ویزای کار انگلیس

ویزای کار انگلیس

ویزای کار انگلیس مرجع مهاجرت به انگلستان 2021| اگر قصد کار در انگلیس یا اخذ ویزای کار انگلیس را داریدحتماً این مطلب را بخوانید.چگونه ویزای کاری یا جاب آفر انگلیس بگیریم؟

انگلستان ششمین اقتصاد برتر جهان است که فرصت های شغلی بسیاری داشته و کیفیت زندگی در آن بسیار بالاست. بطور کلی کار در انگلیس به کشور محل تولد و نوع کاری که می خواهید در این کشور انجام دهید بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط و ملزومات ویزای کار انگلیس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ویزای کار انگلیس 2021

چگونه می توانم ویزای کار انگلیس بگیرم؟ اخذ ویزای کار انگلیس و جاب آفر انگلیس چه شرایطی دارند؟ برای ویزای کاری انگلیس به چه مدارکی نیاز دارم؟ برای کار در انگلیس چه باید بکنم؟ اگر شما نیز تاکنون این سوال ها را داشته و به دنبال پاسخ هایی برای آن ها بوده اید در این مطلب پاسخ سوال های شما در مورد ویزای کار انگلیس و شرایط کار در انگلیس را خواهیم داد.

مقدمه

انگلستان ششمین اقتصاد برتر جهان است که فرصت های شغلی بسیاری داشته و کیفیت زندگی در آن بسیار بالاست. بطور کلی کار در انگلیس به کشور محل تولد و نوع کاری که می خواهید در این کشور انجام دهید بستگی دارد. اگر شهروند یکی از کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا (محدوده شنگن) نیستید، پیش از هر چیز باید بدانید که برای کار در انگلیس به پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر انگلیس و ویزای کاری نیاز خواهید داشت. از دیگر نیازمندی های ویزای کار انگلیس، داشتن تسلط به زبان انگلیسی و تمکن مالی است.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

انواع ویزای کار انگلیس

ویزای Tier 1

  • استعدادهای خاص

این نوع ویزای کار انگلیس مخصوص افراد شناخته شده در علوم تخصصی، علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، تکنولوژی دیجیتال و هنر می باشد. استعداد خاص متقاضی ویزای کار انگلیس باید توسط وزارت کشور تائید شده و هر ساله 1000 مورد از این نوع ویزای کار صادر میشود. اعتبار این ویزا 5 ساله و تا یک دوره دیگر قابل تمدید می باشد.

کار در انگلیس بعنوان خوداشتغال یا فریلنسر

اگر جزو کسانی هستید که می خواهید در انگلیس بعنوان خوداشتغال یا فریلنسر مشغول به کار شوید، می توانید از ویزاهای Tier 1 زیر استفاده نمائید:

  • کارآفرینی

این ویزای کار انگلیس برای کسانی است که می خواهند یک کسب و کار در انگلیس راه اندازی کرده یا مدیریت نمایند و دستکم 50000 پوند در این کسب و کار سرمایه گذاری خواهند کرد. این نوع ویزا برای سه سال معتبر بوده و امکان حداکثر سه سال تمدید آن نیز وجود دارد.

  • کارآفرین فارغ التحصیل

این ویزای کار انگلیس برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است که ایده کسب و کاری داشته و توسط وزارت تجارت خارجی بریتانیا یا یک موسسه آموزش عالی در این کشور تائید و حمایت شوند. مدت اعتبار این نوع ویزا یک ساله بوده و امکان تمدید آن برای یک سال دیگر نیز وجود دارد.

  • سرمایه گذاری

این نوع ویزا برای کسانی است که می خواهند دستکم 2 میلیون پوند در انگلیس سرمایه گذاری نمایند. اعتبار این نوع ویزای کاری انگلیس سه ساله بوده و امکان تمدید آن برای دو سال دیگر نیز وجود دارد.

ویزای Tier 2

  • عمومی

این ویزای کاری انگلیس برای کسانی است که یک جاب آفر انگلیس (با دستمزد سالانه دستکم 25000 پوند) از یک کارفرمای انگلیسی دریافت کرده و سازمان معتبر مرتبط با استخدامشان، اسپانسر آن ها می باشد. اعتبار این ویزا 6 سال است.

  • انتقال درون سازمانی

این ویزای کاری انگلیس برای کسانی است که کارفرمای خارجی شان، پیشنهاد انتقال به شعبه بریتانیا را به آن ها داده است، مشروط به حمایت مالی از آنها. این نوع ویزا نیز می تواند بین 6 ماه تا 9 سال اعتبار داشته باشد که مدت اعتبار آن به شغل و پستی که به شخص پیشنهاد شده بستگی خواهد داشت.

  • روحانیون و فرستاده های مذهبی

این ویزای کار انگلیس برای کسانی است که در یک فضا یا جامعه مذهبی جاب آفر انگلیس (پیشنهاد کاری) دریافت کرده اند و از آن ها حمایت مالی خواهد شد. این نوع ویزا حداکثر تا 3 سال اعتبار داشته و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

  • ورزشکاران

این ویزای کاری انگلیس برای ورزشکاران برجسته یا مربیان حرفه ای است که توسط ارگان های سیاستگذار ملی آن رشته ورزشی در داخل انگلیس تائید شده باشند. ویزای کاری برای ورزشکاران حداکثر سه سال اعتبار داشته و امکان تمدید سه سال دیگر برای آن وجود دارد.

  • کارگران ماهر

این ویزای کاری انگلیس به کارگران ماهر این امکان را می دهد که به انگلیس آمده و در این کشور ساکن شوند، به شرطی که شرایط لازم به منظور کار برای یک کارفرمای معتبر را داشته باشند.

ویزای Tier 4

  • کار در انگلیس بعنوان دانشجو

اگر شهروند کشوری غیر از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تجارت آزاد اروپا هستید که در انگلیس با ویزای دانشجویی Tier 4 تحصیل می کنید، می توانید با همان ویزای دانشجویی در دسته های شغلی زیادی کار کنید. اما با این نوع ویزا نمی توانید در برخی شغل ها مانند ورزش های حرفه ای یا مربیگری فعالیت نمائید. دانش آموزان زیر 18 سالی که در مدارس خصوصی مستقل و با ویزای تحصیلی Tier 4 تحصیل می کنند، می توانند در طول ترم تحصیلی خود هفته ای 10 ساعت کار کنند اما در دوران تعطیلی هیچ محدودیت زمانی برای کار این افراد وجود نخواهد داشت. افرادی که با ویزای تحصیلی و برای شرکت در دوره های کوتاه مدت آموزشی به انگلیس آمده اند، حق کار در این کشور را ندارند.

نکته: تصمیم گیری درمورد اعطای اجازه کار در انگلیس ذیل ویزای تحصیلی انگلستان بر عهده افسر مهاجرت می باشد.

ویزای Tier 5

  • کارگر موقت

این ویزای کاری انگلیس برای کسانی صادر می شود که برای کارهای موقت به انگلیس می آیند؛ برای مثال کارگران ذیل فعالیت های داوطلبانه خیریه، ورزشکاران یا کارگران خلاق، کارگران مذهبی، کارگران مشمول برنامه های تبادلی تحت نظارت دولت یا برنامه های ذیل توافقات بین المللی، به شرطی که صدور جاب آفر انگلیس و حمایت مالی و ضمانت آن ها توسط سازمان های معتبر استخدام کننده صورت گیرد. ویزای کار موقت انگلیس بین 1 تا 2 سال اعتبار داشته و مدت اعتبار آن را هدف کاری متقاضی تعیین خواهد کرد.

  • طرح بسیج جوانان

این ویزای کار انگلیس برای شهروندان 18 تا 30 ساله کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزلند، هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان است که دستکم 1890 پوند پس انداز داشته باشند. این ویزای کاری نیز حداکثر تا 2 سال اعتبار خواهد داشت.

  • آموزش کاریابی و داوطلبی

اگر از کشوری غیر از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تجارت آزاد اروپا با هدف آموزش کاری یا کار داوطلبی به انگلیس می آیید، می توانید از ویزای کاری موقتی نوع  Tier 5 برای کارهای خیریه داوطلبانه و برنامه های آموزشی خاص که بر اساس توافقات بین المللی صورت می گیرند، استفاده نمائید. همچنین می توانید با اهداف آموزشی، ذیل ویزای تحصیلی کوتاه مدت که -تنها برای 6 ماه- معتبر است یا ویزای اشتغال دستمزدی مجوزدار که تنها برای یک ماه معتبر است به انگلیس بیایید.

ویزای کارگران بومی در بخش خصوصی

این ویزا برای کارگران بومی در بخش خصوصی است که دستکم برای یک سال برای کارفرمای کنونی خود کار کرده اند. این ویزای کار انگلیس دستکم 6 ماه اعتبار دارد.

ویزای اشتغال با دستمزد مشخص و مجوز دولت

این نوع ویزا نیز برای دوره های کاری کوتاه مدت و همراه با دستمزد در انگلیس بدون حمایت مالی صادر می شود که تنها برای یک ماه اعتبار دارد.

نکته: ویزاهای کاری خاصی برای افراد جویای کار در انگلیس که شهروند ترکیه یا کشورهای مشترک المنافع هستند و پدربزرگ یا مادربزرگ آن ها در بریتانیا متولد شده صادر می شود.

برای اخذ ویزای کار انگلیس می بایست شرایط و مدارک لازم را از وبسایت رسمی اداره مهاجرت انگلیس در این لینک جستجو نمود. در ادامه به تفصیل شرایط کامل انواع ویزای کاری انگلیس را بر گرفته از همین وبسایت برایتان تشریح می نمائیم.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

ویزای کاری انگلیس برای کارگران ماهر

درصورت دریافت جاب آفر انگلیس بعنوان یک نیروی متخصص می توانید ویزای کاری انگلیس را با برآورده نمودن شرایط زیر دریافت نمائید:

نکته: اگر شما یا خانواده شما اهل اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید، به شرطی که قبل از اول ژانویه 2021 در بریتانیا ساکن شده اید، می توانید برای استفاده از طرح اقامت آزاد اتحادیه اروپا درخواست ارائه دهید، در غیر این صورت باید برای کار در انگلیس درخواست ویزای کار کنید. شهروندان ایرلندی نیازی به ویزای کار یا استفاده از طرح اقامت آزاد نخواهند داشت.

