ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا آخرین آپدیت های اداره مهاجرت آمریکا و شرایط اخذ انواع ویزای توریستی آمریکا 2021 (نوع B یا (B-1/B-2))|مدارک مورد نیاز|نحوه تکمیل فرم DS-160

ویزای توریستی آمریکا، یکی از ساده ترین روش ها برای سفر به آمریکا می باشد.بنابراین آشنایی با شرایط گرفتن این ویزا و مدارک مورد نیاز آن الزامیست. دراین متن شما را با انواع آن (نوع B یا (B-1/B-2))، نحوه تکمیل فرم DS-160 و آخرین آپدیت های سال 2021 جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا آشنا خواهیم کرد.

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا، یکی از ساده ترین روش ها برای سفر به آمریکا می باشد.بنابراین آشنایی با شرایط گرفتن این ویزا و مدارک مورد نیاز آن الزامیست. دراین متن شما را با انواع آن (نوع B یا (B-1/B-2))، نحوه تکمیل فرم DS-160 و آخرین آپدیت های سال 2021 جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا آشنا خواهیم کرد.

مقدمه

با ورود جو بایدن به کاخ سفید بار دیگر سفر به آمریکا از طریق دسته بندی های ویزایی مختلف، از جمله ویزای توریستی آمریکا (Visitor visa) فراهم شده است. بر اساس این برنامه شهروندان برخی کشورها این امکان را دارند که در صورت کوتاه تر بودن مدت سفرشان از 90 روز، بدون ویزای توریستی آمریکا وارد این کشور شوند. البته این مورد شامل ایران و شهروندان ایرانی نمی شود. بدین ترتیب هر شهروند خارجی که بخواهد به منظور گردشگری یا دیدار با دوستان و آشنایان به این کشور سفر کند به ویزای توریستی آمریکا نیاز خواهد داشت که عموماً به آن ویزای توریستی نوع B (B-1/B-2) گفته می شود و در دسته ویزاهای غیرمهاجرتی قرار می گیرد. برای سفر به آمریکا به عنوان یک توریست باید حتماً نسبت به تکمیل فرم DS-160 اقدام و این نوع ویزا را اخذ کنید مگر اینکه بتوانید ذیل برنامۀ عدم نیاز به ویزا (Visa Waiver Program) به این کشور سفر کنید. در واقع ویزای توریستی نوع B (B-1/B-2) برای یک دیدار کوتاه برای تعطیلات یا دیدار با خانواده و دوستان، درمان  و یا دیدارهای کاری کوتاه صادر می شود که مدت اعتبار آن از یک تا 6 ماه متفاوت بوده و به متقاضی اجازه می دهد وارد خاک آمریکا شود. ویزای توریستی آمریکا بر اساس محدودیت دفعات ورود نیز سه نوع دارد که شامل سینگل (یک بار ورود)، دابل (دو بار ورود) یا مالتیپل (چند بار ورود) است. در واقع نوع ویزای توریستی شما در ویزایتان مشخص بوده و بر اساس آن می توانید در مدت 6 ماه اعتبار ویزا، تنها یک بار یا دو بار یا چند بار وارد خاک آمریکا شوید. نکته مهم اینکه در مورد ویزای سینگل پس از خروج از آمریکا دیگر نمی توانید دوباره وارد خاک این کشور شوید حتی اگر از مدت اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد. این محدودیت در مورد ویزای دابل تنها دو بار است و در مورد ویزای مالتیپل هیچ محدودیتی در دفعات ورود نخواهد بود. در واقع ویزای کوتاه مدت آمریکا از سه نوع ویزای کاری کوتاه مدت (B-1)، ویزای توریستی (B-2) یا ترکیبی از هر دو (B-1/B-2) تشکیل شده است.

