ویزای مولتی آلمان ، اقامت آلمان، ویزای شینگن

ویزای مولتی آلمان

آلمان صنعتی ترین کشور اروپایی در قلب قاره سبز همیشه مورد توجه دانشجویان، مهاجران و سرمایه گذاران بوده است. متقاضیان ایرانی برای سفر به این کشور با اهداف تحصیلی، توریستی و تجاری نیازمند اخذ ویزا هستند. در ادامه می خواهیم با ویزای مولتی آلمان و مدارک مورد نیاز آن آشنا شویم.

درباره آلمان

آلمان از کشورهای مرکزی اروپا با قدمتی کهن است. پایتخت این کشور برلین و از دیگر شهرهای مهمش میتوان به اشتوتگارت، مونیخ، هامبورگ و کلن اشاره کرد. دانشگاه های آلمان بالاترین استانداردهای جهانی را دارند و از مراکز آموزشی برتر جهان هستند. رفاه اقتصادی و وضعیت باثبات  اجتماعی موجب شده تعداد زیادی برای اقامت آلمان و یا سفر به این کشور درخواست دهند.

اگر قصد سفر به آلمان با هدف توریستی را دارید، جاذبه های گردشگری آلمان را اینجا بخوانید

شما پیش از سفر به آلمان باید برای ویزای مورد نیازتان درخواست دهید. آلمان یکی از کشورهای حوزه شینگن است، در نتیجه با ویزای شینگن آلمان به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا میتوانید سفر کنید. ویزای شینگن به سه دسته سینگل، دوبار ورود و مولتی تقسیم میشود. برای اطلاعات بیشتر، قوانین اخذ ویزای شینگن را از اینجا بخوانید.

 

ویزای مولتی آلمان چیست؟

ویزای مولتی به شما این امکان را می دهد تا در بازه زمانی مشخص به صورت مکرر به آلمان سفر کرده و به صورت قانونی در این کشور ساکن شوید. با توجه به سخت گیری های دولت فدرال آلمان اخذ ویزای شینگن آلمان آن قدر ها هم راحت نیست. بهتر است پیش از درخواست حتما چندین ویزای سینگل آلمان و یا ویزای شینگن داشته باشید. همچنین صدور ویزای مولتی مستلزم مدارک و قوانین ویژه ای است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

ویزای مولتی  شینگن دون محدودیت در ورود و خروج برای متقاضی صادر شده و در تمامی کشورهای حوزه شینگن معتبر است.جهت اخذ وقت سفارت آلمان و آشنایی با مدارک لازم این لینک را ببینید.

در گام نخست برای درخواست ویزا شما باید برای رزرو وقت سفارت و مصاحبه اقدام کنید. فراموش نکنید پیش از روز مصاحبه تمام مدارک باید تهیه  شده و بیمه مسافرتی مناسب با نوع ویزا خریداری شود. همجنین متقاضی باید حتما دعوتنامه معتبر و حساب بانکی قابل قبولی را برای پرداخت هزینه های اقامت آلمان داشته باشد.

هدفتان از سفر به آلمان چیست؟

پیش از درخواست ویزای مولتی حتما باید هدفتان از این سفر مشخص شود. بهتر است پیش از هرگونه اقدامی نسبت به تهیه دعوتنامه اقدام کنید. با توجه به سخت گیری های سفارت آلمان باید هدف از سفرتان مشخص باشد. اگر برای فعالیت تجاری، عقد قرارداد، کورس های آموزشی و یا الحاق به خانواده قصد سفر به آلمان را دارید، باید دعوتنامه متناسب با هدف از سفر را به سفارت تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت آلمان

مدارک شما برای اخذ ویزای آلمان به دو دسته مدارک عمومی و مدارک متناسب با هدف سفر تقسیم می شود. مدارک کلی همان مواردی است که بین تمام متقاضیان فارغ از هدف سفر مشترک است. از مدارک عمومی می توان به پاسپورت، عکس مطابق با استانداردهای سفارت، تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای مولتی آلمان، کپی تمامی ویزاهای شینگن اخذ شده در سه سال اخیر اشاره کرد.

مدارک ضروری برای اخذ ویزای مولتی آلمان

  • دعوتنامه مطابق هدف از سفر

  • رزرو بلیط پرواز و ووچر هتل یا هر محلی که برای اقامت انتخاب شده شده است

  • پرینت بانکی و گردش حساب همراه با فیش حقوقی برای مشخص شدن وضعیت مالی متقاضی و نحوه پرداخت هزینه های سفر در مدت اقامت در آلمان

  • گواهی اشتغال به کار یا هر گواهی که وضعیت شغلی متقاضی را نشان دهد

  • اگر متقاضی برای کورس آموزشی قصد سفر دارد ارائه گواهی تعیین وضعیت تحصیلی

توجه داشته باشید که دعوتنامه استاندارد باید حاوی اطلاعات شخصی دعوت کننده و دعوت شونده، هدف و مدت زمان سفر باشد. همچنین میتوان به نحوه پرداخت هزینه های سفر نیز اشاره کرد.دعوت کننده بایستی کپی پاسپورت آلمانی یا کارت اقامت خود را ضمیمه نماید.توجه داشته باشید که مهمترین بخش در اخذ ویزای مولتی شینگن همین دعوتنامه هست که بایستی متناسب با درخواست ویزای مولتی صادر شود.

 

مزایای ویزای مولتی آلمان

اما مزایای ویزای مولتی آلمان چیست؟ با اخذ ویزای مولتی آلمان شما مجوز ورود به کشورهای شینگن را خواهید داشت، در نتیجه بدون محدودیت قانونی می توانید به تمام این کشورها سفر کنید. بر خلاف ویزای سینگل، ویزای مولتی این امکان را به شما میدهد تا چندین باره از آلمان خارج شده و دوباره بازگردید.

ویزای مولتی قابل تمدید است و بعد از منقضی شدن باید مجدد با مراجعه به سفارت محل زندگی و ارائه مدارک مورد نظر آن را در بازه های زمانی طولانی تر تمدید کنید. به عنوان مثال اگر اولین ویزای مولتی شما، ویزایی ۳ ماهه بود حال می توانید برای ویزای ۶ ماهه درخواست دهید.

ویزای مولتی آلمان اعتبار خوبی برای پاسپورت شما دارد و اخذ ویزاهای بعدی را آسان تر خواهد کرد. مسئول صدور ویزای آلمان سفارت جمهوری فدرال است وشما باید تمامی مدارک ضروری را طبق هدف از سفری که دارید ترجمه کرده و تحویل دهید. به تفکیک هدف از سفر میتوانید مدراک مختلف را در اینجا بخوانید

به یاد داشته باشید که تا تاریخ نگارش این متن سفارت آلمان نیازی به ارائه مدارک شما بصورت ترجمه شده ندارد . البته این موضوع صرفاً به اقامتهای مربوط به ویزای نوع C محدود شده و در مواردی که اقامتهای بلند مدت مد نظر باشد بایستی طبق نظر سفارت آلمان عمل کنید.

خدمات بالمن

بالمن با همکاری موسسه حقوقی ” فراگامان مهام” با سالها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای انگلیس، کانادا و شینگن و ویزای آمریکا برای ارائه انواع خدمات ویزای آلمان به هموطنان عزیز فعالیت می کند. برای اقامت آلمان و مهاجرت، ویزای تحصیلی آلمان و ویزای جاب سیکر، ویزای ملی و ویزای مولتی آلمان با مشاوران ما تماس بگیرید.