شرایط اخذ ویزای کار انگلیس به عنوان کارگر ماهر:

  • باید از یک کارفرمای معتبر انگلیسی، جاب آفر انگلیس داشته باشید که توسط وزارت کشور تائید شده باشد.
  • باید گواهی حمایت و پشتیبانی از کارفرمای خود همراه با اطلاعاتی در مورد نقشی که ایفا خواهید کرد را در اختیار داشته باشید.
  • باید شغل شما در فهرست شغل های دارای مجوز دولت انگلیس باشد.
  • حداقل دستمزد مورد قبول دولت را دریافت نمائید که بسته به نوع شغل شما متفاوت خواهد بود.
  • باید توانایی صحبت، خواندن، نوشتن و درک زبان انگلیسی را داشته باشید. هنگام درخواست ویزای کار انگلیس باید توانایی خود در این بخش را اثبات نمائید.

حداقل دستمزد

برای دریافت ویزای کار انگلیس باید دستمزد سالانه شما دستکم 25600 پوند باشد، مگر اینکه دستمزد تعیین شده برای شغل شما بیش از این عدد باشد. برای مثال اگر دستمزد شما 27000 پوند در سال باشد اما دستمزد سالانه تعیین شده برای شغل شما از طرف دولت 30000 پوند باشد، شرایط اخذ ویزای کار انگلیس برای این شغل را نخواهید داشت. جهت اطلاع از دستمزدهای سالانه تعیین شده توسط دولت انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.

چه زمانی دستمزد شما می تواند از دستمزد تعیین شده دولت کمتر باشد؟

در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید می توانید با دریافت 70 تا 90 درصد دستمزد سالانه تعیین شده توسط دولت و بشرطی که شغل شما در حوزه آموزش و بهداشت نبوده و دستمزد شما کمتر از 20480 پوند نباشد، همچنان شرایط اخذ ویزای کار انگلیس را داشته باشید:

  • شغل شما در دسته شغل های بسیار مورد نیاز و ضروری برای کار در انگلیس باشد.

مشاغل بسیار مورد نیاز و ضروری، شغل های حرفه ای نیازمند به مهارتی هستند که در انگلیس به آن ها نیاز بیشتری نسبت به دیگر مشاغل وجود دارد. اگر شغل شما در دسته این فهرست قرار دارد، می توانید:

– دستمزد سالانه کمتری تا 80 درصد دستمزد تعیین شده توسط دولت را دریافت نمائید.

– هزینه کمتری برای ارائه درخواست ویزای کاری انگلیس بپردازید.

  • زیر 26 سال سن داشته، در حال تحصیل یا به تازگی فارغ التحصیل و یا در حال آموزش های فنی و حرفه ای باشید. در این صورت می توانید تا 70 درصد کمتر از دستمزد سالانه تعیین شده توسط دولت دریافت کنید، اگر یکی از شرایط زیر در مورد شما صدق کند:

– روزی که درخواست ویزای کار انگلیس می کنید کمتر از 26 سال سن داشته باشید

– در حال حاضر با ویزای دانشجویی در انگلیس بوده- یا در دو سال اخیر با این ویزا در این کشور بوده اید- و در سطح کارشناسی یا بالاتر مشغول تحصیل بوده اید.

– در حال حاضر با ویزای کارآفرین فارغ التحصیل در انگلستان هستید.

نکته: طول مدت کامل سکونت شما در انگلیس در صورتیکه بخواهید از یکی از استثناهای بالا استفاده کنید، نباید بیشتر از چهار سال باشد. این مدت شامل مدت زمانی که از قبل با ویزای کاری عمومی نوع Tier 2 در انگلیس ساکن بوده اید نیز خواهد بود.

  • در زمینه علوم، تکنولوژی، مهندسی یا ریاضی دارای مدرک معادل PhD بوده که با شغلتان مرتبط باشد (در صورتیکه دارای مدرک سطح PhD مرتبط با شغل در هر رشته دیگری باشید، حداقل دستمزد شما باید 23040 پوند باشد)
  • دارای یک مدرک پسادکتری در علوم یا آموزش عالی باشید.

می توانید با دریافت 70 درصد دستمزد سالانه تعیین شده توسط دولت، ویزای کار انگلیس دریافت کنید اگر در یک پست پسادکتری در علوم خاص یا بخش آموزش عالی مشغول به کار باشید. برای اینکه شامل این تخفیف دستمزدی شوید، شغل شما باید یکی از شغل های زیر باشد:

– محققان حوزه شیمی

– محققان حوزه زیست شناسی و بیوشیمی

– محققان حوزه فیزیک

– محققان حوزه اجتماعی و علوم انسانی

– افراد حرفه ای در حوزه علوم اجتماعی و طبیعی مانند علوم ورزشی

– افراد حرفه ای در زمینه تدریس آموزش عالی

کارفرمایان معتبر در انگلیس

برای اخذ اجازه کار در انگلیس (work permit) باید از یک کارفرمای معتبر جاب آفر انگلیس داشته باشید. کارفرمایان معتبر و تائید شده، با نام اسپانسر نیز شناخته می شوند زیرا اسپانسر و حامی شما برای آمدن به انگلیس و اقامت در این کشور به عنوان نیروی کار هستند. کارفرمای شما که همان اسپانسر شماست، باید شرایط شما را بررسی نماید تا مشخص شود که آیا شرایط لازم برای دریافت ویزای کار انگلیس به عنوان یک کارگر ماهر را دارید یا خیر. در ادامه برای اثبات این موضوع به شما یک گواهینامه اسپانسری خواهند داد. این گواهینامه یک گواهی الکترونیکی است و نباید انتظار یک سند یا کاغذ را داشته باشید. این گواهی الکترونیکی دارای یک شماره ارجاع است که هنگام درخواست ویزای کار انگلیس باید به همراه داشته باشید. تا حداکثر سه ماه پس از دریافت گواهی اسپانسری می توانید برای دریافت ویزای کاری انگلیس اقدام نمائید.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

مدرک زبان لازم برای کار در انگلیس

معمولاً برای دریافت ویزای کار انگلیس می بایست دانش زبان انگلیسی خود را ثابت کنید، مگر اینکه قبلاً و در درخواست ویزاهای قبلی، این موضوع را به اثبات رسانیده باشید. بدین منظور، تسلط شما در زبان انگلیسی باید در سطح B1 قابل قبول اتحادیه اروپا (Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) scale) باشد.

می توانید دانش زبان انگلیسی خود را به شکل زیر ثابت کنید:

  • قبولی در تست زبان انگلیسی یک آموزشگاه معتبر (Secure English Language Test (SELT))
  • داشتن مدرک GCSE
  • داشتن مدرک دانشگاهی در رشته زبان انگلیسی. اگر در خارج از انگلیس تحصیل کرده اید باید مدرک تحصیلی شما معادل سازی شده و به تائید سیستم آموزشی انگلیس برسد

چه کسانی نیاز به ثابت کردن دانش خود در زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کار انگلیس ندارند؟

شهروندان کشورهای استرالیا، باهاماس، آنتیگوا و باربودا، بلیز، باربادوس، کانادا، دومینیکن، گرنادا، گویانا، جامائیکا، مالت، نیوزیلند، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرندینز، ترینیداد و توباگو و ایالات متحده نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نخواهند داشت.

نکته: همچنین کسانی که در بخش پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی یا مامایی ویزای کار انگلیس دریافت کرده اند نیازی به ارائه مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی نخواهند داشت.

با ویزای کار انگلیس برای کارگران ماهر چه مدت می توان به کار در انگلیس ادامه داد؟

ویزای کار انگلیس برای کارگران ماهر حداکثر 5 سال اعتبار دارد و پیش از آن نیازی به اقدام برای تمدید آن ندارید. در صورت پایان این مدت یا زمانی که شغل یا کارفرمای خود را تغییر می دهید باید برای تمدید یا به روز رسانی ویزای کاری خود اقدام نمائید.

اگر بخواهید برای مدت طولانی تری با ویزای کاری انگلیس در این کشور اقامت داشته باشید

تا زمانی که هنوز واجد شرایط اخذ ویزای کار انگلیس باشید، می توانید برای تمدید اعتبار ویزای کاری خود درخواست دهید. بعد از 5 سال، ممکن است شرایط اخذ اقامت دائم انگلیس موسوم به مجوز نامحدود برای اقامت (indefinite leave to remain) را داشته باشید. با دریافت این مجوز می توانید تا هر زمانی که دوست داشته باشید، در انگلیس زندگی، کار و تحصیل کنید و در صورتی که واجد شرایط باشید برای مزایای اقامت دائم انگلیس درخواست ارائه دهید.

چگونه باید برای کار در انگلیس درخواست ویزا کرد؟

جهت اخذ ویزای کار انگلیس برای کارگران ماهر بایستی به صورت آنلاین درخواست ارائه دهید. اگر در خارج از بریتانیا هستید باید هنگام درخواست ویزا  موارد زیر را تهیه نمائید:

  • مجوز شماره ارجاع اسپانسری (sponsorship reference number) که توسط کارفرما در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • مدارک تائید کننده دانش زبانی
  • پاسپورت معتبر یا دیگر مدارک معتبری که هویت و ملیت شما را نشان دهند.
  • عنوان شغلی و دستمزد سالانه
  • کد شغلی مربوط به شغلی که خواهید داشت.
  • نام کارفرما یا کارفرمایان و شماره مجوز اسپانسری آن ها

نکته: اگر مجوز اسپانسری شما قبل از اول دسامبر 2020 صادر شده است، باید آن را آپدیت سازید زیرا این مجوز قبل از اینکه ویزای کارگران ماهر جایگزین ویزای کاری عمومی Tier 2 شود برای شما صادر شده است.