موارد استفاده از ویزای B-1

  • مشاوره با همکاران و شرکاء در حوزه کسب و کار
  • شرکت در یک سمینار یا کنفرانس علمی، آموزشی، حرفه ای یا کاری
  • معامله کاری
  • مذاکره در مورد یک قرارداد

موارد استفاده از ویزای B-2 

  • گردشگری و تعطیلات
  • دیدار با خانواده، دوستان یا آشنایان
  • درمان
  • شرکت در مراسمات اجتماعی که توسط سازمان های اتحادیه ای، اجتماعی و خدماتی برگزار می شوند.
  • شرکت به عنوان آماتور در مراسمات و رقابت های موسیقی، ورزشی یا مشابه آن در صورتی که برای شرکت کردن دستمزدی به شما پرداخت نشود.
  • ثبت نام در یک دوره علمی-تفریحی بدون اینکه به دریافت مدرک یا گواهینامه رسمی علمی منتهی شود (برای مثال یک کلاس دو روزه آموزش آشپزی در دوران تعطیلات)

فعالیت شغلی با ویزای کوتاه مدت B-1

در صورتی که قصد دارید به عنوان دستیار یا کارمند شخصی یک کارفرمای آمریکایی به این کشور سفر کنید می توانید از ویزای کوتاه مدت نوع B-1  استفاده نمائید. با ویزای B-1 می توان برای مدت محدود و با شرایط خاص در آمریکا مشغول به کار شد.  در این حالت کارفرمای شما می بایست یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  •  شهروند آمریکایی که به طور دائم در این کشور سکونت داشته یا به شکل قانونی در کشور دیگری مشغول به کار یا انجام مأموریت بوده اما به طور موقت در آمریکا اقامت داشته یا به این کشور سفر می کند.
  •  شهروند خارجی که با اخذ یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی  B, E, F, H, I, J, L, M, O, P  یا  Qدر آمریکا زندگی می کند.

فعالیت هایی که نمی توان برای آن ها درخواست ویزای توریستی آمریکا کرد

  • تحصیل
  • استخدام
  • نمایش ها و اجراهای با دستمزد یا هر اجرای حرفه ای در مقابل چشم مخاطبانی که به شما دستمزد می دهند
  • سفر به آمریکا به عنوان خدمه یک کشتی یا هواپیما
  • کار به عنوان خبرنگار خارجی، در حوزه رادیو، سینما، روزنامه نگاری یا دیگر رسانه ها
  • اقامت دائم در آمریکا

       توجه: ویزای توریستی نوع B (B-1/B-2) آمریکا برای توریسم زایمان (سفر به آمریکا با هدف اصلی زایمان کردن در آمریکا به منظور بدست آوردن شهروندی این کشور برای نوزاد) نیز صادر نخواهد شد.

چگونه برای دریافت ویزای توریستی آمریکا (B-2) اقدام کنم؟

مراحل مختلفی برای دریافت ویزای توریستی آمریکا و تکمیل فرم DS-160 وجود دارد که باید به ترتیب و با دقت انجام دهید. نظم این مراحل و چگونگی تکمیل کردن آن ها ممکن است در سفارت یا کنسولگری که در آن اقدام می کنید متفاوت باشد. لازم به ذکر است که به دلیل نداشتن روابط سیاسی بین دو کشور ایران و آمریکا، ایرانیانی که قصد سفر به آمریکا با ویزای توریستی را دارند باید یکی از سه مکان زیر را به عنوان سفارت یا کنسولگری محل درخواستشان انتخاب کرده و برای مصاحبه حضوری به آنجا مراجعه نمایند:

  • سفارت آمریکا در آنکارا، ترکیه
  • سفارت آمریکا در ایروان، ارمنستان
  • کنسولگری اصلی آمریکا در دبی، امارات متحده عربی

