهد بود:

  • در صورتی که به تعهداتش عمل نکرده، قادر نخواهد بود کسی را به کانادا دعوت کند

  • در صورتی که در اسپانسرهای قبلی، به تعهدات مالی پایبند نبوده باشد

  • در صورتی که در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه جنسی، مرتکب جرم شده باشد

  • در صورتی که با کمک هزینه های دولتی زندگی میکند

  • در صورتی که قبلا اسپانسر بوده و تعهد حمایت مالی داشته، ولی اسپانسر شونده از دولت درخواست کمک مالی کرده باشد

در نهایت، باید گفت که شما میتوانید از طریق اسپانسر اعضای خود را به کانادا دعوت کنید ولی برای این مهم علاوه اثبات نسبت خانوادگی، باید حداقلی از شرایط را نیز داشته باشید. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر میتوانید با مشاوران ما از طریق این لینک در ارتباط باشید. گروه مهام در تمامی مراحل از بررسی پرونده و مدارک، رزرو وقت سفارت کانادا، آپلود مدارک و تکمیل فرم ها تا روز سفر در کنار شما خواهد بود.