دیگر مدارکی که ممکن است بسته به شرایط، برای اخذ ویزای کار انگلیس به عنوان کارگر ماهر تهیه نمائید

  • مدرکی که نشان دهد دارای پس انداز شخصی کافی به منظور پشتیبانی مالی از خود در مدت حضور در انگلیس هستید، برای مثال گردش حساب و تمکن مالی (مگر اینکه مجوز اسپانسری نشان دهد که کارفرمایتان پشتیبانی مالی از شما را بر عهده خواهد داشت.)
  • مدرکی که رابطه شما با شریک زندگی یا فرزندتان را ثابت کند، در صورتی که آن ها نیز قصد همراهی شما در سفر به انگلیس را داشته باشند.
  • نتیجه آزمایش بیماری سل، در صورتی که شهروند برخی از کشورهای خاص باشید که در این فهرست قرار دارند. (ایرانیان نیازی به انجام این آزمایش نخواهند داشت.)
  • گواهی عدم سوء پیشینه- برای شغل های خاص

برای ویزای کاری انگلیس، به یک صفحه خالی در پاسپورت خود نیاز خواهید داشت اگر شما

  • شهروند کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین باشید.
  • شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین باشید اما پاسپورت شما از نوع بیومتریک که در داخل خود تراشه دارند، نباشد.

نکته: در صورتیکه مدارک شما به زبان انگلیسی نباشند باید ترجمه معتبر آن ها را ارائه دهید.

گواهی عدم سوء پیشینه

اگر در خارج از انگلیس هستید و برای شغل های زیر درخواست ویزای کار انگلیس کرده اید بایستی گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهید:

  • حوزه آموزش، برای مثال معلمان و استادان، مشاوران آموزشی و بازرسان تحصیلی
  • حوزه سلامت، برای مثال پرستاران، پزشکان، امدادگران و پرسنل بخش فوریت های پزشکی، مدیران بخش سلامت، داروسازان، دندانپزشکان یا دستیاران دندانپزشکی، چشم پزشکان
  • حوزه درمانی، برای مثال روانشناسان، متخصصان حوزه گفتار درمانی و مشکلات زبانی، مشاوران
  • حوزه خدمات عمومی، برای مثال کارگران بخش های اجتماعی، مدیران، بازرسان قضایی، پرسنل بخش رفاه و خانواده

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در صورتی که در بیش از یک کشور زندگی کرده باشید

در این صورت، بسته به سن و مدت اقامتتان در آن کشور باید از هر یک از آن ها گواهی عدم سوء پیشینه دریافت نمائید.

  • اگر زیر 28 سال سن دارید، باید از کشوری که از زمان رسیدن به 18 سالگی در مجموع 12 ماه یا بیشتر در آن سکونت داشته اید گواهی عدم سوء پیشینه اخذ کنید.
  • اگر 28 ساله یا بزرگ تر هستید باید از هر کشوری که در 10 سال اخیر در آن سکونت داشته اید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت نمائید.

اسناد مربوط به تائید هویت و اسناد تکمیلی

به عنوان بخشی از فرآیند اخذ ویزای کار انگلیس، باید هویت خود را اثبات نمائید. نحوه اثبات هویت به ملیت شما و نوع ویزایی که می خواهید بگیرید بستگی دارد. در هنگام ثبت درخواست ویزای کار انگلیس ممکن است یکی از موارد زیر از شما خواسته شود:

گرفتن اثر انگشت و عکس در مرکز درخواست ویزا که برای مجوز اقامت بیومتریک اخذ خواهند شد.

استفاده از اپلیکیشن UK Immigration:ID Check برای اسکن اسناد هویتی و همچنین ایجاد و ورود به حساب کاربری در بخش ویزاها و مهاجرت بریتانیا.

در ادامه و بعد از ثبت درخواست، آپدیت های متعددی به شما داده خواهد شد. در صورتیکه نیاز به مصاحبه حضوری  داشته باشید:

  • ممکن است لازم باشد پاسپورت و دیگر مدارکتان را به سفارت انگلیس یا محلی که در آن نسبت به اخذ ویزای کار انگلیس اقدام نموده اید، تحویل دهید تا در طول فرآیند بررسی درخواستتان مورد تحلیل قرار گیرند.
  • ممکن است از شما خواسته شود به نزدیک ترین محل درخواست ویزای کار انگلیس مراجعه کنید که ممکن است در کشوری غیر از کشور خودتان باشد

نکته: با شروع فرآیند درخواست ویزای کاری انگلیس می توانید اطلاعات را در حساب کاربری خود ذخیره کرده و بعداً آن را تکمیل نمائید.

چه زمانی باید برای دریافت ویزای کارگر ماهر درخواست دهم؟

می توانید سه ماه قبل از شروع به کار در انگلیس متناسب با شغلی که به شما پیشنهاد شده، درخواست خود را ارائه دهید. تاریخ شروع به کار در گواهی اسپانسری شما درج شده است. بعد از ارائه درخواست، در صورتیکه در خارج از انگلیس باشید، پاسخ درخواست شما بعد از 3 هفته و در صورتیکه در داخل انگلیس درخواست داده باشید، پاسخ به درخواست شما پس از 8 هفته اعلام خواهد شد.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

با ویزای کاری، در انگلیس از چه مزایایی برخوردار خواهم شد؟

با ویزای کار انگلیس در بخش کارگر ماهر می توانید:

  • در شغل های تائید شده کار کنید.
  • تحصیل کنید.
  • همسر، شریک زندگی، فرزندان خود یا افراد تحت تکفل را به انگلیس بیاورید.
  • در شرایط خاص، شغل دوم داشته باشید.
  • کارهای داوطلبانه انجام دهید.
  • به خارج از انگلستان سفر کرده و بار دیگر بدون نیاز به اخذ ویزا به انگلیس بازگردید
  • برای اقامت دائم در انگلیس که با عنوان اجازه اقامت نامحدود شناخته می شود درخواست دهید، در صورتیکه بیش از 5 سال در این کشور زندگی کرده و واجد شرایط باشید.

با ویزای کار انگلیس چه کارهایی نمی توانم انجام دهم؟

  • برای کمک هزینه های عمومی یا حقوق دولتی درخواست ارائه دهید.
  • شغل یا کارفرمای خود را تغییر دهید، مگر اینکه برای بروزرسانی ویزا درخواست دهید.

همسر و فرزندان در دریافت ویزای کار انگلیس برای کارگران ماهر

همسر و فرزندان شما نیز می توانند در صورت اخذ ویزای کار انگلیس، به عنوان افراد تحت تکفل شما و در صورت داشتن شرایط کافی، همراه شما به این کشور سفر کنند. آن ها باید به صورت جداگانه از متقاضی اصلی، درخواست ویزا کنند و در صورت موافقت با درخواست آن ها، ویزای همسر و فرزندان نیز به همان اندازه ویزای متقاضی اصلی اعتبار خواهد داشت. منظور از افراد تحت تکفل افراد زیر است:

  • شوهر، زن، شریک زندگی و نامزد
  • فرزندان زیر 18 سال، از جمله آن هایی که در دوره سکونت در بریتانیا به دنیا آمده باشند.
  • فرزندان بالای 18 سال، در صورتیکه اکنون به عنوان افراد تحت تکفل شما در بریتانیا به سر می برند.

نکته: هنگام درخواست ویزای همراه برای این افراد باید مدارکی که نشان دهنده رابطه بین شما و افراد تحت تکفل باشد را ارائه دهید.

همسر یا شریک زندگی

باید بتوانید ثابت کنید که :

  • در یک رابطه تائید شده یا ازدواجی هستید که برای دولت انگلیس قابل قبول باشد.
  • دستکم برای مدت 2 سال پیش از درخواست ویزا با هم زندگی کرده باشید.

اگر فرزند شما 16 ساله یا بزرگ تر است، باید:

  • با شما زندگی کند (مگر اینکه مشغول تحصیل تمام وقت در مدارس شبانه روزی یا دانشگاه باشد)
  • مجرد باشند، شریک زندگی و فرزند نداشته باشند.
  • از لحاظ مالی به شما وابسته بوده و شما توان حمایت مالی از آن ها را داشته باشید

اگر فرزند یا فرزندانتان با شما زندگی می کنند، باید مدارکی را ارائه دهید که در آن ها به آدرس آن ها اشاره شده باشد، ازجمله :

  • گواهی تمکن مالی بانکی
  • صورتحساب کارت های اعتباری یا کارت های بانکی
  • گواهینامه رانندگی
  • اسناد پزشکی
  • نامه رسمی از دانشگاه یا کالج

مقدار تمکن مالی برای تامین هزینه ای افراد تحت تکفل

همسر، شریک زندگی و فرزندان شما باید یک مقدار معین منابع مالی در اختیار داشته باشند تا بتوانند در طول ماه اول زندگی در انگلیس، هزینه های خود را متقبل شوند. شما یا همسر یا فرزندانتان باید مقادیر زیر در حساب بانکی خود داشته باشید:

  • 1270 پوند برای متقاضی اصلی
  • 285 پوند برای همسر یا شریک زندگی
  • 315 پوند برای یک فرزند
  • 200 پوند برای هر فرزند بیشتر

نکته 1: برای مثال اگر همسر و یک فرزند داشته باشید باید 600 پوند در حساب خود داشته باشید (285 پوند برای همسر و 315 پوند برای فرزند).

نکته 2: شما، همسر یا فرزندانتان باید مقادیر پول گفته شده را دستکم به مدت 28 روز بی وقفه در حساب خود داشته باشید. این 28 روز باید در طی 31 روز اخیر (پیش از روزی که درخواست ویزای کار انگلیس ارائه داده اید) بوده باشد.