ویزای توریستی آمریکا

فرم DS-160

اولین گام برای ارائه درخواست ویزای توریستی آمریکا مراجعه به صفحه ویزای غیرمهاجرتی آمریکا و تکمیل فرم DS-160 (که برای تمامی ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا یکسان است) می باشد. به محض ورود به این صفحه باید سفارتی که از آن می خواهید برای ویزای توریستی آمریکا اقدام کنید را انتخاب نمایید همانطور که گفته شد برای ایرانیان یکی از سفارت های آمریکا در ترکیه، ارمنستان یا دبی خواهد بود. فرم DS-160 یک فرم آنلاین درخواست ویزای غیرمهاجرتی آمریکا است که برای سفرهای کوتاه مدت به آمریکا استفاده می شود. افسران مهاجرت با استفاده از اطلاعاتی که شما در این فرم وارد می کنید تقاضای ویزای شما را مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت بر اساس همین اطلاعات و البته مصاحبه حضوری در مورد درخواست شما تصمیم گیری خواهند نمود. پس از تکمیل تمام اطلاعات خواسته شده در این فرم باید از آن پرینت گرفته و بارکدی که روی فرم قرار دارد را هنگام مصاحبه حضوری در سفارت یا کنسولگری همراه داشته باشید. لازم به ذکر است؛ تا زمانی که تمام اطلاعات خواسته شده را به شکل کامل وارد نکنید، این فرم و درخواست شما ثبت نخواهد شد. نکته دیگر اینکه هنگام تکمیل فرم DS-160 باید یک عکس از خود را به شکل آنلاین با شرایط زیر آپلود نمایید:

  • رنگی با پس زمینه سفید و با ابعاد 5*5 سانتی متر گرفته شده باشد.
  • در شش ماه اخیر گرفته شده تا با ظاهر کنونی شما مطابقت داشته باشد.
  • صورت شما کاملاً رو به دوربین بوده و تمام اجزای آن در عکس پیدا باشد.
  • حالت چهره شما باید معمولی  و هر دو چشم باز باشد (نباید دهانتان باز باشد یا در حال خنده و گریه و موارد مشابه باشد)
  • با لباس هایی گرفته شود که در زندگی روزمره می پوشید و به طور کلی با لباس های نامتعارف گرفته نشده باشد
  • در این عکس نباید یونیفرم به تن داشته باشید
  • کلاه یا هر چیزی که سر شما را بپوشاند (موها یا خط رویش مو) را نباید در این عکس بپوشید. به طور کلی باید تمام صورت شما قابل مشاهده باشد.
  • عینک و هدفون و اقلام مشابه نباید در عکس وجود داشته باشد. عینک را تنها در موارد معدودی مانند عینک های طبی می توان استفاده کرد. همین موضوع در مورد سمعک نیز صدق می کند.

تعیین وقت مصاحبه حضوری

اخذ وقت سفارت آمریکا عموماً برای متقاضیان ویزای آمریکا اعم از توریستی و غیرتوریستی لازم است و تنها افراد زیر 13 سال و بالای 80 سال از این موضوع معاف هستند. بدین ترتیب اگر بین 13 تا 79 سال سن دارید باید برای درخواست ویزای توریستی آمریکا وقت مصاحبه حضوری خود را تعیین کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعیین وقت سفارت آمریکا می توانید مطالب این لینک را مطالعه کنید. مدت زمان انتظار برای مصاحبه حضوری در سفارت های آمریکا بسته به مکان سفارت، فصل یا دسته ویزا متفاوت خواهد بود. از این رو باید خیلی زودتر از زمانی که برای سفر به آمریکا در نظر گرفته اید، برای اخذ وقت سفارت آمریکا اقدام نمائید. در همان صفحه تکمیل فرم DS-160 بخشی وجود دارد که با وارد کردن محل سفارت و نوع ویزایی که بدنبال اخذ آن هستید (در این مورد ویزای توریستی آمریکا) مدت زمان انتظار شما برای مصاحبه حضوری اعلام خواهد شد.