در موارد زیر نیازی به نشان دادن تمکن مالی به شرح زیر نخواهید داشت:

  • اگر همگی دستکم به مدت 12 ماه با ویزای معتبر در انگلیس حضور داشته اید.
  • کارفرمای شما می تواند و متعهد می شود که هزینه های خانوادگی شما در اولین ماه حضور در انگلیس را بپردازد (این موضوع باید در گواهینامه اسپانسری ذکر شده باشد)

نکته: اگر اعضای خانواده در زمانی متفاوت از زمان درخواست شما، درخواست ویزای همراه کنند، در صورتیکه قبلاً کمتر از یک سال در انگلیس بوده اند، تنها باید ثابت کنند که پول کافی برای تامین نیازهای مالی خود را دارند.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

هزینه های درخواست ویزای کار انگلیس

هر یک از اعضای خانواده باید درخواست جداگانه ارائه دهد و هزینه های مربوط به بررسی ویزا برای هر کدام از آن ها پرداخت شود:

  • هزینه تقاضای ویزا- هزینه استاندارد که از 610 تا 1408پوند بسته به شرایط شما متفاوت خواهد بود.
  • هزینه بیمه که معمولاً سالانه 624 پوند است.
  • هزینه حمایت مالی از خود (متقاضی اصلی) بعد از رسیدن به انگلیس که معمولاً دستکم 1270 پوند است، مگر اینکه از پرداخت این هزینه معاف شوید.

نکته: در صورتیکه شغل شما در فهرست شغل های دارای کمبود و بسیار مورد نیاز باشد هزینه تقاضای ویزای کمتری از شما دریافت خواهد شد. هنگام ثبت درخواست ویزا، مبلغ مورد نیاز به اطلاع شما خواهد رسید.

سایر هزینه ها

اگر خارج از بریتانیا درخواست ویزای کاری کرده اید، هزینه های استاندارد برای متقاضی اصلی به شکل زیر خواهد بود:

  • در صورتیکه ویزای سه ساله داشته باشید، 704 پوند به ازای هر نفر
  • در صورتیکه ویزای بیش از سه ساله داشته باشید، 1408 پوند برای هر نفر

اگر شغل شما در فهرست شغل های دارای کمبود باشد، هزینه برای متقاضی اصلی به شکل زیر خواهد بود:

  • 464 پوند برای ویزاهای سه ساله
  • 928 پوند برای ویزاهای بیش از سه ساله

نکته: این هزینه ها چه از داخل انگلیس و چه خارج آن، جهت ویزای کاری درخواست ارائه دهید، یکسان خواهد بود.

اگر شهروند یکی از کشورهای زیر باشید، هزینه درخواست ویزای کاری شما بطور اتوماتیک با 55 پوند کاهش روبرو خواهد شد:

اتریش-بلژیک-کرواسی-قبرس-جمهوری چک-دانمارک-فنلاند-آلمان-یونان-مجارستان-ایسلند-ایرلند-ایتالیا-لیتوانی-لوگزامبورگ-مالت-هلند-مقدونیه شمالی-نروژ- لهستان- پرتغال-اسلواکی-اسپانیا -سوئد-ترکیه

نکته: در صورتیکه شغل شما در فهرست شغل های بسیار مورد نیاز باشد، علاوه بر این کاهش 55 پوندی، مشمول کاهش هزینه مربوط به دسته شغلی خود نیز خواهید شد. کاهش هزینه ها تنها مربوط به شخص متقاضی اصلی بوده و هزینه های درخواست ویزای همسر و فرزندان شامل این تخفیف نخواهند شد.

چه مدت طول خواهد کشید تا به درخواست ویزای کار انگلیس پاسخ داده شود؟

وقتی درخواست ویزای کاری انگلیس را بصورت آنلاین ثبت کردید، هویت خود را ثابت نموده و اسناد و مدارک لازم را ثبت نمودید، معمولاً بعد از سه هفته نتیجه به شما اعلام خواهد شد. در صورتیکه نیاز به اسناد و مدارک جدیدی داشته باشید، از شما خواسته می شود در مصاحبه حضوری شرکت کنید و اگر مشکلات شخصی داشته باشید (مثلاً دارای سابقه کیفری باشید) این مدت بیش از 3 هفته خواهد بود.

تمدید ویزای کار انگلیس به عنوان کارگر ماهر

در صورتی که تمام موارد زیر در مورد شما صدق کند می توانید برای تمدید ویزای کاری به عنوان کارگر ماهر یا ویزای کار عمومیTier 2  اقدام کنید:

  • در همان شغلی مشغول به کار هستید و خواهید بود که برای آن ویزای کار انگلیس گرفته اید.
  • شغل شما در همان دسته کد شغلی است که با آن ویزای کار انگلیس دریافت کرده اید.
  • هنوز هم برای همان کارفرمایی که گواهی اسپانسری کنونی شما را صادر کرده، کار می کنید.

نکته مهم: اعضای خانواده شما نیز باید بصورت جداگانه برای تمدید ویزا اقدام کنند. در طول مدت رسیدگی به درخواست تمدید ویزا نباید به خارج از انگلیس، ایرلند، جزایر شنل یا جزیره آدم سفر کنید. در صورت انجام این کار، درخواست شما رد خواهد شد.

اگر با ویزای کار عمومی Tier 2 در انگلیس مشغول به کار شده اید

در این صورت، بسته به اینکه گواهی اسپانسری خود را برای اولین ویزایTier 2 قبل یا بعد از 24 نوامبر 2016 دریافت کرده باشید، ممکن است به شرایط متفاوتی نیاز داشته باشید. در صورتیکه گواهی اسپانسری خود را قبل از 24 نوامبر 2016 دریافت کرده باشید و پیش از 24 می 2023 برای تمدید ویزای کاری خود درخواست دهید، میزان حداقل دستمزدی که باید داشته باشید کمتر از قبل خواهد بود. در واقع دستمزد سالانه شما برای تمدید ویزا باید دستکم 20800 پوند باشد، مگر اینکه نرخ دستمزد تعیین شده برای شغل شما بیشتر از این رقم باشد. در صورتیکه گواهی اسپانسری خود را در روز 24 نوامبر 2016 یا بعد از آن دریافت کرده باشید، باید شرایط جدید حداقل دستمزد که در بالا به آن ها اشاره شد را دارا باشید اما دستمزد شما می تواند شامل هزینه های کمکی مانند آنچه در لندن داده می شود باشد.

تمدید و آپدیت ویزا درصورت تغییر شغل یا کارفرما

در موارد زیر باید برای بروزرسانی ویزای کارگر ماهر یا ویزای کار عمومی Tier 2 درخواست دهید:

  • قصد تغییر شغل داشته و شغل جدید شما با یک کارفرمای جدید باشد.
  • شغل شما به یک شغل با کد شغلی متفاوت تغییر پیدا کند و در حال طی دوره های آموزشی نباشید.
  • شغلی که قصد ترک آن را دارید در فهرست شغل های بسیار مورد نیاز باشد و شغل جدیدتان در زمره این شغل ها قرار نداشته باشد.

نکته 1: در صورتیکه قصد ماندن در همان شغل قبلی را داشته باشید اما شغل شما از فهرست شغل های بسیار مورد نیاز حذف شده باشد، نیازی برای اقدام دوباره برای تمدید یا آپدیت ویزا نخواهید داشت.

نکته 2: اگر شغل جدید شما یک شغل متفاوت برای همان کارفرمای قبلی باشد، تنها زمانی که شغل جدید دارای کد شغلی متفاوتی باشد بایستی برای بروزرسانی ویزا اقدام نمائید.

انتخاب شغل دوم با ویزای فعلی

در صورتیکه شغل جدید شما شامل موارد زیر باشد، باید برای بروزرسانی ویزا اقدام نمائید:

  • شغل جدید بیش از 20 ساعت کار در هفته با دستمزد باشد، علاوه بر شغلی که برای آن گواهی اسپانسری دریافت کرده اید.
  • شغل جدید در یک دسته شغلی با کد شغلی متفاوت باشد.

نکته: شغل جدید نیز باید تمام نیازمندی ها را مانند شغل اول دارا باشد و برای تائید این موضوع به یک گواهی اسپانسری جدید نیاز خواهید داشت.

در این مورد باید همراه با درخواست خود، نامه ای را ارائه دهید که در آن در مورد تصمیم تان برای تغییر مجوز اقامت کنونی تان توضیح داده باشید. این نامه باید حاوی موارد زیر باشد:

  • نام شما
  • تاریخ تولد
  • شماره ارجاع گواهی اسپانسری کنونی
  • تاریخ پایان مجوز اقامت

زمان مناسب برای آپدیت ویزا

باید حداکثر تا سه ماه پیش از شروع شغل جدید، درخواست تغییر و آپدیت ویزا را ثبت کنید. در دورانی که درخواست شما در حال بررسی می باشد می توانید به کار در شغل کنونی تان ادامه دهید. تا زمانی که مجوز کار در شغل جدید برایتان صادر نشده، حق ورود به آن شغل را ندارید.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

تغییر از ویزاهای دیگر به ویزای کاری کارگر ماهر

اگر از قبل و با ویزایی غیر از ویزای کاری در انگیس ساکن هستید، می توانید شرایط تغییر ویزای خود به ویزای کاری را داشته باشید و بدین ترتیب شرایط کار در انگلیس برای شما به عنوان یک کارگر ماهر فراهم خواهد شد.  در همین ابتدا باید بگوییم که هم متقاضی اصلی و هم خانواده او باید تک به تک و بصورت جداگانه برای تغییر نوع ویزا اقدام کنند. همچنین در مدت رسیدگی به درخواست شما حق خروج از کشورهای انگلیس، ایرلند، جزایر کانال یا جزیره آدم را ندارید.

برای تغییر ویزاهای غیرکاری به ویزای کاری باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • واجد شرایط آن شغل ،همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، باشید.
  • بتوانید توانمندی خود در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و فهم زبان انگلیسی را ثابت کنید.

چه کسانی نمی توانند برای تغییر دسته ویزایی اقدام کنند؟

برای تغییر دسته ویزایی نمی توانید اقدام کنید اگر اکنون با شرایط زیر در انگلیس اقامت دارید:

  • با ویزای توریستی انگلیس
  • با ویزای تحصیلی کوتاه مدت
  • با ویزای همراه (والدین) دارنده ویزای دانش آموزی
  • با ویزای کارگر فصلی
  • با ویزای کارگر بومی در بخش خانگی خصوصی
  • با ضمانت آزادی از کمپ های مهاجرتی
  • در شرایطی که ورای قوانین مهاجرتی اجازه اقامت شما در انگلیس داده شده باشد، مثلا با اهداف بشردوستانه

نکته: در صورتیکه شرایط شما در یکی از دسته های فوق قرار گیرد باید از انگلیس خارج شده و درخواست ویزای کار برای کارگران ماهر را ارائه دهید.

دریافت اقامت دائم انگلیس از طریق ویزای کاری عمومی یا ویزای کارگر ماهر

در صورتیکه شرایط زیر را دارا باشید می توانید برای اقامت دائم انگلیس یا همان اجازه اقامت نامحدود (indefinite leave to remain) اقدام نمائید:

  • ویزای کاری عمومی Tier 2  یا ویزای کارگر ماهر داشته باشید.
  • بیش از 5 سال در انگلیس سکونت داشته و کار کرده اید و در این مدت بیشتر از 180 روز در هر سال در خارج از انگلیس ساکن نبوده اید
  • کارفرما (اسپانسر) شما هنوز به شغل شما نیاز داشته باشد. (برای تائید این موضوع باید اسناد و شواهد ارائه دهد.)
  • شغل شما مطابق با شرایط های دستمزدی تعیین شده توسط دولت قرار بگیرد. (بطور عمومی دستمزد شما باید دستکم 25600 پوند در سال باشد)

با ویزاهای زیر نیز در صورت اقامت بیش از 5 سال می توان درخواست اقامت دائم انگلیس نمود:

  • ویزای Tier 2 فرستاده مذهبی یا مبلغ دینی
  • ویزای Tier 2 ورزشکار
  • ویزای Tier 1 غیر از دارندگان ویزای کارآفرین فارغ التحصیل
  • نماینده کسب و کارهای خارجی
  • افراد مستعد در سطح بین الملل
  • مخترعان

نکته: اگر هنگام ارائه درخواست اقامت دائم انگلیس بین 18 تا 64 سال دارید باید امتحان زندگی در انگلیس را با موفقیت بگذرانید. هزینه این تست 50 پوند است و پیش از تست باید یک کتابچه مربوط به این تست را مطالعه نمائید. این کتاب  Life in the UK Test نام داشته و از همه جا در اشکال مختلف قابل دسترسی است. در این تست 45 دقیقه وقت خواهید داشت که به 24 سوال در مورد سنت ها و آداب و رسوم زندگی در انگلیس پاسخ دهید.

هزینه درخواست اقامت دائم انگلیس

برای اقامت دائم انگلیس باید بصورت آنلاین درخواست خود را به ثبت برسانید و هزینه آن نیز 2389 پوند برای هر نفر است. حداکثر تا 6 ماه پاسخ درخواست شما به اطلاعتان خواهد رسید. در صورتیکه بخواهید زودتر پاسخ درخواستتان را دریافت کنید می توانید با پرداخت 500 پوند دیگر در عرض 5 روز کاری پاسخ درخواستتان را بگیرید. این مدت با پرداخت 800 پوند اضافی می تواند به یک روز کاری تقلیل یابد.

درخواست اقامت دائم انگلیس برای افراد تحت تکفل

همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند در همان فرم متقاضی اصلی برای اقامت دائم انگلیس درخواست ارائه دهند، در صورتیکه شرایط زیر را دارا باشند:

  • بعنوان شریک زندگی یا فرزند متقاضی اصلی اجازه اقامت در انگلیس را داشته باشند.
  • برای دستکم 2 سال (در صورتیکه قبل از 9 جولای 2012 درخواست اقامت دائم انگلیس داده باشند) یا دستکم 5 سال (در صورتیکه در روز 9 جولای 2012 یا بعد از آن درخواست اقامت دائم انگلیس داده باشند) همراه شما در انگلیس زندگی کرده باشند.
  • رابطه شما واقعی باشد.
  • تصمیم به ادامه زندگی در کنار هم داشته باشید.
  • درآمد کافی برای تامین مالی خود و افراد تحت تکفل را داشته باشید.
  • از کمک های مالی عمومی استفاده نکنید.
  • کودکان شما نیز باید از قبل به عنوان فرزندان شما اجازه اقامت در انگلیس را دریافت کرده باشند.
  • فرزندانتان متاهل یا دارای شریک زندگی نباشند.
  • فرزندان همراه شما زندگی کرده و بدون استفاده از کمک های دولتی، هزینه های زندگی آن ها پرداخت شده باشد و در ادامه نیز به همین منوال باشد.

نکته 1: فرزندان در صورتی می توانند برای اقامت دائم انگلیس درخواست ارائه دهند که هر دو والدین آن ها بطور قانونی در انگلیس اقامت داشته باشند. فرزند شما در موارد زیر نیز می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد:

  • متقاضی اصلی تنها سرپرست فرزند باشد. (همسر وی فوت کرده باشد)
  • مسئولیت کامل بزرگ کردن فرزند بر عهده متقاضی اصلی باشد.
  • شرایط خاص و بغرنج خانوادگی وجود داشته باشد، برای مثال اگر فرزند دارای یک بیماری خاص و جدی باشد.

نکته 2: در صورتیکه فرزند شما هنگام درخواست برای اقامت دائم انگلیس 16 ساله یا بزرگ تر باشد باید اسنادی دال بر محل سکونت آن ها و دو مورد از اسناد زیر (مربوط به فرزند) را نیز ارائه دهید:

  • گواهی تمکن مالی
  • صورتحساب کارت اعتباری
  • گواهینامه رانندگی
  • اسناد پزشکی
  • نامه ای از مدرسه، کالج یا دانشگاه با سربرگ معتبر

نکته: افراد تحت تکفل نیز برای دریافت اقامت دائم انگلیس باید تست زندگی در انگلیس را با موفقیت گذرانده و در حوزه تسلط به زبان انگلیسی نیز واجد شرایط باشند.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

ویزای کار انگلیس برای افراد متخصص در حوزه بهداشت و درمان

ویزای کاری انگلیس در بخش شغل های مربوط به حوزه بهداشت و درمان به فرد امکان می دهد تا به انگلیس آمده و در این کشور بماند، بشرطی که یک شغل معتبر و تائید شده دولتی در حوزه بهداشت و درمان، برای یک تامین کننده خدمات این حوزه یا بخش خدمات اجتماعی سالمندان را بر عهده گیرد. در واقع اگر قصد کار در انگلیس در حوزه بهداشت و درمان را دارید بایستی در همان قسمت درخواست ویزای کار برای کارگر ماهر را ارائه دهید که در مراحل بعد از شما پرسیده خواهد شد آیا قصد کار در حوزه بهداشت و درمان را دارید و آنجا باید پاسخ مثبت بدهید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در انگلیس به عنوان متخصص حوزه بهداشت و درمان

  • پزشکان، پرستاران، افراد متخصص حوزه سلامت و افراد حرفه ای در حوزه مراقبت اجتماعی سالمندان دارای مدرک معتبر
  • کار در یک شغل و حرفه واجد شرایط در حوزه بهداشت یا مراقبت اجتماعی
  • کار به عنوان کارمند دولت انگلیس که توسط وزارت کشور تائید شده باشد
  • داشتن گواهی اسپانسری از کارفرما حاوی اطلاعات نقش و پست و یا جاب آفر انگلیس که به شما پیشنهاد شده است.
  • داشتن حداقل دستمزد سالانه، بسته به نوع کاری که انجام می دهید متفاوت خواهد بود.

مشاغل  مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان

  • مدیران و سرپرستان خدمات بهداشتی و بهداشت عمومی
  • مدیران و مالکان مراقبت های خانگی، روزانه و اقامتگاهی
  • محققان حوزه بیولوژی و بیوشیمی
  • محققان و دانشمندان حوزه آناتومی
  • تکنسین های پزشکی
  • روانشناسان
  • داروسازان
  • اپتومتریست ها
  • تکنسین های دندانپزشکی و دندان سازی
  • متخصصان رادیوگرافی
  • متخصصان بیماری های پا
  • تکنسین های حوزه های دیگر بهداشت که در هیچ یک از این دسته ها قرار نمی گیرند، مانند شنوایی سنج ها و مشاوران بهداشت محیط کار
  • فیزیوتراپیست ها
  • درمانگران بیماری های شغلی
  • متخصصان حوزه درمان اختلالات زبانی و گفتاری
  • درمانگران حرفه ای که در حوزه های دیگر دسته بندی نشده اند، مانند متخصصان بیماری های استخوان و روان درمانگران
  • پرستاران
  • ماماها
  • مددکاران اجتماعی
  • تکنسین های آزمایشگاه
  • تکنسین های اورژانس و فوریت های پزشکی
  • تکنسین های بینایی سنجی
  • تکنسین های داروسازی
  • دستیاران پرستاری و بهیاری
  • متخصصان حوزه مراقبت از سالمندان

نکته 1: در مورد اخذ ویزای کار انگلیس در حوزه بهداشت و درمان نیز باید از قبل جاب آفر انگلیس از یک کارفرمای انگلیسی داشته باشید تا بتوانید درخواست ویزای کار نمائید.