هزینه درخواست ویزای توریستی آمریکا

هزینه درخواست ویزای توریستی آمریکا برای هر نفر 160 دلار است که غیرقابل بازپرداخت بوده و معمولاً باید پس از تکمیل فرم DS-160 به صورت آنلاین پرداخت شود مگر اینکه امکان پرداخت آن به صورت حضوری در روز مصاحبه وجود داشته باشد. اگر با درخواست ویزای شما موافقت شود ممکن است با توجه به ملیتتان از شما خواسته شود هزینه بیمه ویزا را نیز پرداخت کنید که ایرانیان نیز مشمول پرداخت هزینه بیمه می باشند.

مدارک لازم برای ثبت درخواست ویزای توریستی آمریکا

  • تمام متقاضیان ویزای توریستی آمریکا باید دارای پاسپورت معتبر برای سفر به آمریکا با حداقل 6 ماه اعتبار باشند.
  • پرینت تائیدیه تکمیل فرم DS-160
  • رسید پرداخت هزینه های ویزای توریستی آمریکا
  • عکس با مشخصات خواسته شده که آپلود شده باشد

از دیگر مدارکی که باید در مصاحبه حضوری ویزا ارائه داد تا بر اساس آن ها ویزای توریستی آمریکا برای شما صادر شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک اثبات هدف از سفر به آمریکا
  • مدارکی که ثابت کند پس از پایان مهلت ویزا، آمریکا را ترک می کنید
  • مدارکی که نشان دهد توانایی مالی پرداخت هزینه ها در طول سفر را دارید

مدارک مربوط به کار و/یا روابط خانوادگی می توانند هدف از سفر به آمریکا و تمایل به بازگشت به کشورتان پس از پایان سفر را ثابت کنند. اگر نتوانید هزینه های سفر خود را بپردازید باید مدارکی را نشان دهید که ثابت کند شخص دیگری این هزینه ها را به جای شما پرداخت می کند. متقاضیان ویزای توریستی آمریکا –ویزای دیدار با اقوام و خانواده-  باید شرایط اقامتی و روابط خانوادگی مورد نیاز این ویزا که وزارت امور خارجه آمریکا تعیین می کند را داشته باشند. برای اخذ ویزای توریستی آمریکا و دیدار با اقوام تعهد خانواده و دوستان ساکن آمریکا کافی نخواهد بود. دعوتنامه یا تعهد حمایت مالی (فرم I-864 یاAffidavit of Support) برای کسانی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا را دارند، لازم نیست. ارائه دعوتنامه یا تعهد حمایت مالی در روز مصاحبه حضوری تضمین کننده پاسخ مثبت سفارت نخواهد بود.

ویزای توریستی آمریکا

حضور در سفارت یا کنسولگری برای اخذ ویزای توریستی آمریکا

افسر مهاجرت که با شما مصاحبه می کند در مورد داشتن شرایط ویزای توریستی آمریکا و اعطای ویزا به شما تصمیم گیری خواهد کرد. در روز مصاحبه از شما اثر انگشت دیجیتالی گرفته می شود. ممکن است پس از مصاحبه حضوری افسر مهاجرت از شما مدارک بیشتری درخواست کند.

در روز مصاحبه ویزای توریستی آمریکا چه مدارکی باید همراه داشته باشیم؟

علاوه بر رسید پرداخت هزینه 160 دلاری درخواست ویزا، برگه تایید تکمیل فرم DS-160 و رسید پرداخت هزینه بیمه ویزا در صورتی که برای ملیت شما الزامی باشد، باید مدارک زیر را نیز در روز مصاحبه حضوری همراه داشته باشید:

  • اصل پاسپورت
  • کلیه پاسپورت های قدیمی برای بررسی سوابق کیفری
  • عکس رنگی
  • نسخه چاپی برگه تعیین وقت سفارت
  • نامه تمکن مالی حداقل 15 هزار دلاری و گردش مالی شش ماهه (هزینه یک سفر 15 روزه توریستی به آمریکا بین 5000 تا 6000 دلار این کشور تخمین زده می شود)
  • گواهی معتبر عدم سوء پیشینه که مراجع ذیصلاح صادر کرده باشند
  • اسناد مالی
  • سوابق کاری و بیمه متقاضی یا متقاضیان
  • مدرک اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • اسناد رزرو هتل
  • تعهد نامه حمایت مالی و دعوتنامه (فرم I-134 یا I-864 بسته به شرایط شما) یا در صورت وجود که باید توسط اعضای خانواده، دوستان یا همکاران صادر شده باشد.

سفر به آمریکا برای اهداف درمانی

اگر هدف شما از تقاضا ویزای توریستی آمریکا سفر به این کشور برای درمان است باز هم باید فرم DS-160 را تکمیل کنید و افسر مهاجرت ممکن است اسناد بیشتری از شما در روز مصاحبه حضوری درخواست کند که شامل موارد زیر می شود:

  • تائیدیۀ بیماری از یک پزشک محلی که ماهیت بیماری شما و دلیلی که نیاز به درمان در آمریکا را دارید در آن ذکر کرده باشد
  • نامه ای از یک پزشک یا یک مرکز درمانی در آمریکا مبنی بر اینکه امکان و آمادگی درمان بیماری خاص شما را داشته و جزئیات طول دورۀ درمان و هزینه آن در این نامه ذکر شده باشد (شامل دستمزد پزشک، هزینه های بستری وسایر هزینه های مربوط به درمان)
  • مدرک یا مدارکی که نشان دهد هزینه های سفر، درمان و زندگی شما در آمریکا پرداخت خواهد شد. این مدرک یا مدارک می تواند در قالب یک گواهی بانکی یا دیگر اظهارنامه های مالی مربوط به درآمد/پس انداز یا کپی های تائید شده از پرداخت مالیات بر درآمد باشد (چه برای متقاضی و چه برای شخص یا سازمانی که هزینه های شما را پرداخت می کند.

ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان بررسی درخواست ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان بررسی پرونده های ویزای توریستی آمریکا بعد از مصاحبه حضوری بین 7 تا 10 روز به طول می انجامد اما احتمال افزایش این مدت زمان در موارد خاص و برای ارائه مدارک و شواهد بیشتر نیز وجود دارد.  اگر با ویزای توریستی شما موافقت شود معمولاً یکی از دو برگه زرد و آبی رنگ در اختیار شما قرار می گیرد. برگه زرد رنگ به این معناست که درخواست شما باید توسط پلیس فدرال آمریکا مورد بررسی قرار گیرد(FBI Check) که در صورت تائید این ارگان، ویزای خود را دریافت خواهید کرد. دریافت برگه آبی رنگ نیز بدین معناست که به طور کامل با درخواست ویزای شما موافقت شده و نیازی به ارجاع درخواست شما به پلیس فدرال آمریکا وجود ندارد.

ورود به آمریکا

داشتن ویزای توریستی آمریکا به شما اجازه می دهد که به عنوان یک شهروند خارجی از مبادی قانونی به این کشور وارد شوید اما داشتن ویزا به معنای تضمین شدن اجازه ورود نخواهد بود و تصمیم گیری نهایی در این مورد بر عهده وزارت امنیت داخلی آمریکا و مقامات مرزی و گمرکی این کشور در مرز های ورودی است. در صورتی که ویزای توریستی آمریکا دریافت کرده و افسران مرزی با ورود شما به خاک آمریکا موافقت کنند، پاسپورت شما مهر تائید ورود خورده یا یک فرم امضا شده(I-94) در اختیار شما قرار خواهد گرفت که تاریخ ورود و خروج شما روی آن ثبت شده است.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی آمریکا