نکته 2: تمام مراحل اخذ ویزا، شرایط، حداقل دستمزد ، هزینه ها و غیره همانند ویزای کاری انگلیس به عنوان کارگر ماهر است.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

ویزای کار در انگلیس به عنوان کارگر درون شرکتی (Intra-company visa)

ویزای کاری انگلیس برای کارگران درون شرکتی به شما این اجازه را می دهد که برای یک شغل تائید شده در شعبه انگلیس شرکت کنونی تان به این کشور سفر کرده و مشغول به کار در انگلیس در این شعبه شوید.

انواع ویزای درون شرکتی

1- ویزای انتقالی درون شرکتی (Intra-company Transfer visa)

در صورتیکه کارفرمایتان برای یک شغل در شعبه بریتانیا، شما را به این کشور منتقل کرده باید درخواست این نوع ویزای درون شرکتی را بدهید. برای داشتن شرایط درخواست این نوع ویزا، باید برای کارفرمای خارجی خود دستکم 12 ماه کار کرده باشید، مگر اینکه قرار باشد سالانه دستمزدی معادل 73900 پوند یا بیشتر برای کار در انگلیس بپردازد. این نوع ویزای کار انگلیس جایگزین ویزای دراز مدت کارکنان Tier 2 (Intra-company Transfer) شده است.

2- ویزای کارآموز فارغ التحصیل درون شرکتی (Intra-company Graduate Trainee visa)

این نوع ویزا برای کارگران انتقالی به انگلیس در قالب بخشی از یک برنامه آموزشی فارغ التحصیلی است که برای نقش مدیریتی یا تخصصی در نظر گرفته شده است. در این مورد نیز باید دستکم به مدت 3 ماه بلافاصله پیش از درخواست ویزا، برای کارفرمای خارجی خود کار کرده باشید. این نوع ویزا جانشین ویزای کارآموز فارغ التحصیل Tier 2 (Intra-company Transfer) شده است.

شرایط لازم برای اخذ ویزای درون شرکتی باید

  • کارمند کنونی شرکت یا سازمانی باشید که توسط وزارت کشور انگلیس به عنوان اسپانسر تائید شده باشد.
  • از کارفرمای خود گواهی اسپانسری حاوی اطلاعاتی در مورد شغلی که در انگلیس به شما پیشنهاد شده (جاب آفر انگلیس)، دریافت کنید.
  • در شغلی مشغول به کار شوید که در فهرست شغل های واجد شرایط قرار دارد.
  • دستکم 41500 پوند برای ویزای انتقالی درون شرکتی یا حداقل 23000 پوند برای ویزای کارآموز فارغ التحصیل درون شرکتی، دستمزد سالانه دریافت نمائید.

با ویزای کار درون شرکتی چه مدت می توان در انگلیس ماند؟

اگر برای ویزای انتقالی درون شرکتی درخواست داده باشید، حداکثر می توانید برای مدت های زیر در انگلیس بمانید:

  • مدت زمانی که روی گواهی اسپانسری شما ذکر شده، به اضافه 14 روز
  • 5 سال
  • مدت زمانی که باعث می شود به حداکثر مجموع اقامت مجاز در انگلیس با این نوع ویزا برسید.

حداکثر مجموع اقامت مجاز در انگلیس با استفاده از ویزای انتقالی درون شرکتی:

  • 5 سال در هر دوره 6 ساله ، در صورتیکه دستمزد سالانه کمتر از 73900 پوند داشته باشید.
  • 9 سال در هر دوره 10 ساله، در صورتیکه سالانه دستمزدی به مبلغ 73900 پوند یا بیشتر داشته باشید

نکته: در کل امکان تمدید ویزا یا درخواست ویزای دیگر در این دسته حداکثر تا مجموع اقامتی که به آن ها اشاره شد (تنها 5 سال در یک دوره 6 ساله و تنها 9 سال در یک دوره 10 سال) امکان پذیر است. در صورتیکه قبلاً نیز با این نوع ویزا در انگلیس بوده اید، طول مدت اقامتتان در آن دوره نیز شامل این حداکثر مجموع مدت اقامت خواهد شد.

مثال: به مدت 3 سال با ویزای انتقالی درون شرکتی مشغول به کار در انگلیس بوده اید، اما در 6 ماه اخیر در سوئد مشغول به کار بوده اید. دستمزد شما کمتر از 73900 پوند در سال است. بدین ترتیب حداکثر مدتی که می توانید بار دیگر با ویزای انتقالی درون شرکتی در انگلیس بمانید، 2 سال است. در پایان این مدت باید 6 ماه دیگر در خارج از انگلیس باشید تا بتوانید بار دیگر برای ویزای انتقالی درون شرکتی درخواست ارائه دهید.

اگر برای ویزای کارآموز فارغ التحصیل درون سازمانی درخواست ویزای کار انگلیس کرده اید، حداکثر می توانید برای مدت های زیر در انگلیس ساکن باشید:

  • مدت زمانی که در گواهی اسپانسری شما درج شده باشد، به اضافه 14 روز
  • 12 ماه
  • مدت زمانی که باعث می شود به حداکثر مجموع اقامت مجاز در انگلیس با این نوع ویزا برسید.

در این نوع ویزای کار انگلیس امکان تمدید ویزا را نخواهید داشت اما می توانید در خارج از انگلیس، برای یک ویزای کارآموز فارغ التحصیل درون سازمانی دیگر درخواست ارائه دهید.

هزینه درخواست ویزای کار درون شرکتی در انگلیس

نوع ویزا درخواست از خارج از انگلیس تمدید یا تغیر نوع ویزا در انگلیس
انتقال درون شرکتی (تا 3 سال) 610 پوند برای هر نفر 704 پوند برای هر نفر
انتقال درون شرکتی (بیش از 3 سال) 1220 پوند برای هر نفر 1408 پوند برای هر نفر
کارآموز فارغ التحصیل درون شرکتی 482 پوند برای هر نفر 482 پوند برای هر نفر

نکته: تمام شرایط و فرآیندهای درخواست ویزای کار درون شرکتی شبیه ویزای کار انگلیس به عنوان کارگر ماهر و کار در حوزه بهداشت و درمان است.

ویزای فرستادگان مذهبی (T2)

متقاضیان کار در انگلیس می توانند برای ویزای فرستادگان مذهبی (Minister of Religion visa (T2)) درخواست ارائه دهند، اگر:

جاب آفر انگلیس در یک جامعه دینی (به عنوان نماینده یک دین، فرستاده یا عضو یک سازمان مذهبی) دریافت کرده باشند.

  • گواهی اسپانسری برای شغلشان داشته باشند.
  • دانش انگلیسی کافی داشته باشند.
  • دارای پس انداز کافی برای پشتیبانی مالی خود بعد از ورود به انگلیس باشند.
  • نشان دهند که امکان سفر را داشته و تاریخچه سفرهایشان (travel history) در 5 سال اخیر را ارائه دهند.
  • نتیجه آزمایش سل را ارائه دهند که برای شهروندان برخی از کشورهاست. (ایران شامل این کشورها نخواهد بود)

هزینه درخواست ویزای فرستادگان مذهبی

کسی که درخواست ویزا می دهد درخواست از خارج از انگلیس تمدید یا تغییر ویزا در داخل انگلیس
متقاضی اصلی 610 پوند 704 پوند
تمامی افراد تحت تکفل 610 پوند برای هر نفر 704 پوند برای هر نفر

با ویزای فرستادگان مذهبی (T2) چه مدت می توان در انگلیس زندگی و کار کرد؟

با ویزای فرستادگان مذهبی (T2) می توانید حداکثر تا 3 سال و 1 ماه یا مدت زمانی که در گواهی اسپانسری شما ذکر شده به اضافه 14 روز در انگلیس بمانید.

چه کارهایی می توان و چه کارهایی نمی توان با ویزای فرستادگان مذهبی (T2) انجام داد؟

می توان:

  • کار برای اسپانسرتان در شغلی که در گواهی اسپانسری شرح داده شده است.
  • داشتن شغل دوم در شرایط خاص
  • کارهای داوطلبانه
  • تحصیل تا زمانی که با شغلی که در آن فعالیت دارید تداخل نداشته باشد.
  • سفر به خارج از انگلیس و بازگشت به این کشور
  • همراه داشتن همسر یا شریک زندگی و کودکان تحت تکفل

نمی توان:

  • مالکیت بیش از 10 درصد از سهم اسپانسر (مگر اینکه سالیانه بیش از 159600 پوند درآمد داشته باشید)
  • دریافت کمک های عمومی

مقدار تمکن مورد نیاز برای پشتیبانی از خود و خانواده با ویزای فرستادگان مذهبی (T2)

  • 285 پوند برای همسر یا شریک زندگی
  • 315 پوند برای یک فرزند
  • 200 پوند برای هر فرزند اضافی

نکته: دیگر شرایط ویزای فرستادگان مذهبی (T2) همانند انواع دیگر ویزاهای کار در انگلیس است که تاکنون به آن ها پرداخته ایم.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

ویزای ورزشکاری (T2)

می توانید برای کار در انگلیس از طریق ویزای ورزشکاری (Sportsperson visa (T2)) اقدام نمائید، اگر تمام شرایط زیر در مورد شما صدق کند:

  • یک ورزشکار ممتاز یا مربی صلاحیت دار باشید که توسط ارگان مدیریتی ورزش خود شناخته شده و در سطح بین المللی در ورزش خود در بالاترین سطح قرار داشته باشید.
  • ارگان مدیریتی ورزش متبوع تان، درخواست شما را تائید کند.
  • استخدام شما در انگلیس به توسعه ورزش تان در انگلیس در بالاترین سطح منجر شود.
  • دیگر نیازمندی های عمومی مانند گواهی اسپانسری، دانش زبانی و پس انداز کافی نیز داشته باشید.

هزینه درخواست ویزای ورزشکاری برای کار در انگلیس

کسی که درخواست ویزا می دهد درخواست از خارج از انگلیس تمدید یا تغییر ویزا در داخل انگلیس
متقاضی اصلی 610 پوند 704 پوند
تمامی افراد تحت تکفل 610 پوند برای هر نفر 704 پوند برای هر نفر

با ویزای ورزشکاری چه مدت می توان در انگلیس اقامت داشت؟

حداکثر زمان اقامت و کار در انگلیس با ویزای ورزشکاری 3 سال است. می توانید یک بار نیز درخواست تمدید ویزا برای 3 سال دیگر را بدهید و در مجموع تنها 6 سال پیاپی می توانید با این ویزا در انگلیس بمانید. پس از پایان این دوره باید انگلیس را ترک نمائید و فقط در صورتیکه ثابت کنید دستمزد سالیانه ای بیش از 35800 پوند در سال داشته باشید می توانید برای ویزای مجدد درخواست ارائه دهید.

با ویزای ورزشکاری چه کارهایی می توان و چه کارهایی نمی توان انجام داد؟

می توان:

  • کار برای اسپانسر برای شغلی که در گواهی اسپانسری ذکر شده است.
  • داشتن شغل دوم در شرایط خاص
  • بازی برای تیم ملی کشورتان در انگلیس
  • کار به عنوان یک مجری یا کارشناس ورزشی
  • کارهای داوطلبانه
  • تحصیل تا زمانی که مانع شغل تان نشود.
  • سفر به خارج از کشور و بازگشت به انگلیس
  • همراه داشتن همسر و فرزندان در صورتیکه واجد شرایط باشند.

نمی توان:

  • دریافت کمک های مالی عمومی
  • راه اندازی و شروع یک کسب و کار
  • درخواست شغل دوم تا زمانی که برای اسپانسر خود شروع به کار کنید.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

ویزای نماینده یک کسب و کار خارجی

می توانید به عنوان نماینده یک کسب و کار خارج از انگلیس درخواست ویزای کاری دهید، بشرطی که یکی از شرایط زیر را دارا باشید:

  • تنها نماینده کسب و کار خارجی هستید که قصد دارد شعبه ای در بریتانیا راه اندازی کند.
  • کارمند یک روزنامه، آژانس خبری یا سازمان رسانه ای هستید که برای درازمدت به عنوان خبرنگار یا نماینده آن ها در بریتانیا منصوب شده اید.

شرایط جزئی نماینده یک کسب و کار خارجی

برای درخواست ویزای کار انگلیس به عنوان تنها نماینده یک کسب و کار، باید:

  • در خارج از بریتانیا توسط یک کسب و کار فعال استخدام شده باشید، کسب و کاری که دفتر مرکزی و مکان اصلی تجاری آن در خارج از بریتانیا بوده و همانجا باقی بماند.
  • مهارت ها، تجربه و دانش انجام آن نقش را داشته باشید.
  • یک پست ارشد در داخل آن کسب وکار داشته باشید (اما مالکیت یا کنترل بخش اعظم آن را نداشته باشید) و مسئولیت و حاکمیت کامل تصمیم گیری به جای آن کسب و کار را داشته باشید.
  • قصد بنیان گذاری اولین حضور تجاری کسب و کار مذکور در بریتانیا را داشته باشید.

نکته: هزینه درخواست این نوع ویزا در داخل بریتانیا 704 پوند و در خارج از این کشور 610 پوند است. با این نوع ویزا می توانید در ابتدا برای یک دوره سه ماهه مشغول به کار در انگلیس شوید و امکان تمدید آن به مدت 2 سال دیگر را خواهید داشت.

با ویزای کار انگلیس به عنوان تنها نماینده یک کسب و کار خارجی چه کارهایی می توان و چه کارهایی نمی توان انجام داد؟

می توان:

  • برای کارفرما به صورت تمام وقت کار کرد.
  • خانواده و افراد تحت تکفل را همراه خود به انگلیس آورد.
  • برای تمدید ویزا درخواست داد.
  • بعد از 5 سال اقامت، برای اقامت دائم انگلیس درخواست داد.

نمی توان:

  • برای خود یا یک کسب و کار دیگر کار کرد.
  • اگر کارفرمای شما به دوره ماموریت شما به عنوان تنها نماینده خود پایان داد نمیتوان در انگلیس ماند.
  • قصد تغییر ویزا به دسته های ویزایی دیگر را داشت.
  • از کمک های مالی عمومی دولت استفاده کرد.

نکته: دیگر شرایط عمومی ویزای کار انگلیس مانند شرط تسلط به زبان انگلیسی، داشتن تمکن مالی، گواهی اسپانسری و غیره در این مورد نیز صدق می کند.

ویزاهای کار کوتاه مدت (موقتی)

1-ویزای خلاقیت و ورزش (Creative and Sporting visa (T5))

این نوع ویزا جایگزین ویزای قدیمی تر Tier 5 (Temporary Worker – Creative and Sporting) شده است. در موارد زیر باید برای ویزای کار کوتاه مدت یا موقت در دسته ویزای خلاقیت و ورزش درخواست ارائه دهید:

  • کار در انگلیس به عنوان یک شخصیت ورزشی یا کارگر خلاق، در این زمینه جاب آفر انگلیس دریافت کرده باشید.
  • نیازمندی های عمومی مانند گواهی اسپانسری، حداقل دستمزد و دانش زبانی را دارا باشید.

ورزشکاران باید نقش قابل توجهی در توسعه ورزش خود در بالاترین سطح در انگلیس داشته باشند تا بتوانند برای این ویزا درخواست ارائه دهند، بشرطی که گواهی اسپانسری داشته و پس انداز کافی برای پشتیبانی مالی از خود را داشته باشند که معمولاً دستکم 1270 پوند است، مگر اینکه اسپانسر شما هزینه های زندگی تان را متقبل شود.

کارگر خلاق کسی است که در یک صنعت خلاقانه فعالیت می کند، برای مثال بازیگران، رقصندگان و موزیسین ها. کارگر خلاق باید شرایط زیر را دارا باشد تا بتواند برای ویزای این دسته درخواست ارائه دهد:

  • تاثیر قابل توجهی در بازار کار انگلیس داشته باشد، برای مثال در سطح بین المللی شناخته شده یا برای تداوم عملکرد خوب در آن حوزه در سطح بین المللی، حضورش حیاتی باشد.
  • گواهی اسپانسری با شماره ارجاع
  • حداقل دستمزدی که دولت تعیین کرده را داشته باشید (غیر از مدل ها، موسیقیدانان و اجرا کنندگان در سیرک)
  • داشتن حداقل پس انداز لازم برای پشتیبانی مالی از خود در انگلیس که دستکم 1270 پوند است.

هزینه درخواست ویزای خلاقیت و ورزش

هزینه درخواست این نوع ویزا چه در داخل و چه در خارج از انگلیس برای هر نفر 244 پوند است.

مدت زمان اعتبار ویزای خلاقیت و ورزش

حداکثر زمان اعتبار ویزای خلاقیت و ورزش در دسته ویزاهای کاری موقت انگلیس، 12 ماه است یا مقدار زمانی که در گواهی اسپانسری ذکر شده به اضافه 28 روز، بشرطی که در مجموع از 12 ماه کمتر باشد. مدت اعتبار این ویزا 12 ماه است و بیشتر از آن امکان تمدید وجود ندارد.

با ویزای خلاقیت و ورزش چه کارهایی می توان و چه کارهایی نمی توان انجام داد؟

می توانید:

  • تحصیل کنید.
  • برای اسپانسر خود در شغلی کار کنید که در گواهی اسپانسری به آن اشاره شده است.
  • در همان بخش و در همان سطح کاری یک شغل دوم داشته باشید بشرطی که بیش از 20 ساعت در هفته نباشد.
  • در بخش شغل های پرنیاز در دسته کارگر ماهر برای کمتر از 20 ساعت در هفته کار کنید.
  • بعنوان ورزشکار برای تیم ملی کشورتان فعالیت کنید، بشرطی که این فعالیت در حوزه رقابت های ورزشی دانشگاهی باشد.
  • بعنوان مفسر، کارشناس و مجری ورزشی کار کنید.

نمی توانید:

  • از کمک های مالی عمومی دولت استفاده کنید.
  • کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

2- ویزای کارگر خیریه (Charity Worker visa (T5))

می توانید برای ویزای کاری موقت در دسته کارگر خیریه درخواست ارائه دهید، اگر:

  • قصد دارید برای امور خیریه یک کار داوطلبانه بدون دریافت دستمزد انجام دهید.
  • دارای گواهی اسپانسری و دیگر شرایط الزامی عمومی باشید.
  • کار خیریه ای که در انگلیس انجام می دهید باید مرتبط با کار سازمان اسپانسر شما باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای کارگر خیریه

حداکثر تا 3 ماه قبل از شروع کارتان می توانید برای دریافت ویزای کارگر خیریه اقدام نمائید. مدت زمان اعتبار این نوع ویزای حداکثر 12 ماه است.

نکته: با استفاده از این ویزا امکان کار در قبال دریافت دستمزد یا اشتغال به یک شغل دائمی را نداشته و نمی توانید از کمک های مالی عمومی دولت استفاده کنید.

3- ویزای تبادلی تائید شده توسط دولت (Government Authorised Exchange visa (T5))

برای ویزای تبادلی تائید شده توسط دولت در دسته ویزاهای کار موقت می توانید درخواست ارائه دهید، بشرطی که :

  • بخواهید برای یک مدت کوتاه برای یک تجربه کاری یا آموزش، یک برنامه آموزش زبان که توسط دولت صورت می گیرد، یک تحقیق یا فلوشیپ از طریق یک برنامه تبادلی تائید شده توسط دولت به انگلیس بیایید.
  • اسپانسر داشته باشید.
  • شرایط عمومی اخذ ویزای کار انگلیس مانند گواهی اسپانسری، تسلط به زبان انگلیسی و … را دارا باشید.