  •  پنهان کردن حقیقت یا ارائه اطلاعات نادرست چه در فرم DS-160 و چه در روز مصاحبه حضوری و به طور کلی زمانی که افسر مهاجرت به صداقت گفته های شما مشکوک شود.
  • نداشتن تمکن مالی کافی
  • عدم ارائه اسناد ملکی معتبر و کافی
  • نداشتن وابستگی خانوادگی به کشور مبدأ ( اگر برای تمام اعضای خانواده درخواست ویزای توریستی کرده باشید)
  • باردار بودن متقاضی
  • داشتن دعوتنامه مشکوک یا نامعتبر، مثلاً از کسانی که سابقه درخواست پناهندگی یا سوء سابقه داشته باشند
  • تعهد حمایت مالی ناکافی یا نامعتبر

نکته: در روز مصاحبه حضوری باید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که قصدتان از سفر به آمریکا صرفاً توریستی (با هدف ملاقات با آشنایان، خانواده و دوستان/ سفر کاری کوتاه مدت/ گردشگری/درمانی) است و قصد ماندن در این کشور پس از پایان مدت زمان تعیین شده در ویزا را ندارید. در صورتیکه با ویزای توریستی شما موافقت نشود امکان اقدام مجدد برای سفر به آمریکا و اخذ ویزای توریستی آمریکا وجود دارد اما ریجکت شدن، شانس شما را در دفعات بعد کاهش می دهد.

ویزای توریستی آمریکا

تمدید ویزای توریستی آمریکا

همانند ویزا های دیگری که برای شهروندان خارجی به منظور سفر به آمریکا صادر می شود، امکان تمدید ویزای توریستی این کشور نیز وجود دارد که تابع شرایط خاصی می باشد. اگر قصد تمدید ویزای خود را دارید بایستی حداکثر تا 45 روز قبل از پایان مهلت ویزا، نسبت به ثبت درخواست تمدید آن اقدام کنید. در این درخواست باید دلایل و مستندات معتبر و کافی خود را برای تمدید ویزا ذکر کنید که برای اداره مهاجرت آمریکا قابل پذیرش باشد. شروط زیر برای درخواست تمدید ویزای توریستی آمریکا الزامیست:

  • اینکه حضور شما در این کشور قانونی باشد.
  • تمام شرایطی که در روز اخذ ویزا داشته اید را هنوز دارا باشید.
  • در مدت حضور در آمریکا مرتکب خلاف و جرمی نشده باشید.
  • مدت اعتبار پاسپورت شما امکان تمدید ویزا را داشته باشد.
  • افسر مهاجرت را در مورد درخواست تمدید ویزای خود قانع کنید.
  • اطلاعات وارد شده در فرم جدید، مطابق با فرم  DS-160 باشد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید ویزای توریستی آمریکا

  • فرم تکمیل شده I-539
  • پاسپورت معتبر
  • درخواست کتبی و تشریح دلایل تصمیم شما برای ماندن بیشتر در آمریکا
  • مدارک تمکن یا حمایت مالی
  • پرداخت هزینه تمدید ویزای توریستی آمریکا که 370 دلار است
  • کپی یا اصل کارت I-94

در صورتی که در مهلت تعیین شده در پاسپورت، خاک آمریکا را ترک نکنید، ویزای شما باطل شده و بر اساس قوانین به کشور خود بازگردانده خواهید شد و در آینده امکان تقاضای ویزای سفر به آمریکا را نخواهید داشت.

تغییر شرایط در دوران حضور در آمریکا

اگر ویزای توریستی آمریکا را به هر منظوری دریافت کرده اید و در طی مدت حضورتان در این کشور شرایط جدیدی برایتان پیش آمده (مثلاً پیشنهاد کار یا شرایط ادامه تحصیل در این کشور را دریافت کرده اید یا تغییراتی در قانون ویزا ایجاد شده که با استفاده از آن می توانید بیشتر در این کشور بمانید)، می توانید برای تغییر شرایط ویزای توریستی خود از طریق یک دسته بندی غیرمهاجرتی دیگر اقدام کنید و درخواست خود در این زمینه را به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا ارائه دهید. تغییر شرایط شما در دوران حضور در آمریکا نیازی به تقاضای ویزای جدید نخواهد داشت.با تکمیل فرم های مربوطه می توانید وضعیت ویزای خود را تغییر دهید. (Change Nonimmigrant Status)