شرایط اسپانسر

برای اخذ ویزای تبادلی تائید شده توسط دولت باید گواهی اسپانسری از یک اسپانسر معتبر را داشته باشید. کار، آموزش یا تحقیق شما در انگلیس باید مرتبط با کار سازمان اسپانسر شما باشد. اسپانسر شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • سازمانی که یک طرح تبادلی تائید شده توسط دولت را مدیریت می کند.
  • یک موسسه آموزش عالی (در صورتیکه یک محقق، استاد مهمان یا بازرس تحصیلی دارای اسپانسر هستید)
  • یک ارگان و نهاد دولتی

نکته: هزینه این نوع ویزا نیز مانند موارد دیگر بخش ویزای کار موقت، 244 پوند است.

مدت زمان اعتبار ویزای تبادلی تائید شده توسط دولت

با ویزای تبادلی تائید شده توسط دولت انگلیس می توانید حداکثر تا 12 یا 24 ماه در انگلیس (بسته به طرحی که برای آن درخواست ارائه داده اید) سکونت داشته و کار کنید. نکته مهم در مورد این ویزا این است که نمی توانید کار دائمی داشته و از کمک های عمومی دولت استفاده کنید. اما امکان تحصیل، کار برای اسپانسر و کار دوم به شرطی که بیش از 20 ساعت در هفته نباشد، را خواهید داشت.

4- ویزای کار مذهبی (Religious Worker visa (T5))

برای ویزای کار مذهبی در بخش ویزای کار موقت انگلیس می توانید درخواست ارائه دهید بشرطی که:

در نقشی غیر از روحانی (کشیش، امام جماعت یا خاخام و غیره) یا رهبر دینی بخواهید کار کنید.

شرایط عمومی اخذ ویزای کار انگلیس مانند تسلط به زبان انگلیسی، داشتن گواهی اسپانسری و غیره را دارا باشید.

نکته: مدت اعتبار این نوع ویزا حداکثر 24 ماه است و تنها کاری که با آن نمی توانید انجام دهید دریافت کمک های مالی عمومی دولت خواهد بود. دیگر شرایط ویزای کار مذهبی همانند دیگر ویزاهای دسته ویزای کار موقت است.

5- ویزای کاری توافق بین المللی (International Agreement Worker visa (T5))

برای ویزای کاری توافق بین المللی در دسته ویزاهای کاری موقت می توانید درخواست ارائه دهید اگر قرارداد کاری داشته باشید که در حوزه قوانین یا معاهدات بین المللی باشد. برای مثال اگر در حوزه موارد زیر باشد:

  • کار بعنوان خدمتکار شخصی در خانه متعلق به یک دیپلمات
  • خدمت رسانی تحت قرارداد به عنوان تامین کننده یک خدمت قراردادی یا یک کارگر ماهر مستقل
  • کارهای ذیل معاهدات کلی مربوط به تجارت در حوزه خدمات (General Agreement on Trade in Services (GATS))
  • کارهای ذیل توافق های مشابه بین دولت انگلیس و دیگر کشورها
  • برای یک دولت خارجی یا یک سازمان بین المللی

مدت اعتبار ویزای کاری توافق بین المللی

اگر برای یک دولت خارجی یا بعنوان خدمتکار خصوصی در خانه یک دیپلمات کار می کنید، می توانید حداکثر تا 2 سال با این نوع ویزا در انگلیس بمانید. در صورتی که ذیل معاهدات کلی مربوط به تجارت در حوزه خدمات ویزای کار انگلیس گرفته باشید، مدت زمان اعتبار ویزای شما 6 ماه در یک دوره 12 ماهه است. بدین ترتیب اگر بخواهید در این حوزه فعالیت کنید باید پس از حداکثر 6 ماه انگلیس را ترک کرده و پس از 6 ماه حضور در خارج از این کشور، بار دیگر در این دسته درخواست ویزا دهید. اگر بر اساس توافق همکاری و تجارت بین بریتانیا و اتحادیه اروپا بخواهید ویزای کار موقت انگلیس بگیرید، مدت اعتبار ویزای شما حداکثر 12 ماه خواهد بود. در مورد ویزای کار موقت انگلیس بر اساس توافق موقت بین سوئیس و بریتانیا نیز مدت اعتبار ویزا حداکثر 12 ماه در یک دوره 24 ماهه است.

6- کارگر بومی در خانه های شخصی

منظور از کارگر بومی کسانی مانند خدمتکاران، رانندگان، آشپزان، دایه ها و کسانی است که خدمات شخصی در اختیار کارفرما و خانواده او قرار می دهند. در این دسته می توانید برای ملاقات با کارفرمای خود در انگلیس درخواست ویزا کنید اگر شما:

  • کارگر بومی در یک خانه شخصی باشید، همان خانه ای که کارفرمایتان در آن حضور دارد و زندگی می کند.
  • دستکم برای یک سال برای کارفرمای خود کار کرده باشید.
  • دستکم 19 سال سن داشته باشید.
  • می خواهید همراه با کارفرمای خود یا همسر و فرزندان او به انگلیس سفر کنید.
  • می خواهید بعنوان یک کارگر بومی تمام وقت در خانه ای که محل زندگی کارفرمای شماست کار کنید.
  • می خواهید در پایان کارتان و حداکثر طی 6 ماه یا کمتر انگلیس را ترک کنید.
  • بدون نیاز به کمک های مالی عمومی دولت می توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید.

کارفرمای شما نیز باید یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

  • شهروند بریتانیایی که معمولاً در خارج از این کشور زندگی می کند و قصد ندارد برای مدتی بیش از 6 ماه در بریتانیا بماند.
  • شهروند خارجی که برای یک سفر موقتی به بریتانیا آمده و قصد ماندن بیش از 6 ماه در این کشور را ندارد.
  • کارفرمایی که حداقل دستمزد تصویب شده توسط دولت را به شما بدهد.

مدت اقامت در انگلیس با ویزای کارگر بومی در خانه های شخصی

مدت اعتبار این نوع ویزا حداکثر 6 ماه است و هزینه درخواست آن نیز 516 پوند است.

با ویزای کارگر بومی چه کارهایی که می توانید و چه کارهایی نمی توانید انجام دهید؟

می توانید:

  • اگر کارفرمای شما سفری کوتاه به خارج از کشور داشته باشد می توانید در انگلیس بمانید.
  • به خارج سفر کرده و به انگلیس بازگردید تا دوره اقامت 6 ماهه خود را کامل کنید.
  • کارفرمای خود را برای یک شغل دیگر در همین دسته تغییر دهید، بشرطی که اقامت شما بیشتر از 6 ماه نباشد.

نمی توانید:

  • دسته شغلی خود را برای کارفرمای کنونی تان تغییر دهید.
  • از طریق ورودهای متعدد به انگلیس بخواهید مدت زمان بیشتری در این کشور بمانید.
  • افراد تحت تکفل و خانواده تان را همراهتان داشته باشید.
  • از کمک های مالی عمومی دولت استفاده کنید.

ویزای کار انگلیس ، کار در انگلیس ، ویزای کاری

سوالات متداول

1-با ویزای کار انگلیس می توانم به عنوان دانشجو در انگلیس تحصیل کنم؟

پاسخ کلی به این سوال منفی است. با ویزای کار انگلیس اجازه تحصیل داده نمی شود، ولیکن درصورت تمایل به تحصیل در انگلیس می توانید از اداره مهاجرت درخواست کنید. البته بعنوان کارگر ماهر ویزای کار انگلیس دریافت کرده اید و یا بعنوان افراد شاغل در دانشگاهها و مراکز علمی ویزای کاری انگلیس را دارید، می توانید در حین فعالیت شغلی، به تحصیل نیز بپردازید.

2-اگر با ویزای توریستی انگلیس در این کشور حضور داشته باشم و در آنجا از طرف یک کارفرمای انگلیسی جاب آفر داشته باشم می توانم در انگلیس مشغول به کار شوم؟

خیر. طبق قوانین فعلی انگلستان می بایست پس از دریافت جاب آفر انگلیس (JOB OFFER) خاک این کشور را ترک کرده و از کشور محل اقامت خود مجدداً درخواست ویزای کار انگلیس را ارائه نمائید.

3-آیا با ویزای کار انگلیس و داشتن اقامت کاری انگلستان می توان به اقامت دائم انگلیس رسید؟

بله. اما پروسه های مختلفی برای دریافت اقامت دائم انگلیس وجود دارد که می بایست طی نمائید.اگر بعنوان کارگر ماهر ویزای کار انگلیس را داشته باشید می توانید پس از 5 سال اقامت در این کشور درخواست اقامت دائم خود را به Home Office اراه دهید یا از روش هایی چون ازدواج با یک تبعه انگلستان استفاده نمائید. شما می توانید توضیحات کامل ویزای ازدواج انگلستان را در صفحه مربوط به این ویزا در همین بسایت مطالعه نمائید.

4-برای دریافت ویزای کار انگلیس بایستی حتما مدرک زبان ارائه کنیم؟

بله. یکی از شروط اصلی در اخذ ویزای کاری انگلیس داشتن دانش زبان کافی می باشد.

5-آیا انگلستان ویزای جستجوی کار دارد؟

برنامه ویزای جستجوی کار تا سال 2010 در انگلستان اجرا می شده. درحال حاضر تنها راه برای انجام هرگونه فعالیت کاری در این کشور می بایست ویزای کاری انگلیس را اخذ نمائید.

6-برای دریافت وقت سفارت انگلستان باید چکار کنیم؟

برای اخذ وقت سفارت انگلستان به این لینک مراجعه نمائید تا با شرایط و مدارک مورد نیاز آشنا شوید.

سخن پایانی  

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه کامل و دقیق مطالب فوق به پاسخ سوالات خود در زمینه اخذ ویزای کار انگلیس و شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای کاری انگلیس دست یافته باشید. موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام با داشتن سال ها سابقه درخشان و پرونده های موفق در زمینه اخذ انواع ویزاهای انگلستان می تواند در مسیر مهاجرت به انگلستان گام به گام همراه شما عزیزان باشد. همچنین خوانندگان محترم می توانید با مراجعه به این لینک از شرایط و توضیحات مربوط به سایر انواع ویزاهای انگلستان مطلع شوید.