نکات مربوط به ویزای توریستی آمریکا

  • هر کسی که موفق به اخذ ویزای کوتاه مدت آمریکا، اعم از توریستی یا کاری نوعB(B1/B2) شده باشد اجازه کار در این کشور را ندارد.
  • ثبت درخواست ویزای توریستی آمریکا در کنسولگری و تکمیل فرم DS-160 به معنای موافقت دولت آمریکا با درخواست شما برای این نوع ویزا نیست، لذا برای ادامه سفر خود برنامه ریزی نکنید، در غیر این صورت ممکن است متحمل هزینه هایی شوید که با پاسخ منفی سفارت به درخواست ویزای شما، به هدر خواهد رفت.
  • ویزای معتبر آمریکا در یک پاسپورت که تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده همچنان معتبر است مگر اینکه باطل یا توسط دولت فدرال پس گرفته شود. اگر ویزای معتبری در پاسپورت تاریخ اعتبار گذشته خود دارید، استیکر ویزا را از روی پاسپورت خود جدا نکنید. می توانید استیکر ویزای معتبر روی پاسپورت منقضی شده خود را به همراه پاسپورت معتبر جدید برای سفر به آمریکا استفاده کنید.

ویزای توریستی آمریکا

سوالات متداول

1- آیا کسی که ویزای توریستی آمریکا دارد می تواند از بیمه درمانی آمریکا استفاده کند؟

به عنوان یک خارجی که با ویزای توریستی به آمریکا سفر کرده اید امکان استفاده رایگان از سرویس درمانی این کشور را ندارید. سیستم درمانی آمریکا گرانقیمت ترین در جهان بوده و هزینه درمان شکستگی دست یا پا بیش از 2500 دلار خواهد بود در حالی که هزینه یک شب بستری شدن در بیمارستان های این کشور به طور متوسط 10000 دلار برآورد می شود. از این رو باید برای بیمه درمانی سفر توریستی اقدام کنید تا بیمه گذار این هزینه ها را متقبل شود.

2- آیا می توان با ویزای توریستی آمریکا گرین کارت گرفت؟

گرفتن اقامت دائم آمریکا یا گرین کارت با استفاده از ویزای توریستی آمریکا بسیار دشوار است. از آنجایی که ویزای B-2 آمریکا یک نوع ویزای کوتاه مدت غیرمهاجرتی است برای بدست آوردن آن باید ثابت کنید که پس از پایان اعتبار این ویزا، خاک آمریکا را ترک کرده و به کشورتان باز خواهید گشت. همچنین در طول مدت حضور در آمریکا با استفاده از این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل را نخواهید داشت.

3- آیا والدین من می توانند با ویزای B-2 به دیدن من بیایند؟

اگر در آمریکا زندگی می کنید یا مشغول کار و تحصیل هستید می توانید والدینتان را برای دیدار دعوت کنید. بدین منظور برای والدین خود دعوتنامه ارسال کنید. علاوه بر مدارک دیگر در هنگام مراجعه به سفارت برای مصاحبه حضوری بایستی آن را به افسر مهاجرت ارائه دهند.

4- هنگام مراجعه به سفارت آمریکا برای درخواست ویزای توریستی این کشور چه سوالاتی از من پرسیده خواهد شد؟

در مصاحبه حضوری ویزای توریستی آمریکا معمولاً سوالاتی در مورد هدف از سفر به آمریکا، شغل و شرکتی که در آن کار می کنید، درآمد سالانه و ماهانه، سابقه سفر به آمریکا یا کشورهای دیگر، متاهل یا مجرد بودن و تعداد فرزندان، داشتن خانواده در آمریکا، مدت زمان حضور در این کشور، داشتن یا نداشتن برنامه برای تمدید مهلت ویزا، کسی که هزینه سفر را می پردازد، داشتن مدرکی که تضمین کننده بازگشت شما به کشورتان باشد، داشتن یا نداشتن همراه و سوالاتی از این دست از شما پرسیده خواهد شد.

5- آیا در تعداد دفعاتی که می توانم با استفاده از ویزای توریستی آمریکا به این کشور سفر کنم محدودیتی وجود دارد؟

بسته به اینکه ویزای سینگل یا چند بار ورود درخواست می دهید، هیچ محدودیتی در این مورد وجود نداشته و با اخذ ویزای توریستی آمریکا و در صورت نداشتن سوء سابقه یا تخلف از شرایط ویزا در دوره های قبلی سفر به آمریکا، می توانید بار دیگر به طور موقت به این کشور سفر کنید. معمولاً اولین ویزای آمریکا 6 ماهه و بصورت چندبار ورود صادر می شود.

6-آیا برای اخذ ویزای توریستی آمریکا حتما باید بلیط هواپیما را خریداری کنم؟

خیر-همانگونه که در متن توضیح ئداده شد هرگونه برنامه ریزی قطعی برای تدارکات سفر، می بایست پس از صدور قطعی ویزای توریستی آمریکا صورت پذیرد لذا ارائه رزرو بلیط پرواز برای سفر به آمریکا که نشان دهنده ی برنامۀ سفر شما می باشد کافیست.

7-ویژگی های فرد دعوت کننده به آمریکا چیست؟

فردی که میزبان شما در  سفر به آمریکا خواهد بود می بایست متناسب با نوع درخواست ویزای توریستی آمریکا (نوع B یا (B-1/B-2))، شرایط کلی زیر را داشته باشد:

  • ویزای توریستی آمریکا-سفر تفریحی و دیدار اقوام و خانواده (ویزای B-2)

در این حالت فرد دعوت کننده باید شاغل بوده و به دولت فدرال مالیات پرداخت نماید و دارای کردیت مثبت باشد.همچنین در فضای کافی برای میزبانی از شما در منزل شخصی خود داشته باشد. ضمناً فاقد هرگونه سوء سابقه باشد. در صورتیکه هدف از سفر به آمریکا صرفاً مقاصد توریستی باشد، داشتن دعوت نامه معتبر از یک شرکت ارائه خدمات توریستی که مشخص کننده کامل برنامه سفر به آمریکا باشد الزامیست.

  • ویزای توریستی آمریکا-اهداف تجاری (ویزای B-1)

در صورتیکه هدف از اخذ ویزای توریستی آمریکا،  یک سفر تجاری باشد می بایست شرکت دعوت کننده کلیه مدارکی که نشان دهنده سابقۀ تجارت با شما در سنوات گذشته بوده را ارائه نماید. همچنین یک نسخه برابر اصل از مدارک ثبتی و مالیاتی شرکت را جهت ارائه به سفارت آمریکا در اختیار شما قرار دهد و مدیر عامل شرکت، تصویر صفحه اول پاسپورت آمریکایی خود را نیز ضمیمه مدارک نماید.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه دقیق مطلب فوق به پاسخ سوالات خود در زمینه اخذ ویزای توریستی آمریکا، مدارک مورد نیاز  اخذ ویزای (نوع B یا (B-1/B-2))، ویزای درمانی آمریکا، نحوه تکمیل فرم DS-160، دست یافته باشید. تیم وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام قصد داشتند که اطلاعات کاملی از نحوه اخذ ویزای توریستی آمریکا را بدون دخل و تصرف در اختیار شما عزیزان قرار دهند. تیم ما با داشتن سوابق و پرونده های موفق متعدد می تواند در زمینه اخذ انواع ویزای آمریکا شما عزیزان را همراهی نماید. همچنین خوانندگان محترم می توانند با مراجعه به این لینک از شرایط و توضیحات مربوط به سایر انواع ویزای آمریکا مطلع شوند.

ثبت ديدگاه